TIL MORTEN HEGSETH

Av en eller annen grunn virker det som om du prøver å misforstå meg. Jeg har aldri sagt at jeg ikke respekterer deg. Jeg har heller aldri sagt at jeg ikke liker deg som person. Det eneste jeg har sagt er at jeg ikke er komfortabel med deg som journalist, og da er det vel ganske naturlig at jeg ikke inviterer deg hjem i stuen min på kaffe for å besvare dine 70 spørsmål?

Det at du da velger å gi meg “hatblikket”, som du selv kaller det når vi møtes i en sosial setting på bakgrunn av at jeg ikke ønsker å stille i dette intervjuet og i tillegg baksnakker meg i din podcast i stedet for å snakke direkte til meg er helt ok, men igjen noe som selvfølgelig gjør meg ukomfortabel med deg som journalist. Det forstår du vel?

Jeg tåler at du tuller med meg og jeg har masse selvironi. Ikke blir jeg lei meg da du printscreener sitater fra min blogg og legger de ut på egen story fordi du er uenig med meg heller. Jeg er blitt vant til at media vrir og vender på alt jeg skriver, og du er jo faktisk media. Du er ikke “bare” Morten Hegseth. Jeg tror at du glemmer det i blant. Kan det stemme?

Over til poenget.. Jeg synes helt ærlig at du virker som en morsom fyr sånn på privaten, selv om jeg ikke er tilhenger av måten du som journalist ofte henger ut bloggere på. Nå velger jeg derfor å si ifra siden det ikke er kult å bli beskyldt for at jeg ikke respekterer deg. Det høres jo helt dust ut, og jeg er ingen dust. Jeg er faktisk veldig grei og jeg respekterer både deg som journalist og deg som privatperson. Masse lykke til i Skal vi danse denne høsten! Heia, heia 🙂

(Printscreenen over ble tatt fordi jeg var redd for at nettopp dette ville skje. Føre-var, kalles det).

For de av dere som ikke henger med: Jeg ble spurt om jeg ville stille i et morsomt intervju i VG som jeg takket nei til. Like etter møtte jeg Morten Hegseth (journalist i VG) på Høstlanseringen til tv2 i Bergen. Spol frem til 40:00 her, så forstår du resten..

Vanligvis foretrekker jeg å ta slike samtaler under fire øyne, men det blir litt urettferdig i denne sammenheng siden jeg ønsker at flere enn bare Morten skal få med seg min forklaring nå som han selv har laget en greie ut av ingenting.

Og vips, der fikk Harm & Hegseth dobbelt så mange lyttere på podcasten sin. Bare hyggelig 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg