ET ORDENTLIG SVAR PÅ SPØRSMÅLET

Vi har holdt Severin for oss selv helt bevisst til nå av mange grunner. Først og fremst fordi vi ønsket at alle våre nærmeste skulle få se og bli kjent med han før de så bilder av han på internett. Men også fordi vi er førstegangsforeldre som prøver å finne ut av hva som er best for vår lille sønn og hvordan livet skal fungere fremover med vårt utgangspunkt som deler mye av livet vårt offentlig..

Vi har bestemt oss for å være forsiktige og kommer derfor til å fortsette med å skjerme Severin fra mye av den oppmerksomheten Ulrik og jeg får og ikke minst legger opp til. Severin skal altså ikke bli en del av bloggen min eller våre sosiale medier, men han er og blir sønnen vår og vil derfor synes i de settinger det er naturlig for oss å vise ham frem, som når vi deler fødselen i Bloggerne sesong 9. En sterk og vakker episode som i utgangspunktet handler mest om to foreldre som får oppfylt sin største drøm.

Severin kommer til å vokse opp med en mamma som blogger og en pappa som er aktiv i sosiale medier. Han er allerede en del av en familie som blir gjenkjent på grunn av tv og media, og vil sikkert bli kalt for en “bloggbaby” av mange. Men han vil ikke bli brukt i markedsføring for at mamma og pappa skal tjene penger på han. Jeg tror egentlig ikke at Severin ville tatt skade av å fronte en bleiekampanje, den ekstra oppmerksomheten eller hva det måtte være, men det føles helt feil for meg å tjene penger på mitt eget barn. Fokuset i min jobb skal ikke være på Severin, men på meg i min nye rolle som mamma.

Jeg dømmer ikke andre foreldre som tenker annerledes og jeg skal holde meg langt unna debatten som foregår om barn på sosiale medier, for vi gjør jo alle noe som oppfattes galt av andre og spesielt når det handler om rollen som foreldre. Jeg vil bare forklare hvorfor vi har skjermet Severin helt til nå og hvordan vi ser for oss tiden fremover.

Når det er sagt så føler vi at tiden er inne for at dere som har støttet oss gjennom den vanskelige tiden i prøverørsperioden og heiet på oss gjennom graviditeten skal få se den lille skatten vår som vi er så stolte av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg