UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hva gjør Ulrik for deg i hverdagen som du setter mest pris på?

– Det må være at han kjører og henter meg overalt. Jeg elsker å være Ulrik sin passasjer! Heldigvis for meg så hater han å være min. Hehe!

Hva gjør du for Ulrik i hverdagen som han setter mest pris på?

– Vaske klær, tror jeg? Oooog at jeg holder orden i huset vårt.

Skal dere gjøre noe for å forevige oppveksten til nykommeren? Fotoshoot, støp av fingeravtrykk, videoer osv?

– Ja, det blir sikkert en trillion private bilder og videoer som vi kan ha glede av i fremtiden.

Hvordan har du ork til å sminke deg hver dag?

– Jeg ser ikke på sminke som et ork siden jeg trives foran speilet om morgenen. Sminke og hår er som en slags “hobby” for meg. Dessuten vet jeg at dagene mine blir bedre med sminke enn uten, fordi jeg føler meg best når jeg legger energi i utseendet.

Må du betale noe for tingene dere får til lille Severin?

– Jeg må betale skatt av alt jeg får “gratis” som blogger enten det er til meg, til Ulrik, til Severin eller til andre i familien. Altså, ingenting er gratis.

Hva tror du kommer til å være det mest utfordrende som nybakt mamma?

– Jeg tror det blir utfordrende å senke skuldrene i starten. Sannsynligvis kommer jeg til å være livredd for at det skal skje noe galt med han hele tiden. Spesielt med tanke på at jeg føler meg så heldig etter den lange reisen vi har hatt.

Når ønsker dere å få flere barn?

– Når som helst egentlig, men fokuset er ikke der akkurat nå og kommer heller ikke til å være der med det første med mindre jeg pluselig bare blir gravid naturlig en gang til. Jeg kommer som sagt ikke til å begynne på p-piller eller benytte noen annen form for prevensjon igjen, så i teorien kan jo alt skje fort.

Hvor mange barn vil dere ha?

– Jeg er sikker på at bare Severin gjør oss lykkelige nok, men det hadde selvfølgelig vært stas å gi ham ett eller flere søsken.

Foto: Anette Marie

Hvordan ser drømmeferien ut med barn?

– Det må bli til et varmt sted med andre barn og venner/familie rundt oss. Jeg har skikkelig lyst til å reise til Vietnam og har hørt det er et ferieparadis for både små og store.

Har du og Ulrik snakket noe om barnehage?

– Ja, vi er enige om at Severin skal gå i barnehage og begge vet hvilken vi barnehage vi ønsker for han her i Vollen.

Gjør dere noen tiltak hjemme for å være miljøvennlige?

– Å flytte fra Oslo til Asker er miljøvennlig. Her er nemlig kildesortering på høyt nivå. Tommel opp!

Liker du bare ting som er dyrt?

Jeg liker ikke ting fordi de er dyre, men mye av det jeg liker av materialistiske ting er dyrt. Når det er sagt så finner du masse fra Nelly, Zara og andre “billigkjeder” i klesskapet mitt. For jeg er ikke opptatt av pris, verken den ene eller den andre veien.

Har du en favorittserie?

– Frustrerte Fruer og Sex & Singelliv går aldri av moten hos meg.

Hva synes du er det beste med det nye huset?

– Utsikten og kjøkkenet.

Hva synes Ulrik er det beste med det nye huset?

– Utsikten og garasjen. Hehe!

Foto: Anette Marie

Hva med stilen deres er nytt og annerledes i det nye huset vs det gamle?

– Den nye stilen vår er mer minemalistisk og røff enn den gamle stilen vår. Jeg er veldig lei av chabby chic-stilen blant annet og foretrekker rette linjer fremfor masse dilldall som jeg hadde før.

Hvorfor bruker dere ikke redningsvester når dere er på båten? Så på Bloggerne at det kun var hundene som hadde på seg vester på tur.

– Vi har alltid redningsvester nok til alle ombord, men det er ikke pålagt å ha på vester når båten er over 8 meter, noe båten vår er. Derfor har Ulrik og jeg kun på oss vester når vi kjører fortest mulig fra A-B, ikke når vi står i ro eller når vi “kosekjører” som jeg kaller det.

Hvorfor er Pia din beste venn?

– Fordi hun er stikk motsatt av meg positivt, fordi hun alltid stiller opp, fordi jeg kan stole på henne, fordi hun er dødsmorsom, fordi hun byr på seg selv (det så dere vel i Bloggerne?) og fordi hun vet for mye til ikke å være min beste venn for resten av livet. Hehe!

Hva ville du sagt hvis du fikk møte 14-år gamle Julianne og gitt henne 3 gode råd?

– Ha tro på deg selv, ikke bry deg om hva alle andre mener og gjør alt du har lyst til i livet.

Har hundene deres reagert noe på graviditeten?

– De er veldig kosete med meg om dagen, men jeg tror ikke de har forstått noe. Det blir spennende å se hvordan de reagerer når vi kommer hjem fra sykehuset. Jeg planlegger å filme hjemkomsten.

Foto: Anette Marie

Hvis du skulle lære deg noe nytt, hva ville det være?

– Å bake, kanskje? Jeg får ta meg et kurs hos Anne Brith, HVIS hun har tålmodighet nok til en som bokstavelig talt trenger alt inn med teskje på kjøkkenet 😉

Har du vurdert å bli brunette? Har du hatt brunt hår før?

– Jeg farget håret mitt brunt på ungdomsskolen, husker jeg. Det ble fint, men jeg trives best som blondine.

Hvor går grensen for deg på hva du syntes det er ok å fikse på på bilder/retusjere vekk?

– Jeg kan ingenting om retusjering. Det eneste jeg pleier å gjøre selv er å endre litt på lys og varme i bildene mine. Men når jeg er på fotoshoot for en merkavare synes jeg det er greit at fotografen gjør det hun/han mener passer til oppdraget, som foreksempel å fjerne urenheter, rynker eller føflekker i huden. Jeg sier forresten ALLTID i fra når bildene jeg publiserer er retusjerte. Men hvor går grensen? Hm.. Jeg vet ikke helt fordi jeg har drevet så lite med det, men det å være ærlig om slike ting er veldig viktig for meg.

Hvordan kom dere gjennom første trimester som par?

– Vi snakket minst mulig om symptomene mine og fokuserte mest mulig på jobb og andre ting hver for oss.

Foto: Anette Marie

Kan dere være så snille og stille meg spørsmål til neste uke også? Spørsmålene kan sendes på Snapchat –> pilotfrue eller på innboks her.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg