GRAVIDOPPDATERING: UKE 30 (29+3)

Hvor ble det av andre trimester? De siste ukene har virkelig gått fort. Jeg ser jo at jeg er langt på vei når jeg kikker i speilet og merker det på kroppen bare av å stå oppreist, men den tiden skjønner jeg ikke noe av. 72,1 prosent av graviditeten er passert allerede og termindato nærmer seg! Jeg skulle nesten ønske at dagene gikk litt saktere, selv om jeg selvfølgelig gleder meg enormt masse til å møte den lille gutten vår..

Foto: Anette Marie

Termindato: 24. juni.

Babyen: Severin er ca. 36 cm lang fra hodet til føttene og veier ca 1,43 kilo i starten av uken og ca.1,58 kilo i slutten av uken. Lungene, musklene og hjernen fortsetter utviklingen, og skjelettet blir stadig sterkere.

Liv i magen: Severin er veldig aktiv flere ganger om dagen og det hender faktisk at han sparker eller beveger seg så kraftig at jeg skvetter. Hehe!

Forandringer på kroppen: Frisøren min sa at jeg har fått mye tykkere hår. Jeg ser mest forskjell på ansiktet mitt som har blitt mye rundere. Men det er jo bare en del av det å gå gravid, så jeg stresser ikke over det.

Humøret mitt: Jeg går rundt og smiler dagen lang, minus om morgenen da jeg skal finne dagens antrekk siden det nesten er umulig.

Formen min: Jeg føler meg tung og sliter litt med verkende føtter om dagen. Er det noen som kan anbefale en fotpleier i Asker-området? Eller finnes det her i Vollen? Send meg gjerne en melding på innboks her 🙂

Søvn: Jeg sover greit, men jeg våkner minst en gang om natten fordi jeg må tisse og klarer ikke sove lenge lenger. Det er nok litt uvant for Ulrik når han har fri og vil at vi skal slappe av i sengen sammen.

Cravings: Taffelost med tomat er den nye favoritten min. Når det er sagt så craver Ulrik denne osten like mye som meg. Derfor vet jeg ikke om det har noe med graviditeten å gjøre eller ikke.

Innkjøp: De siste innkjøpene gjorde jeg på Geilo i påsken sammen med mamma (mormor til Severin). Jeg kjøpte en body med en tilhørende sparkebukse i størrelse 50, noen søte sko og en leke. Snart må jeg begynne med alt vi MÅ ha, ikke bare det koselige og søte. Men først må vi komme i orden etter alt flyttekaoset.

Foto: Anette Marie

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 12 kilo og føler at jeg har mye vann i kroppen. Senest i stad innså jeg at jeg måtte droppe gifteringen fordi den sitter alt for stramt og ubehagelig på fingeren.

Neste kontroll: Ulrik og jeg har time til fødselsforberedende hos jordmor i Asker 25. april. Jeg er veldig spent på denne timen og føler det er på tide å tenke litt på fødsel.

Det jeg gleder meg mest til nå: Å hente barnevognen og bilsetet som vi har bestilt til den lille prinsen vår 😀

Oooog babyshower… Hehe!

Det jeg gruer meg mest til: Jeg gruer meg ikke til noe faktisk. Jeg skjønner at det gjør vondt å føde, men det hjelper liksom ikke å grue seg for det. Jeg liker som sagt å fokusere på en dag og en uke av gangen, akkurat slik jeg har gjort gjennom hele prøverørsprosessen.

Pappa Ulrik: Ulrik er heller ikke utålmodig. Det virker som om han også synes at ukene har gått fort etter de fire første månedene. Nå ser han frem til å gjøre båten klar for baby med det som skal til av utstyr i forhold til sikkerhet og smarte løsninger.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg