GRAVIDOPPDATERING: UKE 27 (26+0)

Det andre trimesteret er snart over, derfor er det på høy tid med en ny gravidoppdatering. Jeg er i graviditetsuke 27 (26+0) som vil si at 64,3 prosent av svangerskapet er passert og at det gjenstår 101 dager igjen til termin. Herlighet, som ukene flyr!

Babyen: Severin er nå ca. 32 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 950 gram i starten av uken og ca. 1075 gram i slutten av uken. Han øver seg på å puste ved å fylle lungene med fostervann. Øyenvippene er fullt utvokste, og han suger ofte på tommelen.

Liv i magen: Severin er mest aktiv om morgenen og sent på kvelden. Det er ofte jeg kjenner litt bevegelse midt på dagen også. Jeg stopper alltid opp og ser og kjenner etter når han viser tegn til liv, og det er like stas hver gang <3

Forandringer på kroppen: Det er vanskelig å kle seg om dagen. Jeg har funnet ut at stramme kjoler med strech er det aller fineste og mest komfortable plagget med stor mage. Til uken skal jeg på Undorn for å kjøpe meg en ny kjole til boklanseringsfesten, og kanskje en kjole til som jeg kan bruke i hverdagen. Vi får se..

Jeg har forresten ikke fått noen strekkmerker på magen ennå. Det er ikke noe jeg frykter, men heller ikke noe jeg blir lei meg for om jeg slipper.

Humøret mitt: Jeg har det veldig bra om dagen, men blir lett rørt og de minste ting går inn på meg. Hodet mitt er fullt av tanker om familie og fremtiden.

Formen min: Jeg er i god form, men merker at hverdagslige ting er blitt tyngre å gjennomføre som å gå i trapper her hjemme blant annet. Puh!

Søvn: Jeg sover godt, men er oppe 1-2 ganger om natten for å tisse og snyte meg. Jeg er ekstremt tett i nesen om nettene.

Cravings: Jeg har hele tiden sagt at det ikke er noe spesielt jeg craver, men at jeg bare spiser generelt mer enn før og at matlysten er stor. Etter flere måneder med krydderskinke til frokost innser jeg at det må være krydderskinke som er min greie. Hehe!

Innkjøp: Bbhugme gravid-og ammepute er det siste innkjøpet jeg har gjort. Jeg anbefaler alle gravide denne “pølseputen”. Den var virkelig redningen for meg og min nattesøvn.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 11 kilo og mer skal det bli!

Neste kontroll: 26. mars er neste time hos jordmor.

Det jeg gleder meg mest til nå: Fødselsforberedende hos jordmor sammen med Ulrik i april og selvfølgelig innkjøp av barnevogn.

Det jeg gruer meg mest til: Jeg gruer meg ikke til noe som helst siden jeg fokuserer på en dag og uke av gangen.

Tanker om fødsel: Den skal dokumenteres.

Pappa Ulrik: Ulrik gleder seg mer og mer til den nye hverdagen som forelder. Det går ikke en dag uten at han snakker om sommeren med Severin på sjøen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg