UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Annonse // innlegget inneholder annonselenke inn til Nelly

Hei, folkens! Her er ukens spalte med spørsmål og svar..

Kan du vise ulike måter du sminker deg i ansiktet? Jeg bruker ikke mascara som deg og synes noen ganger det kan være vanskelig å finne hva som er fint ellers da.. øyne/lepper?

– Jeg sminker meg på samme måte til hverdag og fest i ansiktet. Men jeg bruker mer sminke til kveld og fest enn på dagtid i hverdagen. Med mer sminke mener jeg contouring, highligter, sterkere farge på leppestift og øyenskygge. Mascara bruker jeg alltid på fest og når jeg fikser meg generelt. Men jeg bruker det ikke på dager som i dag hvor jeg nesten bare er hjemme.

Hva skjer om Ulrik er på jobb når fødselen starter?

– Det skjer ikke. Hehe! Han har heldigvis litt kontroll på den siste tiden før fødsel.

Hva tenker du om at Ulrik er omringet av flotte damer på jobb? Blir du av og til sjalu?

– Flotte damer finnes overalt og i alle yrker. Jeg tenker at Ulrik er heldig som har så mange hyggelige kollegaer og blir ikke sjalu av det, nei 🙂

Kan du komme med noen tips til planlegging av bryllup?

– Sett i gang med planleggingen så tidlig som mulig. Start med budsjettet og vær realistisk i forhold til både priser og den tiden du har til rådighet for planleggingen. Tenk at bryllupsfesten skal representere deg og personen du gifter deg med og blås i hva alle andre mener. Vær heller ikke redd for å spørre venner og familie om hjelp til praktiske ting i forkant og på den store dagen. De aller fleste setter pris på å få bidra <3

Hvor mye penger bør man bruke på et bryllup?

– Jeg mener at man bør bruke de pengene det koster å arrangere det brylupet man selv ønsker, enten det er lite eller mye. Personlig ville jeg heller spart ett eller to år for å få råd til drømmebryllupet enn å gifte meg bare for å bli gift. Det skal være koselig å planlegge bryllup, ikke bare stressende.

Du er vel avhengig av leserne dine for og kunne fortsette å blogge og da syns jeg det virker litt rart at du skriver “Jeg tar meg ikke nær av at noen synes kvaliteten på innleggene mine har dalt eller er dårlige, og vil benytte anledningen til å råde de som ikke liker bloggen min til å finne en ny og kanskje mer passende blogg å følge.” De aller fleste bloggerene blir glad for konstruktiv kritikk fra sine faste lesere. Mens du ber de som ikke er fornøyde om å lese andre blogger?

– Jeg har vel bare innsett at alt jeg gjør er feil for noen uansett hva jeg gjør, og derfor er jeg fornøyd med noen klager her og der når det er over 20 000 lesere som ikke klager..

Jeg står også ved at det finnes mange andre gode blogger å følge med på, og ser ikke poenget med å følge en blogger som enten irriterer deg eller kjeder deg.

Har du lyst å lage et innlegg med inspirasjon til møblet? farger, intriørstil osv til det nye huset?

– Det har jeg veldig lyst til! Stilen i det nye huset vs. stilen i huset vi bor nå er ganske forskjellig. Jeg gleder meg til å vise dere de nye tingene vi har kjøpt inn og hvordan alt blir til slutt. Men først kommer et inspirasjonsinnlegg!

Har dere mulighet til å få litt avlastning om dere f.eks skulle få et barn med kolikk eller lignende?

– Jeg var selv et barn med kolikk, og har fått høre en del om hvor slitsomt det var. Når det gjelder avlastning så har heldigvis Ulrik helt fri hver femte dag i hele fire dager av gangen, pluss at han får mer fri med permisjonen sin. I tillegg er jeg heldig som har min mamma i Oslo. Hun har sagt at hun kan bidra hvis jeg trenger ekstra hjelp når Ulrik er borte og jeg trenger søvn. Hehe!

Er denne joggedressen fra merket Haust eller fikk du den bare tilfeldig fra de som jobber på Haust? Kunne tenkt meg en sånn selv!

– Joggedressen er fra Haust, ja! Jeg fikk den som sagt i “gravidgave” av jentene som jobber på Haust.

Hvorfor har du byttet meglerfirma fra N&P til Eie?

– Vi har ikke signert noe avtale med andre meglerfirmaer enn Eie Vinderen, da vi ønsket et lokalt meglerkontor for dette salget og ser fordeler ved at megler (Eilen Skarnes) er kjent i området.

(annonselenke) Teddy Jakke HER

Har du tenkt på om du vil føde med epidural eller ikke?

– Jeg vil gjerne ha epidural om jeg får det.

Har du noen gang markedsført et produkt du ikke var fornøyd med?

– Selvfølgelig ikke. Men jeg har vært åpen om at jeg skal teste et produkt og latt være å komme med en oppdatering om resultatet fordi jeg ikke mener at produktet fortjener oppdateringen som eventuelt var planlagt. I disse tilfellene kommer det tydelig frem at jeg tester eller skal teste et produkt for første gang.

Du sier at du ikke vil utsette noen du er glad i osv for å gå gjennom kommentarfeltet men det går faktisk ann å ansette noen, på samme måte som en regnskapsfører.

– En regnskapsfører er en nødvendighet. En moderator i kommentarfeltet blir for meg en tullete kostnad. Det er synd at en liten prosent av alle leserne gir meg god grunn til å stenge kommentarfeltet, men jeg kan dessverre ikke gjøre noe med akkurat det. Heldigvis har jeg flere plattformer dere kan nå meg på 🙂

Jeg lurer på om du har tatt et standpunkt rundt hva du kommer til å dele i tiden etter fødselen? Jeg mener mange bloggere og andre fremstiller barsel- og spedbarnstiden som noe utelukkende positivt og rosenrødt, men unnlater å skrive/vise de negative sidene og følelsene rundt det å få sitt kjente liv snudd helt på hodet. Altså, kommer du til å være ærlig og åpen rundt både det negative og det positive?

– De av dere som følger meg fast vet at jeg ikke bare deler det som er fint og flott, men også det som er tøft og vanskelig. Ærlighet og åpenhet vil alltid være viktig for meg og derfor også viktig på denne bloggen.

Hvilken symtomer hadde du når du etterhvert fant ut at du vart gravid?

– Jeg var ekstremt trøtt og hadde ofte hodepine. Ellers slapp jeg unna det meste av plager som kvalme og lignende, bare jeg passet på å spise frokost med en gang jeg stod opp.

Hva tenker du når leserne dine takker for seg i kommentarfeltet?

– Jeg tenker at det er unødvendig, spesielt når det gjøres på en krass måte for å “såre” meg. Jeg synes også det er litt komisk siden enkelte lesere takker for seg selv flere ganger, noe jeg kan se på ip-adressen.

Jeg husker du skrev at du ikke hadde noen barn i bryllupet deres. Vil det si at småsøsknene dine heller ikke var tilstede?

– Det var ingen barn i bryllupet etter selve vielsen på lørdagen, men småsøsknene mine fikk være med hele fredagen og frem til middag på lørdagen. Jeg er ganske sikker på at de satt pris på å slippe unna alle timene ved bordet blant feststemte og etterhvert berusede mennesker.

Når får vi se huset dere har kjøpt?

– Jeg kommer til å vise dere bilder fra det nye huset når vi har flyttet inn. Innflyttingsdato er 5. april 🙂

Tror du at det kommer mange blogglesere på visning i huset deres denne uken?

– Jeg aner ikke, men alle som er interesserte i huset vårt er selvfølgelig velkomne til visning både torsdag 8. mars fra 17:00-18:00 og søndag 11. mars klokken 13:00-14:00 🙂

Til info: Skulle ikke tidene passe er det flere som har avtalt privatvisninger. Du finner kontaktinfo her!

I ditt første svangerskapet hadde du en “babybok” du noterte i. Bruker du boken fortsatt? Og hva heter den?

– Det stemmer. Boken heter bare “Gravid” og er en super utfyllingsbok for oss gravide. Jeg brukte den en del i starten, men har funnet ut at jeg har nok med oppdateringene her på bloggen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Haha! Måtte bare ta med dette bildet for å vise dere et typisk bilde som egentlig ikke kommer på bloggen..

Lurer du på noe mer? Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå ♥

28 kommentarer
    1. Jeg håper virkelig dere slipper unna kolikkbarn!🙏🏻
      Første vår hadde kolikk, og jeg unner ingen og måtte gå gjennom det. Når jeg tenker tilbake fatter jeg nesten ikke hvordan jeg/vi kom oss gjennom det. Det var hylskriking fra morgen til kveld i 5 mnder. Godt at du har din mor i nærheten om så skulle skje, ta i mot ALL hjelp du kan få. Jeg var altfor dårlig til å be om hjelp, og i løpet av de 5 mndene det sto på var det bare snakk om 5-10 timer jeg klarte å gå ut av huset tilsammen. Jeg trodde jeg skulle bli sprø, men ville ikke gå fra henne når hun hadde det sånn. Men man må faktisk tenke på egen helse også. Og veldig fint at Ulrik er hjemme flere dager i strekk, men 5 dager alene med et kolikkbarn skal jeg love deg føles som en evighet. Så igjen.. jeg håper så inderlig at ikke Severin og dere må slite med det, og ta i mot all hjelp dersom det skulle skje☺️❤️

    2. …et bilde som egentlig ikke blir med på bloggen? Og så jeg som syns du var skikkelig Brigitte Bardot-vakker på det bildet da <3 Flott mandag ønskes dere 😀

    3. Fine gravide deg.
      Man må ikke gå ut fra at man får et kolikkbarn -problemer må løses etter hvert, og det tror jeg dere klarer kjempefint. .

    4. Hva skjer om Ulrik er på jobb når fødselen starter?
      – Det skjer ikke. Hehe! Han har heldigvis litt kontroll på den siste tiden før fødsel.
      Kan du utdype denne? Så sant du ikke skal ha k-snitt så vet man jo at man kan føde lenge før terminen og også en liten stund etter terminen. Så jeg skulle likt å visst hvordan du kan si dette

    5. Haha, det lurte jeg også på om du kunne utdype. Vet jo aldri når babyen kommer, hvis det ikke er planlagt keisersnitt og t.o.m da kan det skje hastesnitt for både deg og andre…

    6. ang epidural: dette er ikke for å si at “du må for all del ikke få epidural under fødselen”, mer bare i forhold til bivirkninger med den. jeg har en venninne som ble innlagt på sykehus tre ganger etter fødselen på grunn av spinalhodepine. dette er vist mer vanlig enn mange tror, så bare en liten heads up. jeg tilhører klubben “undersøker ALT før jeg skal noe” 😛

    7. Hehe.. Jeg sa ja til at samboern skulle få dra på guttetur i 3 dager 1 mnd før termin. Null stress tenkte jeg! Vesla vår var 9 dager gammel da han dro, så bare utrolig glad for at ikke fødselen starta mens han var borte😅 Så dessverre ingen garanti for at ting skjer når man har tenkt det sjøl🙈

    8. Hei!
      Utrolig fin blogg du har, spennende å følge dere gjennom graviditeten:-)
      Og gratulerer så mye, er så glad på deres vegne! Bare et lite spm. Ikke men som noe frekt osv.
      Men har du noen gang tenkt på de som prøver og har prøvd å få barn i mange mange år? Tror du ikke det er litt sårt for de å lese bloggen din når du klager sånn over hvor tøft det var å være prøvere den korte tiden dere prøvde?
      Og det er veldig vanlig at det tar et par år før spiren sitter..
      Ja, dette hørtes slemt ut… 🙁
      Foresten, er veldig enig med deg i å ikke begynne med prevensjon etter fødsel når dere vil ha flere barn. Det gjorde ikke vi og jeg er gravid igjen bare 5mnd etter fødsel🙊 kom som et sjokk da vi prøvde så lenge sist og vi forventet å måtte prøve like lenge igjen!😂
      Ha en fin fin uke, og gler meg til å følge deg på bloggerne også 🙂

    9. Henriette: Fint at du tenker på alle prøvere der ute, og fælt å høre at dere måtte prøve lenge på førstemann! Har selv prøvd veldig lenge, men nå sitter endelig spira 🙂 For min del unner jeg alle prøvere å bli gravide. Uavhengig om de har prøvd et halvt år, to år eller ti år. Når man har prøvd noen mnd kjenner vi alle uansett på de samme følelsene. Jeg vil tro det er like vondt for alle. Jeg synest det er fint at Julianne er ærlig om hvor vondt det er, selv om de fikk det til etter “bare” 1,5 år. Det er lenge nok! F.eks. er det ikke noe mindre synd i foreldre som mister ett barn i dødfødsel enn foreldrene som mister et skolebarn. Det er grusomt uansett. Slik tenker nå jeg vertfall 🙂
      Ikke meningen å “angripe” deg, men synest det har vært mange kommentarer her på at Julianne og Ulrik ikke prøvde lenge nok til å kunne klage, og det er bare trist 😞
      Julianne:
      Las et innlegg på en blogg for litt siden (husker ikke hvilken) om en mor som skrev noen tanker hun hadde om hvordan hun kom til å være som mor og så hvordan realiteten ble. (Feks. Uaktuelt å gi snop til barnet, skal ikke samsove osv..). Kunne du tenkt deg å skrive en slik “liste”, for så å svare på hvordan realiteten ble etter at Severin er født? (Om det var forståelig 😜)

    10. Enig med mye av det du skriver!
      MEN.. man kjenner virkelig ikke på de samme følelsene etter «noen» mnder og når man har prøvd i åresvis. Nå spørs det jo selvsagt hva du legger i «noen.» Her ventet vi i nesten 3,5 år før spiren satt. Og etter noen mnder ble jeg litt utålmodig. Først 1,5-2 år kom virkelig frykten for at det aldri skulle gå, og den frykten får man ikke før man får bekreftet mange nok ganger at det kanskje aldri kommer til å gå. Og gjør man det etter så kort tid er man bare fryktelig utålmodig og egentlig redd uten grunn. Når man begynner å snakke om år er ikke frykten ubegrunnet lenger, og det blir.. hvertfall etter min mening.. noe helt annet enn det man kjenner på etter å ha prøvd i 4-5 mnder. Tror mange glemmer at det er helt vanlig å bruke rundt 1 år på å bli gravid😅

    11. Det siste bildet der var utrolig fint av deg! Usedvanlig fint faktisk. Kanskje fordi du er naturlig og ikke poserer…? Uansett, veldig fint og ekte. Så det er nok rett som det sies, det naturlige og ekte er finest! 🙂

    12. Hei. Gratulerer med baby i magen! Jeg lurer på hva du legger i begrepet “ufrivillig barnløs”? Det offentlige helsevesenet sier at ufrivillig barnløse er par som har forsøkt å bli gravide i 1 år (damer under 36 år) uten hell eller 1/5 år (over 36 år) uten hell. Dere prøvde i 8mnd?
      Hilsen en ufrivillig barnløs (5 år og 3 forsøk uten hell).
      Dette er ikke ment som kritikk, men nysgjerrig på hva du tenker.

    13. Hei Julianne 🙂
      Kan du ikke lage flere videoblogger?
      Det er lenge siden nå, og dine videoblogger var alltid så koselig å se på, enten det var svar på spørsmålsrunde eller andre små snutter 🙂

    14. Til neste ukes spalte:
      Forrige uke fikk du dette spørsmålet som du svarte følgende på:
      Har du noen gang markedsført et produkt du ikke var fornøyd med?
      – Selvfølgelig ikke. Men jeg har vært åpen om at jeg skal teste et produkt og latt være å komme med en oppdatering om resultatet fordi jeg ikke mener at produktet fortjener oppdateringen som eventuelt var planlagt. I disse tilfellene kommer det tydelig frem at jeg tester eller skal teste et produkt for første gang.
      Mitt spørsmål er:
      Selv om du var misfornøyd, burde du ikke oppdatert akkurat dette da? At du ikke var fornøyd, siden du lovet leserne dine det?
      Du sier du mener produktet ikke “fortjener” det om du er misfornøyd.. men for det første er det jo ikke noe positivt for produktet (selskapet som selger det) med en negativ omtale, og for dent andre, synes du ikke at leserne dine fortjener det? 🙂

    15. Til deg over 22:45:
      Leit å høre at det tok så lang tid for dere, men godt at spira endelig satt!
      Når jeg tenker “noen” mnd, er det i hovdsak ment litt under et år. Nei, man kjenner ikke på de samme følelsene etter det 2. mislykkede forsøket, som etter det 20. mislykkede forsøket. Det var ei heller ikke poenget mitt.
      Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg tror at de fleste prøvere kjenner på en følelse av håpløshet, og man føler seg gjerne mislykket. Dette kan komme når som helst, og varierer fra person til person. Det å kjenne på at du ikke klarer den ene tingen du er skapt til å klare, gjør vondt. Selv om man ikke har sluttet å tro på at det noen gang kan gå. Jeg mener altså ikke at prøverenes “felles tanke” er at dette aldri går, slik det virker som du tolker meg. Kortidsprøvere kan ha de samme tankene som langtidsprøvere, bare mye mildere.
      Poenget mitt er at vi må slutte å tenke på hvem som har det verst. Det er synd i paret som ikke kan få barn, men kanskje de eiger et stort og dyrt hus. Hva da med paret som heller ikke kan få barn, men som også lever i fattigdom?
      Dersom folk som Julianne slutter å skrive om hvor vondt det har vært for de i denne prosessen, vil det skade mer enn det gjør godt. Det er viktig at andre ser at selv om du ikke har det verst, betyr ikke det at du ikke kan ha det vondt.
      (Siste del er ikke direkte rettet mot deg, men synest du hang deg litt opp i detaljene i kommentaren min, så ville bare få frem poenget skikkelig).

    16. Spennende med barn! Ser du ønsker epidural, og tro meg det er helt fantastisk med også noe dritt da riene kan stoppe opp litt. Fikk det selv med førstemann, og skal prøve og holde meg unna denne gang, men skal få det lagt i tilfelle riene er helt intense 🙂
      Du kler gravidmagen kjempegodt <3

    17. Nydelig bilde av deg ❤️
      – hva synes du om at det finnes en blogg som «Bloggomtoppbloggere»?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg