UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Annonse

Hei, dere! Håper alle har hatt en fin helg. Her har de siste dagene gått i rydding og fiksing, siden boligfotografen er bestilt tirsdag til uken. I morgen tidlig kommer vaskehjelpen vår og et dyktig styligteam som skal hjelpe oss med siste finish, for allerede neste helg skal nemlig boligen vårt legges ut på Finn. Det blir spennende å se responsen! Men nok om det.. Her er ukens spalte med spørsmål og svar:

Hvor er hairextensionet ditt fra?

reklame/sponset produkt fra Luxushair

– Jeg har brukt tape hair fra Luxushair i snart tre år nå og er veldig fornøyd med kvaliteten på håret. Clip on håret de har er også helt fantastisk. Jeg har derfor alltid liggende en pakke med klips i skuffen her hjemme til spesielle anledninger. Med spesielle anledninger mener jeg i de periodene jeg har gått uten tape extension, men vil ha langt hår på fest eller til en ekstra tykk flette selv om jeg har tape extensions.

TILBUD: LuxusHair har forresten hele 25% rabatt på absolutt alt i hele nettbutikken nå og ut februar! Rabattkoden er: “25off”

♡ Sjekk utvalget på: www-luxushair.com!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tenker du å bli med i barselgruppe når den tid kommer?

– Jeg har veldig lyst til å bli med i en barselgruppe og kanskje ekstra stort behov for det siden ingen av mine nærmeste venninner har barn ennå.

Merker du at drømmene er mer livlige nå enn før du ble gravid? Drømmer du ofte om babyen?

– Ja og ja. Jeg drømmer så mye rart og ofte er Severin med i drømmene.

Hvorfor er du lei av treningsstudioer?

– Jeg tror det er fordi jeg har trent på treningsstudio siden jeg var 16 år. I tillegg har jeg jo jobbet på treningsstudio i flere år, så ja. Jeg er veldig lei. Men det betyr ikke at jeg skal slutte å trene. Jeg gidder bare ikke melde meg inn i et studio med det første og har heller planer om et treningsrom hjemme.

Hvilke tiltak gjør du for å bli best mulig rustet til fødsel?

– Jeg holder meg aktiv ved å gå turer med hundene i skogen, og til uken begynner jeg hos jordmor. Ulrik og jeg skal også melde oss på fødselforberedende kurs, men noe mer forberedelser til fødsel enn dette blir det nok ikke.

Er du redd for rifter etter fødselen?

– Jeg har ikke tenkt på det før jeg fikk dette spørsmålet, så nei.

Skal Ulrik være med på fødselen?

– Selvfølgelig!

Skal du blogge til du blir 83 år? Hvilken utdannelse har du evt å falle tilbake på?

– Planen er å blogge i mange år til, men som 83-åring vil jeg leve livets glade dager som pensjonist. Utdannelsen min i journalistikk tok jeg på NKF (NKH i dag). Jeg får stadig tilbud om skribentoppdrag i magasiner og lignende, så jeg er ikke redd for fremtiden dersom bloggingen skulle ta slutt.

Hvilken app bruker du i svangerskapet?

– Jeg bruker som sagt ingen app, men Ulrik bruker Preglife.

Bruker du noen fuktighetskrem/olje nå som magen nå utvider seg for å proaktivt å forhindre strekkmerker?

– Ja, jeg bruker både olje og fuktighetskrem hver dag.

Hva mener du med at du stort sett unner deg det du har lyst på?

– Med det så mener jeg at spiser det jeg vil når jeg har lyst på noe. Og nei, ikke masse sukker og usunnheter hver dag. Men jeg bryr meg ikke om lysten på noe søtt eller usunt kommer på en mandag eller lørdag og gir alltid etter nå i graviditeten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I det siste har mange av leserne dine påpekt at de ønsker tettere dialog med deg, og at de synes kvaliteten på innleggene dine har dalt litt. Hvordan forholder du det til deg? Er du lydhør for deres innspill? Og hvordan vil du evt endre på det?

– Det vil ikke bli noe tettere dialog her på bloggen, heller mindre for de av dere som kun bruker kommentarfeltet til å nå meg. Men jeg svarer som sagt alltid på personlige meldinger og spørsmål på Snapchat (pilotfrue).

Jeg tar meg ikke nær av at noen synes kvaliteten på innleggene mine har dalt eller er dårlige, og vil benytte anledningen til å råde de som ikke liker bloggen min til å finne en ny og kanskje mer passende blogg å følge. Det finnes så mange gode blogger å velge i, så jeg ser ikke helt vitsen med å bruke masse tid på å endre en blogg som leses og likes av mange 🙂

Var brudeklærne dine inspirert av Tre nøtter til Askepott?

– Ja <3 <3 <3

Fikk du spesialsydd brudekjolen og capén din? Og drakten til Ulrik?

– Mine og Ulrik sine klær til både fredagen (jegerfesten) og lørdagen (bryllupsfesten) i bryllupet til ble laget av Undorn.  

I ditt siste reklameinnlegg for en ansiktsmaske viser du ironisk nok før og etter-bildet MED sminke, mens bildet med ansiktsmaske er uten sminke. Hvorfor gidder du? Synes huden din ser superfin ut, så ser ikke helt problemet med å dekke den til, spesielt ikke i en reklame som dette.

– Jeg har null problem med å vise meg uten sminke. Men i dette tilfellet ønsket annonsøren at jeg skulle ta bilder med sminke.

Kommentarfeltet ditt er kjempeunderholdning! Ikke steng. Kan du ikke slutte å lese det selv bare da? Du svarer jo ikke uansett.

– Jeg må lese gjennom alle kommentarer før jeg godkjenner de, ellers blir de ikke synlige for dere. Grunnen til at jeg har satt på godkjenning finner du her. Som mange vet og du nå får oppleve så svarer jeg på de fleste spørsmålene en gang i uken i denne spalten.

Kan du ikke få Ulrik eller noen andre til å lese gjennom kommentarene før de godkjennes, så slipper du å se de verste selv?

– Kommentarer som påvirker meg går ut over Ulrik og kommentarer som påvirker Ulrik går utover meg. Jeg elsker Ulrik så høyt at jeg aldri ville gitt han en slik drittjobb, og heller ingen andre jeg kjenner og er glad i.

Går det ikke ann å koble opp kommentarfeltet mot Facebook, slik at folk må skrive med egne navn?

– Nei, det går ikke på blogg.no dessverre.

Jeg er en leser som kun har fulgt deg et halvt års tid, og lurer derfor på om du hadde en spesiell «plan» eller et «tema» for bloggen da du begynte å skrive, eller om du bare hoppet i det og skrev om ting som falt deg inn dag for dag?

– Jeg hoppet vel egentlig bare ut i det. Planen var å skrive om litt av alt fra trening, mote, skjønnhet, reiser og hverdagsliv. Slik som jeg og veldig mange andre bloggere driver bloggene våre i dag. Et godt tips er å “ta med bloggen inn i hverdagen”, ikke finne på ting kun for å blogge om det.

Kanskje dere skal vente med merkeklær klær til han blir litt eldre? Jeg ville heller valgt sommerull, bambus eller myk og lett bomull til en nyfødt.

– Vi har kjøpt litt av alt i flere prisklasser og er veldig fornøyde med det, selv de innkjøpene som kanskje bare kommer til å ligge til pynt på hyllen eller stå på pynt i rommet 🙂

Hvorfor kjøper du så dyre klær til babyen? Kjærlighet og omsorg er vikigere enn materialistiske ting.

– Jeg tror ikke Severin har vondt av å få dyre klær i tillegg til kjærlighet, omsorg og ikke minst en god oppdragelse. Det er heldigvis ikke slik at vi må velge bort det ene eller det andre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den nydelige joggedressen fikk jeg i “gravidgave” fra jentene på Haust ♥

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

41 kommentarer
    1. – Kan du komme med noen tips til planlegging av bryllup?
      Liker gravidoppdateringen og inspirasjon til barnerom👏🏻 fortsett med det!

    2. Hei 🙂 Kan vi få se FINN annonsen til det nye huset dere har kjøpt? Er så kjekt å se FINN annonsen, for da får man et mye bedre overblikk av hele huset. Gleder meg så til å følge dere i flytting/oppussing! 😀

    3. Du er så nydelig, spesielt som gravid! Skulle så gjerne ønske du slapp alle negative kommentarer, slik at det var garantert at vi fortsatt fikk kommunikasjonen med deg her. Men forstår veldig godt dersom det faller på å stenge igjen, da folk er så utrolig fæle😕 Legger du ut FINN-annonsen av huset deres her? Synes alltid det er så gøy å se hvordan megler/fotograf fremstiller en leilighet/et hus. Så lurer jeg på om artikkelen som ble lagt ut stemmer, den om huskjøpet deres. Et stort hus (funkis?) til mangfoldige millioner, som var helt fantastisk flott! Dersom du ikke vil svare på det siste, forstår jeg det også veldig godt😊
      Nyt søndagen, med den flotte gravidmagen din!

    4. Hvorfor valgte dere Spiren i forbindelse med prøverørsprosessen ? Skal i gang selv, så ser litt på hvor det kan være aktuelt å starte opp. Var dere fornøyd med oppfølgingen der?

    5. Jeg klarer ikke helt å forstå den “jeg bryr meg ikke om hva leserne mener” holdningen, det virker på meg som du har. Mulig jeg tar feil, men av å lese svarene dine virker det litt sånn.
      Du er vel avhengig av leserne dine for og kunne fortsette å blogge og da syns jegdet virker litt rart at du skriver “Jeg tar meg ikke nær av at noen synes kvaliteten på innleggene mine har dalt eller er dårlige, og vil benytte anledningen til å råde de som ikke liker bloggen min til å finne en ny og kanskje mer passende blogg å følge.”
      Kan det ikke være snakk om konstruktive tilbakemeldinger?
      Hilsen Anette

    6. Jeg blir så irritert av å lese kommentarer som går på at Julianne bruker penger på merkeklær og dyre ting, «er det ikke bedre med kjærlighet og omsorg». Akkurat som dette barnet IKKE får det?!
      Da jeg gikk gravid elsket jeg å kjøpe spesielle ting, og disse plaggene har jeg tatt godt vare på. Folk må få bruke penger som de vil, det er vel ingen sin sak hva Julianne bruker penger på! Noen har mer å rutte med enn andre, og ja, det kan være urettferdig, men å komme med sånne smålige dtittkommentater bør man holde seg for god for.
      Etter alt du har gått gjennom, alle forsøk og all sorg, så skal du få kose deg akkurat som du vil Julianne <3 Plaggene du handlet her om dagen var så fine, og jeg skjønner hvor gøy det er å shoppe til den lille. Jeg elsker å følge bloggen din om dagen, gleden du føler gjennom dette svangerskapet smitter, og jeg gleder meg med dere <3

    7. Pleier egentlig aldri å legge igjen noen kommentar, men jammen fortjener du litt skryt! Synes bloggen din er forfriskende ærlig 😊 Utrolig å lese hva folk legger seg opp i, og jeg digger måten du svarer på. Spesielt svaret hvor du henviser til andre blogger 👍 Flott at du ikke lar deg påvirke av de negative kommentarene. Stå på videre! Og masse lykke til med baby og nytt hus 😊

    8. Kjære Julianne <3
      Jeg har alltid vært så glad i å lese bloggen, og faktisk blitt glad i både deg, Ulrik og Severin på en merkelig fast leser måte 🙂 men jeg må bare si at jeg faktisk har blitt litt «redd» for å kommentere, da jeg føler du kan være unødvendig krass i måten du svarer leserne dine på. Selvom det er ment på en hyggelig måte fra leserne. Jeg kjenner jeg må legge bloggen din litt fra meg en stund. Ønsker dere alt godt resten av graviditeten <3

    9. Har du lyst å lage et innlegg med inspirasjon til møblet? farger, intriørstil osv til det nye huset? Sånn hva derr ser for dere!

    10. Hei 🙂 et spm: har dere mulighet til å få litt avlastning om dere f.eks skulle få et barn med kolikk e.l ? Jeg snakker av erfaring da jeg fikk en baby både med kolikk og refluks og på det verste gråt han nesten 10-timer i strekk med 15/20 min opphold og skulle kun sove på magen som endte med at jeg måtte sitte nattevakt og følge med på at han pustet.så på 2/3mnd fikk jeg kanskje 2 t søvn i løpet av et døgn og var helt skutt 😅 mannen min jobber vekk så var alene mesteparten av tiden 🙂 Du stråler om dagen forresten og syns det er kjempe spennende og følge deg på den flotte reisen 😍

    11. OMG som ungdomnen sier! Er det ingen grenser for hva som kan dette ut av munnen på VOKSNE mennesker?! Skjønner veldig godt om du vil stenge kommentatfeltet! Du og Ulrik kommer til å bli gode foreldre som både lærer og feiler underveis som alle oss andre. At andre skal komme med slik drittslening er bare forkastelig! Er der rart det er krig i verden? Bry deg fint lite om all den negative dritten dere får. Dere vet og finner ut hva som er best for dere og DERES barn! Kjempe fin mage har du og!:)

    12. Såå fin joggedress! Du kler virkelig fine lyse farger.
      Er joggedressen fra haust eller også av merke haust? Kunne tenkt meg en sånn selv!
      Ligner litt på den Cubus joggedressen, men buksene har så stor strekk og får den ikke over den voksende babymagen

    13. Hvem får seg til og kommentere og i det hele tatt si att hvorfor de kjøper merkeklær når barnet trenger omsorg og kjærlighet?? Kanskje roe litt ned på det man røyker eller putter i seg? Blir helt matt og lei meg på deres vegne. Det barnet kommer ikke til og mangle noe av noe! Det kommer til og få for mye kjærlighet og kos om det er mulig lg gi en baby! Du stråler som gravid Julianne og lykke til videre❤️

    14. Ikke et spørsmål, men jeg tenkte faktisk på deg og Ulrik når jeg var innom barneklesbutikken Name It i går. De hadde noen utrolig søte blå bodyer med små fly som mønster. Bare et tips om du ikke har sett de:)

    15. Herregud Julianne må da vel få kjøpe akkurat hva hun vil til babyen sin. Og enten ungen har HM klær eller Gucci så har ikke det en dritt med kjærligheten og omsorgen man gir til barnet sitt. Personlig foretrekker jeg dyrere klær fremfor kjedebutikkene sine. For de blir stygge og ihjelvasks etter 5 vask. Mens litt dyrere merkeklær har jeg enda til gode og vaske i stykker. Og det blir veldig mye vask med små barn!! Så du får mye mer for pengene ved å handle litt dyrere klær. Samtidig så får man gjerne litt mer spesielle ting som ikke alle andre har også på den måten. noe jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av. Og alle må få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva man vil uten at andre skal dømme noen nedenom og hjem av den grunn.. lyser bare sjalusi lang vei..

    16. For en stigande det er i dine svar. Dette er blitt påpekt fra leserene mange ganger.slik jeg forstår det så klikker folk seg inn her for å lese alle kommentarene og gjerne kommentere fordi det er så frekt skrevet.

    17. Jeg undrer meg også over den innstillingen.. Jeg er helt enig i at det er valgfritt å klikke seg inn her, men det er jo nettopp leserne dine som gjør at du kan ha dette som jobb. Hadde jeg fått tilbakemeldinger i min jobb, om at mine kunder reagerte på måten jeg var på, oppførte meg på eller lignende.. så hadde aldri responsen vært, jaja, da kan de dra et annet sted å handle. Da hadde jeg tatt til neg kritikken og gjort det jeg kunne for å beholde kundene mine.
      Men som du sier, så er det (heldigvis) andre blogger der ute, og jeg foretrekker de som har respekt for leserne sine. Du har mange lesere nå, men med den innstillingen tror jeg det fort kan endre seg. Hvertfall hvis kommentarfeltet også igjen stenges, det er eneste underholdninga her inne om dagen. Med unntak av Ukens spørsmål og svar, den spalten liker jeg.
      Lykke til og takk for meg her inne.

    18. Du får ikke MYE mer igjen av å handle dyre klær til barn. Tv2 har testet dette, og dyre klær blir faktisk ikke styggere i vask enn rimelige klær. Eneste er at dyrere klær ofte blir oppgitt med en lavere vasketemperatur, og at klærne av den grunn gjerne holder seg noe penere. Ikke fordi de er dyrere.

    19. Hei, vil tipse deg om det nettbaserte fødselsforberedende kurset engodfodsel.no
      Det er kjempebra! Jeg og pappan til babyen brukte det før fødsel og mener det hjalp oss utrolig mye.

    20. Brukte preglife selv under graviditeten, syns den var fantastisk fin! Og etterpå holder den en oppdatert på de ulike utviklingstrinnene babyen går igjennom noe som har vært veldig beroligende når bebis plutselig viser litt annerledes adferd og den første tanken er “herregud, noe er galt!” og så viser det seg at det er helt vanlig at de kanskje er litt urolige, mister litt appetitt og diverse annet.
      Anyways, gratulerer med graviditeten og lykke til videre 🙂

    21. Bruker du sminke som er dyretestet? Og hva er dine tanker rundt dette?
      Hva tenker du om at OL var i Sør-Korea med tanke på hundekjøttindustrien?

    22. Du ser fantastisk ut 🙂 Jeg unner dere dette barnet mer enn noe annet. Lykke til, kos deg, nyt det og ta vare på hverandre. Har selv termin til sommeren, dette blir stas!

    23. Hva TV 2 tester bryr jeg meg lite om. Mine egne erfaringer snakker for seg selv. Og det hjelper lite å vakse klær på 30 grader hvis de er fulle av tomatsausflekker. Jeg vasker de dyre klærne på både 40 og 60 grader. Kvaliteten er bedre enn på kjedebutikkene og derav tåler de vaskingen bedre. Det er min erfaring. De holder mye bedre på farge og form, og flekker slipper også bedre er min opplevelse.

    24. Du sier at du ikke vil utsette noen du er glad i osv for å gå igjennom kommentarfeltet men det går faktisk Ann å ansette noen.. på samme måte som en regnskapsfører

    25. Åh, så herlig blogg du har. <3 Titter innom en gang i blant, og synes du skriver veldig bra og har fine bilder! 🙂

    26. Skjønner godt du/dere vil stenge kommentarfeltet. Har lest kommentarer på en del blogger, og det noen skikkelig stygge kommentarer som jeg forstår 100% at dere vil skjerme dere for. Spesielt i en tid der en skal nyte graviditeten dere endelig fikk til og som dere kjempet så hardt for. <3

    27. Angående de som sier “har dere noen som kan avlaste dere dersom babyen får kolikk?”
      For meg virker det som å ta sorgene på forskudd.
      Jeg hadde en sovebaby fra dag 1 og tenk om jeg hadde kastet bort energi på å tenke “hva om jeg får en kolikkbaby?”

    28. Kommentarer om at du blogger dårligere og at du svarer lite hyggelig kommer gjerne fra faste lesere. De aller fleste bloggerene blir glad for konstruktiv kritikk fra sine faste lesere. Mens du ber de som ikke er fornøyde om å lese andre blogger?? Jeg tror ikke leserene dine betyr så lite for deg som deg du får det til å fremstå. Ehm.. Jeg håper du går litt inn i deg selv og tenker litt på hvorfor du har begynt å signalisere hvorfor du har blitt så negativ ovenfor leserene. Skjønner man blir lei av usakelig kritikk men dette er noe de fleste bloggere får uten at de får en så nedlatende tone ovenfor leserene. Og steng kommentarfeltet da du uansett ikke ønsker kommunikasjon med leserene. Jeg anbefaler deg å ta en bloggpause slik at du finner gleden i å blogge igjen

    29. Rifter er en naturlig del av vaginal fødsel. En leser spør deg om du har tenkt noe på dette og du svaret “nei, ikke før jeg fikk dette spørsmålet”. Selv om det er vanskelig å oppdage så synes jeg du er syrlig i måten du svarer flere av leserne dine på. Vi er grunnen til at du faktisk gjør det bra på bloggfronten. Har du ikke lesere, så har du ikke en blogg du kan tjene penger på. Hva med å svare leserne dine med litt mer respekt. Det spørsmålet du fikk opplevde ikke jeg som frekt. Men visst du gjorde det, kan du jo være et forbilde å svare tilbake på en ok måte. Mvh Frida

    30. Så nydelig mage du har😍 nyt gravidtiden godt, du kommer til å savne den lille bollemagen etter du har født😀

    31. Hei! Jeg lurer på om du har tatt et standpunkt rundt hva du kommer til å dele i tiden etter fødselen? Jeg mener mange bloggere og andre fremstiller barsel- og spedbarnstiden som noe utelukkende positivt og rosenrødt, men unnlater å skrive/vise de negative sidene og følelsene rundt det å få sitt kjente liv snudd helt på hodet.
      Altså, kommer du til å være ærlig og åpen rundt både det negative og det positive, er vel det jeg lurer på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg