UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Har du vurdert tøybleier? VET det ser ut som mye jobb, men det er det virkelig ikke! Vaskemaskinen gjør all den jobben!

– Nei, nei og atter nei. Det er søtt å se på og fint på bilder, men praktisk er det ikke. Jeg skjønner at tøybleier er fint for miljøet, men jeg kommer likevel til å benytte meg av alt som gjør hverdagen med småbarn lettere, ikke vanskeligere.

Er den teen du reklamerte for i forrige uke 100 % trygg for gravide? Går jo ut fra det, men så mange som kommenterte farlige urter osv..

– Jeg drikker den som sagt, men bare en kopp om dagen. Jeg vil ikke gå ut og anbefale andre gravide hva de skal drikke eller spise. Det tør jeg ikke. Jeg forteller bare om hva som fungere for meg og forholder meg til helsedirektoratet sine råd for gravide. På matportalen.no står mye god info om blant annet kaffe og te i graviditeten.

Har dere noen andre guttenavn hvis dere får en gutt til?

– Nei, vi har bare ett jentenavn på lager (Saga). Skulle jeg være så heldig å bli gravid igjen begynner vi nok å snuse rundt etter både guttenavn og flere alternativer til jentenavn.

Kan gravide spise skinke?

– Så vidt jeg vet er vanlig kokt påleggskinke trygt å spise som gravid, men man skal holde seg unna spekeskinke. Jeg er også nøye med at pålegget jeg spiser ikke har lagt åpent lenge i kjøleskapet.

Hvor tidlig fikk dere vite kjønnet? Og hvor mye har dere betalt for UL?

– Vi fikk vite kjønnet i uke 18 på Volvat Nationaltheateret. Den timen betalte vi 1800 kroner for. Jeg vet ikke hva vi har brukt totalt på ultralyder, men alle privatklinikker tar ca samme pris og vi har jo vært på en del undersøkelser i det private gjennom hele prøverørsprosessen.

Merker du at magen blir så stor at den av og til er i veien? Og hvordan sover du om natten?

– Magen min er ALDRI i veien. Det klarer jeg bare ikke å få meg til å si. Jeg elsker jo å gå gravid! Om nettene sover jeg enten på ryggen eller på siden. Jeg har ikke hatt behov for ekstra puter eller lignende for å “støtte opp” ennå, men tror jeg snart får det.

Når blir boligen deres lagt ut for salg? Og hvilken megler har dere valg?

–  Vi skal ta bilder av rekkehuset vårt på Vinderen 27. februar også kommer vel annonsen ut på Finn helgen etter. Eilen Skarnes fra Eie Vinderen er megleren vår.

Når regner du med at dere flytter inn i det nye huset? Altså bor der fast og sover der.

– Flyttebilen kommer 5. april. Det blir første natt i nytt hus. Jeg krysser fingrene for at den nye sengen jeg har bestilt til Ulrik og meg er på plass til det. Hvis ikke sover jeg gjerne på en madrass på gulvet. Det er jo litt sjarm i det også.

Hvordan sminker du leppene dine? De ser så fine og freshe ut.

– Jeg starter alltid med lepomade eller annen fuktighet til leppene. Deretter bruker jeg liner rundt leppene og fargelegger resten av leppene med lineren, før jeg påfører leppestift og/eller lipgloss.

Hvorfor er det så viktig med Pilotfrue-tittelen?

– Min merkevare er “Pilotfrue”. Det er først det siste året at mitt egentlige navn er blitt kjent for mange. Pilotfrue-tittelen er ikke viktig for meg i dag, men jeg liker den og har ingen planer om å endre navnet på bloggen min. 

Hvorfor svarer du leserne dine så frekt?

– Frekke lesere får frekke svar, hvis jeg i det hele tatt svarer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvorfor svarer du ikke på alle spørsmålene du får?

– Det er alltid en grunn til at enkelte spørsmål ikke blir besvart. Jeg svarer bare på spørsmål jeg har lyst til å svare på. Mer komplisert er det ikke. Det er det som er så fint med å være min egen sjef.

Hvor fikk du tak i den superheltplakaten av Ulrik?

– Det er ikke en plakat, men et bilde som er laget av Lasse Brurock. Du ser hele kunstverket her!

Det var gøy å lese om alt Ulrik har lært deg. Hva har du lært Ulrik?

– Jeg tror jeg har lært han å ta ting mer som de kommer med min positive holdning, som til tider kanskje er mer optimistisk enn realistisk. Hehe! Ulrik får svare mer på dette når han kommer hjem.

Hva falt Ulrik for da dere møttes? Bortsett fra utseende?

– For å være helt ærlig så tror jeg det bare var utseendet sånn ved første møte. Men dette må også Ulrik svare mer på selv, om han vil.

Kan du skrive et innlegg om hvordan, hvorfor og når dere startet prøverørsprosessen til å begynne med? Eller linke til noen innlegg, for oss som ikke har fulgt med så lenge?

– Jeg har jobbet med dette nå i over ett år. Du kan leser mer om prøverørsprosessen vår her.

Hvorfor vil du ikke kjøpe brukte ting til Severin?

– Jeg har ikke vurdert å kjøpe brukte babyklær eller brukt babyutstyr siden jeg er heldig å ha mulighet til å få og kjøpe alt nytt. Arveklær og arveting fra familie tar jeg gledelig i mot, om kvaliteten er god og jeg ikke har et ønske om å kjøpe meg det selv.

Trener du noe nå når du går gravid? Virker som du slapper av mye. Er du redd for at trening er farlig?

– Jeg har ikke trent noe siden jeg ble gravid, men jeg går turer og er fornøyd med det. Faktisk så sa jeg opp medlemskapet mitt på Sats i forrige uke. Mest fordi vi flytter, men også fordi jeg ikke bruker det lenger. I det nye huset skal vi lage treningsrom på et av soverommene. Jeg gleder meg sånn til å kunne trene ordentlig hjemme siden jeg er over middels lei av treningsstudioer. Hehe!

Jeg vet at trening i svangerskapet ikke er farlig, men har valgt å være ekstra forsiktig på grunn av våre utfordringer med å bli gravide.

Har du en favorittsang for tiden?

– Jeg har fått helt dilla på “Despacito” med Carina Dahl og Adrian Jørgensen. Du finner den på Spotify her!

Føler du deg noen ganger alene i graviditeten siden Ulrik er borte så mye?

– Jeg er glad i alenetiden jeg får når Ulrik er borte, selv nå i graviditeten. Turnusen hans er bra for forholdet vårt, noe vi begge er enige om. Det hender selvfølgelig at jeg savner han, men det er egentlig bare godt å kjenne litt på savnet.

Er det sånn at Ulrik har ett sterkt ønske om at S skal gå i hans fotspor mtp yrke?

– Det har vi aldri snakket om. Jeg har bare fleipet litt om at det ligger en liten pilot i magen min helt siden vi fikk vite at det var en gutt. På samme måte hadde jeg nok fleipet om en liten blogger i magen min om det hadde vært en jente. Og NEI, ikke fordi jenter ikke kan bli piloter eller fordi gutter ikke kan bli bloggere. Bare fordi det er naturlig å tenke slik i familien vår.

Hvorfor kan du ikke fly under graviditeten?

– Det har jeg svart på tidligere her 🙂

Skulle ikke dere på storbytur? Når? Unner dere det!

– Planen var en roadtrip til Gøteborg, København eller Stockholm. Ulrik har siste jobbdag i dag faktisk og ferien hans starter i morgen, men nå har vi mer enn nok med å gjøre boligen vår klar til bilder og visning. Ikke har vi budsjett til ferie nå heller. Nå er fokuset på flyttingen og selvfølgelig på alt vi trenger til lille Severin.

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

63 kommentarer
    1. Hvorfor har du blitt så prippen og overlegen overfor leserne dine de siste månedene? Du klarte å skjerpe deg men det varte ikke lenge! En annen ting, skjønner du ikke at du ikke tar deg godt ut uten sminke?

    2. Magen er aldri i veien, jeg elsker å gå gravid. Tror du misforstår spørsmålet, og skal tolke alt slik at du bare kan skryte deg selv opp i sky. Det var sikkert ment som vanskelig å ta på sko osv. Du er rar!

    3. Har hørt at hvis du sover mye på ryggen når du er gravid så øker sjansen for dødfødsel. Ikke meningen å skremme deg😊

    4. Gratulerer så mye med alt godt du har i vente!
      Lurer bare på hvor den fine, sorte blusen din er kjøpt?!
      Lykke til med resten av svangerskapet!

    5. Ja det KAN øke sjansen, men kroppen advarer deg før det er farlig. Man vil merke man blir mer tungpusten og svimmel+ varm om det har gått såpass langt, som regel vil man snu seg automatisk før dette inntreffer. Skjønner ikke at det er så viktig å kommentere slik til gravide, virker som det er om å gjøre å skremme mest mulig! Skjerpings!

    6. Serrrrrriøst….?
      Har vært gravid to ganger og sov på ryggen, så lenge jeg klarte det… Det vil naturlig bli bedre å ligge på siden når magen og babyen blir større.. Jeg lå tilogmed på magen i en saccosekk og sov 🤣
      Ungene mine lever og er voksne nå…
      Hva er vitsen å skrive skremmende meldinger som kommer fordi du Google useriøse nettsider.
      Jeg kjenner ei som er lam fra livet og ned, sitter i rullestol, har født tre barn, tilogmed tvillinger.. Har gått bra det og serru… Hu satt for det meste i hele svangerskapet….
      Må ikke krisemaksinere ALT…
      Nå må dokke slutte ver så hysteriske for alt og ingenting… Folk har født unger siden Adam og Eva sin tid på jorden… Folk nedi Afrika får unger tilogmed under kummerlige forhold…
      Amen.

    7. Til Kaia, det er det største tullet jeg har hørt. Å sove på rygg er IKKE forbundet med dødfødsel. Vær så snill og ikke kom med slike ubegrunnede påstander.

    8. Et spørsmål til Ulrik: Hva skjer dersom det bryter ut omgangssyke i stort omfang på en lang flytur? Klarer man å isolere folk da?

    9. Hei 😀
      Vil bare si at jeg heier så på dere to, å gleder meg veldig på dine vegne fremover 🙂 liker veldig godt bloggen din ❤️
      Men jeg må også få lov å si at denne spalten her gruer jeg meg hver gang til å lese. Mye fordi alt er så surt. Virker ikke som om du synes det er kjekt å skrive dette innlegget. Kanskje noe å tenke over bare.
      Uansett, masse lykke til ❤️

    10. Herregud! Er ikke alle som føler så for å bruke tøybleier! Trenger man virkelig noen annen grunn enn at man ikke vil? Vil ikke jeg heller, punktum! Vil du så be my guest!
      Og det med å sove på rygg, herregud, skjerp deg! Hvordan eksisterer det mennesker egentlig??

    11. Føler du at det kommer noe godt ut av denne spalten? Ikke gidder du svare på alle spørsmål , de svarene du kommer med er stort sett bare spydige og arrogante , samt det bare blir dårlig stemning i kommentarfeltet etter svarene dine.

    12. Synes også du har begynt å bli mer kvass og prippen. Føler du angriper leserne dine. Er vel heller bare å se vekk fra stygge og dumme kommentarer? Vi fleste heier på deg og ønsker deg godt 🙂 Hilsen en fast leser som for det meste digger bloggen din! ❤

    13. Til dere over her. Hvilken spørsmål var arrogante og spydige?? Utrulig at en del av dere gidd å lese bloggen. Stå på Julianne. Tror du kan bli enda kvassere enn det du er i svarene dine. Mange rare folk. Kos deg i tida som kommer😀

    14. Synes folk er så spydige og skal bare være frekke og lage kvalme. Synes det er bra du gjør dine egne meninger, valg og gjør det du føler er mest riktig for deg, Ullrik og lille S.
      Jeg skjønner de gangene du svarer “frekt”, for er mange frekke kommentarer/spm du får.
      Synes du er vakker både med og uten sminke, og følger bloggen din hver dag. Selvom jeg ikke kommenterer så ofte. Stå på ! Jeg unner det alt godt og masse lykke <3

    15. Dette har alltid vært mine favoritt innlegg å lese fra deg, men i det siste er jeg enig med de over angående måten du svarer på. Mange av svarene blir fort spydige og småfrekke, selv på helt enkle uskyldige spørsmål. Er ikke sikkert det er sånn ment fra deg, men det er sånn de kommer frem.
      Savner litt tiden da dette var en supergøy og hyggelig spalte! 🙂

    16. Jeg fikk beskjed av lege om ikke å sove på ryggen når jeg var kommet et stykke ut i svangerskapet, fordi det kan redusere surstoff tilgang til barnet…

    17. Men Pilotfrue er litt selvopptatt og frekk og det har hun alltid vært. Driter litt i det som ikke passer. Et hjerte for alle utenom det som ikke angår henne selv. Henviser da til Dubai. Lite reflektert.

    18. Til Maria, denne legen har feilinformert deg. Den optimale blodtilførselen gjennom morkaken er ved å ligge på venstre side. Når det er sagt, det er IKKE farlig å sove i alle andre stillinger.

    19. Først og fremst er det greit stygt gjort av deg å skrive slike ting til en gravid kvinne, spesielt ettersom hun har flere graviditeter bak seg som ikke har gått som håpet og ønsket. Å slenge på at det ikke er for å skremme, er litt det samme som å si «ikke for å være frekk…» og så fornærme noen.
      For det andre; skaff deg litt mer informasjon før du uttaler deg.
      You?re welcome; i ryggen ligger en stor og viktig vene som heter vena cava. Som følger av større og tyngre livmor kan noen oppleve at livmoren legger klem på venen som igjen kan minke/stoppe blodtilførsel tilbake til mors hjerte. Dette kan føre til kvalme, svimmelhet og annet ubehag, og barnet kan bli påvirket, men så fremt man endrer liggestilling så fort man merker ubehaget går alt tilbake til normalt.
      Tenk også på alle som snur seg i søvne f.eks… skal man binde seg fast på siden?
      Dette må uansett hver enkelt se an, da dette ikke forekommer hos alle. Det anbefales at man ikke ligger på ryggen etter uke 25, men laaaaaangt i fra alle opplever dette etter uke 25. Heller få.
      Selv lå jeg på ryggen gjennom hele svangerskapet da det var eneste måte jeg fikk sove og slappet av på.

    20. Må bare si at jeg ser ikke på det at andre er frekke som en unnskyldning til å være frekk selv. Hvorfor synke til deres nivå? Om ikke annet gir det meg en bra følelse å være hyggelig mot folk uansett. Da kan jeg være fornøyd med egen oppførsel i alle fall, DET er det modne å gjøre i en slik situasjon. Synes ordtaket om at man skal behandle andre som man vil bli behandlet selv egentlig er ganske bra. Kanskje noe å tenke på til neste gang?
      Husk at du påvirker stemningen i ganske mange hjem når de sitter å leser bloggen din, så hvorfor skal det at noen få lesere skriver frekt påvirke alle de leserens du faktisk bryr deg om? Bare en tanke😊

    21. Har fulgt bloggen din ei lita stund og først av alt gratulerer så mye med graviditeten. Er oppriktig glad på deg og Ulriks vegne.
      Nå får du sikkert en hel del fine og konstruktive kommentarer, men jeg kjenner jeg blir helt matt av å lese hva enkelte får seg til å skrive..
      Stol på deg selv, er sikker på at du blir en fantastisk mamma for Severin, med tøybleier eller ei!
      Lykke til – og du ser kjempebra ut uten sminke! 🙂

    22. Til Lilly: Er du utdannet lege? Eller??? Fått med deg helt ny forskning 2017-2018 ang dødfødsel?? Hørt om Vena Cava Syndrom?? Risiko for dødfødsel er dobbelt så stor når den gravide sover på ryggen i løpet av tredje trimester! Så tror jeg heller hører på legen min en deg!

    23. Til dere som sier det er å skremme gravide og komme med opplysninger som kan være viktige…jeg har spontanabortert 7 ganger og ville vært super takknemlig for alle råd som kunne sikret meg en vellykket svangerskap! Og komme med sånt piss som at folk har født barn i alle tider? JA og noen opplever faktisk dødfødsler!! Når forskning fra 2017-2018 sier det KAN være farlig for barnet om den gravide sover på ryggen så vil de fleste gravide gjerne vite om dette på forhånd så de KAN velge å ta hensyn til hva som KAN være skadelig for et etterlengtet barn!!! Er snakk om noen få måneder i livet du må vise ekstra hensyn med tanke på hvordan du spiser/sover osv .. det kan da umulig være vanskelig!!

    24. Hei! Jeg lurer på hvordan du takler alle de stygge tingene folk skriver til deg, særlig det som går på utseende. Er du veldig sterk, eller hjelper familie og venner deg når det står på som verst. Hva synes Ulrik om at du har en slik jobb, der du må tåle så mange personangrep?
      Du er ei flott dame, lykke til med resten av svangerskapet.

    25. Utrolig at du fremdeles har lesere. Du er så frekk, selvopptatt og arrogant. Er kun en grunn hvorfor jeg leser og det er noe jeg håper på og det er ikke noe positivt. Velger å ikke utdype meg mer enn det.

    26. «Risikoen for å oppleve en dødfødsel blant kvinnene som sov på høyre side eller på ryggen var bare på rundt 0,4 prosent.
      Blant kvinnene som sov på venstre side var risikoen omtrent 0,2 prosent, ifølge studien.
      Den tunge magen kan hemme morens store blodårer, og det å ligge på venstre side kan hjelpe blodtilførselen til babyen, ifølge BBC sin artikkel om studien.»
      Så da sitter vi igjen med to konklusjoner; ikke sov eller stå og sov. I og med at man ikke kan styre hvilken stilling man havner i når man sover f.eks. Lol

    27. Norske gravide har fått vite at det ikke er farlig å sove på ryggen så sant man ikke selv føler ubehag ved sovestillingen. Nå viser en ny studie at ryggsoving kan presentere en risiko for barnet selv når moren ikke føler ubehag ved stillingen.

    28. Det er noe som heter å heve seg over andres lavmål. Tror du hadde tjent mye på å gjøre nettopp det. Som flere har skrevet, det blir så lite koselig å lese disse innleggene når tonen blir som den blir.
      Du fremsto mye mer ydmyk i prøveperioden. Nå som du endelig har blitt gravid syns jeg generelt at du har satt deg tilbake på din høye hest og at det skinner gjennom at du ikke ønsker å bruke like mye tid på innleggene. Selvfølgelig ditt valg, men som et velment råd tror jeg du taper på dette i lengden. Det er sjelden man når langt ved å «utnytte» sårbare perioder, for så å heve seg over de du har mottatt støtte fra så fort det går bra. Det kan komme flere vanskelig perioder i livet. Ikke regn med at bloggen går like bra neste gang, dersom dette er standarden når du har det som plommen i egget.

    29. Hei, gratulerer med graviditeten <3 jeg lurer veldig på hvordan du/ dere opplevde tiden mellom positiv graviditetstest og frem til tolv uker. Var dere hele tiden redde for å abortere igjen, eller klarte dere være lykkelige i den tiden selv om sjansen er stor for å miste tidlig i svangerskapet?

    30. Til Maria. Du må for det første lære deg å lese all forskning med et kritisk blikk. Det vil alltid komme studier som peker i ulike retninger. Konklusjonen på den forskningen du sikter til sier at det må mer forskning til på området før de kan konkludere. Og de fraråder ikke gravide å ligge på ryggen. Du må for all del gjerne stole på legen din. Men det er trist at denne legen er med på å skremme vettet av gravide. Jeg ser dette daglig i jobben min. I tillegg synes jeg du skal holde deg for god til å spre denne uvitenheten videre til feks Julianne og andre. Jeg tipper at Julianne får den informasjonen hun trenger via sin egen lege eller jordmor.

    31. Kan du poste forskningen? Er genuint interessert:)
      Du svarte heller ikke på den forskning jeg postet, men dette visste du sikkert allerede. Så håper virkelig at du satt eller stod og sov gjennom hele svangerskapet ditt. I og med at det alltid vil forekomme en risiko enten man sover på rygg, høyre eller venstre side.

    32. Vittig- det er liksom opplest og vedtatt at du skriver sure svar ha ha. Det gjør du IKKE. Lurer på hvilke briller man tar på for å se det.
      – Merker du at du drømmer oftere/mer livlig enn før du ble gravid? Drømmer du ofte om babyen?
      Jeg gjorde det- en av drømmene jeg husker best er da jeg fødte en stor,grønn drue….

    33. Jeg er enig med deg!
      Samtidig syns jeg det blir det samme andre veien. Stns ofte at spørsmål/kommentarer fra lesere blir tolket som frekke og negative når jeg ikke ser at de er ment som det. Så brillene som leser går begge veier. Og dessverre blir det mye misforstått kommunikasjon når man skriver, fordi vi alle har ulike måter å skrive på, og ulike preferanser. Da kan det fort bli dårlig stemning, selvom den som skriver ikke har ment det på den måten det blir tolket☺️

    34. Ikke noe hyggelig blogg lenger! Du har blitt spydig og uhygelig! Lest bloggen din leeeenge, men nå gidder jeg ikke mer!

    35. Hvorfor er du lei av treningsstudioer?
      Hvilke tiltak gjør du for å bli best mulig rustet til fødsel?
      Er du redd for rifter etter fødselen?
      Skal Ulrik være med på fødselen?

    36. Til Lilly: Ja du vet tydeligvis alt du:) samme for meg hva andre gjør i svangerskapet sitt! Men for meg er det nok bedre med føre var …
      Hjelper ikke om det kun er en liten prosentandel hvor det skjer en dødfødsel, det er nemlig en for mye!! Spør foreldre som har opplevd dette, de ville gjort alt i verden for å unngå dette. Om det kun er en mikroskopisk sjanse for at det kan gå galt når man sover på rygg, ja da sover man IKKE på rygg!! Og du må huske på at dette gjelder KUN siste delen av svangerskapet!! Ikke fremstill det som man skremmer gravide, når man kun opplyser om ting som er viktig!! Du får inn og lese desse nye studiene selv, du som er så opplyst klarer nok finne dette på nettet!

    37. Det er så absolutt ikke mer jobb med tøybleier. Vi har prøvd begge deler (trodde ikke tøy skulle være noe for oss i utgangspuntket). Med engangs måtte vi springe ut med søpla x ganger daglig. Tøybleiene samler vi i en pose og vrenger den i vaskemaskina 2-3 ganger i uka. For øvrig kan engangsbleier inneholde kjemikalier, parfyme og de gjør faktisk sædkvaliteten til guttene dårligere. Dere må selvfølgelig velge det dere vil, men jeg synes det er feil av deg å skrive at tøybleier gjør hverdagen med småbarn vanskeligere.

    38. Jeg heier på deg Julianne 🙂 Men jeg må allikevel si at det har blitt mindre koselig å lese bloggen. Det virker som du legger så lite tid i innleggene. Samtidig så er dette en blogg hvor du kun informerer om hva du tenker og gjør, det er ingen kommunikasjon med leserene. Du svarer aldri noe koselig. Ta en titt på andre bloggere hvordan de svarer og kommuniserer med leserne. Jeg kommer nok ikke til å lese bloggen din så ofte lenger men heier på deg:)

    39. Til Maria. Jeg kan gjerne diskutere dette med deg, men da må du opp på et saklig nivå. Her er det personangrep, og sint virker du også. Du kjenner ikke meg, men antar at jeg bare googler meg frem. Jeg har jobbet med gravide i 15 år,og har en viss faglig ballast. Og jeg kommer ikke til å la slike feilaktige påstander stå ubesvart. Jeg tror vi avslutter der.

    40. Enig med kommentaren over ang tøybleier. Vi sparte mye jobb ved å gå over til tøybleier. Da trengte vi ikke å bytte hele outfit?en hver gang babyen bæsjet. Med engangsbleier tøyt det ut oppover ryggen 3-4 ganger daglig, minst! Dét var mye arbeid det. Forsøkte alle slags bleiemerker og typer før vi testet tøybleier. Ikke én éneste lekkasje med tøybleiene på de 1,5 årene vi har brukt det nå. 😍 Også SÅ fine de er, og de to maskinene med bleier i uka er ikke noe jobb. Er ikke noe bæsj på selve bleiene, det kommer rett i et lite engangs-innlegg som man bare tar ut og kaster. De fleste som er negative vet ikke hver tøybleier egentlig går ut på nå i moderne tid, kan ikke sammenlignes med tøy på 80-tallet! 🤓 Nå er det superstas for storebror å få velge bleien sin selv, og vi gleder oss til å bruke tøy på lillesøster fra nyfødt denne gangen, deilig å slippe 4 klesskift om dagen! 😅

    41. Lilly: personangrep?? Lol … hvor tar du det fra at jeg er sint?? Jeg har jobbet i helsesektor i flere år og har erfaring med foreldre som mister sine barn av forskjellige årsaker!! Da blir det for meg litt for dumt og bagatellisere en så alvorlig ting som dette faktisk er!! Jeg regner med at jeg nå har nådd ut til flere så da er «mission completed» for min del. Kan jeg gjøre gjøre folk oppmerksomme på at dette kan skje så de kan ta de forhåndsreglene de kan så er det bra. Og ja enig at vi avslutter dette, for det er lite interessant og diskutere dette med deg.

    42. Jeg skal ha meg frabedt at du påstår at jeg bagatelliserer det å miste barnet sitt i magen. Her trår du virkelig over en strek. Jeg jobber også tett på mennesker som har opplevd dette, og brenner for at gravide kvinner skal få korrekt informasjon. Det du kommer med er det ikke nok støtte for i forskningen, og jeg nekter at slik skremselspropaganda skal spres til Julianne og andre gravide.

    43. Synes jo synd på julianne når folk virkelig tror at RÅD som handler om at ungen kan DØ er hjelpsomt. Hvis dette er en virkelig ting så får nok hun beskjed av legene om det.
      Ja jeg synes kanskje julianne er litt krass men jeg tror det handler om at de samme spm går igjen hver uke.. eks. om hvorfor hun ikke svarer i kommentafelt og hvorfor hun ikke svarer på alle spm.
      Jeg tviler på at de fleste bloggerne tar med ALLE spm i en spmrunde.
      Også. At folk må komme med så mye meninger og frekke spm ang graviditeten osv. Da blir man ikke mer åpen mot leserne sine heller.

    44. Mange sier at du svarer arrogant og frekt her i kommentarfeltet. Leste hele innlegget to ganger, og kan virkelig ikke forstå hva som er frekt og arrogant. Vet at du noen ganger tidligere har svart direkte på de merkeligste spørsmål, og jeg synes motkommentarene er priceless. Elsker hvordan du svarer! Helt enormt hvor mye folk klarer å sutre!
      Noe helt annet: kanskje du kunne laget et innlegg om hvordan du har kledd deg i graviditeten, både fram til du begynte å bruke gravidklær og nå etterhvert som du begynner å få flere graviditetsplagg. Hvor handler du og sånt! Du ser alltid smashing ut, selv med kulemage og klesutfordringer! Her er du god! Jeg føler jeg ser ut som et telt til tider☺️

    45. Dette kommentarfeltet er virkelig god underholdning…
      At du holder ut, Julianne! Ønsker deg fortsatt alt godt i graviditeten 🙂

    46. Ja, har ett spørsmål! Om du vil slutte å godkjenne negative kommentarer? (Vet jeg kan la være å lese de, men. Syns ikke de fortjener å komme igjennom og synlig ☺️)
      Heilt topp blogg ! Og koselig å lese at dere venter barn ☺️

    47. Hvorfor klarer du ikke å linke til den nyeste forskningen?
      Hive rundt seg med påstander uten å redegjøre for kildene sine. Da blir man tatt seriøst

    48. For det første skriver man ikke sånt til gravide. Det er nok av bekymringer fra før.. For det andre er det ikke farlig å sove på ryggen, så sant det er behagelig for den gravide 🙂 Kroppen sier i fra om det skulle bli press på ryggraden, og til og med i søvne vil man automatisk snu seg dersom det å ligge på ryggen skulle føre til ubehag 🙂

    49. Kjære Julianne og Ulrik,
      Gratulerer med babyen i magen og ønsker dere en lett fødsel og velskapt barn når den tiden kommer.
      Jeg undres over noen spydige og ufine kommentarer her og synes synd på de som er nødt til å si noe stygt til sine medmennesker for å få bedre selvbilde og for å føle seg bra. Det kan være lurt å gjøre en innsats for seg selv og sitt liv enn å være misunnelig på Julianne for det livet hun har skapt sammen med Ulrik.

    50. Til Ulrik.
      Kan du gå i joggebukser på jobb eller hvordan er det å sitte i dress å fly? Pakker du med deg andre bukser og sko i sjul som du ikke har på når du treffer passasjerene.
      Vet jo at man ikke skal gå på jobb i joggedress liksom, men tenker at det burde vert lov for folk som må sitte i jobben sin. Jeg flyr aldri i dongeri bukse foreksempel, for det er sykt ubehagelig å sitte lenge i. Ja, håper du skjønte spørsmålet.

    51. Hei. Jeg leser bloggen din for tiden utelukkende fordi jeg er gravid selv, men jeg ser stadig at du eller gubben din må presisere at dere har så mye penger. For eksempel ved spørsmålet om å kjøpe brukt «vi har midler til det» det handler ikke alltid om å ha midler og økonomi til å kjøpe nytt, men heller det å være bevisst og å ta valg basert på annet enn pengestrømmen. Personlig har jeg ingen problemer med penger, men har kjøpt feks stellebord brukt, og selve matten ny. Det tar seg serdeles dårlig ut å prøve å heve seg over hvermannsen fordi man tror penger gjør en bedre enn alle andre. Håper ikke dere overfører de overfladiske tendensene til sønnen deres, men lærer han om andre verdier i livet også.

    52. Blir lettere oppgitt over alle neper som legger igjen skitt her inne og skal leke besserwissere. Da jeg fikk mine tre første, så hadde vi omtrent ikke google / nett, nei dette var ikke i 1960, men på 90 /00 tallet.
      Guess what? Ungene overlevde kun basert på bøker og råd fra lege.
      Man skal lese all forskning med kritisk blikk. Tipper at Julianne kommer til å legge seg på siden når magen blir stor nok!! La nå jenta prøve og feile som hun vil, uten at hun skal bli hogd hodet av!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg