INSPIRASJON TIL GUTTEROMMET

Annonse

Herlighet, som jeg gleder meg til å innrede barnerommet i det nye huset! Seng, hylle, taklampe, knagger, teppe, sengetøy, to bamser og noen leker er innkjøpt. Fargen på veggene er nesten bestemt og gardiner har vi fått av mormoren til Severin. Nå mangler bare klesskap, ammestol, litt mer pynt og noe mer oppbevaring av alle lekene som etterhvert kommer. Ellers bør vi nok roe ned på disse type innkjøpene og snart starte med alt vi faktisk MÅ ha, som vogn, bilsete, nødvendige klær, ting til stelleplassen og så videre. Men først må vi komme oss på plass i Vollen.

Jeg venter også på et nydelig heklet pledd fra min farmor som egentlig har vært mitt i mange år, men som har blitt liggende i Halden og trengte en liten fiks før bruk igjen. Pleddet er i hvitt og blåtoner, noe som passer helt perfekt i fargene vi planlegger for barnerommet. I tillegg tror jeg det blir veldig koselig med noe hjemmelaget blant alt det nye og ubrukte.

(annonselenke) Under ser du litt inspirasjon fra hvordan vårt gutterom kommer til å se ut.. Er det forresten noen som har forslag til fine og praktiske klesskap for barn? Til gjengjeld vil jeg tipse alle småbarnsforeldre om å sjekke utvalget av nydelige saker til gode priser HER

(annonselenker) Badekåpe HER/ Skyleke HER/ Himmelfall HER/ Dyne HER

39 kommentarer
    1. Blir ett fint barnerom tenker jeg…
      Det er så kjekt å pusle med sånn i ventetiden….
      Også når barna blir store.. Lage kule ungdomsrom som jeg driver med her hjemme 💙💙

    2. Stuva klesskap fra IKEA har vi. Veldig fornøyde – myk å åpne så små fingre også kan åpne og lukke uten å klemme noe. Ellers har det gått mest i skuff her første året+. En stor stellekommode med plass til klær er kjekt 🙂

    3. Stuva klesskap fra Ikea er vi også veldig fornøyd med 😀 Vi har kjøpt en lang rekke med klesskap, skuffe til leker og en liten pult. Gleder meg til snuppa vår skal ta i bruk rommet sitt (og så glad for at vi ordnet det til mens hun enda var i magen). Hun er bare 3 mnd så blir på vårt rom en stund til 🙂

    4. Til Anne over her, hva feiler egentlig? Forbilde for amming? Tror du mesteparten driter i det? Da er det noe som er helt skrudd på deg. Noen får det ikke til, vet du hvorfor? Ungen ikke har riktig dietak og melken produseres ikke i nok mengder. Man kan også ha et utålmodig barn ifht mating som gjør det enda mer utfordrende. I tillegg kan det være mange andre grunner til at amming ikke er det beste for mor og barn. Og alternativene er som alle fagfolk sier, er veldig bra de også!
      Slutt med hysteriet og å rakke ned på mennesker og årsaker du ikke vet en dritt om!

    5. Bruke penger på ammestol er for de som absolutt må ha. Det er langt i fra nødvendig og sløsing med penger

    6. Vi har klesskap fra Oliver furniture, og er veldig fornøyd med dem. Flyhyllen har vi og, og den er SÅ kul (og praktisk) gled deg!
      P.s. Jeg ville ventet med ammestol, mye deiligerr

    7. Kjøpte ammestol før jeg fikk mi første jeg også, fikk ikke til amminga dessverre. Men jeg fikk jammen bruk for den likevell 🙂

    8. Skap fra Olivier furniture er både praktisk og fint:) Olivier furniture har generelt mange fine møbler:)

    9. Fra Anne til Anne.Er sikker på at om Julianne trenger råd,har hun sikkert en helsesøster å rådføre seg med,så den rollen er opptatt…

    10. Ser dere bruker fly som komponenter i barnerom osv. Er det sånn at Ulrik har ett sterkt ønske om at S skal gå i hans fotspor mtp yrke? Vil han virkelig at sønnen skal bli kollektivsjafør?

    11. Vi bruker kallax hylleseksjon fra ikea, også sånne bokser som passer inn. Vi bruker et «no fold» system, det sparer masse plass og klærne holder seg like som når vi bretta de og hadde i skuff. Det er ikke det mest glamorøse, men det er veldig praktisk 🙂

    12. Anne/- hva faen er vitsen med det ammepresset?!? Noen får det bare ikke til, men det er slike som dere som gjør at mange går helt i kjelleren når de ikke får det til, mange utvikler depresjon osv. Det er IKKE verdens undergang med flaskebarn ❤️
      Og ang samsoving- blir provosert av at så mange mener det er bra for å forebygge krybbedød. Dette stemmer ikke. Dette er hentet fra helsenorge.no, under forebygging for krybbedød:
      Ikke sov i samme seng som barnet. Samsoving øker risikoen for krybbedød.
      Jeg skjønner ikke hvordan så mange kan anbefale samsoving og si at dette forebygger krybbedød når det er helt motsatt. Det er direkte farlig og helsevesen har i det siste gått ut å advart om at de venter seg en økning i krybbedød igjen fordi det er så populært med samsoving, nest osv.

    13. anonym: hvorfor anbefales det på så og si alle sykehus da? i både jordmor og barnepleieryrket er det mye om det i pensum og nei, det øker ikke faren for krybbedød hvis man samsover riktig, med egen dyne, ikke røyk og alkohol, medisiner osv.
      og ammepress: amming er naturlig og absolutt det beste for et barn. Nei, det er ikke verdens undergang med flaskebarn og det er ulike grunner til at mødre ikke kan eller vil amme, som feks overgrep. Men en frisk kvinne produserer nok melk om stimuleringen opprettholdes. Så selvfølgelig er amming å anbefale fremfor mme.

    14. Hærregud så mye folk bryr seg om ting de ikke har noe med. 😢 Mange ?verdensmestere? her inne. Og om Severin skal bli kollektivsjåfør. Skjerp dere, og la folk selv få bestemme hva de synes er best for sitt barn.

    15. Hei. Omg hvor mye frekke kommentarer det er til tider til deg, hva er greia liksom.
      Kos deg med babyrom og andre innkjøp av utstyr du, hadde vi hatt plass skulle jeg ha gitt barn nr 3 eget rom jeg også. Om du velger og amme eller ikke, ingen har noe med det. Supporterfrue har vært et forbilde når det gjelder amming, så det så.
      Fint par er dere også,kommer til å få det så fint fremover😁
      Prell av de negative kommentarene og sug til deg de gode. STÅ PÅ😁

    16. Hvorfor vil du ikke kjøpe brukt?
      Er bra for miljøet og er bra for babyen fordi giftstoffene fra nye ting og klær forsvinner etter vask/bruk.

    17. Ser ut til å bli et superfint rom 😀
      Vil bare tipse om det med vogn, nå er det sikkert masse forskjellig rundt om når det gjelder hva de har på lager, men jeg skulle bestille vogn rett før jul og fikk beskjed om at det var hele 12 uker bestillingstid 🙈 de hadde heldigvis min på lager da jeg gjerne ville ha den i hus en stund før fødsel 🙂
      Kos dere med alle innkjøp, det er så koselig syssel 😀

    18. Morsmelkerstatning er helt topp! Vet nøyaktig hva barnet får i seg, så ammehysteriet er bare tull! Ingen nederlag om problemer gjør at det bare blir for slitsomt for mor og barn! Ingen undergang i det hele tatt!

    19. Spørsmål til spalten: Trener du noe nå når du går gravid? Virker som du slapper av mye. Er du redd for at trening er farlig? For det er motsatt 🙂 Og en fødsel er tøff, du tjener på å trene. Har to venninner som trente crossfit helt frem til fødsel bla

    20. Det er utrolig koselig å følge bloggen din for tiden. Den er så full av glede og kjærlighet. Det er godt å se at dere har det bra å utrolig koselig å se dere glede dere så mye over Severin ❤️

    21. Gjør ditt gjør datt. Kan ikke folk passe på seg selv? Fantastisk at det er så mye perfekte folk her🤣 pass på dere selv dere. Blir helt kvalm.

    22. Jeg har valgt å gå for Pax garderobe løsning på IKEA sin kolleksjon, då hun kan ha klesskapet i mye lengre tid, jeg har valgt å ha 1,50 bredt å 2,36 høyt med 4 stk hengere å 6 hyller å 4 skoffer å etterhvert kan jeg evt bytte ut hengestengene, hyllene, skuffene med det jeg ønsker etter som barnet vokser ☺

    23. Vil bare tipse om at den giraffen på bildet er det mange som anbefaler å ikke kjøpe, hvis den er laget av plast/gummi. Barn liker å bite i den, men de er ofte råtne på innsiden. De råtner veldig fort, og de er ikke bra for barn å sitte å bite på den da.
      Men veldig koselig med alle oppdateringene om graviditeten. Nyt tiden framover!

    24. Åh , kjekt og lage til barnerom da!😊,
      Tenker gutten deres vil få det kjempe fint!:)
      Lykke til med innkjøp , blir spennende og se det ferdige resultatet!😀

    25. Heii!! Ville bare starte med å fortelle at jeg har aldri lest en blogg så mye som jeg leser din nå. Det er såpass spennende, spesielt siden jeg selv er gravid bare 1,5-2 uker etter deg! 😊
      Jeg syntes det er så utrolig spennende og se hvordan magen din utvikler seg med ukene, og alt det spennende rundt graviditeten som jeg selv er spent på. Jeg leser at du har fått mange sjokkerende kommentarer på hvorfor magen er så stor og div, og jeg kjenner jeg blir litt sint på de som skriver sånt. Jeg ble så glad da jeg så magen din for jeg har selv følt at min var veldig stor, men og se at folk er like men samtidig ulike er utrolig spennende og gøy! 😊Jeg har fortsatt ikke kommet inn i den komfortable sonen hvor jeg føler meg sikkelig gravid, fordi jeg føler at den magen jeg bærer nå er bare fett og plage og jeg ser forspist ut. Jeg har ingen spesielt trent mage, men skulle så ønske jeg hadde en slik vakker og fin graviditets mage som det du har. Du ser vare helt fantastisk ut og kler virkelig å være gravid. Jeg ser virkelig opp til deg og har et håp om at magen blir så fin som din en dag! Jeg hadde selv en mor som trudde jeg venta tvillinger i uke 12 da magen eneveldig begynte å komme frem. Dette var litt sårt da jeg fra før følte den bare var forspist. Så jeg gleder meg til da jeg kan glede meg over magen!
      Men jeg ønsker deg alt lykketil og ser virkelig opp til deg og det du går igjennom, da jeg ligger rett etter og kan lære mye gjennom bloggen og Instagrammen din! 😊 Big fan

    26. Det er så koselig å lese bloggen din for tiden. Gleder meg så på deres vegne at dere snart blir foreldre og du mamma.
      Ble selv mamma til en liten gutt for 3 mnd. siden og elsker den nye hverdagen med min lille og familien. Det er bare å glede seg til alt som kommer! Ønsker dere masse lykke med den store oppgaven 😊

    27. Det er så spennende og koselig å lese bloggen din! Har du sjekket ut emilianog.co?
      De har mange praktiske klesskap til barn, og mange andre flotte møbler til barnerommet. De har også noen utrolig flotte skyhyller som jeg tror ville passet til flytemaet dere har 🙂

    28. Og du baserer dine uttalelser på en setning… kanskje sette deg mer inn i ting før du kommer med slike påstander?
      Rapporten «Samsoving, smokk, amming og krybbedød- finnes det en sammenheng?» fremhever at det ikke er påvist en sammenheng mellom økt risiko for krybbedød ved trygg samsoving når barnet er mer enn 8 uker gammelt. Da selvfølgelig med de forhåndsregler som gjelder. Så ikke kom her med grunnløse påstander! Dette ligger det informasjon om blant annet på Landsforeningen for uventet barnedød sine sider.
      Og hvis du først skal bruke informasjon så bastant, så kanskje du skal ta til deg det de skriver om amming også! Jeg har full respekt for de som ikke får til å amme av ulike grunner, men man kommer uansett ikke bort i fra at amming er det beste alternativet! Er en grunn til at vi er utstyrt med både pupp og melk.. når det er sagt er selvfølgelig mme et godt alternativ.

    29. Blir du tent når du ser Ulrik i uniformen?
      Hadde du involvert deg med han om han var uutdannet og jobbet i kassen på rema?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg