ET SUNT ALTERNATIV

Annonse

God søndag, folkens! Håper dere har hatt en like fin helg som meg og at dere er klare for mandag i morgen. Jeg har lyst til å komme med et veldig godt tips til en drikk som er sunn og enkel i en travel hverdag, før den nye uken setter i gang og før pliktene kaller..

Etter at jeg ble gravid har jeg sluttet helt med å drikke kaffe. Det begynte med at jeg trappet ned kaffedrikkingen i prøverørsprosessen og nå er lysten på kaffe faktisk helt borte. For noen måneder siden fikk jeg øynene opp for te og kom da over LeCharm. En te som smaker godt og er full av næringsstoffer til lille Severin i magen og meg ♥

Te er som de fleste vet kjent for sine mange helsefordeler og er den drikken det drikkes mest av etter vann. Det er over 2 milliarder mennesker som drikker te etter frokost hver dag, og nå er jeg blitt er en av disse te-elskerene. Hehe!

Ulrik er også veldig glad i te. Det var faktisk han som introduserte meg for Lecharm. Ulrik startet å drikke denne teen for å rense kroppen, som en slags detox etter jul med mye sukker og fet mat. Nå drikker han Lecharm for å kontrollere søtsuget og unødvendig småspising i løpet av dagen. Mens jeg som er gravid drikker Lecharm fordi den smaker godt, fordi det er sunt og fordi jeg vet eksakt hva jeg får i meg. I tillegg har vi jo begge fokus på gode daglige rutiner for helsen vår.

Lecharm er 100% naturlig te, helt fri for plantevernmidler og kjemikaler (noe som visstnok er et problem i te-industrien). Teen er rikere på næringsstoffer og fullspekket med antioksidanter.

En kopp te lages på bare noen få sekunder. Du slipper både unna våte teposer og trekketid. Teen er derfor utrolig praktisk på farten eller på reise! Utrolig kjekt for Ulrik blant annet som er ute og flyr hele tiden..

SLIK GJØR DU DET

1. En pose te: Du velger selv om du vil drikke fra kopp eller flaske.

2. Fyll med 2-3 dl vann: Jo mer vann desto svakere smak. Her må du smake deg til hva du liker best.

3. Nyt en deilig kopp te!

Lecharm inneholder null sukker, null fett og null kalorier, noe som i mine øyne gjør den til en perfekt drikk. Teen er som sagt deilig på smak og aroma, og har en fresh farge. Det smaker rett og slett rent. Skikkelig digg følelse! Jeg tilsetter verken sukker eller noe annet for smakens skyld da jeg syens at teen er god nok i seg selv.

Lecharm er en trendy og convinient te som er enkel å ha med seg overalt i veska på jobben, i treningsbaggen eller i tursekken. Den hjelper meg med å bli mindre fysen gjennom dagen og øker metabolismen i kroppen. Lecharm kommer som dere ser i en lekker og delikat innpakning, akkurat slik jeg liker det.

Bestill en prøvepakke til halv pris HER!

P.s. Tilbudet selges som abonnement uten bindingstid. Du finner mer info under betingelsene ved bestilling 🙂

19 kommentarer
    1. Har du sjekket at du kan drikke dette under graviditeten? Detox og “slimming-te” er oftest ikke anbefalt. Ser denne teen inneholder urter som ikke er anbefalt i svangerskapet, blant annet hibiskus og rose, du heller nok ikke innpå med te går jeg ut i fra, men jeg hadde holdt meg unna denne type te i svangerskapet. Dessuten er det svart te, og da inneholder den koffein også, så mengder kan man ikke drikke av den uansett.
      Kan du virkelig anbefale denne teen som trygg for gravide? Naturlig betyr ikke nødvendigvis at gravide kan drikke den.

    2. Hvorfor drikker du ikke kaffe? på grunn av koffein? Isåfall bør du jo heller ikke drikke te, det er mye koffein i te 🙂

    3. Sikkert en fin te, bare husk at urter skal en være forsiktig med! Ikke alle urter som er bra for gravide, og noen kan faktisk fremprovosere rier.

    4. 1 kopp te om dagen gjør ingen skade for gravide. Akkurat som 1 kopp kaffi.
      Ro ned hysteriet folkens. Pass på dere selv.
      Hilsen ei som går på overtid.

    5. Folkens, slapp av a! Sjekk ingredienslista før dere kommer med pekefingern. Og om man drikker noe med koffein går det uansett helt fint med 1-2 kopper om dagen. Tipper Julianne sjekker slike ting selv, hvertfall hvis hun har sluttet å drikke kaffe av akkurat den grunn. Jeezes..

    6. Kjøp nypetea på matbutikken å legg litt kuttet ingefær oppi koppen sammen, eller sprutesitron og honning, kan også drikkes kaldt 🙂👌🏽 Men samtidig så er jo det godt å variere på det man drikkker gjennom en dag, jeg elsker kaffi ☕️ Får man kjøpt LeCharm på butikk fysisk?

    7. Ida: stevia er ikke kunstig søtningsmiddel, den kommer fra en plante. Japan har brukt dette i flere tiår, helt ufarlig.

    8. Åhhhhhh…..tusen takk for super anbefaling Julianne. Jeg er såååååå fysen, og en slim og detox-te passer meg perfekt nå. Jeg er gravid i uke 12, og føler med såååå stor og kvapsete, så denne skal jeg absolutt teste ut 👍 Digger bloggen din, og spesielt nå som vi er gravide samtidig!

    9. Hvilke næringsstoffer er i teen? Og hvordan renser te kroppen? Hva skal kroppen renses for..? Fett? Alkohol? Leveren renser kroppen.. Jeg vet det er irriterende å få sånne pirkete spørsmål, men når man først reklamerer for et produkt så burde vel influencere sette seg inn i hva et produkt egentlig er, i stedet for å bare gjenta det de har blitt bedt om å si på bloggen. En te kan ikke rense kroppen. Det er mange folk som leser blogger som tar alt for god fisk og tror at kroppen trenger å få “detox” eller at man kan få “giftstoffer” ut av kroppen ved å drikke en bestemt te :/ I så fall burde man vel researche om det faktisk er sant, og forklare hvordan.

    10. For første gang føler jeg at jeg er nødt til å kommentere. Ikke for å komme med noen pekefinger, men for at man skal være forsiktig med urter når man er gravid. Etter noen raske googlesøk, finner man at cassia også blir kalt sennes, som er sterkt avførende og anbefales ikke til gravide eller under menstruasjon pga økt blodtilstrømning til underlivet.
      Det samme gjelder kaprifol, som faktisk er kun anbefalt til å brukes utvortes. Man skal ikke drive å rense kroppen mens man er gravid, da avfallsstoffer ofte går over til foster. Jeg tror ikke jeg hadde kommentert dette, hadde det ikke vært for at jeg ser andre gravide har kommentert om at dette skal de prøve. Hold dere heller til “vanlig” te og vent med urtete (bortsett fra evt ammete) til dere er ferdige med svangerskap og amming 🙂 Er det jeg anbefaler mine kunder etter å ha jobbet 10 år i helsekost. Better to be safe than sorry 😉

    11. Hva synes du om at Helene Ragnhild kaller babyen sin for lykke? Hadde du en mistanke, og var dette grunnen for at du byttet jentenavn?

    12. Når det gjelder nypete inneholder også mange av disse Hibiscus som ikke anbefales for gravide. Dette fordi det usikkert om dette kan føre til spontanabort. Jeg mener ikke å skremme noen, men urtete og urter generelt bør man være varsom med i graviditeten, særlig hvis man ikke 100% vet hva den enkelte urt bidrar til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg