LYKKEN HAR SNUDD

Da jeg la meg i sengen i går kveld ble jeg liggende å tenke på hvordan livet til Ulrik og meg så ut for bare ett år siden, i forhold til hvordan livet ser ut for oss i dag. Februar måned i fjor bestod av vårt andre prøverørsforsøk og vår første graviditet som endte i spontanabort og et stort sjokk. Følelsen av å være uviten om vi noen gang skulle komme i mål var så vondt at jeg fortsatt kan kjenne den når jeg tenker tilbake..

Forholdet til Ulrik og meg er bedre enn noen gang. Og ja, det er enkelt å være kjærester når alt er bra. Men vi som par har også fått kjenne på det motsatte og jeg tror det er nettopp derfor vi nå er blitt så sterke sammen.

I dag er jeg i uke 21 (20+5) av svangerskapet. Alt virker bra med lille i magen, formen min er helt topp og drømmehjemmet venter på oss i Asker. Snart skal vi blir foreldre og starte familielivet. Vi har så mye fint å se frem til at jeg må klype meg i armen nesten hver dag for å skjønne at det faktisk er sant. Livet smiler til oss og lykken har virkelig snudd. Jeg er så takknemmelig (les: og full av hormoner) at jeg er blank i øynene når jeg skriver dette innlegget.

Nå skal jeg dra og hente mamma. Hun skal være med på kontroll på Bærum sykehus, som er det sykehuset jeg skal føde. Jeg gleder meg til å hilse på Severin igjen og ikke minst til å vise han frem til mormoren sin for første gang ♥

I want to hold your hand at 80 and say “we made it.”

23 kommentarer
    1. Glad på dine vegne! Fint å se at det kan ordne seg til slutt! Lykke til med alt det nye som skal skje i tiden fremover! 😊jeg har nylig hatt en spontanabort etter å ha prøvd i flere år, men det er oppløftende å se at det kan gå til slutt hos andre, og forhåpentligvis opplever jeg det samme selv! Kos deg med resten av graviditeten! 😊

    2. Så stort at Mormor får være med på ultralyd og.. 💕
      Jeg og mamma fikk være tilstede da søsteren min fødte første gang. Det er det største og mest fantastiske å få oppleve å se tantebarnet sitt bli født 💕, jeg ville ikke vært foruten det i livet mitt ❤ noe man aldri glemmer..
      Lykke til med pakking fremover 😄
      Og herlighet alle dere som faktisk er så NYSGJERRIG at dere går inn på Finn og leter etter solgte hus for å finne ut hva hus dem har kjøpt…??!!
      Helt SERIØST??? Har dere så kjedelig liv selv? Rister på hodet 🙈, dere må virkelig være stolt av dere selv… Wow… Da er man virkelig kommet langt….
      Kan ikke de få fortelle dette selv?? Og vise bilder selv når dem vil? Jiiiizzzeeee altså…
      Joda jeg og vente i spenning, for jeg elsker selv å se på hus å drømme meg vekk… Men som alenemor så må eg vinne i lotto om eg skulle hatt råd til noe aent enn leiligheten min 😄👊👊, men takknemlig jeg hvertfall eier egen leilighet ❤❤

    3. Hvordan vet dere at det er det rød huset? Det er jo overhode ikke noe fint. 8,5 millioner er ikke mye til å være Asker. Tvert i mot!

    4. Ææ, du kan ikke skrive “lykken har snudd”, hjertet mitt hoppet ti hakk og jeg var sikker på at det hadde skjedd noe galt! Hehe uff, men godt å høre at alt står bra til og at du er lykkelig, det fortjener dere begge to (alle tre) <3 Gleder meg til å følge dere det kommende året!

    5. Ja, ha ha, lykken har snudd! Dere hadde vel ikke så mye lykke februar for 1 år siden da vel? Djeez. Journalistikk sier du?

    6. Å skrive “lykken har snudd” blir veldig misvisende.
      Imidlertid var det godt å høre at dere er lykkelig 😊

    7. Enig med Lina! Min første tanke da jeg klikket meg inn her var; å nei, nå har hun mistet…. Vær snill å ikke lag så totalt misvisende overskrifter.

    8. Dette er sikkert et megateit spørsmål.. men jeg har virkelig ikke peiling. Du skriver at du er i uke 21 (20+5).. hva betyr det..? Er så glad på deres vegne, at drømmen nå blir virkelighet. <3

    9. Uff, nå skremte du meg her. Trodde du hadde mistet eller at noe annet leit hadde skjedd. Du mener vel det motsatte av det overskriften indikerer…!

    10. Du er ikke den første som har blitt forvirret av dette😅 men når du er 20+5 er du fem dager inn i uke 21. Når man f.eks er 20+0 har du gått gravid 20 fullgåtte uker, og så teller man dagene inn i den 21. uka. Som når vi har bursdag. Du blir 29 men starter på ditt 30. år☺️ Dette ble kanskje rotete forklart, men håper du skjønte noe av det😅
      Man kan også si hvis man hadde telt ukene/dagene fra nøyaktig tidspunkt man ble befruktet, så hadde man telt 1-2-3-4-5-6-1. Da har man gått 1 full uke og i uke 2 er man 1+1.

    11. Det er ikke feil å si at lykken har snudd..med tanke på hvordan de hadde det før de ble gravide,men heller ikke riktig å bruke det nå som de er lykkelig. Da blir det heller at et annet ordtak hun skulle brukt…Man skjønner poenget i teksten hennes 🙂 Ække bare bare

    12. Jeg skjønner at du ikke redigerer tennene, men da ville jeg droppet å vise dem 🙂 Du får vel sponset bleking? Til bruk etter sev er ankommet 🙂

    13. Jeg kommenterer aldri på blogger. Men jeg har fulgt bloggen din over mange år, å synes det nå er påtide med en kommentar.
      Hvis det er noen jeg unner å få barn så er det nettopp dere, så når jeg leste på bloggen din at du var gravid, hoppet jeg nærmest av glede. Du gir så mye inspirasjon til oss andre og lille Severin kunne ikke fått en bedre mamma enn deg, Julianne! Jeg unner dere virkelig alt godt i fremtiden og måtte livet deres bli akkurat slik dere ønsker! Jeg heier på dere!

    14. Et enkelt google-søk viser dere at Julianne bruker uttrykket «lykken har snudd» helt korrekt i dette tilfellet

    15. Hvorfor fikk ikke farmor også være med på ultralyd? Det er jo like mye hennes barnebarn som snart kommer til verden?

    16. M: har sikkert noe med at hun bor i Måløy som er et lite stykke unna…😒 Er sikker på at Julianne hadde latt farmor bli med om farmor hadde hatt muligheten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg