SALG AV BOLIG OG NY FØDEPLASS

Jeg har overhodet ingen mandagsfølelse i dag og det kommer av flere grunner, men først og fremst fordi helgen har bestått av jobb dag og kveld. Boken har vært i fokus i tillegg til et annet prosjekt jeg såvidt har startet med, pluss bloggen og annonser. Så ja, det har ikke vært noe tid til overs. Men det er selvfølgelig bare gøy fordi jeg elsker det jeg driver med..

Mye har skjedd på kort tid her hjemme og snart kommer rekkehuset vårt på Vinderen ut for salg. Et hus og område vi stortrives i, men som noen andre heldige kjøpere skal få overta. Et nytt kapittel venter og fødeplassen på Rikshospitalet har jeg derfor sagt fra meg. Litt rart, men også helt riktig. Vi har mye å glede oss over fremover.

Den nye fødeplassen vi har fått tildelt er på Bærum sykehus. Et sykehus jeg har fått veldig godt inntrykk av på kort tid. Det tok faktisk bare to dager fra jeg søkte om denne fødeplassen til jeg mottok en telefon fra Bærum Sykehus som bekreftet plassen og satt meg opp til en ny kontroll torsdag denne uken. Svaret på søknaden om fødeplass på Rikshospitalet tok over fire uker å motta, så dere kan jo skjønne at jeg ble overrasket av telefonsamtalen.

Jeg har egentlig ikke behov for flere ultralyder nå, men siden legen ønsket å “kikke på meg” gjør jeg selvfølgelig som de sier. Jeg har valgt å ta med meg mamma på denne ultralyden, siden Ulrik er på jobb fra og med i morgen igjen. Dessuten blir det sikkert stort for henne å få hilse på barnebarnet sitt for første gang. Jeg håper han vinker til oss ♥

Foto: Anette Marie

33 kommentarer
    1. Du ser fantastisk ut! Dette kroppsfokuset som har blitt idag er forferdelig! Jeg og min mann har vært igjennom samme prosess som dere. Etter 7 år med prøving ble det kunstig befruktning, og det satt på første forsøk. Vi var jo så heldig! Gutten vår kom til verden for snart tre år siden. Men når han var 3 mnd kjente jeg at noe var galt med meg. Jeg hadde migrene som bare forverret seg. Og etter nye 3 mnd med mye plager fikk jeg vite at jeg har uhelbredelig føflekkreft, og ikke så mange år igjen. Da var gutten vår 6mnd. Jeg ble operert for hjernesvulst på 6 mnd dagen hans. Kreften på lungene, eggstokk, lever og kjertler kan ikke opereres. Videre ble det hjernestråling og immunterapi, som skal holde det i sjakk. Foreløpig fungerer det, men må leve med kraftige bivirkninger. Og vi vet at vår lille Mathias ikke får søsken. Det er utrolig tøft, men slik er det. Har skrevet kort om sykdommen litt innimellom på instagram “fridawilliksen” gjerne følg eller ta en titt innimellom. Vurderer kanskje å starte blogg men vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Er lite teknisk av meg selv om jeg kun er 30 år😬 men uansett, før leste jeg en del blogger om klær, kropp osv. Men det betyr ikke en dritt for meg lenger. Ser kun på din blogg og ett par andre, for den er ikke overfladisk. Du virker reflektert og voksen og skjønner hva som er mer viktig enn enkelte andre. Lykke til videre i svangerskapet, dere kommer til å bli overrasket over kjærligheten dere vil komme til å føle for barnet deres😀 det er så sterkt, intenst og vakkert. Og alt rundt forsvinner, det handler kun om han, og det er så fint:) klem fra meg:)

    2. Du burde bruke mer flatterende klær som viser den flotte kroppen din. Sånne store posete klær viser hverken en flott kropp eller noe babymage.

    3. Elsker bildene! Du er så fin og det er godt å se at du nyter denne tiden etter alt dere har vært gjennom! 😊❤️

    4. Lurt valg å bytte til Bærum, har selv født mine 2 barn der og er kjempefornøyd. Familierom er ekstra pluss, god mat og man blir ikke kastet ut av sykehuset slik man ofte blir på de andre sykehusene i Oslo-området 👌 Spent på hvor dere har kjøpt ny bolig 😉 Selv bor jeg 5 minutter unna Bærum sykehus, så det var aldri noe valg å føde på et annet sykehus enn det. Lykke til med resten av svangerskapet 😀

    5. Jeg har født på bærum og var veldig fornøyd med fødeavdelingen. Barsel kan jeg derimot ikke skryte så veldig mye av.. kanskje jeg var uheldig med ansatte men de var virkelig nedlatende og frekke flere av dem. Får håpe du får een bedre opplevelse.

    6. De på Bærum sykehus er helt sikkert veldig flinke, men du må være klar over at de ikke har barnelege der. Hvis noe skulle skje med barnet under fødselen må babyen bli fraktet til Drammen sykehus. Og da uten deg i starten.
      Det er jo såklart liten sjanse for at noe alvorlig skjer, men greit å vite det iallefall. Ikke meningen å skremme deg, men har inntrykk av at du liker å ha oversikt over ting 🙂

    7. Fødte på Bærum sommeren 2017. Hyggelige folk både på føden og barsel. Supert at de har familierom til alle sånn at far også bor der, vi satte utrolig stor pris på det.

    8. Hei Julianne!
      Først og fremst, gratulerer så mye. Jeg har ikke skrevet til deg før, men nå følte jeg for å kommentere. Jeg fødte på Bærum i juni 2017, og jeg er virkelig strålende fornøyd. Jeg hadde en veldig lang fødsel, og måtte derfor bytte jordmor hele tre ganger, og alle var virkelig fantastiske. Jeg var aldri redd, og ble så godt ivaretatt. Tenkte det kunne være litt betryggende med erfaring fra noen som nettopp har født der 🙂
      Barselavdelingen var også fantastisk. Vi fikk hjelp til alt vi lurte på, eksempel amming, selvom vi var der i den mest travle perioden (var virkelig baby-boom på Bærum i juni!). Så det er bare å glede seg! Jeg kan nesten ikke vente til neste gang, og er villig til å reise langt for å føde der igjen når det blir aktuelt 🙂

    9. Må bare si det igjen- nydelige bilder av deg, du kler det så godt! Ser ut som en sunn og lykkelig gravid, og det er det beste man kan være i denne tiden<3 Det kan være mange grunner til at noen ikke har det slik, men bare nyt at det er slik for dere! Lykke til med Bærum, blir spennende å høre om de nye planene.

    10. Jeg fødte på Bærum 29/6-17. Samme tid som deg!! Så fornøyd med føden. Det kunne ikke verdt bedre med oppfølging før fødsel og under fødsel. Ble rolig bare av å se de herlige menneskene. Og de var så flinke til å skryte av deg underveis.
      Barsel var dessverre ikke så bra. Pga sommerferie og mange som føder. Jeg satt 20minutter og ventet etter jeg ringte i snoren. Det var stapp fullt og de løp rundt der stakkars. Det var også bare vikarer fra Danmark og Sverige som jobbet, og jeg opplevde at de ikke forstod hva jeg sa alltid. Feks sa jeg “jeg tror jeg har brystbetennelse”. De skjønte ikke hva betennelse betydde. Så mannen min kom til slutt på å si “inflammasjon”. Da skjønte de det. Men nektet for at det var derfor amming gikk som det gikk. To dager etter dro jeg til fastlegen og det var den verste brystbetennelsen han hadde sett på sine 22 år som lege… så de brude sett det selv om det var mye verre etter de to dagene.
      Men ville lett ha fødet på Bærum igjen 🙂 bra valg! Riksen har fått mye negativt i media i det siste, og jeg har også hørt mange rare historier derfra.
      Bærum sykehus har forresten ikke barneleger. De jobber på Drammen sykehus og pendler hvis det skjer noe. Det var for meg litt skummelt å tenke på hvis det skulle skje noe under fødsel, men det gikk heldigvis bra. Anestesilegene er sikkert supre de også hvis det skal skje noe. Men mange leger reagerer selv på dette at Bærum tørr og ikke ha barneleger.

    11. Tror aldri jeg hadde turt å gjennomgå en følsel uten en barnelege i nærheten. I hvertfall ikke første fødsel..man vet jo ikke hva man går til. Vil råde deg til å bytte sykehus. Hilsen en mor med 2 barn som hadde tøffe og vanskelige fødsler.

    12. Bærum sykehus er veldig, veldig bra! Jordmødrene er helt fantastiske og utrolig dyktige der! Du kommer til å bli veldig godt ivaretatt! Barsel var også fantastisk. Der er det veldig rolig og avslappende og et herlig sted å være med den lille, nye familien sin❤️ Der har de tid til deg og hjelper til med alt du trenger hjelp til!
      Som andre skriver her så ender man på Drammen sykehus dersom det skulle være noe med barnet. Det trenger ikkke være noe alvorlig, men kanskje noe de vil sjekke ut. Og terskelen er derfor veldig lav for å sende. Det skjedde med oss. Barnet ble sendt kort tid etter fødsel mens vi ble liggende igjen på bærum til vi fikk lov å dra. Det var helt grusomt og en veldig kjip opplevelse når man bare vil være sammen med barnet sitt for alt i verden! Heldige var vi likevel som kom oss avgårde til Drammen etter noen timer og fikk møtt igjen vår lille skatt der. Alt var heldigvis bra og vi fikk dra tilbake til bærum neste dag. Og vi kunne bli så lenge vi selv ville! Det var fint med bærum!
      Forresten så har Drammen Norges Beste nyfødt intensiv-avdeling, så du er i gode hender dersom noe skulle skje.
      Lykke til! Du er i veldig gode hender!

    13. Jeg fødte mitt ene barn på Bærum, fikk en kjempesøt og snill nyutdannet jordmor, hun tok virkelig godt vare på meg. Det var verre da jeg kom på barsel, frekke og nedlatende og fikk meg til å føle meg udugelig.. 😢 Det er trist å tenke på den dag i dag at jeg ikke torte å si ifra. Jeg hadde sinnsykt vondt for jeg ble klippet og sydd, men smertestillende? Neida, fikk nesten ingenting av det. (Skjønner at det går over i morsmelka, men det var seriøst hysterisk vondt, og de kunne lett ha gitt han erstatning eller morsmelk som de alltid har på lager) Klarte ikke sove, så første natta var jeg ganske desperat. Andre natta kom det heldigvis en snill sjel på vakt som tok vare på ungen min og gav meg smertestillende, så jeg kunne sove litt.
      Håper virkelig du får en bedre opplevelse enn det jeg fikk…
      Spørsmål til spørsmålsrunden: Er du redd for å bli behandlet dårlig/ikke bli tatt på alvor under fødsel og tiden du er innlagt der?
      Klem, Mia🌸✨

    14. Du ser strålende ut og kledde gråfargen✨
      ?Never hate people who are jealous, but respect their jealousy .They?re the ones who think you are better than them» 👊🏻😉(@realtalkkim)

    15. Du stråler 🙂 Ønsker deg masse lykke til med resten av graviditeten, og fødsel når den tid kommer!

    16. Jeg fødte på Bærum i sommer, og er såå fornøyd. Her skal det fødes nestegang gap, uansett hvor i landet jeg bor!

    17. La henne nå bruke de klærne hun vil. Det viktigste er tross alt hva hun føler seg vel i , ikke hva alle andre mener. Dessuten synes jeg hun kler seg fint. Verken fint eller behagelig med trange klær når man er gravid

    18. Så gøy at du skal føde på Bærum. Det skal jeg og, men jeg skal føde i mars da 🙂 er glad vi har valgt det sykehuset. Har hørt og lest mye positivt om føden og barsel.

    19. Fødte førstemann på bærum og er kjempefornøyd. Skal føde der neste gang også, og har termin 27. Juni. Kanskje vi sees?!

    20. Dersom noe dramtisk skulle skje under fødselen, er det anestesi og kirurg som først og fremst er viktigst å ha tilgjengelig slik at en får barnet ut raskt! Mange er opptatt av at en barnelege må vere på sykehuset, men der er nok av personell som vil kunne ivareta mor og barn i en eventuell akuttsituasjon!

    21. Fødte på Bærum i april og kunne ikke vært mer fornøyd!
      Fikk rier i uke 30 og jordmor tok meg inn etter første telefonsamtale da jeg bare trodde jeg hadde kynnere. Beholdt meg over natten, men lot meg dra hjem med kontroll hver 3 dag for mitt eget beste. Fødte 4 uker for tidlig og de var så gode. Brukte lang tid på å forklare alt. Da babyen trengte litt ekstra hjelp var de så gode, sendte baby og pappaen i en ambulanse og meg i den første som ble ledig etter det, til nyfødtintensiven på Drammen (som pgså var helt fantastiske!). De ringte til Drammen hver dag for å sjekke på oss.
      Å føde på Bærum var rett og slett en drøm❤️

    22. Frida: Jeg er SÅ enig med deg. Fælt å høre om alt du har gått i gjennom og ikke minst går i gjennom. Jeg heier på deg ❤️ Go klem.
      Pilotfrue: Du er utrolig vakker og kler graviditeten.

    23. Jeg fødte på Bærum for 4 mnd siden og har bare gode ord å si om sykehuset. Fantastiske jordmødre som har tid til deg og det var utrolig deilig på Barsel. Far kan være med hele tiden og slipper å bli sendt hjem på natten. Utrolig rolig og fin stemning der. Bare gled deg og nyt tiden fremover. Du ser forresten smashing ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg