UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere! Her kommer ukens spalte med spørsmål og svar. Bildene i innlegget er fra helgen med niesene våre..

Du har tidligere sagt at du har sluttet med botox for å lykkes med drømmen om å bli gravid. Betyr det at når graviditeten er over og Severin er født at du kommer til å ta det i bruk igjen?

– Jeg tror jeg kommer til å ta botox igjen, ja. Men jeg vet ikke når eller om det fokuset jeg en gang hadde på utseendet kommer tilbake. Nå går Severin i magen foran alt og det kommer han selvfølgelig til å gjøre når han kommer ut også <3

Kommer dere til og gå til Spiren når dere skal prøve og få barn nummer to?

– Jeg skal ikke begynne på p-piller eller noen annen form for prevensjon igjen etter fødsel, så først og fremst “prøver” vi på egenhånd. Vi har ikke snakket om søskenforsøk med Spiren. Jeg tror ikke det blir aktuelt med en ny runde med prøverør, men vi får se. Nå er vi uansett overlykkelige over situasjonen vi er i.

Vurderte dere AIH inseminasjon?

– Nei, vi har ikke vurdert noe annet enn prøverør med mine egg og Ulrik sine sædceller.

Hva mener du med at man kan blø etter sex som gravid? Mener du rett etter eller få dager etter, og som en slags mensen?

Jeg mener rett etter. Legen min sa det til meg for at vi ikke skulle bli redde om det skjedde. Det var også et av spørsmålene jeg fikk hver gang jeg begynte å blø i prøveperioden da jeg mistet. Altså, om vi nylig hadde hatt sex. Ikke fordi sex er farlig i graviditeten, men fordi det kan starte en liten blødning fra slimhinnen i skjeden eller på livmorhalsen på grunn av den mekaniske påvirkningen under samleie.

Hvor lenge har du kunnet stå på ski?

– Jeg lærte meg å stå på ski i 14-års alderen på Geilo med skiinstruktør. Planen er at Severin skal få på seg skiene så fort han kan gå. Hehe!

Hvorfor var det så viktig for deg å bli mor? Hadde ikke livet ditt hatt verdi uten barn?

– Livet mitt har hatt stor verdi uten barn til nå fordi jeg er så heldig å ha mange gode mennesker rundt meg, men jeg er sikkert på at det vil få en helt ny og enda større mening når lille Severin kommer til verden.

Skal du ta mammaperm? Eller kommer du til å jobbe og blogge som vanlig? For du vet vel at du ikke kan blogge, jobbe og ha annonsesamarbeid samtidig som du mottar permisjonspenger fra nav. Hvordan funker dette for deg med din jobb?

– Jeg skal ut i mammapermisjon, men ikke 100%. Bloggen vil derfor oppdateres som vanlig, mens andre ting jeg gjør i min jobb som blogger må vike.

Hvorfor må du absolutt ha extensions nå som til og med kroppen din prøver å fortelle at det ikke er velkommen?

– Jeg føler meg rett og slett ikke fin uten extensions, og derfor velger jeg å fortsette.

Tar du noen tilskudd i svangerskapet nå?

– Ja, jeg tar D-vitaminer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er pappaen din med som «statist» i kjendis farmen som går nå?

– Hehe! Ja, han var med i forrige uke og har vært med tidligere 🙂

Står du for alt du sa i intervjuet med God kveld Norge? Det er bare trist at du sier at barnet/barna ikke vil mangle noe, og når du får spørsmål om hva du mener, så vinkler du det materialistisk?

– Jeg står alltid for alt jeg sier i intervjuer. Når det gjelder intervjuet med God kveld Norge så må dere huske på at produksjonen kun er opptatt av å lage god tv, ikke av å fremstille Ulrik og meg klokest mulig. Jeg synes innslaget var morsomt og tar meg overhodet ikke nær av det de valgte å fokusere på i programmet. Opptaket tok nesten 4 timer å lage og klippet varte i noen minutter, så det var selvfølgelig mye fornuftig som ble sagt som ikke ble vist. Sånn er det alltid.

Hvor gamle er småsøsknene dine?

– Ingerid er 11 og Olav er 16.

Passer dere niesene deres ofte?

Vi sier alltid ja når vi blir spurt, og skulle gjerne sett de enda oftere!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har du et mellomnavn?

– Nei.

Farger eller striper du håret?

– Jeg striper håret mitt med foliestriper hos frisøren.

Skal dere selge huset deres?

– Ja, vi legger det snart ut for salg! Jeg holder dere oppdatert.

Føler Ulrik at han må forsvare deg når du får kritikk i kommentarfeltet?

– Noen ganger og det synes jeg bare er søtt av han.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

40 kommentarer
    1. Hvis dere ikke hadde valgt navnet Severin til gutten deres, hvilket annet navn tror du det ville blitt da?

    2. Digger parkasen til Ulrik! En sånn kunne jeg tenkt meg å kjøpt til mannen min også 🙂 tror det er Fjellreven? Hvilken modell er det i såfall?

    3. Til Trude: selvfølgelig har Ulrik fyllt i overleppa. Man ser jo at han har fyllt i flere plasser i ansiktet, han får jo knapt til å smile.. han har tilogmed tatt hårtransplantasjon, haha

    4. Spørsmål til neste uke: som en av de få troverdige bloggerne der ute, og som tidligere har vært svært uredd for å utdype meningene dine. Hva tenker du om alt styret rundt Vixen i år? At de først disker Annijor og Martine Lunde pga mangel på riktig markedsføring og bloggontoppbloggere for brudd på åndsverksloven, på tross av at mange andre bloggere gjør de samme feilene over og over igjen. De to første fikk tilbake nominasjonene sine, mens bloggomtoppbloggere fortsatt er diskvalifisert. Virker dette useriøst for deg som blogger? Og virker Det som om vixen kanskje er «redd» for å ta de mer etablerte bloggerne for de samme feilene?

    5. Bare å sette på han ski så snart han kan gå. Vi gjorde det. Var faktisk mer stødig for en ettåring med ski enn uten i snøen 😉

    6. Fint du står for det du sa og til og med synes det er morsomt. Jeg synes ikke det var morsomt, bare materialistisk. Greit nok at TV vinkler det slik de vil, men dere har jo sagt det dere sa… PS, du glemte å skrive at jeg synes dere virker som et fint par… Men takk for meg en periode.

    7. Begynte dere å “stresse” litt med å få barn nå som Ulrik begynner å bli eldre, eller er ikke det noe stress? Dette er ikke frekt ment, men regner med at dere skjønner det for er jo fakta.
      Selv tenker jeg mye på hvor gamle vi selv blir som foreldre når ungen er 20 feks, og at man en dag skal få barnebarn og slik. Derfor jeg lurer 🙂

    8. Farger ikke frisøren dine Extensions ? De du hadde på TV så veldig gule ut i forhold til ditt eget hår.

    9. Bekymrer du deg for kroppslige forandringer som strekkmerker, slapp hud eller “hengepupper”? Lurer på dine tanker rundt det.. Lykke til videre med rugingen – veldig glad på deres vegne!

    10. For noken kommentarer dokke må finne dokke i🤣om botox og lignende. Kos deg med gullet i magen og om dokke vil gi han det beste av alt så gjer det. Sånn skulle alle små i verda ha det❤

    11. Hvorfor i all verden er ikke du nominert til Fixen? Virker korrupt hvordan juryen var disket bloggomtoppbloggere. Hva tenker du om det?

    12. Tror du Ulrik kommer til å forandre seg etter at Severin kommer til verden? Tenker da på den flørtete væremåten hans osv 🙂

    13. Hvordan blir det med gravidyogaen? Og har du shoppet noen fine mammaklær? Jeg syntes det er så vanskelig å finne noe fint jeg kan ha til spesielle anledninger 😁 Kos dere masse med graviditeten, jeg er så glad på deres vegner ❤️

    14. Hva er det du gjør utenom bloggen? Her svarte du på spm om mammaperm at du skal blogge som vanlig, men andre ting må vike. Hva er andre ting?
      Kan ikke så mye om livet bak blogging så er intr i høre svaret 🙂

    15. Godt min sønn selv om jeg ikke har ræva full av penger til å kjøpe masse louis vuiton for så får han heldigvis likevel alt det han trenger av det materialistiske og kjærlighet som er det ALLER viktigste!

    16. Hvorfor har du ikke lagt noenting ut på instaen din ang graviditeten? Du la jo ut en del sist du var gravid.. så lurer på om det er en grunn til at du ikke gjør d denne gangen?

    17. Har selv vokst opp i et svært ressursfattig hjem, så flott at dere har masse å gi barnet også materielt !!! Lurer også på om du må betale Ulrik timeslønn for pass av barnet (på samme måte som når han tar bilder av deg) ?

    18. Fy søren anonym 21.41 for en utrolig frekk og unødvendig kommentar.. jeg tror dere kommer til å bli noen helt fantastiske foreldre som vil det beste for lille Severin ❤️ Har er jo så ønsket og jeg er sikker på at han kommer til å få alt han trenger både av kjærlighet og ting han trenger. Lykke til med alt! Gleder meg til å følge dere videre i alt. Er selv mamma til ei på 6mnd det er virkelig helt fantastisk det beste i verden. Dere har mye bra foran dere 😍😍

    19. Kun D-vitaminer ? Du burde få i deg folat , mineraler, blåbær og omega-3 også. Finnes en pakke på apoteket fra Lifeline Care som er til gravide, med den får du i deg det og barnet trenger av tilskudd 😌
      Skriver du bok for kun å tjene penger eller mener du oppriktelig at du har nok tanker, følelser og kunnskap for å hjelpe prøvere? For dere er jo egentlig ikke prøvere, men har gått igjennom ivf fordi dere var utålmodige.
      Bloggen din er av veldig variabel kvalitet,det må være lov å si. Og det er svært få innlegg som får veldig mange kommentarer. Har du så mye å gjøre at du ikke har tid til å svare leserene dine daglig? Siden du samler opp spørsmål og svar til ett innlegg i uken. For andre toppblogger , for f.eks CEB , klarer fint å svare, og jeg vil jo tro hun har en mer travel hverdag en deg med tanke på familie og trening.

    20. Hvorfor tar du ikke folsyre? Ville tenkt at du begynte på det helt i strarten da dere prøvde å få barn, det blir jo anbefalt 🙂

    21. Folat er veldig viktig , vit b9. Kvinner i graviditet har spesiell bruk for dette grunnet mangel på folate kan føre til blandt annet ryggmarksbrokk 🙂 Masse lykke til med alt 🙂

    22. Ser flere har nevnt folat. For en idiotisk kommentar om Ulrik får penger for å passe hans eget barn. Sikkert ironisk, men finnes ikke snev av noe humoristisk i det. Faktisk noe av det dummeste jeg har lest.
      Masse lykke til i graviditeten!
      Hilsen en som har gått ett år uten hell og skal på videre utredning nå i februar!

    23. Hva tenker du om babyshower? Er det noe du håper på?
      Setter du pris på hjemmelagde gaver? Strikka plagg, hjemmelagde kort, mat etc? Tenker ettersom dere ikke legger skjul på at dere liker materialistiske ting.
      Når kommer bloggerne på TV?
      Følger du Helene Ragnhild sin blogg? Hun er vel nærmest sprekkeklar nå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg