SISTE INNSPURT

For noen dager siden fikk jeg tilsendt et førsteutkast av manuset til boken som Tone og jeg skriver sammen. Herregud, for en følelse å holde manusen i hendene! Jeg kan nesten ikke tro at vi snart er i mål med bokprosjektet vårt..

Det er som dere skjønner veldig gøy at ferdigstillingen av boken er i gang og ikke minst at utgivelse nærmer seg. Men det er også nervepirrende å tenke på alt som venter av eventuelle anmeldelser og på selve mottakelsen av innholdet. Jeg håper selvfølgelig at dere liker boken og tror dere vil finne den både interessant og nær. Miksen av det Tone skriver og det jeg skriver blir i hvertfall veldig fint og gir virkelig mening.

I dag har jeg vært i møte med redaktøren min og fått konkrete tilbakemeldinger på manuset. Det er mye som skal skildres bedre, litt som skal skrives om og noe som skal legges til. Jobbingen med boken er altså ikke over helt ennå, men nå klarer jeg endelig å se for meg alt ferdig og forstår hva som skal til. Det er krevende å skrive bok altså, men det gir mersmak. Jeg skal innrømme det.

Nå skal jeg sette i gang siste skriveøkt før det blir middag og kveldskos sammen med Ulrik og hundene. Ulrik har nemlig gitt meg forbud mot å sitte forran macen etter klokken 19 på grunn av graviditeten. Han mener jeg må bli flinkere til å legge bort jobb på kveldene.

22 kommentarer
    1. Så pen du er med den naturlige looken! Ser du får mange tilbakemeldinger på det. Håper det inspirerer deg til å fortsette å være naturlig når du blir mamma og barna dine ser opp til deg <3 Du stråler bare SÅ mye mer 🙂

    2. Hva mener du med at man kan blø etter sex som gravid? Mener du rett etter eller få dager etter, og som en slags mensen? Hvorfor skjer det? Jeg har søkt uten å finne noe!
      Er det ikke vanskelig å “kose seg sammen” med så stor mage?
      Hvor lenge har du kunnet stå på ski?
      Er ankomst til leiligheten på dr Holms gjennom inngangen til hotellet eller har dere egen inngang?
      Hvorfor var det så viktig for deg å bli mor? Hadde ikke livet ditt hatt verdi uten også?
      Hva tenker du om det at hunder har “mye rart på seg” når de ligger i senga med dere? Bakterier, rester etter egne og andre hunders dobesøk etc? Hannhunder har jo også noen ganger sperm på seg i løpet av natta. Hehe

    3. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du skal skrive en bok som handler om problemer rundt det å bli gravid. Dere har så vidt måtte prøve å bli gravide, og når du først blir gravid så er jo det på “naturlig vis”.
      Selv om du og Ulrik har valgt å gå til privatklinikken spiren, fordi du har hat dårlig tid med å bli gravid, syns jeg blir for dumt at du skal sitte å skrive en hel bok om temaet,
      Det finnes nok MANGE flere par enn dere som faktisk sliter med å bli gravide, og ikke bruker en klinikk for morroskyld fordi de har råd til det.

    4. Det burde heller vært par som IKKE KAN få barn, eller par som har slitet i flere år. Mine foreldre brukte 3 år før de fikk sitt eldste barn. Jeg kan forstå din situasjon der du ikke har så mange egg og derfor har dårlig tid. Men jeg syns det uansett burde vært noen par som er faktisk PRØVERE ove lang tid

    5. Så enig med Daniella ! Dere har kun vært igjennom ivf fordi dere var for utålmodige ..synes du ikke det blir for dumt med bok iforhold til ordentlig prøvere?? Du gir inntrykk av at å tjene penger på ALT er det viktigste .

    6. Gleder meg til å lese boken! <3
      Tydelig at noen her ikke har lest tidligere hva du har skrevet om innholdet i boken(Eller var det en annen plass jeg leste det?)
      Og at dere gjennnomgikk IVF fordi dere var utålmodige er jo overhode ikke grunnen, grunnen var vel din lave AMH verdi? Alt folk skal pirke på. Huff.

    7. Herregud e det mulig å gnikke å gnåle på hver bidige lille ting dere kan, dere perfeksjonister…
      Har dere virkelig IKKE NOE ANNET å holde på med en å spy ut eder å galle på alt DERE IKKE FÅR TIL??
      Sitte der bak pc,n og bare si stygge ting til andre dere ikke engang kjenner… Gud bedre for ett lavmål liv dere må ha stakkars… Så la vær å les alt om denne jenta her da…? Hvis det irritere dere så masse…
      Er det og noe at man må måle i antall år for noen som prøver? Kanskje det kan hjelpe andre son sliter…? Og andre prøvere kan vel sikkert skrive om livet sitt de og hvis dem virkelig vil??
      Ei jeg kjenner fikk prematurbarn for ca 17 år siden, det er det minste barnet som er blitt født i Europa som har klart seg uten varige skader, en sensasjon, Men de vil at barnet selv skulle velge og dele sin historie til hun var stor nok…
      Det er sikkert prøvere som ikke vil stå frem og vise alle.. Nå er denne jenta her modig og har vært åpen om alle oppturer og ikke minst alle nedturer dem har hatt, det står virkelig respekt av Julianne som delte gleden på God Morgen Norge… Og så mistet like etterpå… Men som har vært åpen om det, rak i ryggen og holdt motet oppe selv med alle stygge kommentarer Voksne folk kan få seg til å si… Er det slik dere er mot nærmeste venner og familie også? Sier dere alt sånn? Eller er det bare fordi Julianne er “bare en blogger” så Hu må tåle alt dritt?
      Er det ikke hyggeligere å være mot andre som man vil andre skal være mot en selv??
      Merete

    8. Jeg er rystet over hva enkelte klarer å få seg til å spørre om. Offentliggjør de sitt eget sexliv på nettet?
      Og så mange ufine, frekke folk altså. De må noen triste liv når alt de klarer å tenke er negativt og kommentarer kun for å såre, men kanskje blir dagen deres litt bedre etterpå? Litt sånn du skal ikke tro at du er bedre…..
      Jeg synes dere var modige som valgte å dele prøvingen, med alle dens ned- og oppturer på bloggen, det har helt sikkert vært en trøst for mange i samme situasjon. Nå er det en stund siden sist jeg kommenterte her inne, men nå måtte jeg bare.
      Jeg har lest innleggene om hvordan dere tenker framover nå. Litt tips, gjør det du føler for, stå på ski, du trenger ikke ta de bratteste bakkene, spis det du lyster, men godteri hver dag er ikke særlig smart, men det vet du fra før, samt enkelte ting som du helt sikkert har fått beskjed om fra lege eller jordmor.
      Mine barn har aldri sovet i vår seng, de hadde sin egen seng ved siden av vår, bedre for dem og for oss. Når de var halvåret og sov natten gjennom ble de flyttet på eget rom, både de og vi sov bedre av å ikke våkne av diverse lyder. Og vet du hva, de har klart seg godt, er både trygge og harmoniske voksne i dag, så bry deg ikke om bedreviterne som alltid må kritisere. Noen skal alltid tro at de sitter med fasiten, gjør du ikke som dem så skulle man tro verden gikk under.
      Og en siste ting, alle har vi planer før babyen kommer, når den er her så er det mange planer man gjør om på. Det kalles livets forunderigheter.
      PS Du er nydelig som gravid, hele du utstråler en skjønnhet som er ubeskrivelig.

    9. Omg. Dere må jo forstå at alle disse “bloggerene” skriver bøker fordi de er blitt semi kjendiser. Hadde jeg for eks skrevet en bok om at jeg ble misshandlet av min første kjæreste i 4 år og har opplevd masse tunge ting hadde ingen brydd seg. Jeg hadde ikke fått kommet til et forlag engang.
      Men bloggerne har blitt d kjendiser og da blir det mye lettere og gjøre sånne ting. Status og penger spiller en vesentlig rolle i dette. Men det er jo takket være oss som leser at de får muligheten.

    10. Gleder meg utrolig mye til å lese boken du er med på å skrive! Føler det kan være med å hjelpe oss som faktisk er i prøverørsprosessen nå litt, med hvordan man kan takle ting og alt sånn. Du og Ulrik er så utrolig sterke og håper mannen og jeg kan stå like sterke sammen gjennom hele denne prosessen som dere har gjort <3

    11. Til Daniela og enig med Daniela.
      Om dere mener at dette med boken er helt bak mål. At paret ikke kan nok om det å være ufrivillig barnløse.
      Hvorfor kan dere ikke gå direkte til bokforlaget?hvorfor må dere hakke på Juliane? Skjerp dere

    12. Til 17.01
      Synd det du har opplevd😦 men har du forsøkt å kontakte en forfatter som kan skrive bok om det du har opplevd?
      Å hvorfor må du være så ekkel mot Juliane og Ulrik?.

    13. Til Daniella og dere som er enige..
      er dere prøvere? Har dere vært i gjennom prossesen? For om det tar 1 år eller 10 år så er det vanskelig! Når man vet at man har lite egg eller kanskje ikke kan få barn på egenhånd så må man kunne få prøve slik som man vil, om det er naturlig eller ivf.. de har vært i gjennom prossesen med å få vite at de vil ha vansker med å få barn, de har prøvd ivf og de har heldigvis en hyggelig slutt på historien.. hvordan kan de ikke skive en bok? Hvem som helst kan jo egentlig skrive en biografi, novelle, osv..
      Jeg forstår hva de har vært igjennom, vi prøvde i 1 og 1/2 år før jeg ble gravid, og det var ubeskrivelig tøft, vi slapp heldigvis ivf, men hormoner var vanskelig nok! Og Julianne har mistet barn også, det er enda tøffere!
      Hvorfor skal vi fortelle dem at de kan eller ikke kan skrive en bok?
      Dere har ikke lest boken heller? Kanskje den handler om DERES opplevelser ved å prøve, for de kan jo ikke snakke for alle andre som prøver – og det trur jeg ikke de prøver på heller 🙂

    14. Hege… jeg har overhode ikke vært ekkel mot noen av de med min komentar. Jeg skrev også bloggere som i flertall.
      Sannheten er desverre det at penger og status får deg opp og frem i mange ønsker i livét. Jeg er ikke bitter ei heller misunnelig. Hvem vet. Kanskje jeg en dag skriver om mitt forhold med en psykopat. Men da må jeg nok starte en blogg først eller finne en annen måte og bli SETT.
      I mellomtiden er jeg veldig lykkelig og takknemlig over livet jeg lever idag. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg