JENTE ELLER GUTT? JEG FORTELLER HVA JEG TROR..

Ops! En liten rettelse fra i går. Jeg skulle egentlig hete Aleksander og storesøsteren min skulle hete Kristoffer. Mamma trodde altså at både søsteren min og jeg var gutter da vi lå i magen hennes. Hehe! Morsomt å tenke på nå som jeg er gravid selv og tror jeg bærer en jente..

Mamma og pappa ville faktisk ikke vite kjønnet på noen av oss før vi ble født, så de fikk seg en stor overraskelse i april 1985 og en ny stor overraskelse i april 1990.

Jeg vet det er flere som velger å vente med å vite kjønnet til fødsel den dag i dag også, men det er ikke noe verken Ulrik eller jeg har lyst til. Vi er kanskje litt gammeldagse, for vi ser nemlig for oss et veldig “jentete” barnerom eller et veldig “guttete” barnerom fullt av rosa eller fullt av lyseblått. Jeg synes det rett og slett hadde vært litt trist om alle klær og ting vi skal kjøpe fremover må være helt kjønnsnøytrale. Dessuten hadde jeg aldri i verden klart å holde meg fra å stille spørsmål om kjønn i hele svangerskapet. Derfor er det like greit å finne ut av det med en gang.

Jeg vet ikke hvorfor jeg tror det er en jente jeg bærer. Det er bare en følelse jeg har fått. Jeg ønsker meg jo like mye lille Severin, så følelsen min har ikke noe med hva jeg ønsker meg å gjøre. Ikke missforstå. Ulrik vil ikke si hva han tror. Eller, han tror vel like mye gutt som jente så det hjelper liksom ikke. Også tror jeg han er redd for å gi inntrykk for at han ønsker seg det ene kjønnet mer enn det andre, derfor holder han heller munn. Men jeg klarer ikke å la være å dele det jeg tenker med dere og nå er timen på Volvat Nationaltheateret bestilt, så om bare 6 dager blir det store spørsmålet besvart. Herregud, så spennende!

En annen funfact.. Mamma og pappa hadde bestemt seg for at jeg skulle hete Karoline om jeg ble en jente, men når mamma så meg for første gang sa hun ganske bestemt at jeg var en Julianne, sier pappa. Ulrik og jeg har jo allerede byttet jentenavn fra Lykke til et annet navn på S før vi i det hele tatt vet kjønnet. Derfor har vi valgt å holde det nye navnet hemmelig inntil videre, i tilfelle vi skulle ombestemme oss igjen. Men jeg føler meg klar for å dele det nå. Jeg skal bare høre med Ulrik om han også er klar og like fast bestemt på navnet som meg før jeg deler det her på bloggen.

Nå skal jeg kose meg videre med de hårete barna mine, middag og ukens episoder av Kjendis Farmen på tv. Ulrik er på jobb et sted i Sverige som jeg ikke husker hva heter, men han kommer heldigvis hjem til oss i morgen igjen. Vi savner han alle 4, og Stella er uten tvil den av oss som savner han mest <3

God helg, alle sammen!

52 kommentarer
    1. Så vakker du er uten vipper😍 Du er virkelig en naturlig skjønnhet❤ Ikke misforstå meg, du var kjempefin med også😀

    2. Jeg hadde en “følelse” på gutt, var ganske så sikker. Men flere ganger drømte jeg at det var ei jente i magen, og en jente jeg fikk. Og drømmene mina var sanne, hørt flere har sagt det, og det stemte med meg:D jeg fikk en liten jente!<3

    3. Jeg VISSTE med hele meg at jeg var gravid med jente. Folk rundt sa “det er bare ønsketenking” osv, men selvfølgelig var en gutt like velkomment. Overraskelsen ble derfor ikke spesielt stor da de sa på ordinær UL at det var en jente. Har nå verdens fineste jente på snart 15 mnd <3
      Jeg tror du er gravid med en gutt da, hehe. Blir spennende å høre 🙂 Lykke til!

    4. Det at du endelig har blitt gravid har seriøst en påvirkning på humøret mitt, jeg er så glad på dine vegne. Og jeg blir glad av å se hvor glad dere er… uansett hvor merkelig og creepy det kanskje høres ut. Gleder meg så utrolig til å føle dere videre. Xx

    5. Både jeg og min mor hadde på følelsen av at jeg ventet en jente, og jammen stemte det 💖 mine foreldre viste ikke hvilke kjønn jeg var og heller ikke søsteren min. Da min mor gikk gravid med min søster hadde de guttenavnet klart, men ikke jentenavnet 😂 på siste mann ønsket de å vite kjønnet og fikk vite at det var en gutt, jeg og søsteren min var da 8 og 6 år så mine foreldre lagde en liste med de navnene de ønsket mest også hadde vi avstemming på hva han skulle hete 😂 det ble faktisk enstemmig 😂
      Mange sier at hvis følelsen på kjønnet stemmer med hva det er og du blir gravid igjen så vil følelsen du har neste gang også stemme 😛
      Du/dere har så mye å glede dere til! Både videre i svangerskapet og tiden etterpå! ❤️💙

    6. Åh, jeg er så glad på deres vegne! Dette er så spennende å følge med på. Du stråler! Ha en fortsatt kjempefin helg <3

    7. Man skal ikke kimse av magefølelsen, den stemmer ofte😉 Jeg tror du venter en gutt😍 Spent på jentenavnet og på å høre hvordan ultralyden går😁

    8. Jeg hadde også følelse på jente. Alt av kjerringråd og tegn tydet på det hos meg, men viste seg å være gutt. Nesten sånn at jeg ble overrasket på oul, hehe. Men herlighet så fantastisk det er å være guttemamma, eller mamma i det hele tatt da så klart.

    9. Så spennende det blir! Jeg trodde jeg skulle ha jente første gang, og det ble et stort sjokk da jordmor avslørte at det var en gutt inni der. Tok et par dager før jeg klarte å omstille meg, og det ble faktisk et par tårer også. Jeg kommer fra en jentefamilie og det var kun jenter i nabolaget, så at jeg skulle bli noe annet enn jentemamma hadde jeg aldri sett for meg. Idag, 10 år senere, har jeg ikke bare en, men to gutter, og kan ikke se for meg noen annen tilværelse! Helt topp å være guttemamma! <3

    10. Jeg hadde en følelse av jeg bar en jente og jeg hadde rett. Flere rundt meg var heeelt sikre på at det var en gutt hehe.
      Jeg hadde også et navn planlagt før barnet kom. Men da vi fikk se babyen så passet det liksom ikke. Vanskelig å forklare.
      Blir spennende å se hva du venter, og høre det nye navnet. Jeg tror også du venter en jente 🙂

    11. Herregud du ER så vakker uten de falske vippene! Håper virkelig du ser det selv og at du slutter med vipper (og helst extensions og alt annet fjas) for godt! Må bare si det igjen, du stråler!

    12. Så utrolig fin du er! Skjønte ikke hva der var som gjorde deg så ugjenkjennelig, men så innså jeg at det var vippene. Alle trekkene dine blir vakrere uten alle vippene! Helt nydelig, er du.

    13. Herreguuuud så søt hunden var på puta der! Og du ser virkelig kjempefin ut! Elsker bryna dine som de er nå, og du er så fin uten vipper!

    14. SÅ flott du er uten vippene, du stråler om dagen det er det ingen tvil om! Føyer meg med noen av de andre her, gjør meg rett og slett i godt humør at dere har blitt gravide. Ellers trur jeg dere får en gutt 😉

    15. Jeg drømte at jeg fikk ei jente, og på oul visste det seg at det er ei lita jente også 😅 Har vært på to ultralyder etter det, og stemmer fortsat😊
      Jeg tror du bærer på en gutt jeg da 💙

    16. Jeg tror du skal ha en jente ❤
      Da jeg ble gravid hadde jeg en stor følelse av gutt i starten . Men rett før ul fikk jeg en stor følelse av at det var jente . Og jente er det. Verdens vakreste lille pike som ligger å sover ved siden av meg nå ❤❤

    17. Tror dere får en jente😊 piloter og dykkere får nemlig flest jenter fordi jente-spermiene tåler mer «trykk» og hardere forhold enn det guttespermiene gjør. Når vi ble gravide i sommer var det etter at min mann hadde dykket mye og at vi nettopp hadde vært på mange flyreiser og vi skal ha en liten jente i mai 😊

    18. I min første graviditet var jeg brennsikker på at det var ei jente, men på oul så vi noe helt annet! Hehe. Da jeg ble gravid med nr 2 var jeg veldig sikker på at det var gutt igjen, for alt føltes helt likt, bare at jeg var mindre kvalm og kunne jobbe som vanlig. På oul trodde jordmor at det kunne være jente, men navlestrengen lå i veien. Ble satt opp på ny ul pga en blodåre til hjertet var vanskelig å se. Der ble det bekreftet at både hjertet var fint og at det var ei jente! Kom som et sjokk på meg at jordmor sa det, og jeg trodde ikke på det før babyen lå vedsiden av meg:) magefølelsen min er hvertfall ikke til å stole på. Det hender seg faktisk at jeg får litt sånn «woow, du er jente» da jeg bytter bleie, for ho er jo helt identisk som storebror da han var liten ❤️

    19. Hei!
      Åh jeg er så glad for at du har innlegg om svangerskapet 😍😍
      Elsker å lese de da jeg vet hvor mye det betyr for dere! Og er interessant å lese da jeg er gravid selv!
      Hvilken uke er du i?
      Jeg hadde min ultralyd for 2 uker siden i uke 19, og de fant ikke ut kjønnet da babyen ikke lå rett til! 😋
      Kommer du til å legge ut kjønnet etter ultralyden?? Håper alt står bra til med deg, Ulrik og barnet, og håper du har et fint svangerskap! ❤️

    20. Kanskje det blir Saga? Det navnet har vi valgt om det blir jente. Sivert hvis det blir gutt. Bare fire uker igjen til vi får møte han/hun☺

    21. Men hvorfor tar du ultralyd på Volvat før OUL når du har fått 130kommentarer som sier at du får vite kjønn på slutten av OUL-time?? Hvor mange UL har dere sett for dere at dere skal ta underveis i svangersapet? Du har jo hatt 4 UL før du er halvveis …

    22. Hvis huden din blir «stygg» og du får flekker er det 100% en jente:) men får du en glød i huden er det en gutt.

    23. Jeg var helt sikker på at tvillingene var 2 gutter, mens alle andre rundt meg trodde det var en av hver. magefølelsen stemte😊

    24. Jeg har hatt en sterk følelse på alle tre, og den stemte. Kan være tilfeldig, men det var gøy likevel. Med andre har jeg tatt feil like ofte som rett:P gjetter jente på deg

    25. Hvorfor tror du jente? Er det fordi at du ønsker deg mest en jente? Nei det blir nok en liten gutt 🙂 Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet.

    26. Har dere tatt det 5 prøveforsøket, og så sagt at dere har blitt gravid på vanlig måte? For hva er gentlig sjansen for å bli gravid akkurat nå.. og feks. ikke blitt gravid på det andre tidligere forsøken, noe som igrunn skal ha en større sjangse for? Bare lurer 🙂 eller har dere en forklaring på dette, hadde evt vert fint med et innlegg vedr dette, takk

    27. Silke? Selma? Spent på navnet 😄 Trodde først du ventet en liten gutt når du skrev “lille S”. Så lykkelig på deres vegne ♡

    28. Det blir jente, fordi jeg tror det blir gutt og jeg bommer alltid, også på egne barn. Jeg tror navnet blir Sunniva. Dere har begge U i navnet deres og det vil bli et bindeledd mellom dere og det dere sammen har skapt<3
      Jeg har også hørt at piloter, anestesileger og dykkere får flest jenter, og dette stemmer også blant folk jeg kjenner.

    29. Du ser mye bedre ut og friskere nå enn før! Mye penere smil, og du ser faktisk sunnere ut. Det er bra at du har fått opp graviditeten, og at du endelig kan nyte oppmerksomheten du fortjener! Jeg håper du fortsetter på den naturlige stien. Du er veldig vakker! Til lykke!

    30. Det er så mange fine jentenavn på S, jeg er veldig spent på navnevalget!☺️
      Tipper Selma, Sanna, Saga eller Sunniva😍

    31. Jeg har vært gravid to ganger og første gangen var jeg så sikker på at det var jente at jeg handlet litt rosa tøy før UL. Og det stemte 😉 Andre gang hadde jeg også en følelse på jente, men turte ikke helt å stole på den fordi jeg alltid har sett for meg at jeg skulle ha en av hver. Men det var jente da også 😊 Det blir spennende å se om magefølelsen din stemmer!

    32. Når vi ventet vår første, sa jeg til mannen min rett før vi gikk inn til oul at det var 99% sikkert en gutt, og det var det og❤️
      Da vi ventet andremann var jeg og helt sikker på gutt fra starten av, og det ble det og ❤️
      På fødestuen med andremann bestemte vi oss for guttenavn på 3.man. Vi var nemlig helt bestemt på at vi ønsket oss 3 barn og at vi kom til å få 3 gutter. Da jeg ble gravid med vårt 3.barn fikk jeg en helt annen følelse fra dag en. Jeg var sikker på at det var jente, noe som ble bekreftet på oul. Siden vi i utgangspunktet hadde sett for oss 3 gutter måtte vi på 3d ultralyd for å dobbelsjekke kjønn, og jammen kom det ikke ei lita prinsesse nå i sommer ❤️
      Så magefølelsen har stemt med alle våre 3 barn ❤️❤️❤️
      Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg 2 gutter og en jente da, men jeg hadde vært like fornøyd med 3 gutter, selv om det er veldig stas med litt rosa etter alle år med blått ❤️

    33. Jeg var 100% sikker på at vi skulle få en gutt da testen ble positiv for snart 4 år siden. Så var ikke litt overasket en gang da vi fikk det bekreftet på ultralyd. LYKKE TIL!

    34. Gratulerer med graviditet. Veldig moro at den satt av seg selv. Jeg har ett nydelig jentebarnebarn som heter Saga – det må være ett av de vakreste navn som finnes <3

    35. Jeg var bombesikker på at jeg bar en jente, men det er ingen tvil om at det er en gutt i magen min💙 han viste seg veldig frem, så det var tydelig å se! Uke 30 her nå. Lykke til videre i svangerskapet💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg