JEG ELSKER Å GÅ GRAVID!

Formen min er stort sett fin. Jeg har ikke vært og er fortsatt ikke plaget med kvalme noe mer enn om morgenen før jeg får i meg frokost. Ikke har jeg kastet opp en eneste gang til nå heller, så da slapp jeg heldigvis unna den biten. De første ukene var jeg trøtt hele tiden, men det har gitt seg. Ellers er hodepine blitt en del av hverdagen og jeg blir liksom sliten av ingenting i ryggen, men det overlever jeg. Jeg klager ikke uansett om jeg har en dårlig dag eller om jeg ikke sover godt, for det er ingen plager i verden som ikke er verdt det jeg opplever akkurat nå. Jeg elsker å gå gravid!

Matlysten er stor. Jeg craver ikke noe spesielt og spiser stort sett sunt, men jeg unner meg også det usunne jeg får lyst på i løpet av en uke. Jeg tenker at den tiden jeg er i nå er den tiden i livet jeg virkelig kan unne meg det lille ekstra. I dag har kosen gått i Kornmo kjeks med gulost og druer. Nam!

Planen var at jeg skulle begynne med trening igjen denne uken, men det ble ikke helt sånn på grunn av hodepinen. Foreløpig holder det å gå turer med hundene for meg, tydeligvis. Jeg leste litt om gravidyoga i stad.. Kanskje jeg skal teste ut det? Er det noen som går eller har gått på yoga for gravide? Jeg tenker at det kan være et godt alternativ til trening for meg fremover.

Magen vokser og vokser, men jeg kjenner ikke noe liv ennå. Eller, jeg tror i hvertfall ikke at jeg kjenner liv? Det skjer helt klart mye der nede og jeg føler meg annerledes på en rar og fin måte. Puppene mine er større enn noen gang og det er Ulrik happy for. For min del blir det bare vanskeligere og vanskeligere å kle meg for hver dag som går. Når det er sagt så bryr jeg meg ikke så mye om forandringene på kroppen utseendemessig, bortsett fra at jeg selvfølgelig elsker magen min!

Babyen er 16 cm og kan sammenlignes med en appelsin. Det neste store nå blir å få kjenne h*n sparke og ikke minst å få vite kjønnet, slik at vi kan begynne med barnerommet. Barnesengen er som dere vet innkjøpt og taklampen kom i posten i går. En nydelig lampe i lys grå som jeg gleder meg til å vise dere! Jeg har ikke gjort noen flere innkjøp etter at jeg ble gravid, men jeg fikk flere fine babyklær og babyleker i julegave. I tillegg har vi vært og sett på barnevogn og nesten bestemt oss for hvilken det blir. God Kveld Norge var forresten med oss da vi så på vogner og masse annet til babyen. Når jeg tenker meg om så kjøpte vi forresten en bamse og noen skjønne sokker som hører til hentedressen jeg har fått av mamma den dagen, men det var det..

Her ser dere nøyaktig hvor langt jeg er i graviditeten:

 

80 kommentarer
    1. Synes det er så gøy å lese om at du er gravid, endelig <3 jeg er i uke 25+1, førstegangs og visste at jeg kjente liv i uke 19+4. Det var et lite dunk den ene dagen og to dager senere så kom det igjen helt nederst i magen. Det var da jeg skjønte at jeg hadde kjent det tidligere også, men betydelig svakere! For meg så kjentes det ut som små bobler som sprakk. Du VET når det er babyen, og ikke magen eller noe du har kjent før graviditeten 🙂 nå er det liv hver eneste dag, og jeg elsker hvert spark og bevegelse!

    2. Så fin du er ❤ ønsker dere alt godt fremover. Det blir spennende å følge deg gjennom graviditeten. Tror kanskje det er en gutt du har i magen. Spent på å få vite kjønn 😉👶 👣 God helg,kos deg masse og nyt tiden💙❤️

    3. Jeg gikk på gravid yoga fra ca uke 16 hvis jeg husker riktig! For meg var den en fin mental forberedelse på fødselen, i tillegg til å bli kjent med min gravide kropp som stadig endret seg jo lengre inn i svangerskapet jeg kom. Det var alt i alt et fint avbrekk i hverdagen hvor fokuset var 100% på meg og barnet i magen, noe som var fint siden det var mitt første svangerskap. Uansett, det var min erfaring 🙂 lykke til videre i svangerskapet, og nyt tilværelsen med barnet i magen! Før du vet det sitter dere med et fantastisk barn i armene.

    4. Jeg gikk på gravidyoga, i tillegg til å svømme og gå mye på tur 🙂 Det fungerte veldig bra for meg i hvert fall! Ønsker deg det beste i graviditeten <3

    5. Gratulerer😊
      Om du sliter med hodepine, anbefaler jeg videoen Yoga for headaches med Adriene på YouTube. Kort fortalt: pusteøvelser not hodepine. Helt genialt, funker hver gang!

    6. Så flott du ser ut! Du kler å være gravid 🙂
      Du burde absolutt vurdere gravidyoga! Jeg vil anbefale Mamayoga på Sagene, de har flere gravidyogakurs, og instruktørene er superdyktige! De har også et fødselsforberedende kurs som jeg fikk mye ut av. I tillegg har de barselyoga som du kan gå på med babyen din etter fødsel 🙂 Lykke til!

    7. Du ser helt fantastisk ut;) kommer du til å avsløre kjønnet på bloggen eller skal du vente til den lille er født? Jeg er virkelig glad på dine vegne;)

    8. Åh, det er så spennende å gå og vente på å kjenne liv ❤ jeg begynte så smått å kjenne liv rundt uke 17-18 😊 elsker også å gå gravid, det er en fantastisk tid ❤ kos deg!

    9. Først: gratulerer så mye! 🙂 Jeg gikk på gravidyoga i første svangerskap og syntes det var kjempebra, så kommer til å melde meg på igjen nå i andre svangerskap. Gikk til Belly&Baby på Majorstuen, synes de var kjempeflinke! De har både gravidyoga trening og gravidyoga moderat, avhengig av hvor mye treningseffekt/intensitet man vil ha.

    10. Jeg kjente liv første gang i uke 17! Så da kan det skje når som helst snart😍 Visste ikke helt at det var babyen i starten heller. Føltes ut som sommerfugler eller bobler som sprakk i magen. Når det gjentok seg forstod jeg at det var jo lille nurket. Gled deg❤ Et tips til deg er forresten å melde deg inn i termingruppe på facebook. Den har vært fantastisk å ha gjennom hele graviditeten og etter fødsel. Da kan man snakke med andre i samme situasjon og få svar på mye en lurer på.

    11. Vi er akkurat like langt på vei, jeg er også 15+6😊 er første gang for meg å. merker selv jeg sliter med ryggen og tørr ikke å pushe for mye til trening. Viktig å lytte til kroppen. Lykke til😊

    12. Gravidyoga er supert! Du Lærer deg fine pusteøvelser du kan bruke under fødsel også! Bare gled deg til sommerfuglbevegelsene i magen. Kos deg i ventetiden! 💕

    13. Du stråler! Godt å høre at du i fin form. Nyt og spis akkurat hva du vil. Ikke stress med trening, det holder i massevis å gå turer. Slapp og og nyt graviditeten, det blir fort nok travelt etterpå 🙂 vil anbefale deg å få målt opp riktig bryststørrelsen og fått kjøpt deg noen ordentlige ammebh’er som gir god støtte. Så unngår du rygg og nakke problemer.

    14. At det er mulig å bli så glad på andres vegne! Jeg virkelig unner dere dette og synes det er utrolig spennende å få følge dere på denne reisen. Kos deg og nyt tiden, gleder meg til å følge deg videre flotte du😘

    15. Gratulerer så mye. Du stråler!
      Med første kjente jeg små bevegelser som kunne kjennes som kiling på innsiden. Helt fantastisk!
      Lykke til videre:-)

    16. Du ser virkelig helt fantastisk flott ut som gravid. Nyyydelig er du <3
      Takk som deler denne fine reisen med oss

    17. Gratulerer! Du ligger akkurat 8 uker foran meg i løypa! Heldige deg som ikke har fått mye plager! Jeg har fått kastet over meg det meste! Men på onsdag fikk vi se hjertet slå.. da ble alt verdt det!

    18. Så gøy å lese!! Du stråler!!!! Gleder meg til å følge dere!!! Jeg er i uke 12 (med barn nr 3)så er jo såååå ekstra stas å følge dere!!!

    19. Så fin mage 😊 Morsomt at vi er nesten like langt på vei. Jeg er i 17+0 i dag 😊 Venter også spent på å kunne kjenne sparkene for første gang! Masse lykke til videre ❤

    20. Kan hende du bruker litt tid på å forstå at spark er spark i starten. Jeg trodde det var luft som beveget seg de første gangene hehe. Merket det vel først i uke 17-18. Men er vel vanlig å kjenne de første bevegelsene mellom uke 16-20 tror jeg. Så bare vent, snart skjer det noe. Det er helt merkelig de første gangene, syntes i allefall jeg. Tok tid før jeg ble vant til det. Skvatt til når hun sparket hardt 🙂

    21. Jeg fikk mitt første barn i September, ei lita jente som er helt perfekt 🎀 jeg gikk på gravidyoga, og trivdes godt med det. Jeg hadde ekstrem fødselsangst og det hjalp meg med å forberede meg mentalt på fødselen. Jeg kjente liv i uke 15+1 første gang, og kjente det daglig etter dette 💗 det er virkelig fantastisk å kjenne de små sparkene!

    22. Synes det se så innmari koselig at dere endelig har lykkes. Ble oppriktig glad når jeg leste nyheten. Nyt graviditeten, du stråler virkelig!

    23. Tror du hadde likt belly and baby på majorstua eller skøyen. Bra gravidyoga-kurs. Pusteteknikker er gull under fødsel!

    24. Ja til gravidyoga! Og yoga generelt!:) Yoga og turer er finfin aktivitet og “trening” mens man er gravid. Ville fokusert på avspenning og myke øvelser og ikke så mye trening, du har jo trent veldig i perioder og er ikke vant til hard trening(?)

    25. Bare gled deg til du kjenner liv 😊
      Første gang jeg kjente liv var i uke 20, husker det som det var i går. Kjentes ut som luftbobler som sprakk 😊

    26. Jeg kjente liv i uke 15/16 med første, men ikke før i uke 21 (!) med andre, så det er veldig spennende å vente på ❤️ Ser noen tipper gutt pga symptomene du har, det fikk jeg også høre, men her har vi foreløpig to vakre jenter til tross for min hodepine gjennom svangerskapene, ingen kvalme, og såkalt «guttemage»! Så de gjetningene pga symptomer, stemmer vel sånn 50% hehe 🙂 Masse lykke til!

    27. Jeg var heller ikke kvalm, så fikk jeg to gutter og… Søstra mi har fått to jenter å har spydd i begge svangerskap fra start til slutt…
      Kanskje det er noe i det?
      Hadde mye halsbrann andre gang, da fikk jeg gutt med masse hår…
      Er så mye greier man kan synse om, mor til en venninne “var synsk” så hun såg tydelig at jeg fikk jente andre gang, jeg var nesten overbevist selv da “alt” var anderledes enn første svangerskap. Men jammen kom det gutt til ut 😄
      Det som er sikkert er at det blir en av delene hvertfall 😂, vil du ikke ha den spenningen til fødselen altså? Det var jo en del av gleden å gå gravid syns jeg da ❤

    28. Gratulerer så masse med graviditeten! Vil bare tipse om denne appen om du ikke allerede har den. Synes den er så fin, med bildene og alt:) den heter pregnancy +

    29. Hei Julianne! Elsker å lese om graviditeten din og jeg elsker å se gravidmagen din <3 du kler så godt å gå gravid og jeg unner deg/dere det virkelig <3" masse lykke til videre og gleder meg til neste gravid oppdatering 🙂 <3

    30. Unødvendig kommentar! Ønsker du kun å spre frykt og usikkerhet?
      Og bare tull at hun burde kjent liv nå. Mange som ikke kjenner noe før flere uker senere enn uke 16. Spesielt ikke første gangen.
      Jeg kjente liv første gang 17+2😍 hvertfall første gangen jeg var sikker på hva det var. Samboern kjente liv itenoå magen 2 uker senere. Gled deg! Verdens beste følelse☺️❤️ Savner å kjenne livet i magen, selvom det selvfølgelig er enda bedre å ha hun på utsiden!☺️

    31. Herregud! Jeg har sagt det på et tidligere bilde, men dette var enda finere!! For et vakkert bilde av deg!!!!💛 du stråler noe helt enormt!! Er så vanvittig glad på deres vegne. Stor klem

    32. Ser mange kommenterer at de tror det er en gutt pga hodepinen. Er ikke helt enig i den altså. jeg hadde ingen plager, ikke vondt i hodet eller noe – jeg fikk gutt. Ei venninne hadde mye vondt i hodet, brakk seg pga det osv – hun fikk ei jente.
      Uansett; du ser superbra ut! Er så glad på deres vegne! 🙂

    33. Herregud for en ufattelig teit kommentar… seriøst..
      håper ikke sånne som deg har fått barn hvertfall…Beklager men det mener jeg.
      Jeg kjente ikke baby bevegelse før uke 18 rett etter ultralyd der jeg så babyen sparke helt i hundre, men kjente ingenting før noen dager etter, da jeg lå rett ut å konsentrerte meg, da først kjente jeg lett bobler i magen..
      Håper ikke du tar til deg alle tåpelige flåsete kommentarer du stakkars Julianne må gå gjennom å lese…Men det er jo sånne individer det er synd på da.
      . Som ikke har bedre ting å ta seg til…
      … Snakk om å lage bekymring helt uten mål og mening…
      Amen.

    34. Er så glad på dine vegne😍 du stråler!!
      Jeg har en baby på 7mnd- jeg gikk på gravid yoga og det er virkelig til å anbefale! Sjekk det ut!! Det er godt under graviditeten, men det kan også hjelpe deg til en bedre fødselsopplevelse (bruke pusten).
      Jeg kjente foresten liv for første gang i uke 22✨

    35. Jeg kastet opp to ganger sent i svangerskapet, men håper du slipper unna!
      Jeg anbefaler vanntrening. Gikk på det på slutten pga bekkenløsning og skulle ønske jeg startet tidligere. Det var så godt å bevege seg i vannet, men det var tungt å gå opp igjen. Kjente plutselig vekta.
      Følelsen av å kjenne liv er utrolig! Min sparket sjeldent, men bevegde seg mye så var som en liten orm <3
      Likevel så er fødselen det beste jeg har opplevd. Jeg gledet meg til å føde og det var helt rått å få oppleve! Håper du får sitte igjen med samme gode følelsen. Jeg fødte på Ullevål og er ikke fornøyd med sykehus og personalet som var der da jeg fødte, men under fødselen så kunne jeg ikke brydd meg om hvem som var i rommet. Jeg gjorde bare det jeg følte for og fulgte kroppen min. Neste gang(om vi er så heldige) blir hjemmefødsel! Dersom du er åpen for å lære mer om det, så ville jeg anbefalt deg å søke informasjon om det. Det er lov å bestemme seg for sykehusfødsel når som helst i forløpet(utenom når ungen er nesten ute) dersom man heller vil det. Det er et veldig trygt alternativ, spesielt når man bor i Oslo med kort vei til sykehuset dersom det blir behov for overflytting. Bare tenk deg å slippe biltur med rier og det å kunne legge deg i din egen seng med lille S og Ulrik etterpå. Og jordmor kommer hjem for å gi ammeveiledning, ta screening og veie <3
      Dette ble langt, men jeg samlet to innlegg i en kommentar 🙂

    36. Er det en ting jeg er totalt i mot er det å ta frivillig abort. Du har tatt abort en gang før å tatt livet av et potensielt barn. At du var ung og dum er absolutt ingen grunn. Du burde aldri fått bært frem et barn til.

    37. Åh! Så koselig! 👶🏼Jeg har 175 dager igjen, så det er ikke mange dagene som skiller oss! Blir spennende å følge svangerskapet ditt her på bloggen. Tenk, snart er vi halvveis ❤️🤰🏽

    38. Du er virkelig nydellig! Forstår godt hva du mener, jeg følte meg så flott når jeg gikk gravid. Alle sa jeg kom til å føle meg som en flodehest, men jeg gjorde aldri det. Hadde smell vakker hud, fyldige lepper, utrolig tykt og glansfult hår, to store strutte pupper, smal midje og en fin mage. Jeg var full av glede! En vakker tid, nyt det! <3
      Og jeg vet du ikke er helt klar for å tenke fødsel.. men ikke undervurder vann som smertelindring dersom du får tilbudet! Jeg kom inn med 6,5 cm og omtrendt lo når de spurte om jeg ville legge meg i vannet, VANN? Tror du vann kan hjelpe på dette, joda jeg kan prøve.. og det var helt fanatstisk, smertene ble helt annerledes og det endte med en helt naturlig fødsel uten noe smertelidnring bare 3 timer etter innleggelse! Anbefales 🙂

    39. Hvis du har mulighet til å få så mange barn du vil, hvor mange vil du ha da?😊kommer du til å prøve på barn nr 2 like etter fødselen? Siden det kan ta noen år på dere❤️

    40. Dere tok utvidet screening på St.Olav? Siden dere dro til Trondheim for å sjekke at ALT var bra, regner jeg med det er den du mener?☺️ Fikk tilbud selv, fordi vi hadde prøverørsforsøket vårt der, men takket nei til mer enn vanlig ultralyd på vårt lokalsykehus. Jeg skjønner nesten ikke at dere turte, etter så lang tid med prøving.. hadde det gjort noen forskjell om dere hadde fått beskjed om at babyen ville fødes med noen type avvik?

    41. Ang hodepine: drikker du nok vann? Jeg slet så sykt med hodepine da2. Trimester startet, men fant etterhvert ut at jeg drakk alt for lite vann! Trodde jeg drakk mye, men måtte doble inntaket og drakk nesten 5 liter vann hver sag. Da forsvant også hodepinen. Nå er 5 liter veldig mye, så ikke drikk så mye om du må tvinge det i deg. Uansett, tenkte bare tipse deg om det, for det var ingen som sa det til meg og jeg gikk med ekstrem hodepinen fem uker…

    42. Gravidyoga var helt nydelig og jeg hadde aldri prøvd yoga før 🙂
      Kjente ikke liv før uke 20-21, så ikke tenk på det anonym skriver! Lykke til 🙂

    43. Så koselig, og så fin mage du har!
      Jeg har fire venninner som har gått gravidyoga (men siden jeg ikke har vært gravid selv, har jeg ikke prøvd). Av de har tre elsket det, og en hatet det. Hun som hatet det hater også vanlig yoga, og takler ikke så godt det å sitte stille, hehe. Men alle var enige om at det var positivt for dem å trene bekkenet på forhånd, og at det hjalp dem under fødselen.
      Ellers så har hiyoga skrevet et forskningsbasert blogginnlegg om fordelene med graviditetsyoga (link her: https://www.hiyoga.no/nyheter/er-gravideyoga-en-hype/). Der står det blant annet at det reduserer risikoen for svangerskapsforgiftning, senker stress, gir kortere fødsler og gir mindre rygg- og hofteplager. Siden du sier du blir sliten i ryggen, kan det kanskje være fint for deg, som du skriver selv 🙂
      Ønsker deg alt godt i svangerskapet <3

    44. 4 gutter her og forskjellig svanger skap med alle som en! En spydde jeg som en gris med, en var jeg kun kvalm med, en merket jeg ikke noe med, mens sistemann var jeg überdårlig med igjen.
      Teorien min her er at blodtypene til de jeg var dårlige med, var lik min.
      Og ang liv, så kjente jeg dette i før i uke 18-23. Altså forskjellige fra gang til gang. 🙂
      Lykke til!

    45. Gud bedre at sånne individer som deg finnes…
      Jeg har og tatt frivillig abort… Etter ett overgrep. Skulle gjerne vært den opplevelsen foruten ja. For det er noe jeg må leve med. Men skulle jeg latt det stakkars barnet leve i tillegg med at det ble til med ett overgrep? Hadde jeg visst dengang da at det fantes angrepiller… Jeg tenkte veldig lenge på hva som var best. Og avbrutt svangerskap i uke 7 var det beste for alle.
      Så ikke døm noen før du vet hva som ligger bak. Seriøst så tankeløs går det faktisk ikke an og bli..
      Jeg har og to barn som et laget med kjærlighet og som jeg elsker overalt. For man skal virkelig være ønsket… Og ja jeg har selv en far som stakk da jeg ble født og aldri brydd seg. Så jeg kan uttale meg om den saken. Med god samvittighet.. Og jeg angrer ikke på valget mitt heller i ettertid. Selvom det var tøff avgjørelse og ikke minst opplevelse..
      Men livet går videre… Jeg er ett godt menneske og en god mamma…
      Tenk deg om før du åpnet gapet neste gang..
      Før Karma bite deg i rauå.

    46. Herlig lesing !!! Nydelig bilde.
      Jeg kjente spark med begge mine fra uke 16. Så kjenner du godt etter å legger en hånd laaangt med på magen kanskje lille gir et lite spark 😍 Mange kjenner ikke spark før om fortsatt mange uker, men du kan kjenne allerede fra nå 😊 Gleder meg til å følge deg videre!

    47. Så utrolig kjekt at du er blitt gravid:-) har følgt deg en god stund nå og spesielt da jeg prøvde å bli gravid selv i nesten ett år var jeg innom bloggen din flere ganger daglig! Du skriver veldig Bra og det er gøy å se at du er så tøff og skriver om akkurat det du ønsker 🙂 nå er jeg mamma til en liten skjønn jente på snart 7 mnd og livet er Herlig! Masse lykke til videre ❤️Ta gjerne en titt på min blogg om du ønsker og har tid: inahadland.blogg.no

    48. Gratulerer så mye!!
      Tips fra tobarnsmor:
      1. Svømming i svangerskapet er gull verdt som trening.
      2. Ikke legg treningen på hylla. Orker du, så tren. Det er bare gevinster å vinne.
      3. Ikke kjøp for mye utstyr/klær til babyen, da man garantert ikke får bruk for alt. Nyt øyeblikkene, gleden og kjærligheten.
      4. Søk fødeplass på et sted du kan ha med deg mannen for overnatting. Du får masse hjelp av de sykehusansatte, men den hjelpen mannen din kan gi er uvurderlig. Og han må få oppleve barnet på nært hold den første tiden.
      5. Ikke nøl med å be om smertestillende under fødsel. Det er ingen krigsprøve. Det er lov å si at det er vondt.
      6. Amming er ingen idyll i starten, men gi ikke opp. Det blir lekende lett etter hvert.
      7. Hvis dette var gravidoppdateringen din så vil jeg gi konstruktiv tilbakemelding om at du burde sette det opp mer punktvis. Det er mer brukervennlig.
      Lykke til dere to!! Tre! 🙂

    49. Hei vakre deg! Første kommertar, men må bare tipse deg om denne yogarutinen du kan gjøre hjemme: https://www.youtube.com/watch?v=44fYnoSLL3c. En utrolig lett og beroligende rutine som kan gjøres for en stiv nybegynner. Hjalp meg utrolig mye både 1,2,3 trimester for bare noen måneder siden. Nå sitter jeg med verdens vakreste skatt på 4 måneder <3 masse lykke til, og GLED deg 🙂

    50. Så hyggelig at det går fint og at du nyter denne tiden!! Min erfaring etter 3 svangerskap er at det er rundt uke 18 at man blir sikker på at det er spark, og særlig etter at en har vært på ulyralyden som er på den tiden. For meg kjentes det først som å ha en liten fisk derinne, ikke så kraftige greier altså:-) Pass på å ikke bli dehydrert og spis regelmessig; håper du blir kvitt hodepinen! All mulig lykke til videre!

    51. Jeg er 25 uker på vei og jeg gikk på gravidyoga-trening hos Baby&Belly på Majorstuen fra jeg var 15 uker på vei. Veldig deilig, men vil ikke kalle det trening da. Du ligger mest og avspenner kroppen og puster.
      Jeg var veldig observant på liv i magen fra rundt 16 uker og kjente godt etter når jeg lå i ro, og da var det som at bobler sprakk i magen. Annerledes fra romling eller luft i magen. Så ble det mer som en fiskehale som rørte ved deg. Og så sterkere og tilslutt synlige spark utenpå magen fra sånn 19-20 uker. Mannen min kunne kjenne bevegelse fra kanskje 18 uker. Elsker sparkene, blir så glad innvendig! God følelse er det, gled deg!

    52. Hei! Sliter med å få barn selv, skal ha første prøverørsforsøk i februar. Unner deg dette så inderlig! Har et barn fra før, så vet hvilken glede det er. Er så glad på deres vegne, virkelig.

    53. Hei! Gratulerer så mye med den lille, dette unner jeg dere så utrolig mye at jeg ikke har ord. For meg så hjalp yoga veldig, og til og med hodepinen begynte å slippe litt opp for meg hvertfall. Anbefaler deg å prøve det ut 🙂

    54. Gratulerer til dere begge 😍😀jeg kjente ikke spark før i uke 22. Det er vel litt tilfeldig ift. hvordan morkaken er plassert/hvordan barnet ligger:) tror både uke 15 og 22-23 er like naturlig:) Syntes det bare var så dumt når en skrev at du burde kjent noe nå. Det er utrolig gøy første gangen😍😍

    55. Tips: kjøp Bbhugme puten!! Kan brukes til å sove med nå som du er gravid og også til amming. Den er helt magisk. Jeg har vært gravid med tvillinger og det var noen tunge måneder på slutten, men takket re puten har jeg sovet godt hele veien 🙌🏻
      Jeg orket ikke å trene stort, men å gå en tur hver dag er en god ting, mor og barn har godt av frisk luft!
      Det er ikke så vanlig å være mye plaget med hodepine, da må du passe på Blodtrykket ditt og drikke masse vann!

    56. Mitt bekken begynte å krangle allerede i uke 15-16 ved første graviditet. Fikk anbefalt yoga. Jeg gikk riktignok ikke på gravidyoga, men instruktøren var utrolig flink til å gi meg alternative øvelser der de andre gjorde lite gravidvennlige øvelser. Jeg endte med å trene meg bra fra bekken og ryggproblemer gjennom svangerskapet, og fikk en utrolig fordel ved å ha lært meg en god pusteteknikk. Den brukte jeg under hele fødselsforløpet. Ikke minst de timene jeg måtte komme meg gjennom hjemme før vi kunne dra til sykehuset.
      Jeg har nå runda 15 uker med andremann, og formen og energien begynner heldigvis å komme såpass tilbake at jeg orker yoga igjen.

    57. spm til ukens spørsmål:
      – Hvis du går i fødsel mens Ulrik er ute å flyr/er på jobb og ikke skulle rekke fødsel , er det noen andre du vil ha med på fødselen da?
      – Kommer dere til å fortelle kjønn “så fort dere vet det” ?
      -når tenker du å avsløre det nye jentenavnet?
      – har du tenkt på noe ang smertelindring under fødsel?

    58. Jeg koser meg sånn med å lese om graviditeten deres! Håper du kommer til å skrive om det dagelig fremover. Ingen i denne verden jeg unner mer et barn, enn dere <3
      Koser meg på ekte!!
      Klem<3

    59. Så herlig, Julianne! Jeg er en del uker foran deg i løypa. Begynte på belly&baby (gravidyoga) på Majorstua ca uke 20, og kan virkelig anbefale det! Velg kurset «Trening» i stedet for «Moderat», så får du litt mer fysisk igjen for det, dvs mer enn «bare» pusteteknikk og helt enkle bevegelser. Og svømming!

    60. Så herlig 😍❤️ Du stråler!
      Jeg er også gravid med termin i juni. Har fått beskjed om at det kan hende jeg kjenner babyen litt senere enn andre, fordi morkaken ligger frampå magen. Ifølge jordmor blir den nesten som en pute, som tar av litt for bevegelsene til babyen. Hun sa at 16-22 uker er normalt å kjenne de første bevegelsene.
      Så spennende å følge deg! Og veldig gøy at jeg er gravid samtidig som deg ❤️

    61. Gravidyoga anbefales på det sterkeste altså 😍 jeg bruker YouTube i stua, og det funker kjempe bra. Jeg bor i utkanten av Tønsberg, og her er ikke tilbudet så bra. Et tips er å se etter mage på de som «har timen». Den første videoen jeg sjekka ut ble jeg bare svimmel av, for det var så veldig mye opp og ned. Hun har sikkert ikke vært gravid 😂
      Jeg tenkte at jeg også skal teste ut trening i vann etter hvert også, men foreløpig er jeg i første trimester og er mye svimmel og kvalm.
      Om du liker å danse er zumba en super trening i svangerskap, da vugger man også babyen i søvn, som er en fordel på kveldstid 😃 i tillegg til at om man har gode sko, er ikke belastningen på kroppen så stor.

    62. Fin mage du har 😍
      Mine første babybevegelser kjente jeg på kvelden, når jeg lå i sengen og slappet av! Slik var det en stund før jeg merket det oftere på dagtid! Det er en helt fantastisk følelse! Min lille jente er blitt 9 mnd nå, tida flyr, så nyt hvert eneste øyeblikk og hver dag 🌟

    63. Du er heldig som ikke har nevneverdige plager! Håper det fortsetter sånn☺️ Etter 2,5 år med prøving og prøverør før spiren satt ble jeg endelig gravid. Og ikke en plage gjorde det ikke verdt det, men skal love deg at å henge over doskåla i 8 uker og kraftig bekkenløsning fra uke 18 ikke er noe mer kult om man har prøvd lenge😅 så joda.. jeg gikk ikke rundt å klagde, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke nøt hele graviditeten. Men det er jo uansett så himla verdt det😁❤️

    64. Jeg lå inne på sykehus i 7 mnd med Hyperemesis(ekstrem svangerskapskvalme. I uke 32 var jeg så ødelagt at de tok henne med keisersnitt. Det ble ingen nr 2! Ingen kan fatte hvordan det var. Det endte i dyp depresjon hvor jeg ikke kunne være tilstede de første 5 år. Mannen tok alt! Jeg husker ingenting av oppveksten hennes, jeg mistet alt.

    65. Du stråler!! Jeg trodde ikke at jeg kjente noe før jeg var på den ordinære ultralyden og jordmor sa at “se, der spreller hun”. Og da gikk det opp for meg at de små boblene i magen jeg hadde følt på i mange uker faktisk var sprelling😍 Og jeg som trodde det var luft i magen, haha..Gleder meg til å følge dere videre.

    66. Kjære deg, du stråler! 😍✨
      Et lite spørsmål, skal dere røpe kjønnet før eller etter barnet er født?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg