KJØNNET PÅ BABYEN

Hei og godt nytt år, alle sammen! Håper dere hadde en fin feiring i går og at dere ikke er alt for slitne i dag. Hehe! Ulrik og jeg blir på Geilo til i morgen for å slippe unna den verste køen hjem fra fjellet, og for å slappe av enda en dag før vi må tilbake til hverdagen igjen..

Det siste døgnet har jeg fått en del gratulasjoner til “den lille prinsen i magen” på grunn av min egen gratulasjon til Ulrik på Instagram i går (@pilotfrue). Jeg ser meg derfor nødt til å avkrefte disse ryktene, siden vi fortsatt ikke vet kjønnet på babyen. Jeg tror vi får vite det på neste ultralyd som er i uke 18, men det var for tidlig å se noe i uke 12 på vår forrige ultralyd. Jeg gleder meg skikkelig til vi får vite kjønnet! Ikke fordi det er viktig for meg om det blir en jente eller en gutt, men fordi jeg ser frem til å begynne med barnerommet og til å handle inn jenteting eller gutteting.

Grunnen til misforståelsen er at vi har byttet jentenavn fra Lykke til et annet navn som starter på S. Et navn vi har tygget på sammen med familien gjennom hele julen, og som vi nå har bestemt oss for å bruke dersom vi får en liten jente. Derfor “lille S”, siden Severin består som guttenavn ♥

44 kommentarer
    1. Det er noe helt spesielt når man får vite kjønnet, ikke fordi det i seg selv betyr noe men fordi man kommer et skritt videre i å bli kjent med det lille nurket i magen ❤️ Så flott du er med babymagen 😊 gleder meg så til å følge med resten av graviditeten 😊 selv er jeg ferdig med min mammaperm akkurat nå og kan love deg en herlig men også til tider utfordrende periode når lille kommer til verden ❤️ Nyt denne spesielle tiden og gled dere til å møte lille og alle nye erfaringer og opplevelser dere skal dele ❤️

    2. Har du og Ulrik tenkt på hvordan bloggen blir når dere får barn? I forhold til hvor mye dere vil dele av bilder og hvordan barnet er og hva det gjør i hverdagen :)?
      Lykke til videre og godt nyttår! Kjempe glad på deg og Ulrik sine vegne.

    3. Hei! Gratulerer så mye med baby i magen! <33 Lurte på om du kunne lagd en video hvor du forteller om reaksjonen og tanker da du fant ut at du var blitt gravid naturlig? 🙂

    4. Jeg tipper jentenavnet er Serina:) Dere har helt sikkert bokstavelig talt tygget på Serina kaker i julen;-) Hihi! Vet om en liten jente som heter det:)

    5. Dere får ei lita jente ser d tydelig på ultralydbilde du felte v graviditeten d ser ut som en gaffel den hvite streken i «skrittet» og då peker den mer ned enn opp men gutter er den bare en strerk og peker mer opp. De kan se dette i uke 12 men ikke alltid de vil 🙂

    6. Kanskje det samme som min lille jente, Sofia💖 Fikk en baby til i august, og denne gangen ville vi ikke vite kjønnet! Det mest spennende jeg noen gang har vært med på😍 Det ble ei jente til😍

    7. Skal innrømme at jeg var en av de som tenkte “ååh, det blir gutt”, men samtidig så blir jeg nå egentlig like lykkelig for dere om det er jente bare for at drømmen deres rett og slett endelig går i oppfyllelse <3
      Gleder meg til å evt finne ut hva jentenavnet er den dagen dere deler det 🙂

    8. Gratulerer så mye!! Jeg vil også gjerne se en video der du forteller om hvordan du fant ut at du var blitt gravid naturlig, og reaksjoner og tanker. Godt nyttår <3

    9. Har to bekjente som har fått vite at det var en liten jentebaby i magen og ut kom en gutt. De hadde vært på flere UL hos forskjellige jordmødre også. De små guttene fikk en del ubrukte kjoler for å si det sånn.
      Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg så veldig opp i om ting skal være rosa eller blått, synes det er litt harry jeg. Kjør på meg nøytrale farger på det meste av utstyr hvertfall.

    10. Martin lundring gir deg kjønnet fra uke 12. Har vært hos han 12 + 5 og 12+6 soleklar gutt.
      Han tar aldri feil.:-)

    11. Skal hun kanskje hvis det blir jente hete, Stella?🌟❤️
      «Når du ser på stjernehimmelen vil du alltid finne Stella Polaris ? polarstjernen rett mot nord. Denne unike egenskapen har gjort at polarstjerna i mange tusen år har vært en viktig ledestjerne ved navigasjon i Arktis.»

    12. Tone, tror du de vil kalle opp datteren sin etter hunden deres?
      Stelle hvis det blir jentebaby og Ramp hvis det blir guttebaby! 😀

    13. Vil bare råde til at Martin på Jessheim kan ta feil, han sa til meg at det var jente men det var en gutt:)

    14. Gratulerer med den lille i magen <3 et lite tips dere ikke vil angre på; Martin som jobber på "spesialistsenteret for kvinner" i Jessheim er lege og har spesialisert seg på ultralyd. Han er drit flink, og forklarer deg så godt. Ikke rart mange reiser langt for å besøke han. Det er privat, så koster litt, men så verdt det.
      Han er kjent for å kunne se kjønn i uke 13-15. Jeg var der selv i uke 14+0 og han kunne si med 90% sikkerhet at det var gutt. Det ble bekreftet på ordinær ul. Vi fikk også med oss helt syke 3D bilder av hele kroppen til den lille hvor du så ALT. Til og med livmorvegger ved siden av foster. De bildene er helt utrolig og så glad for at jeg har. Det kan ikke sammenlignes med andre 3D bilder. Han kikket også på alt av anatomi og brukte lang tid på å forklare hvorfor det ene og andre skulle se slikt ut, og utelukket 80% av alle medfødte sykdommer. Siden han er lege har han både lov og kompetanse til dette.
      Anbefales på det sterkeste, og hvis du er like utålmodig som meg med å vite kjønn for du vite det på dagen du er der.
      Det er en grunn til at mange kjente fjes i Norge reiser ditt.
      Lykke til 🙂

    15. Titter innom deg ukentlig og har heiet på dere hele veien,helt utrolig at dere endelig skal bli foreldre💖 Gratulerer👪
      En liten oppfordring som ikke bør tas til etterretning 😉 overskrifter som ligner på mammatilmichelle (dog hører til skriften men egentlig antyder noe annet enn det som faktisk er ment) trenger ikke du bruke! Du er go nok (bloggen) som du er.
      Lykke til med alt som kommer i fremtiden😁 Nyt tiden

    16. Grauler msse til dere og hils mamman din fra meg;.D Jente Navn på S…Sophie,Sara/Sahra,Selma…Simone,Salome.Mvh Hilde

    17. Martin lundring på jessheim er en av europas fremste på ultralyd og der får dere vite kjønnet med fargebilder av den lille.

    18. Hei! Gratulerer som gravid! Har fulgt deg så lenge 😀
      Grunnet jobb skal jeg flytte til Vågsøy/Måløy, kan du fortelle meg litt om stedet? Ulrik er derfra? Er det et stort sted? Mye å gjøre? Mye som skjer? Håper på svar <3

    19. Hei! 🙂 jeg har et spørsmål til spørsmålsrunde!
      Jeg lurer på om du merket noen gravidsymptomer rett før du fant ut at du var gravid? Hadde du plutselig ikke ømme pupper, eller hadde du ømmere enn vanlig? Eller ømme brystvorter? Mensmurringer? Var det noe du hadde eller ikke hadde som skilte seg spesielt ut fra andre ganger det ikke har gått, når du nå tenker tilbake på det?
      Gratulere så mye!!! Du er heldig!

    20. Jeg har tvillinger. Og en jente fra før.
      Tvillinggutten heter Severin. Elsker navnet! 😊 Blir spennende uansett 😊

    21. Du är en saga för god, för att vara sann Det är en saga i sig att vi funnit varan Vi kunde lika gärna, aldrig någonsin mötts Eller var vårt möte redan bestämd långt innan vi fötts…
      ….Gratulerer så mye 🎉 Jeg holder en knapp på Saga

    22. Severin er ikke noe særlig fint navn. Jeg håper dere ombestemmer dere, da det er så mange nydelige guttenavn. Men det er deres barn, så dere bestemmer jo dette selv 🙂 Men jeg tviler sterkt på at Severin vil være fornøyd med navnet sitt når han vokser opp. Endelig er det muligheter for å bytte navn selv når man er gammel nok til dette. Nei Severin er faktisk et utrolig merkelig navn. Stakkars liten.

    23. Er mitt navn. Jeg har alltid hatet navnet mitt.
      I hele slekten er vi 5 med enten bare Serina eller som mellomnavn. Veldig vanlig på Vestlandet. Jeg tror det seiler opp som ett av de nye motenavna, sammen med Serine. Vi er alene om navnet vi har på jenten vår. Eller færre enn 3 når en bruker siden for navn.

    24. Jeg ble så nysgjerrig på navnet nå, er dette noe dere vil dele før babyen blir født om det viser seg å være en jente? Selv tipper jeg på navnet Sol siden dette blir en sommerbaby. Uansett, må dere ha masse lykke til i graviditeten, håpen veien videre blir problemfri for dere 🙂

    25. Susanne og Marie
      Nei, jeg hadde nok ikke gjettet det om jeg hadde husket at en av hundene heter det. Jammen godt dere poengterte det så jeg ikke dreit meg loddrett ut her. Vent litt… søren, det har jeg kanskje gjort allerede?! ;-p

    26. Superkudos for å tørre å si i disse “hen” tider at du vil vite kjønn for å kjøpe jente eller gutte ting! Jeg synes dette nøytralitetstullet har gått helt av skaftet,så igjen, tommler og tær opp for deg:-) Jentenavn på S? Sunniva, Sarah eller Selma?

    27. Herlighet for en herlig liten mage:)) Kjenner jeg savner den der gravidmagen øøørlite når jeg ser deg, men jeg er nok veldig fornøyd med mine to;))
      Masse lykke til videre i graviditeten:)

    28. Jeg tror at navnet blir Sicilia eller Silje. Kan også være Selina 🙂 Alle de navnene er nydelige.Severin er merkelig, og ville heller valgt Nickolai eller Daniel. Guttenavn på S er Sander et fint navn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg