GEILO NESTE

Da var vi endelig i bilen på vei til fjellet, eller først til Garntangen for å spise Norges beste potetmos med masse grillkrydder og sååå Geilo! Jeg er så sulten og fysen for tiden at det nesten er flaut. Er det bare slik i starten av svangerskapet eller varer matlysten hele veien? Isåfall kommer jeg til å bli superstor! Det er jo allerede få av buksene mine som passer, og her om dagen måtte jeg kjøpe min første bukse på Zara i størrelse large.

Nok om det.. Vi kom oss lovlig sent avgårde, men det er ikke uten grunn. Ulrik har nemlig jobbet helt til i kveld, så det var ikke noe alternativ å dra tidligere. Men vi bestemte oss likevel for å reise oppover i dag siden vi har gledet oss så mye til disse dagene på fjellet. Dessuten angrer vi nok ikke i morgen da vi våkner uthvilte til den deilige hotellfrokosten på Dr. Holms <3

Vi blir på Geilo med familien resten av året, noe som kanskje synes på bagasjen i bilen. Legg også merke til hvem som pakker mest av Ulrik og meg. Brunt er mitt.. Hehe!

P.s. I morgen vil jeg fortelle dere enda mer om hva jeg har drevet med det siste året. Det er altså ikke bare prøvingen, bloggen og Bloggerne som har opptatt meg i 2017 😉

44 kommentarer
    1. Til neste ukens spørsmål: Kan du fortelle litt om selen du bruker nå som du et gravid? Hvordan funker den og hvor får man tak i denne? Er det noe du vil anbefale for gravide?:-)

    2. Kos dere på tur 🙂 husk at de gravidbeltene ikke er bevist at gir noe mer beskyttelse enn vanlig bilbelte, så det er ikke nødvendig å bruke den 😉

    3. Haha, kjenner meg igjen i den spisingen 🙈 Jeg er nå høygravid og har spist og spist dette svangerskapet 😜 Forrige svangerskap derimot varte den enorme matlysten bare en periode, så det kan jo hende du er heldig og at det går over snart 😉 Men jeg tar mye heller matlyst enn kvalme!

    4. I begynnelsen var jeg veldig fysen på mat og søtsaker,så midt i ble jeg kvalm av tanke på all søtsaker,men nåå er lysten på søtt og mat tilbake igjen 😛

    5. MAMMABUKSER!! Jeg startet med dem i uke 9-10 i mine to siste svangerskap. Mest fordi jeg var ganske oppblåst på kvelden fra uke 7-8-9 😁 Men altså; når du først har tatt på deg en mammabukse så skal jeg love deg at du kommer til å bo i dem til babyen er 4-5 mnd gammel 😁 Jeg vil forresten tipse deg om å prøve å stagge matlysten litt om det går. Forbrenningen går åt skogen i svangerskap og det er fort gjort å legge på seg 15-20 kg. Og det er dessverre ikke alltid så lett å bli kvitt kiloene igjen. Til og med fotballfrue er jo 3-4 kg større nå enn før hun ble gravid med førstemann. Sier ikke at du ikke skal kose deg selvfølgelig, men husk å spise masse sunt før du skeier ut! Jeg har tre barn; med første la jeg på meg 2 permanente kilo. Med nr 2 la eg på meg ytterligere to kilo, og etter nr 3 så har jeg dessverre gått opp ytterligere 5… Selvfølgelig så betyr ikke kropp og vekt alt, men det er kjempeslitsomt å mistrives i egen kropp, og det er så mange krav og oppgaver i hverdagen at man aldri klarer å ta tak og gå ned igjen… nå ble det mange ord Her, beklager :p Ønsker deg ALT GODT gjennom resten av svangerskapet!! Hvorfor ikke inngå samarbeid med en mammaklesbutikk?? Mener å huske at klesbutikken Svangerskapet på Majorstua har utrolig masse lekkert 👌👌👌 stor klem

    6. Går høygravid nå. 3 uker igjen. Har hatt god matlyst hele veien. Men søtsuget dabbet av da jeg var halvveis. Angående mammabeltet, har ikke brukt det i noen av svangerskapene mine (nr 3). Har ligget i skapet hele tiden da jeg ikke føler at det blir “noe bedre”. Magen er stor men beltet holder seg likevel under magen 😊

    7. Lytt til kroppens signaler og spis når du føler for det. Hos de fleste forsvinner alt etter noen måneder med amming. Jeg gikk opp 20+ i begge svangerskap, og var nesten litt for tynn da babyene var 3-4 måneder gamle.

    8. Jeg var fysen på pinnekjøtt og surt godteri fra mai til desember. Men la ikke på meg enormt likevel😊 jeg prøvde å holde igjen litt da :p
      Selvom beltet ikke er bevist å være mer sikkert så syntes jeg det var lettere å få beltet riktig og jeg ble mindre kvalm 😊 kos dere på fjellet!

    9. Det med matlyst gikk veeeldig i bølger hos meg. Enten gjorde jeg ikke annet enn å spise eller så bød all mat meg imot. Jeg hadde ingen sv.skapskvalme så var rett og slett bare dårlig matlyst. Spiste mest 1 og 2 trimester.

    10. Haha jaaaa Gud vad jag spiste, og allra helst lagad mat! Blev stor som ett hus med båda killarna, men lyckligtvis har jag gått ner det igen igen i efterhand,
      Bara kos deg med det som får deg må som best <3

    11. Bare VENT til du har født og skal amme!! 😂 hohooy, tror jeg trykka i meg minst en 200g sjokoladeplate hver dag en stund der 😅 all viljestyrken dro rett ut døra når jeg ammet 😂 heldigvis går det over etter hvert, både i graviditeten og ammingen! Ammer enda han som nå er snart 9 mnd, og er iallefall ikke liiiiike fysen på sjokkis lenger 😁😅

    12. Line: skjønner ikke helt hva du mener? Den der hindrer jo beltet i å stramme seg over barnet i magen ved en ulykke, altså den kan hindre at barnet blir klemt av beltet…

    13. Første svangerskapet mitt spiste jeg en pose gulerøtter for dagen nesten.. Det hadde jeg kick på.. De målte babyen flere ganger for gulsott da han ble født 🙈
      Helt til en jordmor spurte HVA jeg hadde spist mye av 😂 ikke rart han var Orange i huden da…
      Nmr to hadde jeg paprika chips kick 😱 og kald melk… Og peanøtter,nonstop…
      Fikk en unge på 4500g 😱 hehe…
      Husk å spise litt sunne ting og da hehe… Ikke bra å få sukkersyke i svangerskapet 😬😬
      Men nyt tiden… 😄😄😄

    14. Kos dere på Geilo! kjekt når du oppdaterer så masse!!! bare å fortsette med det 🙂 Mange juleklemmer 🙂

    15. Jeg bruker enda ikke mammabukser, og har 3mnd igjen😊
      Flott at dere endelig har fått deres største ønske oppfylt♥️

    16. Ikke alle får ekstrem matlyst. Jeg fikk ikke noe overhodet. Ingen cravings heller. Valgte også å spise veldig sundt for å gi datteren min best mulig start.

    17. Jeg har aldri vært så sulten før i hele mitt liv (og trøtt/sov døgnet rundt), som i graviditeten. La på meg nesten 40kg. Men de raste bort ila første året til barnet. Veldig glad på deres vegne, dere har masse og glede dere til:)

    18. Tipper du har skrevet bok 🙂 det har jo alle bloggere dette året, så 😀 lykke til med graviditeten, er glad for dere <3

    19. Helt normalt!
      Må bare kommentere at det ser veldig spesielt ut med så mye Vuitton utstyr! Lurer på hvor mye dere svir av bare for noe merkeprodukter!

    20. Jeg bruker samme gravidbilbelte, og den skal forhindre at beltet presser rett på babyen ved en kræsj, så jeg sverger til den. Brukte det forrige gang og bruker den nå også. 30+6 i dag, så jeg sverger til det beltet. 🙂 Koster 399 eller noe på Barnas Hus, hvor vi kjøpte det i alle fall 🙂

    21. Hva og hvor fysen en blir under svangerskapet varierer. Selv ble jeg sykt fysen på jordebær og hjertesalat stekt i smør. Jeg taklet ikke middag de første fire månedene, og spesielt ikke kylling.. spiste middag resten av svangerskapet, men var aldri særlig fan. Likte best alt som smakte friskt og godt. Hadde også hekta på isbiter.. hehe.. ble ikke fysen sånn på godteri før de siste to ukene, da spiste jeg et brett toofifee hver dag! Haha. Gikk tot opp 7-8 kilo tror jeg. Men, ikke uvanlig at mange går opp 30 😛 Man skal absolutt ikke slanke seg når man er gravid, men du gjør lurt i å ikke tenke “jeg er jo gravid, det går av igjen”.. fordi vet om mange som sliter noe helt ekstremt i etterkant med å gå ned igjen.. <3 Ellers synes jeg gravide kvinner er vakre, i alle former og størrelser.

    22. Og ser mange sier “du går ned av amming”.. det gjelder IKKE alle. De fleste blir ekstremt sultne når de ammer.. og når du da forbrenner rundt 500 ekstra kalorier i døgnet av å amme, så spiser de fleste dette i pluss uansett. Så det er ingen hvilepute til å bare “spise det man ønsker gjennom graviditeten” Mange blir syklig overvektige og mange får svangerskaps diabetes, ikke for å skremme deg. Vet bare at veldig mange tenker sånn “jeg er jo gravid”.. Jeg tenker.. en bør gi babyen i magen sunn mat 🙂

    23. Enig med 28.12.2017 kl.09:51
      Det ser veldig spesielt ut med alt det Vuitton utstyret, det er ganske høy Harry-faktor og ikke pent en gang.
      Men smak og behag

    24. http://www.kk.no/mamma/bilbelte-og-graviditet-63941433
      https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/gravid-i-bil/
      spesialbeltet gjør bilkjøring mer komfortabelt, men ikke sikrere. Kommentar til Ingunn over her. Man kan fint lå vær å bruke penger på dette, men det er viktig å bruke bilens belte riktig, som beskrevet i linkene. Gravide blir lurt til å kjøpe alt mulig rart – miljøfiendtlig og dumt for lommeboka. Bruk heller pengene på tid med barnet så det går gode pauser fra barnehagen innimellom 🙂

    25. Ingunn: om du bruker vanlig sele eller gravidbelte har ingenting å si, da det ikke er noen bevis for at fosteret er mer beskyttet under en kræsj med gravidbelte. Det er med andre ord unødvendig å bruke penger på det.

    26. Mammabukser er gull verdt! Mat ja, tror det er veldig individuelt om man er fysen hele tiden eller ikke🙈 Ingen cravings og generelt lite matlyst gjennom mine svangerskap, mens jeg hører om andre som haddelyst på alt☺️

    27. Spis og kos deg med det du vil:) Jeg er i uke 33. I begynnelsen spiste jeg konstant og alt det jeg kom over. Kanelboller og surt godteri sto høyt på listen. Var, og er, veldig restriktiv med hva jeg vil spise til middag. Har ikke lyst på så noe som luktet mye. Rå Salma med ponzu er nå favoritten og jeg kunne nok spist det til middag hver dag, til min kjæres fortvilelse;) Har gått opp 8 kg, men alle er forskjellige og alle kropper responderer forskjellig på en graviditet. Kos dere så mye på fjellet og nyyyyyt graviditeten!

    28. God jul og gratulerer med endelig å bli gravid 🙂
      Nå som du skal få barn kan du vente deg en storm fra mammapolitiet. De største og styggeste trollene av de alle. For all del ikke del om dere får barnet til å sove på Eget rom tidlig eller du velger å ikke amme. Og ihvertfall ikke om vaksinasjoner 😉

    29. Enig med at det er lurt å tenke på hva en putter i seg selv om en er fysen. Det gjelder heller ikke lenger at en skal spise for to! Jeg har selv gått opp ni og elleve kg i mine svangerskap, gikk ned til under normalvekt etter amming, mens venninner som gikk opp 15-20 kg fortsatt sliter. I alle fall unødvendig å putte i seg så mange tomme kalorier!

    30. Hadde hverken større matlyst eller cravings under svangerskapet. Annet enn på iste med ferskensmak, jeg drakk mengder!!🙈 var heller motsatt her dessverre. Kvalm og spøy som en gris fra uke 7-16 og genrelt dårlig matlyst hele svangerskapet. Har alltid vært tynn, så håpet svangerskapet skulle gi meg noen ekstra kg. Gikk opp 11 kg og alt pluss litt til var borte etter 2 mnder med amming og kolikkbarn. Sliter fortsatt med å få på meg kg igjen, nå er vesla snart 7 mnder😬

    31. Spis sunt med god samvittighet, men begrens sukkerinntaket. Får man sv.diabetes har man også økt risiko for sv.forgiftning som kan være farlig både for deg og babyen.
      Ikke noe veldig økt matbehov for meg frem til nå (uke 22), men passer på å spise ofte for å unngå kvalme og oppkast. Har selvsagt lagt på meg en del, men passer fint i gravidbukser str. small – kan anbefales dersom buksen er for trang fordi magen har begynt å poppe 🙂
      Lykke til videre! Gleder meg til flere gravidoppdateringer 🙂

    32. Alle svangerskap er forskjellig, og også kropp og vekt etter fødsel. Spis, kos deg og gjør det som kjennes riktig for deg og ditt svangerskap 😊 Nyt graviditeten, dere har en helt fantastisk tid i møte😊❤️

    33. Kjempe kjekt å følge dere og er spent på tiden fremover:) unner dere alt i verden. Etter prøverørsprosseser i 4 år her,sitter vi å koser oss med vårt nurk og unner dere alt i verden dette. MEN dere må ha ny bil hahaha,om det der bare er bagasje for dere 2 på tur. Så kan jeg si at en bebis tar mer plass enn man tror iblandt 😂 hilsen oss som har suv med takboks og enda lite plass på helgeturene 😂

    34. God matlyst i graviditeten er vanlig, men hvis man aldri skal stagge matlysten risikerer man å legge på seg unødvendig mye. I 1.trimester stod jeg opp på natta og spiste litt aprikoser pga var så sulten, men hele graviditeten var jeg bevisst på å trene samt spise sunt mesteparten av tiden og ikke overspise . Jeg gikk kun opp 8 kg, men hadde jeg spist hver gang jeg hadde lyst på noe ville det nok vært mye verre. Magen var flat rett etter fødselen og vekta på plass etter noen dager. Husker jordmor sa til meg at det skal veldig mye til for at babyen ikke får den næringen den trenger og at det ikke var vits å legge på seg for mye siden kiloene uansett skal av. Jeg brukte ikke graviditeten som noe unnskyldning til å fråtse, men har inntrykk av at mange gjør det.
      Det er uansett en gledelig nyhet at du er gravid og dere har mye fint i vente 😊

    35. Gratulerer SÅ mye med graviditeten begge to! Veldig godt å høre at det går veien for dere. Jeg var “heldig” og fyste på agurker. Gjerne fem om dagen😆 Og melk. Stakkars mannen min som måtte kjøpe flere bæreposer med agurker i uka😂

    36. Jeg spiste også sykt mye mat i starten av svangerskapet, men er i uke 22 nå og det har roet seg veldig. Nå spiser jeg normalt ☺️👍🏻

    37. I forhold til gravidbelte, så har jeg brukt det sjøl i svangerskapet. Hører folk sier at det ikke har noe å si, men det er værtfall mer behagelig etterhvert som du får mage. Jeg hadde dævva av å ha bilbeltet stramt rett på magen. Nå (38+4) bruker jeg det ikke lenger fordi magen er så stor at beltet kommer under magen av seg selv. Så, når du først har det kan du like så godt bruke det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg