EN DÅRLIG FORMULERING

Hei, dere. Jeg innrømmer at formuleringen min var dårlig og lite gjennomtenkt på spørsmålet om Dubai i går. Spørsmålet ble plukket ut fra flere spørsmål rundt hvorfor vi ønsker å reise til Dubai på ferie, noe som ikke kom frem i innlegget. Svaret mitt var ikke skrevet for å provosere, men jeg skjønner at det provoserte. Jeg er selvfølgelig utrolig takknemlig for at jeg er født, oppvokst og bor i trygge Norge hvor kvinner er frie og blir likestilt med menn, og synes selvfølgelig at situasjonen i Dubai er fryktelig trist, men jeg skal tørre å stå for at de dårlige forholdene der ikke påvirker meg i hverdagen og at det da heller ikke påvirker meg til valg av feriedestinasjon selv om styresettet og verdiene i et land som blant annet Dubai ikke samsvarer med noe av det jeg og vi står for her i landet.

Og, dere.. Hva betyr det egenltig å bry seg om noe? Jeg føler ikke at jeg kan si at jeg virkelig bryr meg om at menneskerettighetene i Dubai blir brutt kun ved å tenke på de forferdelige tingene som skjer der uten å gjøre noe for å fysisk hjelpe til eller for å bedre situasjonen. Når det er sagt så er det er helt fantastisk om så mange av mine lesere som ga meg kritikk på kommentaren min i går faktisk bryr seg, sørger og kjemper for menneskerettighetene i Dubai, men jeg har vanskelig for å tro det.

Jeg legger ved et bilde fra vår forrige tur til Dubai i 2014..

Ønsker dere en kjempefin snart på uken. Vi blogges mer senere ♥

85 kommentarer
    1. Folk finner alltid noe å reagere på. Man kan jo ikke bry seg om alt her i verden, da kan man liksågodt grave seg selv ned iforhold til alt det tragiske som skjer rundt omkring. Jeg forstod godt hva du mente 🙂 Forresten; uansett hvilken mening en ytrer vil alltid noen reagere, en kan ikke glede alle!

    2. Kjemper ikke for menneskerettighetene i Dubai men støtter ikke dette regimet økonomisk ved å reise der heller.

    3. Det er slike kommentarer som dessverre gjør at du faller litt gjennom som blogger. Tror ikke du er spesielt dum, men du har mange slike lite gjennomtenkte kommentarer. Jeg leser bloggen din fordi vi sliter med å få barn. Og jeg må si at hver gang du tråkker slik i salaten så blir jeg brydd på dine vegne. Ja, dette er din blogg og dine tanker, men som blogger så tenker jeg at det kan være lurt å bruke litt tid på innlegg man skriver. Dette er offentlig, og du fremstår svært uheldig. Det hjelper lite å lage et eget innlegg i etterkant. Din mening kom godt frem i ditt første innlegg. Du er uopplyst og lite solidarisk. Ikke noe galt i det, annet enn at du gjør deg selv til latter.

    4. Hei hei.
      Jeg leste det svaret i går og jeg forstod nok hva du mente. Jeg vil allikevel komme med ett lite eksempel hvis det er greit og håper det ikke blir tatt på feil måte. Jeg spiser lite kjøtt og hvis jeg gjør det,spiser jeg fra dyr som har hatt ett bra liv(altså vilt). En person spurte meg hvorfor jeg spiste slik som dette og jeg svarte, “pga min helse og dyrevelferd”, da svarte vedkommende, “det er ikke mitt ansvar å bedre dyrenes levevilkår”. Da tenker jeg,hvis ikke det er vårt ansvar som benytter oss av produkter osv. Hvem sitt ansvar er det da? Slik en skriver,nei man kan ikke bry seg om alt,alltid her i verden,men husk at ikke alle der ute velger ansvarsfraskrivelse og at for å få en endring i verden må noen ta noen valg i en bra retning ✊god jul og lykke til videre mot barnedrømmen.

    5. Kjære Julianne- dette innlegget gjorde virkelig ikke saken bedre.
      Det finnes mange måter å bry seg, en måte å bry seg på er å vise Empati. Vanskeligere er det ikke! Man trenger ikke fysisk kjempe for noe for å bry seg seg. Leserne dine bryr seg ved å vise empati, opplyse andre lesere og ved å boikotte. Så holdningen Din om at leserne dine ikke bryr seg så mye som de påstår, den kan du legge fra deg. Dette innlegget var et typisk ?sorry, not sorry? innlegg. Du prøver å rette opp i hva du sa men du sier egentlig det samme.
      Dette sier mye om deg som person, og mange er nok skremt over manglen på empati som du viser.
      Når det er sagt, det å ønske seg et friskt barn er noe alle gjør, så ingen grunn til å angripe Julianne for det.

    6. Man reiser ikke dit. Så enkelt er det. Det er et land bygget opp av moderne slaveri. Anbefaler deg å se «Vice» dokumentaren om hvordan de kidnapper barn i 2-3 års alderen fra Sri-Lanka og India. De tar barna når de er så små at de ikke husker/vet hva de heter eller hvor de kommer fra. Så blir de kastet på gata når de ikke kan gjøre nytte for seg lenger. Dette er et land jeg ALDRI kommer til å sette mine føtter i. Ikke en gang for en meldomlanding.

    7. Finner det veldig fasinerende og noe merkelig at mange av de som skriver negative ting i kommentarfeltet ditt faktisk klikker seg inn på denne bloggen hver dag, til og med i vanlig jobbtid 😁🤣 Og folk burde holde seg for gode til å skrive så stygge ting synes nå jeg, en ting er hva man tenker liksom… Bruk nettvett og ren folkeskikk! Enten det gjelder over nett eller ansikt-til-ansikt. Dette var første gang jeg noensinne har kommentert i et kommentarfelt, men kjente jeg ble rimelig provosert og forundret over hvor stygt språk folk kan ha 🤔

    8. Jeg støtter Amnesty måndtlig for arbeidet de gjør for land som Dubai. Det blir derfor feil å si at du tviler på at vi som kommenterte i går KJEMPER og STØTTER, noe jeg er ganske sikker på at de fleste av oss gjør. Ellers hadde ikke SÅ mange blitt provosert. Når det er sagt syns jeg det er fint at du rettet litt opp og innså selv at du kanskje formulerte deg feil. Jeg kommer til å fortsette med å lese bloggen din, men jeg syns fortsatt ikke at det greit å besøke et land der mennesker og spesielt kvinner er så understrykte som de er. Jeg syns det er litt synd. For jo flere turister og jo mer penger regimet får inn av folk som dere, jo mindre bryr de seg om bruddene de gjør.

    9. Jeg tror jeg ville ha følt et visst ubehag om jeg visste at luksushotellet jeg bodde på var bygget av slaver og at flere hadde mistet livet i byggingen, men det er bare meg..
      Ville ALDRI satt mine bein i det pill råtne landet!

    10. Sorry not sorry. Så lenge du får nyte livet på et luksushotell, er det vel ikke så nøye hva slags skjeletter det er bygget på..

    11. Jeg liker bloggen din godt, og å følge dere på veien mot å bli for foreldre. Er i prøverørsprosess selv, og godt å lese om andre som er i samme situasjon. Heier på dere.
      Når det gjelder dette du skriver om Dubai, synes jeg det er trist lesning. Selv om jeg ikke aktivt kjemper for menneskerettighetene i Dubai, viser jeg avsky for måten de behandler mennesker på, og jeg boikotter ved å spre opplysninger og å la være å dra dit. Det er faktisk og å bry seg.
      Som enkeltperson kan jeg ikke ta alle kamper selv, men jeg kommer i hvertfall aldri til å støtte et slikt regime i form av turisme.
      Håper dere setter et eksempel og avbestiller billettene, og drar et helt annet sted.

    12. De aller fleste oppegående mennesker med et snev av fornuft velger bort Dubai( Arabiske emirater)og andre land som driver slavehandel, hvor det er fengselstraff for å bli voldtatt, hvor kvinner ikke har rettigheter m.m. Det må reise til slike steder er må støtte opp om alle disse sakene. Så jo folk bryr seg, de reiser ikke til slike land. Vi kan vise avsky mot å ikke reise dit, fortelle hvorfor vi ikke reiser dit og oppfordre alle til å tenke på lidelsene og ikke kun seg selv. Sorry, her fremstår du som lite empatisk og med null forståelse for hva man som turist bidrar med i et land. Så takk for følget og selv om jeg har fått barn og dermed vedgår ditt problem ikke meg, så ønsker jeg deg lykke til på den banen.
      ( ps, det er veldig mange som jobber skift Mona, og dermed er hjemme på dagtid)

    13. Mange nettroll i kommentarfeltet. Som blogger må man visst være perfekt, og bry seg om absolutt alt. Støtter din kommentar, det påvirker ikke oss her hjemme, og man kan ikke sette seg inn i alt i verden, eller ha en mening om alt. Uansett hva du velger, er det galt. Stå på 🙂

    14. Må bare spørre siden veldig mange kom med direkte ufine kommentarer på det forrige innlegget hennes, hvor mange av dere tenker på hva som skjer og hvordan levesettet er i Dubai daglig ?
      Tror Julianne syntes det er like grusomt som dere andre, og at hun bryr seg like mye om hvordan det er i Dubai. Det mange skrev er ikke noe bedre, og viser lite folkeskikk og høflighet i mine øyne.
      Selv om dere ikke reiser til Dubai på ferie og mener hun er både det ene og det andre pga det hun skrev så kan dere faktisk tenke dere om før dere skriver en kommentar. Det er offentlig og alle kan se det.
      Stå på Julianne, og ikke bry deg om alle disse ufine kommentarene. Du virker både oppgående, godhjerta og som en jente med bein i nesa.
      God jul!:-)

    15. Jeg er helt enig i at det er veldig lett å kritisere andre for å la være å engasjere seg. Men jeg er ikke enig i at man trenger å gjøre noe fysisk for å vise at man bryr seg. Å støtte organisasjoner som eksempelvis Amnesty økonomisk er også en måte å ta standpunkt på.
      Og til sist, både til Julianne og uopplyste lesere: Dubai er ikke et land, men én av syv stater i De forente arabiske emirater.

    16. Til Linn: Det var ikke helt poenget 😂 Jeg skjønner ikke hvorfor dere bruker tid på å lese bloggen om dere ikke synes den er positiv og dere har så mye negativt å komme med – folkeskikk: si noe hyggelig, eller la det være👍 Så kan man sitte med sine egne stygge ord og meninger 😉 Eller evnt slutte å klikke deg inn her😁

    17. Gud bedre for en haug med verdensmestre, la nå jenta få reise hvor hun vil.
      Dubai er en super destinasjon hvis man ønsker litt god varme på denne tiden av året.
      Hvis man skal tenke på alt får man bli i sin lille bygd her i Norge, for vi behandler jo alle så sinnsykt bra liksom……
      Faktisk ganske mange som bor på gata her også og ikke får hjelp.
      Skjønner det er mange som ikke er vært utenfor Norges grenser!!!!
      Stå på Julianne og god tur😊

    18. Hei! Jeg synes det er litt trist å lese bloggen din for tiden, føler at du hugger etter dine lesere som følger deg fordi de likte det du skriver. Ja, vi kan la være å klikke inn, men savner den positive pilotfruen som skriver for følgerne, ikke den pilotfruen som ber oss stikke om vi ikke liker det du skriver…men, det er kanskje du som kan skrive hva du vil og jeg som får finne noen andre å følge😊det er jo din blogg.

    19. Ser folk liker å påpeke at du er et dårlig menneske fordi du selv har skrevet at du ikke «bryr» deg om menneskerettighetene der nede, selv glemmer alle de at klærne de har på seg er høyst sannsynligvis sydd av barn og kvinner som får luselønn. Lenge leve dobbelmoralen!
      Så kan vi begynne å snakke om at det er kulturen dems, og at det faktisk ikke er like ille som media har framstilt det. Ingerindubai har selv påpekt at det ikke er slik media i Norge har vridd det, og at hun ikke helt kjenner seg igjen slik det framstilles

    20. Vil du følge henne pga prøvingen? Det finnes da flere gode blogger om dette. Du J bryr deg ingenting om andre enn deg selv!! Aldri! Nå har du lest toppomtoppbloggere, men det du skriver er det samme som sist! Det er ingen rettelse! Om jeg skal le eller gråte? Jeg ler av deg ditt nek, og både gråter og hjelper for en bedre verden. Tenkt over hvorfor du så høyt på listen ikke er nominert til Vixen??? Hvorfor andre bloggere, podcaster Ol gjør narr av deg??

    21. I kjølvannet av denne diskusjonen har jeg et spørsmål til neste spørsmålsrunde:
      Hva er dine hjertesaker? 🙂
      Ønsker deg en fin dag, håper du ikke lar de negative kommentarene nå inn til deg <3

    22. Empati er noe dritt…. Det var mitt spørsmål. Og det her er noe av det dummeste jeg har leset.
      Håper, den dagen du får barn, at de ikke blir født som homofil. Kan jo bare glemme å reise til Dubai for da kan man jo bli fengslet. For å ikke snakke om den norske jenta som ble voldtatt og ble fengslet.

    23. Kjære Julianne. Å “kjempe” for en sak,slik du skriver, innebærer ikke nødvendigvis at man må ‘stå på barrikadene’. Alle kan gjøre noe -og noe er bedre enn ingenting. Og det hele starter med bevissthet. Er man bevisst noe, tar man valg basert på det man vet. Som eksempelvis å boikotte reiser til Dubai, for å vise sin protest mot regimet. Hos deg er ikke en gang bevisstheten rundt Dubai-problematikken på plass (og ja, det var flaut å lese din besvarelse av Dubai-spørsmålet).Da kan du knapt kreve at andre skal “kjempe” for saken, hva enn du legger i dét. Håper på mer reflekterte innlegg fremover!

    24. Jeg har bodd i Norge i 3 og 1/2 år og Dubai er fantastisk! Jeg syns ikke de som ikke har bodd der selv ikke kan uttale seg av det de kun leser i media, det blir SÅ feil! Dubai er det mest inkluderende landet jeg noen sinne har vært i (sier hun som var ganske skeptisk før jeg flyttet dit), de kjemper for rettferdighet, likestilling og Dubai er åpent for alle kulturer og religioner så lenge vi respekterer reglene i landet. De er topp 5 som det tryggeste landet i hele verden, så det sier vel sitt. De kjemper for en grønnere fremtid og som sagt for at vi alle, til tross for forskjellene, skal kunne leve i fred sammen. Jeg har aldri følt meg tryggere som kvinne i ett land som Dubai, og jeg kan si med hånden på hjertet at etter en tur på byen er jeg ikke redd for overgrep som jeg hadde vært og har vært i feks Oslo. Selvom kvinne synet i Saudi henger langt etter, så betyr ikke det at de andre landene i midtøsten gjør det. Jeg anbefaler ALLE å ta turen til Dubai så man kan få ett mer åpent og mer realistisk syn, fremfor å tro blindt på alt man leser i media.
      Klem til deg <3 Nyt Dubai! 🙂

    25. Dette er ille og veldig provoserende lesning. Dette kan du tydeligvis lite om og bør være forsiktig med å uttale deg. Kan forstå du liker Dubai..men hold deg til det du kan noe om (hud, hår og sminke).

    26. Jeg håper virkelig alle som kritiserer faktisk står opp for menneskerettigheter, og for det ene og det andre , og ikke bare går i fakkeltog her hjemme i trygge Norge. Og at de aktivt deltar i alle politiske fora som FAKTISK er tilstedeværende i Dubai, og ikke bare betaler en slump penger til amnesty eller andre organisasjoner for å døyve sin samvittighet, kunne skåle i vinglasset med sine venninner og mene man har gjort en så forbanna god gjerning.
      Nei, vet du hva; du er EN kvinne fra Norge som skal på feire, du er ikke der for å være aktivist eller for å demonstrere; så kos deg. Drit i disse bedrevitende personene som er ute etter å ødelegge ferien din med å gi deg dårlig samvittighet, og som rakker ned på deg og kaller deg dum.
      God Jul, jenta
      Kos deg masse på ferie i Dubai

    27. Linnèa Myhre disser deg, og det er så innmari fortjent. Du er ekstremt lite reflektert, og ut i fra bloggen din å bedømme kan du umulig være den skarpeste kniven i skuffen..

    28. Folk burde holde kjeft!
      Julianne har beklaget og sagt at det kom feil ut.
      Hun har både sett og skjønt reaksjonene.
      Men nå er det nok. La Julianne få tid og anledning til å ta ting innover seg.
      Og gjøre noe med det.
      Jeg ble også satt ut av kommentaren hennes, men det gir meg ikke rett til å opptre som bøddel likevel.
      De som kom med saklige innsigelser har opptrådt rett etter min mening, mens de som skriver ting som kan ødelegge et annet menneske bør holde kjeft.
      Stå på Julianne! Jeg er mange ganger uenig med deg, men det gir meg ikke rett til å bedømme og ødelegge deg.
      Hold ut! ❤️

    29. Jeg er sykemeldt. Men uansett så synes jeg Julianne skriver veldig bra om mange viktige temaer, har gode verdier og det er dermed en blogg jeg prioriterer å lese 👍 Hadde jeg ikke syntes det, så hadde jeg latt være – enkelt og greit. Rett og slett umodent og ufint å slenge dritt til andre om andres meninger/verdier. La mennesker få reise dit de vil, personlig synes jeg det er mer enn nok av diskriminering og dårlig behandling av mennesker her i Norge også. Rart at så mange plutselig ble så engasjerte, men det ee supert – dra ut og gjør noe med det👏👏

    30. Rart at alle som skriver negative ting om
      juliannes holdninger og verdier, selv er så stygge og slemme mot et annet menneske? Hvordan holdning har dere egentlig?? Er noe av det verste jeg har sett, dere er jo helt ufyselige😠
      Heier på deg Julianne! Dubai er et superspennende og veldig annerledes sted å dra til 👍Og kunne ikke brydd meg mindre om hvor folk velger å feriere 😁

    31. Som mange andre følger jeg bloggen fordi vi begge gjennomgår ivf-helvete/himmel. Men innleggene dine om Dubai var spikeren i kista.
      Så nå har jeg veldig ambivalente følelser for deg. Ønsker at du også lykkes, men du virker ikke som et godt menneske.. sorry.

    32. Du beklager på innpust og sier på utpust at du ser jo ikke noe til urettferdigheten uansett.
      Jeg leser “sorry, not sorry” her. Bare formulert noe lengre.
      Jeg håper du opplever å bli mor. Og jeg håper barna du får går mor si en god gang innen samfunnsengasjement.

    33. Til nå har jeg fulgt deg fordi jeg har hatt medlidenhet for deg og det du gjennomgår med tanke på prøving. Nå kjenner jeg at jeg ikke har mer sympati for deg – for min del har jeg fått de barna jeg skal ha, og din situasjon angår jo heldigvis ikke meg.

    34. Dette var utrolig trist å lese. Heldigvis er det flere i kommentarfeltet ditt som bryr seg om hva som skjer der nede, og vil i likhet med mange boikotte å reise ned dit. Jeg føler naturligvis med deg at du får flere usaklige kommentarer, for det er ikke nødvendig. Men det er lov å snu i en sak. Du kan som foreslått lese deg litt opp om situasjonen og historien til Dubai, og kanskje revurdere det som reisemål. Det fins flere vakre steder du kan reise i verden. Jeg har alltid likt bloggen din, men nå må jeg nesten boikotte, i likhet med mange andre, bloggen din, for slike holdninger og lite empati med medmennesker hadde jeg ikke forventet meg. Dette var trist! Kjenner jeg ble skikkelig skuffa.

    35. Så mye gode poeng!! Jeg skulle ønske jeg til en hver tid hadde klart og holdt meg saklig som mange over her er veldig flinke til.
      Det verste er jo ikke at du skal til Dubai. Det er jo mange tusen nordmenn som reiser til det undertrykkende landet der hvert år.
      Det er jo derimot din kommentar om at tilstandene i landet der ikke er noe du bryr deg om, for så å si “sorry, not sorry” som folk reagerer på. Og det at folk har sterke meninger og dermed håper du alle står i fronten for å kjempe mot dette landet. Vi alle gjør ting på hver vår måte. Noen velger å ikke spytte flere penger inn i landet og tar dermed avstand. Det får da vel holde, for man trenger ikke og forklare seg for hver kamp man velger å stå i. Noen trenger ikke en gang gjøre no, men man kan mer enn gjerne ha en mening.
      Det er jo tross alt det som er så fantastisk med dette flotte landet vårt. Det fantastiske demokratiet og ytringsfriheten. I motsetning til Dubai der altså.

    36. Du kan ikke lastes for dette, for du er rett og slett for dum til det. Du hverken skjønner eller ser stort forbi nesetippen din, så folk får heller roe ned og heller ta et aktivt standpunkt selv, for pilotfrue er det ingen vits i å regne med til det helt store. Og det er helt ok, for det er uansett ikke det helt store som foregår bak de blå gluggene.

    37. Må bare kommentere her nå.
      Skjønner at du føler med dårligere stilte personer i Dubai, er vanskelig å la være, men dere velger allikevel å støtte de rike ved å reise dit og legge igjen penger. Greit nok det, folk er forskjellige og tar ulike valg.
      Det jeg imidlertid reagerer på, og lurer på etter selv å ha vært i Egypt og opplevd ting på kroppen: hvor mye tror du at du som blond, vestlig kvinne er verdt der nede dersom det skulle skje noe med Ulrik? I slike land er ikke kvinner verdt en dritt uten en mann ved vår side. Det skremmer meg, veldig, for man kan risikere at mannen blir syk eller noe, og da har man som kvinne et problem med å få utført alt vi her tar som en selvfølge! Da jeg var i Egypt opplevde jeg hele tiden å bli sett ned på, og om jeg plutselig hadde blitt alene om å ordne ting så tviler jeg på at jeg hadde fått særlig hjelp. Vårt norske, kvinnelige pass er verdt nada i sånne land (særlig de arabiske emiratene). Selv ikke om vi “oser” penger, sånn er det bare. Så for meg teller disse personlige tingene like mye som slave-virksomhet og annet i slike land når det gjelder mulig feriering.
      Håper dere vurderer andre reisemål! Det finnes sol, varme og shopping andre steder i februar også, uten zika-virus.
      Hilsen en feministisk Frp’er som er opptatt av likestilling og likeverd. Er forøvrig også pilotfrue, men min mann sluttet i Norwegian fordi selskapet driver med sosial dumping med midlertidige kontrakter for så godt som alle ny-ansatte piloter på utenlandske kontrakter og betingelser..

    38. Konstruktiv kritikk og nett-trolling er ikke det samme. Det må være lov å legg igjen saklige, kritiske kommentarer uten å bli beskyldt for trolling. Var et par kommentarer med troll-tendenser, men det store flertallet var 100% troll-frie.

    39. Til alle dere som har så sterke meninger her.. Tenkt tanken at disse landene faktisk har «godt» av vestlig påvirkning, slik som man feks får med turisme? Sakte men sikkert endres også denne delen av verden. Selv om det ikke i seg selv er et menneskerettsbrudd, så har kvinner i Sauda Arabia nå lov å kjøre bil. Kvinner i Dubai aksjonerer for egne rettigheter. Uten vestlig påvirkning og turisme tror jeg både menneskerettigheter og kvinnerettigheter hadde vært ennå dårligere stilt. I de aller færreste tilfeller er boikott den beste løsningen..
      Fred ut og god jul.

    40. «Jeg føler ikke at jeg kan si at jeg virkelig bryr meg om at menneskerettighetene i Dubai blir brutt kun ved å tenke på de forferdelige tingene som skjer der uten å gjøre noe for å fysisk hjelpe til eller for å bedre situasjonen.»
      Et greit sted å starte er i det minste og la være å reise til/boikotte slike feriedestinasjoner hvor man VET at brudd på menneskerettighetene forekommer, og dermed ikke indirekte være med på å opprettholde styresettet der ved å støtte disse regimene økonomisk.

    41. Hei Julianne
      Nå blir det mye fokus på din holdning til å reise til Dubai på ferie. Kanskje du som jeg har lært mer om hvordan det står til i Dubai. Jeg visste allerede mye av det som står skrevet i kommentarfeltet om forholdene der, men noe er nytt for meg. Kanskje du ikke var klar over hvor ille det er der, og at du nå etter å ha fått mer informasjon har fått en tankevekker? Det er lov å innrømme at man ikke har tenkt igjennom problemstillingen tidligere og at du nå innser at den holdningen du tidligere har hatt var feil. Tenk så fint hvis bloggen, din arbeidsplass, har bidratt til personlig utvikling. Jeg håper at ditt utsagn kommer av uvitenhet og ikke av at du ikke kunne brydd deg mindre om hvordan andre enn deg selv har det. Hvis det stemmer at du tidligere ikke har tenkt igjennom alt som har kommet frem om Dubai og du innrømmer det så er det noe det står respekt av. Du har en av de ti mest leste bloggene til en hver tid, til tross for lesere som truer med å “hoppe av”. Bruk den plassen du har til å vise at det går an å forandre mening, ta til seg kunnskap, lære, og gå videre 😊

    42. Jeg har strax termin! Og heldigvis så angår det ikke meg at du er ufrivelig barnløs. Da gidder ikke jeg å vise medfølels å heije på deg heller!
      Dette blir nesten det samme. Hadde vært forferdelig tamt med din åpenhet hvis du ikke skulle få noe støtte eller at folk hadde brydd seg ved å skrive det til deg. Er også MYE verre som foregår i dubai enn barnløshet, så er verre å ikke vise at man bryr seg til det enn det som foregår i livet ditt. Går an å svare feil på et spm en gang, men to ganger! Da er det mangel på medlidenhet og empati. Dette burde alle ha i seg som skal bli foreldre.

    43. Folk skal være så innmari korrekte med alt pratet sitt hele tiden, men når det kommer til å behandle folk med respekt (også bloggere for de er også mennesker med følelser) og være hyggelig mot andre så driter man fullstendig i hvordan man uttaler seg! Fader å mye dritt og negativitet det går an å vrenge ut av seg… så mange som har sagt det før, men hvorfor gidde å fortsette og lese bloggen hvis det plager en så forferdelig!
      Sier det igjen! Gjør akkurat det du vil og reis dit du ønsker selv!

    44. Ser noen skriver, noe sikkert du som blogger er helt enig i; folk kommenterer negativt, men klikker inn på bloggen uansett. Tror mange her liker/har likt deg for din åpenhet om prøvingen og vil følge deg på den reisen, da du faktisk ikke er den eneste. Nå som det ble kuttet helt ut å dele noe mer om, har bloggen din dessverre blitt svært overfladisk og selvsentrert(mye blogging som skal bevise at dere har i overkant mer penger enn andre), synd. Klikker fortsatt inn da jeg likte åpenheten, og i håp om at det kommer tilbake, da var du en ærlig blogger og levde ikke på en rosa selvsentrert sky.

    45. Uff, jeg har sett noen innlegg som er lite empatiske fra deg men dette tok kaken. Dette sier mye om deg som person…

    46. Poenget er ikke hvorvidt hun reiser til Dubai, men uttalelsen din. Vet du, du er så fjollete at vi ler. Har du lest kronikken? Du bæsjer på leggen hver dag, heldigvis vet ikke Ulrik dette da dere går på hver deres do. Eier ikke empati ift prøving. Du tok det med på bloggen for å få lesere, ikke hjelpe andre!!

    47. Jeg tror ikke du kommer til å lykkes med drømmen din før du viser at du er verdig, starter å vise at virkelig bryr deg om andre mennesker og ikke minst dyr.
      Lykke til videre

    48. 18.12.2017 kl.23:15
      Jeg har strax termin! Og heldigvis så angår det ikke meg at du er ufrivelig barnløs. Da gidder ikke jeg å vise medfølels å heije på deg heller!
      Herregud hva er det som feiler deg over her???? Du har straks termin. du skal få ett lite barn, og du er så ekkel som det her? direkte ond er du!
      Julianne: reis dit du vil.. Man kan ikke slutte å leve pga. andres situasjoner.. God jul til dere!

    49. Til kine.. Jeg mente ikke det jeg skrev. Det var ment som et eksempel på hvordan hun mener det med dubai. Jeg synker ikke like lavt og mener det sånn at jeg ikke bryr meg. Var et eksempel.

    50. Synes det er fantastisk lesning å lese om nordmenn som sitter her på sin høye hest og fordømmer og føler seg krenket av et land de aldri har satt sin fot i. Det er jo større sjans for å bli gjengvoldtatt i nabolandet sverige, for ikke å snakke om vårt eget oslo enn i dubai. At vi følger lovene i de landene vi besøker er vel naturlig? Har vært der 7 ganger de siste 5 årene, og jeg føler meg tryggere der enn i oslo. Kan tilogmed forlate bordet med telefonen og veska uten å risikere at noe blir borte!!
      Jeg har familie fra Filippinene som jobber i Dubai, da hjemlandet ikke tilbyr mye annet enn fattigdom. De klarer fint å forsørge seg selv og familien hjemme på Filippinene, og de lever mye bedre enn de ville gjort hjemme. Dette er valg de har tatt, og dere mener at de ikke har like stor rett som oss i å søke å få et best mulig liv for seg selv og sine?? Turismen i UAE bidrar til at mange har mulighet til å komme dit og få seg gode jobber. Reis til Dubai med god samvittighet og gjør verden bedre 🙂

    51. Hva om alle menneskene over her kunne brukt den tiden de bruker på å være direkte ufine og uttale seg om verdisynet og personligheten til en dame de IKKE KJENNER, til å heller gi barnet deres en klem ekstra eller kanskje registrere dere til å støtte dennne saken som dere tydeligvis er så opptatt av. Dere som slenger direkte ufine kommentarer må jo forstå at dere ikke er noe bedre?

    52. Hahaha, Åååh, jeg syns synd på deg Julianne! Tenk å måtte leve et liv hvor du må forsvare hvert ord du sier. Tenk at vi Nordmenn er så pirkete og frekke at vi bare måååå finne feil hos andre for å så rakke ned på dem med våre moralske meninger! Jeg blir helt satt ut jeg.
      Hva så om du ikke har satt deg inn i hva som skjer på andre siden av verden? Hva så om du ikke bekymrer livet av deg hva som skjer der borte når du har mer enn nok med dine egne bekymringer? Hva faen så om du ikke sender halve formuen din ned for å “redde” mennesker som har det vondt? (mesteparten av pengene går jo ikke til dem uansett) Det er jo ikke opp til deg. Bare fordi du er en offentlig person så har jo ikke du mer ansvar. Jeg syns Noen av leserne dine og vårt norske folk burde ta seg en pille.
      Julianne, DU er en flink blogger med dine prioriteringer i orden!<3

    53. Nå må folk skjerpe seg litt. Fei for egen dør,les en annen blogg og ta dere en bolle og senk skuldrene litt. Makan til kritisering! Vær mot andre slik du ønsker at andre skal være mot deg. God jul ❤️

    54. Blir bare mer og mer irritert på alle de negative kommentarene. Hører om SÅ mange som reiser dit, har aldri sett at de andre fær sloke kommentarer. Du er mer enn god som gidder å ha kommwntarfeltet oppe, for fy så mange nett-troll her! Mange som burde se seg selv i speilet..

    55. Jeg er helt for fred å politikk men alt til sin tid synes jeg! når vi er på ferie kan vi godt slippe sutrefolk! kanskje er det formangen menskerettehet i Dubai men heregud da! t.om hun som redde opp senga smilte mere enn alle syter !! Javel så er kulturen er anderledes men det er lov å unne seg litt ekstra en gang i blandt! og de som jobber der vet at ikke alle kan vær rik.
      folk skal synes synn på hele tiden byn å grin sa vi da jeg var liten, å jeg kjenner jeg får lys til å si de igjen: byn å grin!!!!!!
      Juliane du er et forbilde, ikke la negativeten ødelegge! Jeg synst bloggen din er fin å helt saklig. God jul! varm klem fra Martine!

    56. Tør vedde på at 90 % av de som hyler her aldri hsr satt sine bein i Dubai. De leser litt VG og Dagbladet og synser i vei.. også gir de 100 jroner når det kommer bøssebærere på døra, mens de klapper seg på brustet og føler seg snille, vel dokumentert på Insta og FB.. 😉 Men siden alle her plutselig har fått så inngående kjennskap til Dubai.. Hvordan vil det hjelpe om alle sluttet å reise dit? Det har kanskje ikke stått på Sol nyheter det?

    57. Med dette innlegget gjør du det slett ikke bedre! makan til naiv og uopplyst du er! Jeg leste dette innlegget mens jeg ammet min nydelige datter, jeg så ned på henne og fikk vondt.. Aldri skal hun ha slike forkastelige og overfladiske verdier som det du har! Altså, at du går gjennom en prøverørsprosses og skriver innlegg der det er så “synd på deg” for det du går igjennom.. sorry, men dette satte virkelig ting i perspektiv, det du går gjennom er ingenting i forhold! Det er ingen menneskerett å få barn.. men å få elske den man vil, ikke bli undertrykt og at kvinner skal ha like rettigheter er det!
      At din hjertesak er par som er ufrivillige barnløse er å begynne i feil ende + at grunnen til at det er din hjertesak er av egeninteresse! Dette hadde aldri vært din hjertesak om du ikke hadde gått igjennom det selv. Altså? Det er ting som er mer kritisk og mennesker som trenger mere hjelp enn de! Bruk stemmen din og den påvirkningskraften din til noe nyttig, istede for å framstå overfladisk og ignorant!
      Jeg mistet desverre min respekt for deg nå. Slutt å drive selvmedlidenhet på bloggen og slutt å vær bitter for at du for første gang i livet ikke kan kjøpe deg ut av et problem.

    58. Takk Gud for deg at du dreit deg ut på spørsmålsrunden, så hadde du noe åskeive innlegg om i går. Kjedelig liv du har! Flaut å se at du bryr deg mer om ufrivillige barnløse enn hva som foregår i Dubai. Setter virkelig ting i perspektiv. Når skal Ulrik begynne å oppføre seg som en 40 år gammel mann og slutte å late som han er 20? Finnes det noe mer turn off? O m g

    59. Trur jeg skal reise til Dubai nå bare fordi det er så mange idioter her…
      Herregud for noen ekle mennesker og så sykt morsomt at nesten ingen av de som skriver negativt vil skrive navn,hahaha, TROLL!
      Hvis vi ikke skal få like tilstander her hjemme må du fortsette å gjøre det du føler for, tydeligvis er ikke folk interessert i at man skal kunne bestemme over eget liv så skjønner ikke hva de prater om når det gjelder Dubai egentlig??!

    60. Jeg blir satt ut av alle de stygge kommentarene her inne. At voksne folk kan lire av seg så mye stygge ting. Flere av disse har sikkert barn, og flere har også nevnt de har barn. En ting kan jeg si, det er ikke rart barn mobber når de ofte oppdras av foreldre som selv sier stygge ting til andre. Personlig ville jeg ikke dratt til Dubai, men jeg dømmer ikke deg for at du vil det. Du kan dra og reise hvor du vil så lenge det er det du ønsker 🙂 Vi har alle forskjellige ønsker om hvor vi vil på ferie. stå på Julianne! Drit i hva de andre bedreviterne her inne sier til deg. Lykke til videre med prøverørsprosessen og god tur når den tid kommer 🙂 <3 Jeg heier på deg!

    61. Hvor gamle er Ulrik og hvor gamle er du. Har begynt å følge med på bloggen i det siste men lurer💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg