HELGENS PLANER

Reklame

Da var det fredag og helg igjen. Jeg har ikke så mye på planen for denne helgen, men jeg har bestemt meg for å bli helt ferdig med julegavene og alt av ting som må fikses før jul. I morgen reiser Ulrik til Stockholm for å feire bursdagen til kompisen sin, så jeg har avtalt lunsj med en god venninne på Grand Cafe blant annet og en avtale med meg selv om gjøre unna litt jobb som jeg ikke har fått gjort tidligere i uken..

Det er jo sånn nå for tiden at jeg tar meg fri akkurat når jeg føler for det. Mange mener at jeg ikke har arbeismoral siden jeg tar meg fridager uten å være sengeliggende eller syk, mens jeg mener at det er helt normalt å trenge hvile kun av psykiske grunner. Jeg vet at jeg er heldig som er min egen sjef og kommer som sagt aldri til å prioritere bloggen eller noen annen jobb foran helsen og familien. Det er det ikke verdt. Flere har spurt om jeg hadde sykemeldt meg dersom jeg hadde en “vanlig” jobb i prøverørsprosessen. Svaret på spørsmålet er ja. Jeg hadde definitivt sykemeldt meg i de tøffeste periodene av prøveperioden og mener at prøvere generelt burde fått større forståelse på arbeidsplassen enn hva jeg har fått inntrykk av at man får i dag. Ingen jobb i verden hadde vært viktigere for meg enn å lykkes med babydrømmen.

Nå skal jeg komme meg avgårde.. Shopping neste! Vi blogges ♥

(annonselenker) Du finner kjolen min HER, genseren under HER, støvlettene mine på salg HER, lignende hansker HER. Jakken er sponset fra Kouture. Du finner lignende jakke HER

55 kommentarer
    1. Må bare si at jeg syns du ser ekstra pen ut i det siste 🙂 alt fra hår, styling og sminke er skikkelig er on point <3 hvilken leppestift bruker du her? God helg 🙂

    2. Hei! Jeg må bare si at jeg støtter deg helt på at du tar deg fri når du trenger det, det er så viktig å ta vare på seg selv i den prosessen dere er og har vært i, vi er alle forskjellige og det eneste du burde gjøre er å ta valg som er riktige for deg. Jeg tror også at folk tror det er litt for enkelt å være blogger, jeg tror ikke de tenker på den grad av utlevering og åpenhet du har hatt om dette pluss den konstante tilbakemeldinger og meninger om det dere er igjennom, langt fra alle er hverken positive eller støttende. Når vi med «vanlige» jobber er på jobb så trenger vi ikke dele noe personlig, det å komme på jobb og få tankene over på noe annet kan rett og slett være pause fra vanskelige ting i hverdagen. Med din jobb så blir det jo stikk motsatt til tider med alle spørsmål og antakelser og meninger. Det er ditt liv, deres fremtid, så klart skal du ta vare på deg selv og såpass rause burde vi blogglesere være så vi forstår det.. ønsker deg alt godt ❤️

    3. Jeg liker antrekkene dine… ❤ mest fordi det er normale priser som vanlige mennesker har råd å kjøpe…
      Den kjolen var bare så deg 😄 kjempefin… Fått flere ideer her jeg… Liker ti x bedre dine antrekk enn visse andre bloggere der alt må være dyrest mulig… Hvem kjøper antrekk til 2-3 tusen… Det er hva budsjett jeg har på 1 år liksom….
      Du stråler 💕

    4. Hei! Jeg har fulgt deg lenge og krysser fingrene for at babydrømmen snart blir virkelighet for dere!
      Jeg stusser over noe i dette innlegget; at du sier du ville sykemeldt deg og at arbeidslivet ikke tar hensyn til prøvere.
      Det er legen som vurderer behov for sykemelding. Hvordan tar ikke arbeidsplasser hensyn? Mener du at man bør få fri med lønn for egginnsett? At leger bør sykemelde når man egentlig trenger fri grunnet prosessen? Jeg tror mange arbeidsplasser tar hensyn, men da må man nesten søke permisjon uten lønn.
      Hva er dine tanker om dette?

    5. Du ville sykemeldt deg?
      Det er det opp til legen å avgjøre. Greit at det er en strevsom prosess, men det er ikke rett at fellesskapet skal betale for at du få skulle hatt “fri”. Da er det rett og rimelig at man tar ferie evt permisjon uten lønn.
      Synes det er uheldig at du sprer tanker om at prøvere bør få fri på fellesskapets regning! Sykemelding er for sykdom, ikke for avslapning.
      Ønsker deg for øvrig lykke til!

    6. Selvsagt tar arbeidsplassene hensyn når noen er i en prøveprosess og legene gir sykmelding når det trengs. Jeg er nær kollega av ei som nå har fått to barn, hun hadde før det hele ni år med prøving (ikke sammenhengende selvsagt) og var noe sykmeldt når hun hadde det som tøffest, men arbeidsplassen vår tok selvsagt også hensyn i perioder hvor hun hadde det vanskelig, fikk bl.a. jobbe hjemmefra.

    7. DU hadde sykemeldt deg , hvis du hadde hatt en vanlig jobb? Troe du misforstår litt. Du er ikke lege , og kan dermed ikke sykemelde noen, ikke deg selv engang. Det er legen som evt hadde sykemeldt deg. Ikke du! Har selv vært gjennom prøverørsprosssen og aldri vært sykemeldt. Man er jo absolutt ikke syk …

    8. Hei Julianne! Siden du bringer temaet jobb på banen, skal jeg dele mine tanker om det. Å ha en jobb å gå til hver dag, å drive med noe meningsfylt der man bidrar til noe i samfunnet og ha et kollegialt fellesskap er noe av det viktigste for vår psykiske helse. Å komme seg opp om morgenen og få kroppen i aktivitet er helt nødvendig om man vil ivareta sin psykiske helse. Du sier at prøverørsprosessen tar på psyken din og det tviler jeg ikke på. Men jeg tror at den psykiske belastningen kan reduseres mye ved å fokusere på noe annet enn seg selv. Og det er her en jobb å gå til kommer inn i bildet. Du sier at du er stolt over å ha skapt din egen arbeidsplass. En jobb der fokuset ditt er deg selv, ditt liv, ditt useende osv… Jeg tror ikke at det er sunt for deg å dyrke deg selv på den måten. Mitt råd til deg, og det er i beste mening, finn deg en vanlig jobb, bruk tiden din på å bidra i samfunnet, flytt fokuset bort fra deg selv. Du skal ikke se bort fra at du vil få det bedre psykisk og øke dine sjanser til å bli gravid. Og jeg er enig med de over her.. “jeg hadde sykemeldt meg”…. det er helt bak mål. Det er legen som bestemmer om det er medisinsk grunnlag og det ligger veldig strenge føringer legen må forholde seg til. Det har vel aldri vær så vanskelig å få sykemelding som nå. Og bak det ligger det solid kunnskap om at jobb er god medisin, spesielt for nedstemthet og depresjon.

    9. Forstår at alle behøver litt pause fra hverdagen innimellom i slike tunge perioder. Men slik du skriver det nå virker det som at du mener andre setter jobb før familie, det er jo så feil det kan bli. Er glad i familien min og den lille i magen og det betyr mer enn jobben og utdanningen min, men møter jeg ikke opp på jobben min kan jeg heller ikke forsørge min fremtidige familien.

    10. Jeg var heldig og fikk full forståelse av min leder. At jeg fortalte henne om prosessen gjorde det også enklere å stå i jobb hele veien. Ja, det psykisk tøft! Men det blir ikke mindre tøft av å gå hjemme og tenke på hvor vanskelig det er. Og man blir ikke sykemeldt pga selve uttaket/innsettet (jeg fikk kun for de dagene jeg måtte være i Tr.heim da jeg bor langt unna) som noen spør om her, men man kan sykemeldes dersom man sliter psykisk. Uavhengig om grunnen er ufrivillig barnløshet eller noe annet.. men som nevnt. Man går ikke til legen og sykemelder seg. Man går til en lege som ut i fra situasjonen vurderer om det er nødvendig med sykemelding for en periode👍🏻

    11. Ser noen stusser over det med sykemelding. Når man har uttak og innsett tilbyr klinikken/sykehuset man er på sykemelding. Det er jo faktisk et lite inngrep man har og mange blir dårlig i etterkant. Selv mener jeg at om man ikke har noen plaget av medisiner verken psykiske eller fysiske så syns jeg ikke man trenger sykemelding. Men realiteten er jo at man ofte blir dårlig av medisinene både psykisk og fysisk.
      Har selv vært igjennom totalt 8 forsøk, kun et av de har jeg ikke vært sykemeldt. Men da følte jeg meg heller ikke dårlig.
      Nei Ivf er ikke grunn nok, men alle bivirkningene av medisinene er grunn nok.
      Masse lykke til videre Julianne:) heier på deg. Ta til deg det positive og rist av deg det negative

    12. Tror du at du kan bare bestille en sykemelding fra legen din?? Og en direkte provoserende lettvint holdning til velferdssystemet vårt.

    13. Du Julianne!
      For et fint innlegg, og du er så vakker på alle bilder. Du er så profesjonell i skrivemåten din, samt at du er så )
      Er det noen som har arbeidsmoral, så er det nettopp deg!
      Og jeg liker at du er ærlig, og sier at du hadde tatt sykmelding om du ikke jobbet som blogger. Om jeg hadde slitt med å bli gravid og gått gjennom alt det du og Ulrik har gjort, så hadde jeg falt sammen. All ære til dere! Dere reiser dere etter hvert eneste mislykkede forsøk, og går på videre! 🙂
      Ønsker deg en fin kveld. 🙂

    14. Klart du kan bli sykmeldt gjennom en slik prosess. Det forstår alle oppegående personer som har prøvd det😀stå på videre😀

    15. Å dyrke seg selv hele tiden må være slitsomt, men ikke grunn for å sykemelde seg pga litt motgang i livet…det er ikke en menneskerett å få barn.

    16. Herlighet, blir så lei av alle dere kjerringer som skal irettesette alt Julianne skriver.
      Tenk hvor viktig budskap Julianne har å bidra til denne bloggverdenen, og den hadde jo mest sannsynlig forsvunnet om hun hadde funnet seg en “vanlig” jobb.
      Og ja, det er legen som sykemelder pasientene sine, men psykisk helse er og bør være en viktig prioritet for alle, det er vi vel enig om? Og jeg har aldri vært gjennom det Julianne og Ulrik går gjennom, så hva vet jeg eller dere om hvordan hun har det?!
      Også til en siste ting, hvis dere mener at Julianne har så dårlig arbeidsmoral at hun bare sykemelder seg uten gyldig grunn (avgjort av dere, som mest sannsynlig ikke engang er helsepersonell) er det ikke FLOTT at Julianne da ikke jobber i en “vanlig” jobb da? Haha 😛 God jul til dere J+U og riktig god jul til alle dere også.

    17. Helt enig med hun over som mener du bør komme deg ut i jobb og fokusere mindre på deg selv og utseende. Ja jeg har selv 5 forsøk bak meg, kunne ikke drømt om å bare gå rundt som en utstillingsdukke og ta bilder. Verdier sier bare jeg. Du har det ikke verre enn oss andre prøvede som har holdt på med dette i flere år!

    18. Mange kommenterer at Julianne ikke kan sykemelde seg selv, da hun er ikke er lege. Det skjønner jo Julianne og, hun mener jo ikke konkret at hun skal lage en sykemelding selv og sende til NAV. Tullete ting å henge seg opp i.
      Mange skriver og at det kun er legen som avgjør om man trenger sykemelding. Det er heller ikke sant. Det er noe legen må avgjøre I SAMRÅD med pasienten.
      Mange skriver og at det er bare bra å være i jobb under ivf, da man ikke er syk. Ikke alle sitter på kontor, eller kan få hjemmekontor etter behov. Er selv sykepleier på en tung sykehusavdeling. Har mange tunge løft i løpet av arbeidsdagen, og en enorm arbeidsbelastning fysiy og psykisk. Kunne ikke klart å gjennomføre ivf uten sykemelding.
      Puh, et hjertesukk fra meg!🙂

    19. Monica: Flere av oss her som følger bloggen nettopp pga vi går/har gått gjennom det samme selv;)
      Og ja, man kan virkelig trenge en sykemelding innimellom, denne prosessen er tøff. Både fysisk og psykisk. Men man får ikke sykemelding for å hvile. Og jo, mange har bedre arbeidsmoral! Jeg hadde aldri sykemeldt meg eller droppet jobb fordi jeg var sååå utslitt, og så lagt ut bilder av frisørtimer, negletimer og lignende. Jeg mener ikke at man ikke kan gå til frisøren under en sykemeldingsperiode. Men orker man å farte rundt daglig for å fikse på utseende og shoppe. Da orker man å jobbe.

    20. Alltid når det er snakk om en prøverørsprosess så er det noen som må komme med denne “det er ikke en menneskerett å få barn.”. Skulle ønske de som sa dette kunne utdype hva de legger i dette. Og om de selv har vært i prosessen med å ha vanskelig for å bli gravid? Kjenner jeg blir mektig irritert over denne type mennesker som ikke eier empati ovenfor andre mennesker, spesielt i en sårbar situasjon….
      Og til dere som sier at det ikkje er grunn til å bli sykemeldt på egguttak og innsett? Sykehusene skriver automatisk ut en sykemelding for disse dagene – spesielt for egguttaket, da dette er en inngrep. Skaff dere litt fakta før dere skal godte dere. Òg forresten, det å være psykisk syk er like god grunn til sykemelding for det å være fysisk syk.

    21. Kjære Julianne! Ønsker deg masse lykke til! Tar pause fra bloggen din nå, den har blitt litt tom for meg. Synes aldri du virker skikkelig glad, og det er MYE reklame. All lykke til med prøving og Bloggerne. Som tidligere skrevet sank dere noen hakk for meg da du annonserte at dere skulle være med på det programmet. Et program som jeg absolutt mener er under det du virker å stå for. Men, det er selvfølgelig deres valg og det respekterer jeg. Logger meg inn om en god stund… God helg og takk så langt

    22. Til Eva over her: jeg syns det er utrolig merkelig at du skal skrive en så lang kommentar der du helt tydelig «vet» hva som er best for Julianne. Ja, det er ingen tvil om at vi mennesker trenger å komme oss opp om morgenen, ha et fellesskap og føles oss produktive. Men i dagens samfunn hvor det finnes så mange arenaer for å utfolde seg og møte mennesker, finnes det vel ikke et «fasit» svar på akkurat hvordan man skal gjøre det? Julianne treffer sikkert folk og har et fellesskap på SIN måte. Du mente sikkert ikke noe vondt med kommentaren, men jeg syns det er veldig merkelig med mennesker som tror de sitter på fasiten til alt. Julianne snakker enkelt og greit om at hun har det tøft i en prøverørsprosess. Det er vel til syvende og sist helt menneskelig og ikke rart?

    23. Wow for noen utrolig flotte bilder av deg! Elsket virkelig hele outfiten! Håret og alt er on fleek👌 aldri sett deg så vakker som på disse bildene😍
      Det var det som falt inn i hodet mitt når jeg leste dette innlegget, ser andre fant triste trasige ting å si, noe jeg virkelig ikke kan forstå.
      Har lest bloggen din fast i ett år, og syns du er utrolig flink å jobbe på hele året, ferie som helg. Selv har jeg fri hver helg, pluss fem uker betalt ferie. Ingen skal klage på at du tar deg par skarve dager med fri, de hadde aldri selv klart å jobbe så mye som du gjør😉
      Jeg liker virkelig godt bloggen din, og er helt avhengig av å lese den. Du gjør en fantastisk jobb😊💖

    24. Å menn herrefred for en gjeng med viktigperer som bare må vri og vrenge på alt! Seriøst skaff dere et liv.. Det eneste hun ville frem til er at prosessen er psykisk belastende! Å jo psykiske problemer er grunn til sykemelding så ta dere ei bolle!

    25. Jeg kommenterer aldri på blogger, men her må jeg komme på banen og sette nettrollene på plass. Selv er jeg 25 år, og daglig leder. For det første, hadde ikke falt meg inn i å ikke anbefale en sykemelding i samarbeid med lege, hvis en av mine medarbeidere hadde hatt det psykisk tung(uansett grunnlag). Psykisk helse skal tas like mye på alvor som fysisk.
      Jeg hadde heller ikke reagert på om en av mine medarbeidere hadde gått til frisør eller vært sosial under slike tilfeller. For hva annet skal man gjøre? Grave seg ned i sofaen? Grine dagen lang? Nei, man må gjøre det som føles best og gir positive opplevelser. Slik blir man bedre slik at man kan komme ut og bidra i samfunnet.
      Flere kommenterer de ikke hadde tatt fri om de var utslitt. Fint. Men mennesker er individuelle, for noen kan det å være utslitt over lengre tid føre til psykisk knekk. Jeg håper samtlige av dere har arbeidsgivere som hadde tatt tak om h*n hadde sett en negativ psykisk utvikling med sine medarbeidere. Hvis ikke; bytt arbeidsplass 😉
      Lykke til Julianne. Hadde du vært min medarbeider, hadde du fått full støtte for sykemelding samt tilrettelegging på arbeidsplass om du ønsker det.

    26. Elsker virkelig stilen din! Også er du så utrolig vakker og godhjertet, ingen tvil om at barnet til deg og Ulrik kommer til å bli høyt elsket. Masse lykke til videre.

    27. Hei, jeg må bare si at jeg synes det er dumt at du som en så kjent og offentlig person “annonserer” og “reklamerer” for hvem folk burde stemme på under the voice på blant annet instagram og snapchat. Jeg synes det blir helt feil med tanke på rettferdighet, da de andre ikke har en kjent person som reklamerer for seg under avstemningen. Du har jo ekstremt mye påvirkningskraft. Jeg skjønner at du ville at andrea skulle komme seg langt og vinne, men synes det blir litt dumt med den påvirkningskraften du har.

    28. Jeg kan ikke se at det er galt at Julianne tar fri når hun har mulighet til det. Hun er heldig sånn, og det må være lov. Hvorvidt man kan få sykemelding utover innsett og uttak er opp til lege å vurdere, men noen ganger får man det. Da er det gjerne etter flere negative forsøk/tidlige aborter og/eller hvis man har en spesielt belastende jobb. Under mitt siste prøverørsforsøk var jeg helt nedbrutt, og tok fri fra jobb en måned ved hjelp av ferie og permisjon uten lønn. Jeg belastet ikke samfunnet, og jeg fikk en pause som gjorde forsøket mye lettere å takle for meg. Selv om det er ulike typer jobb og ulike muligheter, vil jeg si at det er noe av de samme Julianne gjør. Og jeg syns det virker lurt 🙂 Håper 2018 blir et mye bedre år enn 2017!

    29. Helt enig med de som mener at sykemelding ikke er riktig. Til deg som skriver at hvis du hadde gjennomgått det samme som de har, så hadde du ikke klart mer. Heldig er du som har hatt så lite motgang i livet, det sidr jeg bare. Er selv misbrukt som barn, har også vært prøver i 3 år. Vi er prøvere bla fordi jeg ble misbrukt. Jeg kan ikke føde om vi blir gravide!! Jeg har store traumer som følger meg, måtte derfor gi opp stillingen min som CEO. Nå er jeg hjemme og kan ikke jobbe mer. Jeg ser on fleek ut når jeg er utenfor døren, det mangler ikke på det. Til dere som skriver: åhh du er så vakker etc, spør om J kan ta av påsatt hår, vipper, negler, all sminke, samt slutte å redigere bildene så mye. Først da vil dere se at hun ser helt vanlig ut. Midt på tre. Hvordan kan folk ha en blogger som forbilde? Synes dere hun sender ut rette verdier? Jeg bare spør.

    30. Pasienten kan godt be om/ foreslå sykemelding men det er helt opp til legen om sykemelding gis. Er det ikke slik der du jobber😂?

    31. Bare du kan kjenne på hva som er riktig for deg! Og vi som følger deg har ingenting å klage på, du er jo flink til å oppdatere både Snapchat og Instagram.
      Har fulgt deg lenge og krysser fingrene for at det snart er deres tur <3
      Jeg har ikke barn selv, men jeg gleder meg allikevel masse til du begynner å blogge om graviditet og barn.
      Heia Julianne og Ulrik!

    32. Amen til det Eva skriver. Har selv vært gjennom samme prosess 4 ganger uten en eneste sykmelding – kun de gangene vi var i Tr.heim for egginnsett. Er man opoegående og fysisk og psykisk sterk trenger man ikke sykmelding uten om reisedagene til og fra dersom man har lang reisevei. Det viktigste er å fungere som normalt i hverdagen.

    33. Om noen av dine nærmeste familie/venninner blir gravide, hvordan kommer du til å reagere? Det er jo ikke akkurat sånn at du har førsterett på å bli gravid.
      Hadd du klart å legge merke til om Ulrik hadde vært utro?
      Er det ikke veldig kynisk å bruke et ufødt barn til å tjene penger?

    34. Til Karine: Så bra for deg da, at du ikke har brukt sykemelding. Regner med din og Julianne sin situasjon er helt lik. Nei vent litt. INGEN situasjon er helt lik. Det er det som er så underlig med individet. Ingen er like.
      Til dere som klager over at Julianne tar seg noen dager fri: Julianne tar seg noen dager fri? So what! Vi som har “normale” jobber tar ut rundt 4 uker fri hvert år, i tillegg til å i gjennsomsitt arbeide 5 dager i uken. Tar Julianne 4 uker fri? Tar hun helgene fri? Nei. Men når hun tar fri 2-3 dager fordi hun ikkje føler seg bra – da blir det ramaskrik om at hun har dårlig arbeidsmoral. Skjerp dere..

    35. Hei Julianne, jeg vil bare fortelle deg om en bok jeg leste da jeg var i prøveperiode selv. Den heter ‘The Fertile Female- how the power of longing for a child can save your life and help to change the world’ av Julia Indichova. Hennes historie er veldig spesiell fordi hun var 40 år og ble gitt 1% sjanse for vellykket ivf forsøk. Hun begynte med visualiseringsteknikker som er beskrevet i hennes bok og hun ble gravid. Visualiseringsteknikkene hjalp meg virkelig når jeg følte angst eller var redd for å ikke bli gravid. Og det som er spennende med teknikkene er at de handler ikke bare om at man skal visualisere at man er gravid, de handler om at man skal lege deler av seg selv fra barndommen. For eksempel det er en veldig fin øvelse der man ser for seg den 5 år gamle versjonen av seg selv og så gir man denne versjonen av seg selv en klem og sier at alt skal gå bra. Så når jeg hadde litt panikk, så hjalp disse visualiseringsøvelsene meg til å finne roen. Jeg tror jeg har tenkt på eller vurdert å fortelle deg om denne boken til Julia Indichova i flere månedere allerede, så jeg bestemte meg nå for å skrive om det her. Hun har også en webside med forum for de som er i en prøveprosess. Se lenke her: https://www.fertileheart.com/success-stories/ivf-success-stories/
      Og lenke til hennes bok på amazon:
      https://www.amazon.co.uk/Fertile-Female-Power-Longing-Change/dp/0966007875

    36. Helt utrolig at de som er så negative til slike innlegg bryr seg om å skrive all dritten. Hvis dere synes en jobb som blogger er så teit, at det å tjene penger på slikt er håpløst osv så er det jo ganske komisk at dere leser slike blogger????? Folk er bare misunnelige, håper du lukker ørene og glemmer alt! Å prøve få barn, men ikke få det til er en psykisk påkjenning for mange. Vi reagerer alle ulikt, noen tåler mye fysisk, andre psykisk. Til sist: Jeg nitenkte på å bli gravid HELE tiden, stresset og ville så gjerne det skulle gå bra.. D gikk bra allikevel(med litt hjelp som deg) Så til alle de som ber deg slappe av.. Jaja de vet ikke hva de snakker om. Kroppen styrer dette!

    37. Til Karine. Det var vel litt selvmotsigende skrevet?
      TIl alle dere andre. Gratulerer, og håper på deres vegne at dere ikke møter noen form for motgang gjennom livet. Den veggen treffer dere nok litt vel hardt da.
      Det er lov å tenke seg om før man spyr ut slike kommentarer på nett. Det er lov å tenke “hva feiler det meg som faktisk har behov for å uttrykke meg selv så kvalmt på en blogg, til en person jeg ikke kjenner og vet kun en kontrollert en brøkdel om?
      Hvorfor trigger dette sterke følelser hos _meg_, når det omhandler en _ukjent_ person på bloggen ?.. “, Og så ordlegge seg annerledes og/eller ikke skrive noe som helst faktisk. En person skriver at hun har det tøft psykisk, hva med å sende noen oppmuntrende ord i stedet for nedsettende setninger om at hun ikke har lov til å ha det vondt fordi du mener at du har verre.
      Alle reagerer man forskjellig på utfordringer/situasjoner man møter gjennom livet. Alle har sin grense for hva man takler som menneske. Og selv om “du” klarte 4-5 innsett “uten” at dette preget deg, så kan Julianne og andre faktisk få lov til å oppleve en større reaksjon på sine insett, og bli preget av dette i sin hverdag.
      Empati, folkens – Google it
      Nettroll: lov å logge av litt. Lov å søke jobb via nav og andre forum også. Møte ekte folk vettu.

    38. Hei!
      Jeg jobber selv som helsepersonell, har vært involvert i ivf behandlinger flere ganger.
      Det det er desverre flere som tar feil her, behandling for ufrivillig barnløshet dekkes av folketrygden, Dvs man har rett på sykemelding i forbindelse med behandling, det innebærer dager for uthenting/innsetteing samt evt komplikasjoner, (men det er selvsagt legene som sykmelder)
      Det er helt feil som flere sier at man må ta fri uten lønn. Behandling for ufrivillig barnløshet har de samme rettighetene som annen sykehusbehandling (er faktisk nesten den eneste grunnen til sykemelding når man ikke er “syk”)

    39. Fantastisk å se deg stråle😀
      Når jeg ser på kommentarene dine på dette innlegget, skjønner jeg virkelig hvor deilig det må ha vært for deg da kommentarfeltet var stengt!
      Jeg kan virkelig ikke forstå folk som uttaler seg om hvorvidt man bør få sykemelding i forbindelse med prøverør eller ikke. Vi er alle forskjellig, å mene at dette ikke er gyldig grunn for en sykemelding er opp til legen å vurdere. Antar at det er skrevet ut mange sykemeldinger på tynnere grunnlag.
      Jeg har vært prøver i 7 år og gått igjennom 9 forsøk for og lykkes med babydrømmen. Min erfaring er at noen forsøk har vært mer utfordrende enn andre. Åpenheten til Julianne og Ulrik må være en stor ekstra belastning. All ære til dere for å være så inkluderende i krevende perioder😊 Ikke gi opp håpet, en dag får dere verdens beste premie💕

    40. Nå må folk slappe av! Folk er forskjellige, heldigvis! Og selvom DU ikke trengte sykemelding i samme/en lignende situasjon, så betyr ikke det at andre ikke gjør det. Når noen mister sine nærmeste så er det noen som trenger å sørge hjemme og noen syns det er bedre å gå på jobb med en gang. Sånn vil det være på andre områder også. Bare vær glad for at dere kom gjennom det uten å slite veldig da, og ha forståelse for at andre kanskje takler det på en annen måte enn deg.

    41. Hvorfor publiserte du ikke kommentaren min? Jeg skrev at bloggen har tapt seg så veldig de siste månedene. Altfor mye reklame og uinteressante innlegg.

    42. Skulle virkelig ønske du blogga mer, er innom ofte og ingen nye innlegg. Men du får gjøre hva som er best for deg. ❤

    43. Alle dere som sier Julianne ikke kan sykemelde seg hvis hun var i en vanlig jobb. Hun blir faktisk sykemeldt av fertilitetsklinikken etter ett egguttak, det er pga det er ett lite inngrep. Vet ikke om dere har prøvd ett uttak av egg før men det er faktisk en stor påkjenning. De plukker feks ikke ut 12 egg slik som dere ser føre dere at eg høne slipper egg. De stikker en sprøyte 12 ganger inn i eggstokken din PÅ BRGGE sider.. Skulle ønske jeg kunne sitt dere som mener noe som helst annet om rett på sykemelding gå gjennom det. Alle jeg kjenner, inkludert meg selv har spydd og vrengt seg dagen de har tatt ut egg pga stor påkjenning på kroppen.
      OG VET DERE HVA, i det du sier til legen din du sliter psykisk pga du har gått gjennom noe som er en påkjenning får du en sykemelding av legen din også, GANSKE LETT. Tror ikke Julianne ville sykemeldt seg selv, men hun mente nok hun hadde gått til legen å FÅTT en sykemelding, som ALLE andre også gjør en gang i blant i live om de opplever noe som gjør ting vanskelig for dem.. Men må si det er godt å ha sånne bedre vitere som dere som vet hvordan hun har det.. dere er en skam.. si alt dere sier her er helt utrolig, hadde jeg vært Juliann hadde jeg aldri hatt kommentar feltet åpent, blir for domt å måtte lese hvor domme folk kan være.
      Og til slutt, ser flere har skrevet det her og det er så sant, hun har aldri 4 uker feri som dere andre TRENGER (eller i følge dere har dere vell heller ikke feri, dere er jordas helter som bare jobber HELE tiden, fantastiske mennesker…)… Og ingen kommenterer dere når dere har helg? Kan dere ikke bare tenke litt som andre normale mennersker.. verden hadde vært så mye bedre uten å sleppe å høre å lese så domme folk som ikke unner andre en dritt. Pass på dere selv!

    44. Hva tenker du om at Linnea Myhre av og til legger ut ting om deg på snap som håner og henger deg ut?

    45. Så bra at Linnea Myhre legger ut litt stikk til Halden prinsessa. Godt jobba, vi er en del som faktisk kjenner dette mennesket. Nominert til Vixen? Nei! Invitert til Eventer med andre bloggere ? Nei! Hvorfor???

    46. Jeg har også vært gjennom denne prosessen pg jeg har full forståelse for at Julianne trenger å ta seg friperioder innimellom.
      Men det er ikke sant at alle spyr og vrenger seg i dagene etterpå. Ja, det er ubehagelig/vondt og jeg følte meg mørbanka etterpå. Hormonene reagerte jeg heller ikke spesielt på annet enn at jeg var veldig øm i magen/eggstokkene. Det hadde aldri falt meg inn å være sykemeldt på bakgrunn av de bivirkningene jeg fikk, eller pga uttaket. Det ville for meg blitt det samme som å gå sykemeldt fordi jeg hadde sår hals.. MEN.. folk må slutte å tro at måten de reagerte på, eller måten de håndterte denne situasjonen på er fasiten. Vi er forskjellige og vil tåle/takle dette på hver vår måte. Og det må vi respektere hverandre for:)

    47. Om det med Linnea er sant sier det mer om henne enn noen andre! Har lite til overs for folk som håner andre
      Enig i at denne prøverørsprosessen virker litt “melket” for tida men det får være opp til Ulrik ok Julianne når og hva de vil fortelle.

    48. SELVFØLGELIG skal man ikke ta ferie/permisjon uten lønn?! Du aner jo ikke hva du snakker om! Har du gått gjennom prøverør? Det har jeg, i snart 1,5 år, med innsett hver mulige måned! Medisiner, fysisk og psykisk stress! Jeg har vært sykemeldt flere ganger, og det har jeg betalt for SELV etter mange år som arbeidende skattebetaler! Så drit og dra, bedrevitende hurper! Nå ble jeg direkte såret og provosert, derav språket. Sorry, not Sorry

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg