MANDAGSFØLELSE OG FERIEPLANER

Jeg har av en eller annen grunn hatt skikkelig mandagsfølelse i hele dag. Det er sikkert fordi vi startet uken i Trondheim, var sent i seng, sov lenge i dag og fordi jeg plusetlig fikk himla mye å gjøre siden jeg “mistet” så mange timer i går, men nå er jeg i hvertfall ajour igjen og klar for å ta fatt på resten av uken..

Dagen i dag har gått bort i handling av julegaver, telefonmøter, rydding etter besøket vårt i helgen, vasking av klær og så videre. Plutselig var det kvelden før jeg rakk å sette meg ned forran tastaturet. Det er skummelt hvor fort timene går om dagen og mørkt blir det jo før jeg rekker noe som helst på denne tiden av året. Den verste årstiden å være blogger med tanke på lys og bilder.. Jeg må se å få kjøpt meg en ny fotolampe her hjemme, da den gamle ble for stor og klumpete. Noen anbefalinger?

Herregud, som jeg gleder meg til lysere tider, vår og sommer akkurat nå. Jeg burde sikkert ha skrevet at jeg gleder meg til jul og fjellturer, men jeg lengter faktisk mer etter sol og varme. Heldigvis har vi bestemt oss for en ferie i februar. Turen går mest sannsynlig til Dubai og vi blir borte i hele 14 dager, tror jeg. Både Ulrik og jeg har vært i Dubai flere ganger før, men denne turen blir annerledes. Veldig annerledes. Nå er det ikke fest og fyll som står på planen, men avslapping, soling og shopping. Åh, som jeg gleder meg! Jeg gleder meg faktisk så mye at det står Hermes sandaler blant ønskene mine til jul i år på listen jeg har gitt til Ulrik. Flate og fine sko er altså det jeg er på jakt etter. Tipper jeg er den eneste som i det hele tatt klarer å tenke på sandaler i disse kalde tider. Brrr, hehe! Jeg kommer tilbake til reiseplanen vår når alt er booket og klart. Vår første tanke var som sagt å bestille en eksotisk reise til Thailand eller Maldivene, men siden det skrives om at Zika viruset er tilstedet i de områdene (kilde her: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/rad-til-gravide-og-andre-reisende—landliste/), så tør vi rett og slett ikke på grunn av at vi er i en spesiell prosess.

Nå er det tacosalat, julebrus uten sukker og filmkos før jeg skal jobbe meg videre gjennom mailboksen. For ja, vi bloggere får veldig mye mailer i løpet av noen dager og siden jeg var litt fraværende i helgen ble det brått en del å ta tak i. Vi blogges mer i morgen ♥

22 kommentarer
    1. dubai er fantastisk! men dere burde vurdere mauritius, det er det perfekte stedet for avslapping, og er et paradis uten like. Har reist mye, men mauritius topper listen min. mauritius kan også kombineres med dubai da flyene til mauritius mellomlander i dubai. vi var 4 dager i dubai for å få shoppingen der, også var vi 2 uker på mauritius for avslappingen sin del. på hele vårt opphold møtte vi ikke på noen fra norge, det nermeste vi kom var noen danske.

    2. Åh så spennende det høres ut med Dubai! Kjempeflott plass, håper dere får en flott ferie. Neida, du er ikke den eneste som tenker på sandaler i desember, kikker rundt her og der jeg også.
      Ha en så fin førjulstid som mulig. 🙂

    3. Jeg får alltid sinnsykt mange myggestikk, uansett hvor jeg er. Men det eneste stedet jeg ikke har fått noen er faktisk Maldivene. Tror det er fordi de sprayer på hotellområdene hver dag. Men jeg forstår deg absolutt altså. Ikke verdt å risikere noe som helst. Bedre å bare dra til et land som er trygt å reise til. Jeg turte ikke reise et eneste sted da jeg var gravid. Men var midt i oppstyret da de fant ut at det kunne være farlig for gravide. Så visste jo ikke hvilke land som evt var trygge. Synd.. hadde vært deilig med en “siste” ferie hehe.

    4. Svigerinnen min ble frarådet av legen og fly så langt tidlig i graviditeten og de måtte da avbestille reisen.. Tenker da på at du har mistet noen ganger, så tar du sjansen på det om du er gravid når dere skal reise?? Jeg hadde ikke tatt sjansen hadde det vært meg..:( Jeg spurte selv på privatklinikken vi gikk til og de anbefalte heller ikke lang flyging, så vi bestilte ikke reise.. Tok heller en ferie i Norge når jeg var gravid, så reiste vi heller utenlands når barnet ble litt større:) Tenker på at du har mistet noen ganger nå og når man flyr så langt endrer blodet i kroppen seg.. Tror ikke det er noe bra.. Vær så snill og ikke ta sjansen på det er du snill.💕 Håper du er/blir gravid straks og at det går deres vei denne gangen.❤️ Det fortjener dere veldig, veldig masse.❤️ Masse lykke til.💕

    5. 21:21: Zika viruset lever lenge i kroppen. Så man bør vente minst 3 mnd. Helst 6, før man blir gravid etter å ha vært i et land med zika. Men liten sannsynlighet å få det, men ikke noe poeng å ta sjangsen når man prøver å bli gravid 🙂

    6. Har du sluttet å spise sukker :)? Så flott 😀 håper dere lykkes med drømmen snart, 2018 blir deres år:):)

    7. Jeg vet at vi ikke har noe med hva du vil dele av informasjon og at vi selvfølgelig ikke har noe krav på å vite noe som helst..
      Men nå har du på spørsmål bekreftet at det er alt eller ingenting. Dere snaper at dere har time på Spiren og det er hint/antydninger i alle innlegg om at du er gravid.. da syns jeg faktisk du enten kan la være eller si hvordan det går om dagen. Det er så himla tydelig at detta blir brukt for å skape nysgjerrighet, klikk og flere lesere!
      Har fulgt denne bloggen lenge nå, og kun fordi jeg oppriktig er interessert i denne prosessen og håper dere lykkes! Men nå er det nesten bare reklame og «vi er snart klare», «håper dere vil følge oss på veien videre snart».. Snart.. Jada. Alt er relativt.
      Når det er sagt.. jeg er også enig i kommentaren om lang flytur. Nå har du valgt å skjerme deg/dere på bloggen for ikke å skape unødvendig stress.. men etter flere SA så tar du sjansen på lang flytur mens du er/kan være gravid? Under en flytur skjer det jo faktisk fysiologiske endringer i kroppen, noe som kan påvirke mye mer enn vanlig hverdagsstress. Men for all del, unner dere en fin ferie og skikkelig avslapning i varmen bare dere to, etter det årwt dere har hatt. Lykke til❤️

    8. Hei.
      Da jeg hadde mistet to ganger før, ble jeg frarådet å reise langt med fly i graviditeten. Har du tenkt over det??

    9. Jeg er ikke alt for godt kjent med alt på bloggen her, derfor veldig fint med en Meny. Hadde håpet å finne en arkivside der jeg kunne samlet lese om deres prøveprosess. Har jo lest innlegg her og der om tidligere innsett og forsøk, men nå finner jeg ikke disse enkelt igjen, -samlet- helst. Finnes ikke dette? Jeg fant derimot “Gravid”-kategorien din. Neste spørsmål blir om du ikke syns det er sårt at det står slik? Jeg har selv mistet på samme tidspunkt som deg, så tror jeg ville tenkt at kategori for svangerskap som ikke ble noe av ville vært litt sårt. Og heller hatt en oversiktlig og grei “prøver”-kategori enn så lenge.

    10. Jeg fløy til California og også innenriks i USA når jeg var ca 10 uker på vei, det gikk helt supert! Tok det med ro, hadde med komprejonssokker, drakk masse vann og spiste godt. 🙂 Jeg var i ELENDIG form til tider og var kjempesliten, men vi tok alltid en dupp på ettermiddagen før vi gikk ut og spiste middag også var det tidlig kveld i hotellsenga med godis og tv.
      Men nå ble jeg gravid veldig fort og har aldri mistet, så jeg vet ikke om jeg hadde turt om jeg var i din situasjon..

    11. Spm til ukens spørsmål: Hva tenker dere om at du skal ut og fly så langt med tanke på økt sjanse for abort i tilfelle graviditet?

    12. Hei,
      Nå vet jeg at du er gift med en pilot. Men dersom du er gravid, hadde jeg revurdert å fly så langt. I utgangspunktet frarådes det ikke gravide å fly. Med mindre man har mistet flere ganger.
      http://www.lommelegen.no/artikkel/flyreise-og-graviditet
      Nå vet ikke vi om du faktisk er gravid da. Jeg har all respekt for at dere ikke ønsker å dele. Men det er veldig unødvendig å snappe f. eks fra spiren. Ikke for at jeg må vite. Men fordi jeg og andre lesere bryr oss.

    13. Kjære Julianne <3
      Jeg blir helt matt av å lese alle de negative kommentarene om ferien deres. Er det mulig liksom? Jeg har tre barn, og vi er en over gjennomsnittet reiseglad familie. Jeg har flydd opptil flere ganger under alle mine svangerskap, og to av dem var regnet som risikosvangerskap og til og med da så var ikke leger i tvil om at jeg kunne reise. Vi holdt oss til Europa og det lengste vi fløy var Abu Dhabi og da var jeg omtrent halvveis. Noen vil kanskje kalle oss "gærne" fordi vi har dratt med oss våre barn fra de var kun noen mnd gamle, måneds bilferie i europa har vi gjort med alle tre da de kun var rundt 6-8 mnd gamle. Og vet du hva, så lenge en er forberedt tar sine forhåndregler så går det jo bra. Resultatet av vår "galskap" er at vi har fått åpne, nyskjerrige barn som har lært seg engelsk og selvstendighet (lærernes ord). Så kære Julianne, kos dere på tur, Dubai er vi i hvert år, de to siste årene har vi vært i vinterferien, dvs feb/mars. Veldig fin tid å være der på, passe varmt. Vårt favoritthotell er Grosvenor House, er du ikke kjent med den så anbefaler jeg deg å sjekke den ut på Tripadvisor. Ligger i marina, har eget privatstrand, service er den beste vi noensinne har opplevd og maten den beste vi har spist i dubai. Dvs alt ligger til rette for en topp ferie 🙂 Ønsker deg lykke til videre og en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg