HERE WE GO AGAIN..

Det gikk ikke mange dagene med åpent kommentarfelt før det ramlet inn mye rart igjen. Og vet dere hva? Jeg blir ikke en gang sint eller lei meg, for jeg er dessverre vant til det. Eller skal jeg si heldigvis? Dere skjønner hva jeg mener. Alt er med andre ord som før og barnesikringen (godkjenning av kommentarer) er om mulig mer nødvendig enn noen gang..

Som dere ser slipper jeg gjennom kritikk, og kanskje litt for mye av det som ikke er konstruktivt. Jeg er ikke streng akkurat og synes ofte det er like greit at dere andre som følger denne bloggen får et innblikk i store deler av tilbakemeldingene jeg faktisk mottar.

Noen mener at jeg burde stenge kommentarfeltet for godt, mens andre stiller spørsmål til hvorfor kommentaren deres ikke går gjennom.. Here we go again, tenkte jeg. Hehe! Men okei, jeg skal prøve å forklare hvilke type kommentarer som ikke slipper gjennom en gang til..

Jeg godkjenner ikke ekle sexkommentarer, som jeg har fått en del av etter å ha skrevet om Kondomeriet. Jeg skjønner ikke hva det er med mennesker som får seg til å tro at det er greit å skrive til meg som om jeg var prostituert bare fordi jeg markedsfører en butikk som selger sexleketøy. Hallo? Jeg er gift og ja vi har sex. Som mange vet prøver vi til og med å få barn på både den ene og den andre måten.

Jeg godkjenner ikke et eneste negativt ord om familien min (Ulrik teller ikke) og vennene mine, for de har ikke valgt å leve et offentlig liv. Slike kommentarer er det heldigvis lite av, men dere aner ikke hva folk får seg til å skrive når man får være anonym.

Jeg godkjenner ikke beskyldninger som er helt på jordet og som kan få konsekvenser for Ulrik eller meg, noe jeg får hver uke. Ryktespredning er farlig, selv rykter helt uten sannhet.

Jeg godkjenner ikke drittslenging om samarbeidpartnerene mine eller negative kommentarer som ikke er konstruktive og i verste fall kan ødelegge for en annonsør (med mindre den har noe sannhet), noe jeg tipper at du heller ikke vil at andre skal skrive om din arbeidsplass eller din samarbeidspartner på veggen din på Facebook foreksempel. Det blir det samme.

… Ellers er det bare å kjøre på, og husk at jeg plukker ut spørsmål fra kommentarfeltene under hvert innlegg fra hele uken til ukens spalte med spørsmål og svar. Dersom det er noe du lurer på er det altså bare å spørre, for jeg svarer som sagt på neeeesten alt ♥

32 kommentarer
    1. Hei. Jeg har et spørsmål. Har du vurdert å bytte navn på bloggen fra Pilotfrue til ditt eget?
      (Jeg har hukommelse som en gullfisk. Så mulig jeg har spurt tidligere i uka også…)

    2. Det er sikkert mye rart/ekkelt som skrives i et kommentarfelt, og jeg skjønner godt at det er mange kommentarer som ikke skal slippes gjennom.
      Men jeg har lyst til å si en ting – det innlegget om de tre mammabloggerne som du skrev er vanskelig å la stå uimotsagt, men man trenger ikke gå av skaftet for å skrive styggest mulig.
      En frisk diskusjon/meningsutveksling er greit, synes jeg

    3. et spm til spm runden;
      er det uaktuelt å kjøpe en enebolig på et fint sted i Oslo, som dere kunne ha pusset opp?
      <3 ha en fin kveld videre

    4. Hei!
      Det overrasker meg stadig at folk som bare har negativitet å komme med, faktisk gidder å ta seg bryet med å kommentere hver eneste gang. Enda verre er at de ikke gir seg når, i dette tilfellet, du svarer på de ulike misforståelsene. Læren om dette er vel ikke annet enn at; uansett hva du skriver, mener eller foretar deg vil det vel alltid være noen som alltid ønsker å misforstå, eller sette deg i et dårlig lys.
      Jeg beundrer deg for at du står i dette, hver eneste dag. Jeg beundrer din evne til å gjentatte ganger orke å ta i mot alle disse henvendelsene. Ja – du er blitt vane med dette. Men ærlig talt folkens; voks opp!
      Slutt å være usaklige. Slutt å spre negativitet. Se dere selv i speilet og tenk om du faktisk hadde stått i Juliannes sko. Ville du da tatt i mot all kritikk til enhver tid? Og vet dere hva; spar meg for argumenter som at «hun har valgt å være en offentlig person». Det finnes ingen argumenter som kan forsvare at dere snakker ned om andre mennesker for å få dere til å føle dere selv bedre.
      Takk til deg Julianne for at du holder ut. Du inspirerer, gleder og setter viktige samfunnsproblemer i lyset. Stå på!
      Hilsen en ivrig leser som støtter og leser bloggen din hver dag- nettopp fordi jeg synes du er en utrolig dyktig skribent og blogger.

    5. Hei Julianne 🙂 Tusen takk for at du deler, og tusen takk for at du er så sterk, direkte og ærlig! Utrolig hyggelig at du svarer på Snapchat og er så nær leserne dine som det du er.
      Jeg har aldri stilt deg spørsmål til “Ukens spørsmål”, men her kommer et; “Hva skal til for å gjøre deg lykkelig?” Jeg vet at å få barn er høyt på listen din, men nå ønsker jeg at du tenker på andre ting som gjør deg lykkelig.
      Dette er en liten julehilsen fra meg som ønsker deg alt positivt og fint i livet. Gleder meg til å følge med på dere på Bloggerne til våren <3

    6. Hei, jeg har noen spørsmål til spørsmål-runden.
      1. Du har jo brukt en del hair extensions, Er det vanskelig og lage flette når man bruker hair extensions?
      2. Det ser ut som du har ganske tynt hår? veit du? eller frisøren din maria om hvordan det er hair extensions når man har tykt hår? blir det pent eller ikke?
      3. hvilken hair extension produsent anbefaler du? 🙂

    7. Det er bra at du går for en filter-løsning. Det å stenge kommentarfeltet helt gjør jo sitt til at man mister mye av den daglige blogger-leser kommunikasjonen da veldig mange (meg selv inkludert) ikke bruker Facebook profilen sin til å kontakte bloggere. Da er det er så greit å bare kunne legge igjen en kommentar på innleggene selv. Men filter er absolutt nødvendig da dette er den eneste måten man kan få folk som kontinuerlig kommer med grovt stygge kommentarer til å gi opp. Bare se på Isabell Raad sin blogg, det er ingen som mottar mer negativitet enn henne, men siden en substansiell del av hennes lesertall genereres av nettopp all rykteslengingen, dramatikken og stygge kommentarer, så kan hun jo ikke hverken stenge eller filtrere.

    8. Hei, pleier vanligvis ikke å kommentere på blogger, men må si at jeg ikke syntes det er noe greit å høre at folk slenger slike kommentarer. Skjønner virkelig ikke dette behovet de har for å poste dritt. Men du må bare stå på videre. Du har en kjempefin blogg og du er veldig inspirerende ❤️ Å husk at de som slenger dritt bare er misunnelige på deg så ikke bry deg om de

    9. Har lenge lurt på om p piller har noe å gjøre med at man sliter å bli gravid. Vet du noe om dette? Når burde man slutte med slik prevensjon når man prøver å få barn?

    10. Tack för att du delar med dig av din/er vardag. Efter de dagarna du va med Ulrik och oss andra på jobb så bestämde jag mig för å gå in och läsa lite här. Och jag måste säga att det förvånar mig när jag läser.
      Jag förundras över att du har sån styrka att dela med dig av saker som annars kan vara tabu att prata om, och om något som berör en själv så mycket.
      Att du gör det kan hjälpa många som är i samma situation, och de som inte törs prata oavsett vad det nu måtte vara om, de kanske vågar när de ser att du gör det.
      Du är inspiration!
      Tänk på det när kommentar fältet är tungt. Sen är du även en sprudlande vacker kvinna. Så keep on blogging, så ska jag börja läsa min första blogg 🙂

    11. Ukens spørsmål: Før dere begynte å prøve, leste jeg et innlegg om at du helst ønsket deg en datter. Hvordan stiller du deg til det nå? 🙂

    12. Spørsmål til spørsmålsrunden:
      – Hva er forskjell på syntetiske og ikke-syntetiske vipper? (For du bruker extensions, ikke sant?) og hva bruker du?
      – er det økonomiske årsaker til at du skriver innlegg som skaper debatt med en gang du åpner kommentarfeltet? Både det med mammabloggere og Kondomeriet-reklamen hvor du påstår at dette er det egentlig folk ønsker seg. Og hva vet du egentlig om det?

    13. Nå er det vel strengt talt ikke sånn at man snakker ned en person eller bare er ute etter å spre negativitet dersom man er uenig i noe som skrives? Jeg er helt enig i at man ikke skal måtte godta alt fordi hun er en offentlig person, men hun må regne med at hun blir motsagt. Uten at man blir kalt nettroll eller lignende. Jeg er også enig i at en del her kunne tenkt seg om 2 ganger før de trykker på godkjenning av kommentar.
      Altså, som blogger fortjener man å bli respektert for de meningene man står for og ytrer. Samtidig kan man ikke regne med å få stående applaus for alt man skriver, noen vil ofte være uenig. Og når det kommer til mammablogg-innlegget var det tydelig at det var mange sterke reaksjoner, mest sannsynlig fordi det handler om barn og deres rettigheter. Det står faktisk veldig sterkt for mange av oss foreldre. Da må det være lov å reagere, selvsagt på en mer konstruktiv måte enn mange kanskje gjorde.
      Ofte får vi også høre at det bare er å slutte og lese bloggen hvis man ikke er 100% enig i det Julianne skriver. Jeg liker denne bloggen, respekterer Julianne, men er ikke alltid enig med henne for det. Og det er lov! Jeg vil fortsatt lese bloggen hennes.
      Ble lang kommentar, men må avslutte med at jeg vet at du ikke skrev alt det jeg har tatt opp her. Og jeg er enig med mye avvdet du skriver☺️

    14. Jeg skrev en kritisk,litt usaklig og negativ ladet kommentar -det beklager jeg. For jeg har verken ønske eller behov for å være et av de såkalte nettrollene. Grunnen til kritikken at jeg ble litt små-fornærmet over å indirekte bli kalt rar for å skjerme barnet mitt i sosiale medier. For vi er jo tross alt i 2017. Samtidig mener jeg at det er en uheldig trend at mange bloggere tjener penger ved å ukritisk eksponere barna sine, -ofte i kommersiell sammenheng. Barn brukes som ledd i en omfattende markedsføringsplan. Noen i grovere grad enn andre,dette med etikk,verdighet og gritet som bakteppet.Det stikker ikke dypere enn at du beveget deg inn på noe jeg synes er et interessant og engasjerende tema. Ikke minst er det et viktig tema.
      Jeg leser tre blogger,hvor din er en av dem -jeg har ønsket dere alt godt hele veien,noe jeg med glede har gitt uttrykk for tre-fire ganger. I likhet med “Meg” i kommentarfeltet under forrige innlegg så har jeg heller ikke for vane å legge igjen kommentarer. Ei heller lese hva andre skriver i kommentarfeltet etter tips utenfra. (Men joda.. jeg gjenkjenner behovet for å fremstå suveren og ikke minst behovet for å operere som sheriff-på alle arenaer).
      Jeg aner også at den velformulerte og noe formelle kommentaren fra “Meg” var blandt annet rettet mot.. -ja,nettopp meg ; )
      For om jeg skal være et nettroll,ja så vil jeg iallefall være et hyggelig et. Heldigvis kan “Rasshøl” være så mangt.
      Du gjør en god figur,Julianne. Du formidler godt og du er befriende ærlig om et tema som nok oppleves veldig sårt for mange. Det er mye lærdom å hente i beskrivelsen rundt situasjonen dere er i,og du er reflektert. Jeg har fulgt deg en liten stund og det er kun av positive grunner. Jeg ønsker dere fortsatt masse lykke til med drømmen deres. Selvsagt vil du gjøre de rette valgene – for deg og dere. Du fortjener ikke masse urimelig negativitet fordi du tar opp et omdiskutert tema og har mot til å skrive det du mener. Jeg er heller ikke den eneste som hevet bryn under deler av teksten din,men se på det som et kompliment at du engasjerer (og provoserer) -det kan være bra også! Vi lærer av hverandre så lenge vi evner å vise ydmykhet og jeg setter pris at du deler. Kort oppsummert 😉
      Ønsker dere en minnerik, harmonisk og fin adventstid.
      Alt godt.
      Genuint ment.

    15. Har du prøvd femar?
      Ble selv satt opp til ivf etter 1.5 år med aktiv prøving, og etter 2 mnd med femar ble jeg plutselig gravid! Vet jo du har blitt gravid men mistet tidligere, så bare lurte siden jeg skjønner det som at ikke mange får femar til tross for at det har gjort mange som har strevd gravide.

    16. At du bruker tid på å lese gjennom kommentarer viser at du bruker tid på bloggen – det er bra. Men jeg mener at man må få være uenig med deg uten at du ser folk som negative.

    17. Det var veldig trist å lese at du får ufine meldinger. Om noen ikke liker deg/hva du skriver – hvorfor leser de bloggen din da? Og i tillegg bruker tid på å skrive kritikk til deg? Det er ganske vanskelig å forstå. Det er dessverre mye sjalusi og misunnelse blant folk. Jeg turte nesten ikke å begynne å blogge pga at jeg var redd for kritikk. Men så tenkte jeg meg om og bestemte meg for at jeg kunne ikke la redselen ødelegge for meg. Håper du klarer å la kritikken prelle av og at folk slutter med den dårlige oppførselen. Gled deg over alt positivt folk skriver til deg og ta heller det til deg! Ønsker deg en god helg og lykke til videre <3 Klem fra Linn

    18. Fint at du skriver det med sammarbeidspartnere. Ser andre bloggere ikke vil publisere kommentarer hvor de får konstruktiv tilbakemeldinger på feks blogginnlegg hvor de reklamerer for sponsa turer til Dubai.
      Virker veldig dumt når man ikke kan svare for seg når man får konstruktive spørsmål.
      Digger bloggen din.

    19. Hvilken type stygge kommentarer har du fått etter du åpnet opp igjen nylig?
      Kunne du tenke deg å bo på et småbruk? Det er jo det perfekte oppvekststedet for barn:-)
      Trives du på kjøkkenet? Er du flink der? Bytter du og Ulrik på å lage middag eller gjør dere det sammen?
      Hvis du ikke hadde hatt vaskehjelp hvordan hadde dere da løst renholdet hjemme, mtp fordeling av oppgaver?

    20. Føler jeg bør svare på kommentaren til min kommentar, igjen.
      Tror vi er ganske enig. Konstruktiv kritikk er alltid bra, og man vil alltid være uenig i noe. Jeg er fullstendig enig med deg der 🙂 jeg er heller ikke enig i alt jeg leser, men jeg så meg nok bare litt lei på de usaklige og nedverdigende kommentarene som titt og ofte tikker inn i kommentarfeltet.
      Fred ut !:-)

    21. Hadde vært utrolig kjekt å sett hvordan klesstilen din har forandret seg i løpet av noen år! Hadde vært kjekt om du hadde hatt ett innlegg med bilder 🙂🙂

    22. Hei Julianne:)
      Jeg synes at det er triste at folk kommer med både negativ og kritikk kommentarer…. Om jeg hadde vært deg hadde jeg bare gitt svar på folk som er positive og heia for dere.
      Jeg er i samme situasjon om å prøve får barn. Har prøvd nesten et år på en privat klinikken i Trondheim…
      Men jeg gir aldri opp og vet at plutselig en dag skal jeg bli mamma og vet at du også kommer til å klare det 🙂 Ønsker deg en riktig god helg 😉 <3
      hilsen Lilly

    23. Flinke Julianne!❤️ Barnedrømmen går i oppfyllse snart, jeg føler det på meg! Kanskje du til og med er gravid allerede, blir spennende å se!

    24. Denne bloggen blir bare mer og mer kjedelig for hver dag som går. Du oppdaterer så sjelden og for det meste bare reklame. Eneste grunnen for at jeg klikker meg inn er for å lese om oppdatering på prøverør prosessen. Jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen,men hvis du skal leve av denne bloggen må du gjøre jobben din bedre👍

    25. Så søte dokke e på snap 💕 med gotteskål i senga 😍 viktig å kose seg å ha det morsomt..
      Ha fin ny uke… Håper det er noe koselig å dele på nyåret på bloggen.. Alle gode ønsker i 2018 ❤ det er da det skjer ❤ det er jeg sikker på…
      Har bare ett spørsmål, du får sikkert så mange…
      Men da når jeg engang var hos spåkone sier hun at jeg “bare” ville få to barn, (dette var før jeg ble mamma) og det stemte jo, mine to gutter er nå 17 1/2 og 23 år. Det ble med dem.. 💙💙
      Jeg hadde lyst på tre dengang 😄
      Hva var det igjen du ble spådd til? Syns sånt er litt spennede om det slår til ❤ det gir jo ett håp da… har du tenkt å dra igjen til en spådame bare sånn for nysgjerrigheten sin skyld? Var det noe med høstbarn? Jeg husker ikke helt innlegget ditt ❤
      Har kikket litt på blogginnlegget om bryllupet ditt… Det var så magisk romantisk nydelig fint ❤❤ så gjennomført..
      Lykke i 2018 ❤

    26. Hei.
      Jeg er en ung jente på 22 år. Og ut i fra hva jeg har skjønt kan barneproblemet som dere har ramme alle (?) . Anbefaler du andre unge jenter til å teste hvor mange egg de har? Slik de aventuelt kan få startet prøveprosessen tidlig nok? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg