JULELUNSJ PÅ GRAND

Reklame

Jeg visste det ville bli blandede reaksjoner på gårsdagens innlegg fordi det dessverre alltid er mange som bare skumleser det jeg skriver. Selvfølgelig respekterer jeg at andre er uenige med meg i mine vurderinger, men jeg misliker folk som ikke leser alt jeg skriver før de legger igjen kritiserende kommentarer. Det blir bare for dumt. Jaja, samme kan det være. Jeg er sikker på at Ulrik og jeg kommer til å finne en god løsning på kombinasjonen av sosiale medier og foreldrerollen når den tid kommer. Vi er jo heldigvis to fornuftige og omsorgsfulle mennesker som har gjort oss mange gode erfaringer allerede med å leve av å dele.

Over til noe annet.. I dag har jeg blant annet vært på julelunsj med godeste Maria på Grand. Det var superhyggelig å kjenne litt på julestemningen, spise julemat og ikke minst å bare skravle. Etter lunsjen ble det også litt julegavehandling før jeg dro hjem igjen til rotehuset vårt som mildt sagt står på hodet om dagen. Vi bråbestemte oss nemlig for å pusse opp gjesterommet i forrige uke og leide derfor inn noen malere som har flydd ut og inn her denne uken. Stuen er neste prosjekt som jeg så vidt har startet på. Jeg gleder meg til å vise dere alt ferdig med før-og etterbilder her på bloggen. Det kommer forresten til å ta litt tid, da det er bestillingstid på flere av møblene som skal på plass i stuen blant annet. Men moro er det uansett og fint blir det. Her er noen bilder fra julelunsjen med Maria.

(annonselenker) Du finner buksen HER og overdelen HER

27 kommentarer
    1. Skumleste ikke, kommenterte ikke, rett og slett fordi det jeg tenker om 2/3 del av de bloggerne du nevnte er mindre pent. Og er uenig i hva du skrev om de. Så tror nok det er der skoen trykker for mange, de leste innlegget og er veldig uenig. Vi føler rett og slett veldig sterkt at barn skal skjermes fra å deles på en blogg, om det er for reklame eller for å fortelle at det er greit hvis et barn er homofil ( noe som er helt greit, men ikke opp til en mor å ytre om for å få klikk). Så har du planer om å gå den veien, så blir dette enda en blogg jeg aldri besøker.

    2. Jeg leste hele innlegget i går og forstår fortsatt ikke hvordan noen kan se opp til mamma til michelle..

    3. Du skriver at anna “har bevist gang på gang at barna betyr mest”.. mener du at hun tenker på barnas beste når hun publiserer nakne bilder av seg selv for å få clicks? Stakkars barna som kanskje blir mobbet pga henne om noen år 😐

    4. Jeg leste innlegget, og jeg kommenterte fordi jeg er svært unig meg deg – og er bekymret fordi barna eksponeres så til de grader.

    5. Så fordi du fikk kritiske tilbakemeldinger på innlegget så betyr det at flere av oss bare skumleste innlegget, og du misliker oss pga det. Vel.. jeg skumleste ikke innlegget. Jeg leste det faktisk flere ganger. Og selvom du skriver at du ikke er enig i alt de legger ut eller står for, så har du presisert i samme innlegg at dette er bloggere du ser opp til. Så da blir det for dumt å beskylde folk for ikke å lese ordentlig. En god mor bruker ikke barnet(a) sine for å få klikk og penger på konto. Forøvrig ble jeg lettet over at du sier du ikke er enig i alt Anna legger ut på son blogg, det skal du ha. For hun er faktisk en versting på eksponere barna sine og hun har gang på gang vist utrolig dårlig dømmekraft med innleggene sine. Og reaksjonen hennes da hun ikke vant årets blogger (eller hva det nå var) viser hvor utrolig umoden den jenta er. Hun burde fått hjelp..

    6. Bare et spørsmål/tanke? Skal starten på siden din være sånn? Opplever at det er bare sort skjerm når man kommer inn på bloggen din og skroller nedover. Plutselig dukker det opp reklame der med klarna. Vet jo at det er reklame på bloggen din, men skal den være slik? Virker som siden «henger»og det tar tid før selve innlegget kommer.

    7. Spørsmål til neste spørsmålsrunde:
      1. Har du eller Ulrik opplevd #metoo/seksuelle overtramp eller rett og slett at det ble brukt hersketeknikker mot dere?
      2. Føler du at du er nær babydrømmen nå, eller føles en baby som noe som blir lengre og lengre frem i tid for deg?
      3. Ideelt sett, om dere fikk deres høyeste ønske oppfylt, hvor mange barn ønsker du deg, hvor mange ønsker Ulrik seg, og hva er dere blitt enige om så langt?
      4. Har du og Ulrik kjøpt julekalender til hverandre?
      5. For utenom Ulrik, hvem er Norges mest sexy mann?

    8. Spørsmål til neste spørsmålsrunde:
      – Føler du deg besatt av eget utseende?
      – Hva synes Ulrik om at du bruker så lang tid på badet? Må du stå opp tidligere enn han for å rekke å være klar?
      – Hva var det verste og det beste med å være med i “Bloggerne”?
      – Hvordan klassifiserer du din egen klesstil?
      – Hva tenker du om at de fleste spontanaborter er mannen sin feil? Dette sa Mina Lunde på podcasten Ingefær. Jeg visste ikke det. Det viser bare at “alt er ikke nødvendigvis kvinnens “feil” om man ikke blir gravide”
      – Du har meget fin hud. Ingen linjer. Har du botox? Hvor mange lag hudsminke bruker du?

    9. Skulle egentlig spørre deg her om antrekket ditt, men du svarer jo ikke i kommentarfelte så da er det ikke vits i. Syns at du er sluttet med det.

    10. Det du skrev om at du ikke helt forstod folk som skjermet og holdt barna sine skjult på sosiale medier. Vel.. Det provoserte meg. Jeg har fått barn og jeg er stolt over å ha skjermet barnet mitt. Det er absolutt ingen verdens ting rart med det. Heldigvis har jeg også en utdannelse og en jobb hvor jeg kan tjene penger med både integriteten og verdigheten i behold,samtidig som jeg kan holde det kjæreste jeg har helt ueksponert. Jeg dømmer ikke de som legger ut diskrete og smakfulle bilder av barna sine i ny og ne. Jeg har bare ikke behov for å å gjøre det samme. Jeg heier på dere og håper at drømmen deres snart går i oppfyllelse..Men jeg må virkelig innrømme at jeg ikke forstår hvordan du kan se opp til er par av de du nevnte i forrige innlegg. Morsomt at du trekker frem Anna…Du skrev om for ikke så lenge siden evt innlegg som tydeligvis var rettet mot henne.”10 ting jeg ikke ville gjort for klikk”-eller noe i den duren. Beklager men jeg har ikke skumlest..Jeg er bare fullstendig uenig og mistet en stor dose respekt for noen av verdiene du viser å ha. Du skal få mene hva du vil om eksponering..Men jeg håper inderlig du vil verne og skjerme barnet ditt så langt det går mtp at du gjerne ønsker et liv i rampelyset.

    11. Jeg skumleste heller ikke…
      Jeg ble skuffet. Du har så langt virket som den mest fornuftige og voksne bloggeren. En ting er at du fronter disse mødrene (Anna Rasmussen burde ha blitt beskyttet mot seg selv), en annen ting er at barn ikke har noe på en blogg å gjøre.
      Men dette bestemmer du selv. Jeg vil ikke klikke meg inn hos deg mer om du legger ut bilder og historier om egne fremtidige barn, av hensyn til deres privatliv. Håper du tenker deg godt om før du gjør mammablogger av deg.

    12. Spørsmål til ukens spørsmål og svar:
      Vil dere ta ekstra undersøkelser/screening for å sjekke om barnet er friskt når(!) du blir gravid?
      Har dere snakket om hva dere evnt gjør dersom det avdekkes at barnet vil bli født syk eller med ekstra utfordringer?
      Vi fikk tilbud om screening som måtte tas før uke 11-12, tror det var fordi vi ble gravide med hjelp. Husker jeg ble helt satt ut da de spurte, fordi vi ikke forventa det da vi ikke er innenfor «risikogruppene.» Vi takket nei.
      Skjønner forsåvidt om dette er ting du ikke ønsker å svare på. Vil kanskje ble sterke reaksjoner uansett hvordan du prøver å prdlegge deg innenfor dette temaet🙈
      Ønsker deg og Ulrik ei fin førsjulstid☺️

    13. Jeg skumleste heller ikke forrige innlegg,er enige med de over som mener Anna skulle vært beskyttet mot seg selv. Din blogg er forøvrig nå nesten bare annonser og reklame, og jeg takker derfor for meg, da det erblitt en meget intetsigende blogg du har.

    14. Ser at du ikke har godkjent min kommentar som jeg skrev i går kveld vedr. din kommentar om oss som hadde skumlest. Syns selv at det ikke var mer enn det som bør tåles i kommentaren, men tar til etterretning at du ikke publiserer den. Poenget var at mange av oss nok ble overrasket over at du ser opp til en blogger som mange av oss mener er den verste til å bruke barna sine for egen økonomisk vinning uten at de har noen som kan eller vil beskytte dem. At vi ble overrasket tenkte jeg du kunne ta som en kompliment, for det betyr at vi har tenkt du står for bedre verdier….

    15. Etter tips utenfra valgte jeg for første gang i mitt liv og gå inn for å lese en bloggs kommentarfelt – og det svarte til forventningene. I utgangspunktet ville jeg skrevet denne kommentaren i fullt navn, men det tør jeg ikke, i frykt for å bli lynsjet av de nettrollene som virkelig får utløp for all indre aggresjon her inne. For det er det dere er, jenter – nettroll. Dere, og «hvit mann 50». Alle ære til pilotfrue, som står i dette. Forøvrig synes jeg denne bloggen er veldig fin. Nyanserte innlegg med fin temavariasjon. Bra språk og fine bilder har du også. Og jeg gleder meg til å lese om de fremtidige barna dine, for de kommer, det lover jeg. Hvor mye du ønsker å dele om dem er faktisk opp til deg, og ut fra det jeg kan se etter å ha tatt en relativt rask kikk på dine tidligere innlegg, er det for å si det forsiktig en overraskelse at noen faktisk velger å så tvil om hvorvidt du vil klare å gjøre riktige vurderinger i forbindelse med din eventuelle eksponering av disse. For integritet, folkens, det handler ikke om hva du jobber med eller hvor mange bilder du legger ut av ungene dine, enkelt sagt, og i bunn og grunn, handler det om det å ikke være et rasshøl. Det tror jeg ikke pilotfrue er. Enkelte andre, derimot, bør kanskje gå i seg selv. Alt godt. Meg.

    16. Jeg stusser litt på kommentarene til folk… på måten de skriver på så virker det som de tenker veldig svart/ hvitt. Folk blir provosert av at du muligens ønsker å publisere noen bilder av barnet deres- hallo folkens- det er jo ikke sånn at hun kommer til å publiserer nakenbilder på stranden, febersyk baby med snørr hengene ned og bleieutslett?? Det er jo ikke sånn at man publiserer alt eller så kan man ikke publisere noe? Det finnes en veldig fin mellomting her 🙂 Tror Julianne nå har forstått at mange er i mot å legge ut bilder, men Herreminhatt- skjønner ikke at så mange blir sinte og provoserte 😛 la folk få velge selv hva de vil legge ut, det er ingen andre som har noe med det å gjøre 🙂

    17. Etter de to siste kommentarene lurer jeg på hvem som er vurderes å være nett-troll? Når jeg leser disse kommentarene som sier seg uenige med Julianne er det vanskelig å finne nett-trollet. Dette med å blogge kontra beskytte barna sine er et brennbart tema som Julianne indirekte lar komme til i og med at hun navngir bloggere som er godt kjent og det er sterke meninger rundt. For min del er jeg uenig med Julianne i vurderingen av at Anna er verdt å beundre, men jeg har ikke noe negativt å si om Julianne; jeg regner med at hun og Ulrik kommer til å gjøre gode vurderinger mht eksponeringer av egne barn, jeg har så langt hatt godt inntrykk av dem begge. Her er det vel ingen som har sagt at integritet handler om det du jobber med, de som har sin integritet i behold vet hva det dreier seg om. Tar en pause i å gi kommentar; fra min side var det en meningsytring som ikke var ment å såre deg, Julianne, på noen måte. Vet ikke hva slags kommentarer du ville forventet eller likt? Det får bli mitt spørsmål. Lykke til videre!

    18. Du kommer til å publisere masse bilder av barna. De blir dessverre ikke fotomodeller, og er uinteressant for veldig mange av oss. Jeg ser ikke at jeg går under gruppen du ikke vil publisere. Det må du tåle. Da er det maaange komm du ikke publis. Nei, er ikke misunnelig på deg, lever godt m barn, mann etc. Men synes bare du er så… kan ikke sette ord på det. Dine «forbilder» som Anne B osv setter deg i dårlig lys.

    19. At vi skumleser og at dette blir før dumt, er dette alt du har å si for å forsvare ditt valg av Rasmussen som ditt forbilde? Du sier at du er en journalist, kom gjerne med noen gode argumenter..

    20. Jeg er en ekte fashionista og vet jo at dette ikke er en morgenkåpe. Av og til så bare lurer jeg på hvem som skriver her. Er du også fra Østfold som Julianne?😂😂
      Jeg skriver både positive og mer konstruktive innlegg. Må si at jeg kun leser J sin blogg for å se kommentarene. Hun er så på jordet, og en overfladisk… skjønner ikke at noen kan ha henne, eller for den saks skyld, bloggere som forbilder. Er det mulig liksom?? Hvor interessant er det med vipper, påsatt hår, negler, etc. Eier dere ingenting i toppen??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg