UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hva er kravene deres til huset dere skal bygge?

– Kravene er mange, men det er fordi vi har det så fint her vi bor i dag og vil da selvfølgelig ikke flytte til noe tilsvarende eller mindre.. Vi ønsker oss kun funkishus, noe som dessverre ikke er lov å bygge i diverse områder vi har tittet. Huset skal også ha to fulle etasjer, noe det heller ikke er lov å bygge overalt. Derfor blir letingen etter tomt ekstra krevende.

Vi må ha minst 4 soverom og helst en egen utleiedel eller mulighet for å lage til en slags adskilt del som vi skal bruke til kontor for både Ulrik og meg. Treningsrom er også et must. Vi kan bruke et av soverommene til det eller en kjellerstue foreksempel, men det må ikke gå på bekostning av noe annet. Vi krever også en egen walk in garderobe, som helst er i tilknytning til master bedroom og bad. Jeg ønsker meg også en liten walk in garderobe som er i tilknytning til barnerommet/barnerommene og et eget “barnebad”/gjestebad.

En dobbel garasje er også helt nødvendig. Vi har bare en bil akkurat nå, men om vi flytter litt ut av Oslo så kommer vi til å kjøpe oss en liten elbil eller noe også. Ellers tar jeg det forgitt med stor stue og stort kjøkken, gjerne en slags åpen og hyggelig løsning.

Hvilken interiørstil inspirer deg/dere?

– Jeg liker veldig mange forskjellige stiler. Det er egentlig et problem, for da får jeg liksom aldri bestemt meg helt og det kan fort bli rotete, i hvertfall i hodet mitt. Hehe! Men det som inspirerer meg innen interiør er når folk er flinke med å mikse stoffer, farger og materialer i et rom. Jeg trives koselige hjem som ser litt eksklusive ut. Gir det noe mening? Ta soverommet vårt som et eksempel. Her er det en god miks av alt jeg liker.

Hvordan er forholdet ditt til Ulriks familie?

– Det er veldig bra. Jeg elsker å være sammen med familien til Ulrik!

Har inntrykk av at du ikke er så mye med faren din, stemmer det?

– Det stemmer at vi ikke ser hverandre så ofte. Pappa bor i Halden og har nok med sitt i hverdagen, og jeg bor i Oslo og har nok med mitt. Er det ikke litt sånn i alle familier som bor i forskjellige byer?

Hva synes du om at andre bloggere er så dårlige på å merke reklame, at de foreksempel bruker «ad» på Instagram istedenfor «reklame»?

– Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor det skal være så vanskelig å merke reklameinnlegg etter loven. Det er lenge siden reglene ble endret og har man valgt blogg som yrke eller er så heldig å tjene penger på sosiale medier, bør man klare å holde seg oppdatert på reglene for det man driver med. Alle vi i Side 2/Nettavisen fikk tilsendt et skriv med de nye reglene da de kom. Der stod det ganske tydelig at kun ordene “ANNONSE” OG “REKLAME” er godkjent som merking og at merkingen skal stå først = øverst i blogginnlegget til venstre, ikke i midten eller til høyre (med sammen skrift som resten av teksten). Det stod også at annonselenker skal merkes før lenken i tillegg til merkingen øverst i innlegget, slik jeg har gort siden jeg mottok skrivet.

Når det er sagt så er jeg enig i at enkelte regler er både for strenge og litt tullete. Men jeg synes ikke det er vanskelig å gjøre det riktig.

Hvorfor kan du ikke bare hyre inn en moderator til å gå gjennom og godkjenne kommentarer på bloggen din sånn at du kan ha et åpent kommentarfelt? Jeg som leser synes at det er mye enklere å kommunisere med deg der.

–  Hyre inn en modorator? For det første så gidder jeg ikke bruke penger på det og for det andre så er ikke kommentarfeltet mitt stengt på grunn av stygge kommentarer eller drittslening. Som de fleste husker lot jeg de fleste typer av negative kommentarer slippe gjennom. Kommentarfeltet mitt er stengt fordi jeg trengte en pause fra all spekulasjon rundt prøvingen. Slik spekulasjon som jeg vet at foregår nå fører bare til et indre stress hos meg. Derfor tar jeg litt avstand.

Når skal du fortelle mer om det femte prøverørsforsøket?

– Det er ennå usikkert.

Hvilken nominasjon mener du selv at du fortjener på Vixen Influencer awards og hvorfor?

– Oi.. Vanskelig spørsmål! Nominasjoner jeg ønsker meg og føler at jeg fortjener er Årets influencer: livsstil, Årets gullpenn eller Årets sterke mening. En nominasjon generelt hadde jo vært stas, men jeg får heldigvis en slags bekreftelse på at bloggen min er bra nok også uten nominasjon. Det fordi dere klikker dere inn her dag etter dag, noe jeg setter enormt stor pris på <3

Hva er tema eller årsaken til den værste krangelen/diskusjonen mellom deg og Ulrik?

– Jeg husker seriøst ikke. Vi kranglet litt i starten av forholdet vårt, da vi begge naturligvis var usikre på hverandre. Nå er forholdet vårt så sterkt og trygt, og vi kjenner hverandre så godt at det blir mest diskusjoner om ubetydelige ting i hverdagen når vi har gått hjemme litt for lenge sammen. Hehe!

Hva er det fineste noen har gjort for deg?

– Det må være da Ulrik tok del i problemet “mitt” med å få barn. Han beskrev situasjonen som “vårt” problem fra første stund og det kommer jeg aldri til å glemme. Ekte kjærlighet, kalles det.

Foto: Marian Jade

Kunne du vært med i en tv/reality serie som deg selv?

– Dette spørsmålet får jeg nesten hver uke og svaret er ja, med forbehold om at Ulrik også ble med/var positiv til serien.

Hvilke blogger leser du?

– Jeg leser ingen blogger fast for tiden, men jeg klikker meg innom de fleste på topp 10 i løpet av en uke for å følge med på hva som skjer i vår lille og rare verden.

Har du oppskrifter på noen gode forretter og desserter du vil dele?

– Nei, jeg er ikke spesielt flink til å lage mat. Jeg kan hvis jeg vil, men jeg synes matlaging er forferdelig kjedelig dessverre. Derfor går det mye i de samme rettene og sjeldent i forrett eller dessert. I morgen har jeg forresten bedt Pia (bestevenninnen min) på middag. Hun forventer nok taco, men jeg skal prøve å overraske med noe annet for en gang skyld.

Hvilke andre navn enn Lykke og Severin liker du?

– Jeg liker jentenavnet “Estelle” veldig godt og guttenavnet “Liam”. Dessverre er “Liam” oppbrukt i vår familie, da søskenbarnet mitt heter det. Og nei, jeg liker ikke navnet “Estelle” bare fordi det er et prinsessenavn i Sverige, men det gjør ikke noe heller for hun er jo usedvanlig vakker.

Har du/dere tenkt gjennom dersom dere skulle ventet et skadet/sykt barn, hvor går grensen for hva dere hadde tatt imot, og for om dere ville tatt abort? Hadde du valgt bort et barn med downs, alvorlig hjerneskade, alvorlige fysiske sykdommer ol.?

– Dette spørsmålet velger jeg å overse, da jeg vet at svaret mitt blir oppfattet feil uansett hva jeg skriver eller hvordan jeg formulerer meg.

Har du og Ulrik noen tradisjoner bare dere to?

– Godt spørsmål. Ikke som jeg kommer på? Tradisjonene kommer vel med familielivet, eller tar jeg feil? Vi har jo ulike tradisjoner med foreldrene våre, men ikke bare med oss to alene. Båtferie om sommeren blir jo en slags tradisjon fremover 🙂

Skal dere pynte til jul i år, og isåfall når vil dere gjøre dette?

– Det spørs hvem du spør. Ulrik vil pynte (les: Ulrik vil at jeg skal pynte), mens jeg vil droppe pyntingen i år fordi vi ikke skal være noe særlig hjemme.

Skal dere ha ekte juletre?

– Vi har et falsk juletre fra i fjor, men jeg sa nei til Ulrik da han spurte om vi kunne ta det med hjem fra lageret vårt på Haslum her om dagen. Jeg er ikke så gira på julen i år og da blir juletre her hjemme litt i overkant.

Feirer dere julaften og nyttårsaften sammen, eller hva er deres planer (når du finner ut av når Ulrik må jobbe)?

– Vi har feiret julaften og nyttårsaften sammen helt siden første året vi ble kjærester. Julaften i år skal feires hos min mamma og stefar i Vikersund og nyttårsaften (bursdagen til Ulrik) skal feires på Geilo med familie som vanlig. Ulrik har en del standby vakter i julen, så vi vet ikke sikkert når han skal jobbe. Men han har heldigvis helt fri i romjulen da vi reiser på fjellet.

Hvor mye tid bruker du på badet i løpet av en dag (dusjing, fiksing av hår og sminke f.eks)?

– Mellom en og to timer. Det spørs om jeg må vaske og føne håret. Det tar nemlig en halv evighet..

Hva vil du tipse andre unge jenter om (som meg på 23 år) som ønsker seg barn aller mest i verden, men har en samboer som ønsker å vente noen år til?

– Jeg har aldri vært i problemstillingen, men jeg vil likevel be deg om å tenke på hva det er du faktisk ønsker deg. Ønsker du deg å bli mamma alene eller ønsker du deg å bli mamma til dine og kjæresten din sine barn? Hvis svaret er det siste bør du ta en prat med kjæresten din og fortelle at du vil gi han tid, men at dere må legge en plan for fremtiden sammen, slik at du har noe å forholde deg til og ikke minst se frem til. Da blir forhåpentligvis ventingen enklere for deg. Masse lykke til <3

Hvor lenge er det vanlig å prøve før man lykkes i å bli gravid?

– Jeg har hørt og lest at det er vanlig å prøve i et år før man lykkes, uten at det nødvendigvis er noe galt.

Foto: Marian Jade

Tusen takk til alle som bidro med spørsmål denne uken! Still gjerne spørsmål til neste uke HER allerede nå ♥

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg