10 TING SOM VAR FLAUT FØR

Ta selfies på t-banen: Før ble jeg dødsflau dersom andre passasjerer oppdaget at jeg tok bilder av meg selv på banen, mens nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Selfies er blitt en del av hverdagen min og ikke minst jobben min, så jeg driter i om andre synes at det er upassende eller ser rart ut hvordan jeg tjener mine penger.

Posere foran kameraet midt i Bogstadveien: Før ble jeg stresset av å posere foran kameraet i Bogstadveien og andre steder hvor det kryr av mennesker. Nå kjennes det heldigvis helt naturlig å ta bilder hvor som helst og når som helst.

Snakke om mensen med Ulrik: Før brukte jeg ikke en gang ordet “mensen” foran Ulrik. Jeg pleide heller å si at jeg “hadde uken” eller noe i den duren. Etter over et år i denne prøverørsprosessen er mensen og alt som har med underlivet mitt å gjøre et normalt samtaleemnet her hjemme.

Spørre om å få ting gratis: Før synes jeg det var flaut å spørre om å få ting sponset/gratis og formulerte meg nesten litt stakkarslig i mailer jeg sendte og besvarte. Det tok lang tid før jeg ble trygg på min markedsverdi gjennom bloggen og andre sosiale medier, men etter mye jobb og lite fortjeneste lærte jeg å sette ned foten. I dag forventer jeg å få betalt for de tingene jeg mottar av sponsede produkter og tjenester, siden jeg har skjønt at ingenting faktisk er gratis på grunn av skatt og selvfølgelig den tiden jeg legger i å vise tingene frem.

At folk synes syns på meg: Før hatet jeg å være til bry og at personer jeg kjenner var lei seg på mine vegne. Derfor holdt jeg som regel følelser inne og latet som om alt var bra selv om det ikke var det. Etter flere store nedturer i prøveperioden har jeg lært meg å ta i mot den trøsten jeg får av nære og fjerne. Jeg har rett og slett godtatt at folk synes synd på meg når jeg har det vondt.

Takke nei til tilbud face to face: Før var jeg veldig beskjeden i møter med nye samarbeidspartnere og turte ikke takke nei til tilbud jeg egentlig ikke ville ha der og da, eller forhandle meg til noe bedre deal. I dag er jeg klar på hva jeg vil og direkte om jeg er uenig i noe.

Fortelle annonsører at produktet deres suger: Før var jeg verdens mest høflige blogger. Jeg turte ikke si noe negativt om produkter eller tjenester som annonsører ga meg, og i stedet for å gi negative tilbakemeldinger lot jeg være å svare de på telefon eller mail for avtale av blogginnlegg. Nå har jeg ikke noe problem med å fortelle en annonsør at produktet deres suger eller gi tilbakemeldinger som ikke er positive for en merkevare. Ærlighet varer lengst.

Skrive om sex og personlige ting på bloggen: Før var jeg redd for at familien min og vennene mine ble pinglige berørte om jeg skrev om sex eller delte andre personlige greier i media. I dag forventer jeg å bli respektert for åpenheten min og for de valgene jeg tar i min rolle som blogger.

Dra på byen uten å drikke alkohol: Før følte jeg meg ukomfortabel av å være edru ute på byen. Nå har jeg ingen problem med det. Jeg liker å tro at det handler om at jeg har blitt tryggere på meg selv med årene. Når det er sagt så synes jeg det er kjedelig å feste uten alkohol, men det er noe helt annet.

Å bli gjenkjent av lesere: Før ble jeg rød i ansiktet da lesere kom bort til meg for å hilse, gi meg ros eller ta bilder med meg. Jeg har alltid synes at det har vært veldig stas med oppmerksomhet rundt det jeg driver med og det gjør jeg fortsatt, men nå har jeg blitt vant med å bli gjenkjent og rødmer ikke lenger (les: like mye). Hehe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg