DET ER INGENTING SOM ER VIKTIGERE

Hvorfor blogger du så sjeldent? Hvorfor har du sluttet å skrive om prøverørsprosessen? Hvorfor har du sperret kommentarfeltet? Hvorfor fyller du ikke hverdagen din med noe meningfullt?

Nå skal dere høre.. Det er ingenting som er viktigere for meg akkurat nå enn babydrømmen, og da mener jeg ingenting. Alt annet i livet mitt blir nedprioritert med vilje. Ikke tro at det har klikka for meg, for det har det ikke. Jeg vil bare ikke ha noe uprøvd og føler meg bedre nå som jeg har ro rundt meg. Trivselen her hjemme er også best når fokuset er hundre prosent på det som faktisk betyr noe, nemlig å skape en familie.

Jeg må sette meg og Ulrik i første rekke. Om jeg mister noen lesere på veien mot målet, om jeg tjener mange tusen kroner mindre i året eller om jeg går glipp av alt som skjer i hverdagen og i helgene som suser forbi mens jeg bare konsentrerer meg om mitt, så spiller det ingen rolle. Det eneste som spiller en rolle for meg her og nå er ønsket om å bli mamma. Et ønske jeg aldri kommer til å gi opp og et ønske som er verdt mer enn denne bloggen, mer enn all oppmerksomhet, mer enn topplisteplasseringer og mer enn alle penger i hele verden. Alt jeg vil er å bli mamma til et barn som Ulrik og jeg har skapt sammen.

Når det er sagt så har jeg det veldig bra om dagen, og det er mye takket være meg selv. Det at jeg har satt meg nye grenser for hva og når jeg vil dele, tatt meg fridager når jeg trenger det uten dårlig samvittighet og ikke minst at jeg har sperret all negativitet ute en liten stund ved å stenge de anonyme trollene ute, har virkelig hjulpet meg å holde fokus på det som er viktig. Jeg føler meg heldig som har skjønt det. Heldig som har skjønt hvem som fortjener å stjele min tid og hva som gir mening for meg..

Foto: Marian Jade

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg