UKENS SPØRSMÅL

Har du hørt om psykologisk infertilitet? Altså, at kvinnen er frisk men klarer ikke å få barn på grunn av at hun hele tiden tenker på det og stresser og klarer ikke å slappe av.

– Jeg har hørt og lest at mange mener stress kan påvirke prøvingen negativt. På en måte tror jeg det er noe sant i det og i perioder har jeg jo vært veldig stresset. I de verste periodene har jeg da blitt bekymret og redd i tillegg til stresset, noe som har ført alt til en ond sirkel. Heldigvis føler jeg meg avslappet nå og har et mer rolig forhold til det hele selv om ønsket såklart er like sterkt.

Er du deprimert?

– Nei, jeg er ikke deprimert. Jeg har mine dårlige dager når følelsene tar overhånd, men jeg er stort sett blid og fornøyd med alt som er bra i livet.

Kunne du tenke deg å ha en jobb ved siden av bloggen?

– Nei, det kunne jeg ikke tenke meg. Bloggen og mine to andre prosjekter som jeg driver med for tiden er mer enn nok for meg. Nå er det er ikke lenge igjen til jeg kan fortelle dere om de to “hemmelighetene” mine. Jeg gleder meg veldig!

Hvordan ser en vanlig jobbhverdag ut for deg?

– Den starter mellom åtte og ni på morgenen og inneholder besvaring av mailer, blogging, planlegging av uken og ofte et møte med nye eller gamle samarbeidpartnere/sponsorer.

Hvorfor vil du ikke prøve akkupunktur?

– Jeg tror ikke det er noe for meg og ser ikke poenget med enda noe jeg må “følge opp” og engasjere meg i enn allerede krevende prosess.

Har noen oppdatering angående pelsbruken til Haust?

– Dette står på Haust sine nettsider, som er den samme informasjonen jeg har fått:

Det har alltid vært viktig for oss å levere klær med høy kvalitet og lang levetid. Valg av materialer og leverandører er derfor et svært viktig arbeid for oss. Vi reiser flere ganger i året for å besøke våre leverandører og kvalitetssikre produksjonen.

Pels
Dyrevelferd betyr mye for oss. Pels som blir brukt i våre produkter kommer fra kontrollerte gårder hvor dyrene ikke er utsatt for inhuman behandling. Vi bruker kun pels fra dyr som også blir brukt til matproduksjon.

Dun
Dunen vi bruker er garantert behandlet i henhold til internasjonale lover om dun og fjær. Vi tar sterk avstand fra leverandører som plukker fjær fra levende gjess og/eller driver tvangsföring.“

Så ja.. Jeg har ekte pels og dun på/i to av vinterjakkene mine, jeg bruker skinnvesker og jeg spiser kjøtt en til to ganger i uken. I tillegg har jeg to hunder som husdyr som jeg elsker og er generelt glad i dyr. Noen vil si at jeg er et forferdelig menneske på grunn av dette, mens andre vil si at jeg er helt normal.

Når kommer det en oppdatering på prøverørsprosessen?

– Den kommer når Ulrik og jeg er klare for det. Akkurat nå ønsker vi som sagt å holde kortene tett til brystet fordi det kjennes rett. Men plutselig kjennes det bedre å dele igjen. Jeg trives jo egentlig best med å dele og savner derfor å ha dere med på laget, men på en annen side er det deilg med en liten pause fra det på bloggen. Vi får bare ta en dag av gangen..

Hvordan type hus er det du og Ulrik ønsker dere?

– Vi ønsker oss et moderne hus, gjerne funkis på minimum 200 kvm. Huset bør inneholde minst 4 soverom, garasje (helst dobbel) og gjerne plass til treningsrom.

Når får vi se Andrea (@andreasantiagoofficial) på TV igjen?

– Fredag denne uken er Andrea tilbake på skjermen. Jeg har billetter til livesendingen på Telenor Arena og gleder meg som vanlig. De 8 deltakerne som er igjen i konkurransen nå er utrolig flinke alle sammen, derfor blir denne uken enormt spennende. Tvi tvi og heia, vakre Andrea!

Hvordan vasker og føner du håret med tapeextansions?

– Jeg prøver å vaske det så sjeldent som mulig og med det mener jeg sirka hver tredje dag, med mindre jeg trener og blir svett i håret før det har gått tre dager. Jeg passer på at produktene jeg bruker i håret gir god fuktighet og kurer alltid extensionet en gang i uken. Jeg legger meg aldri med vått hår og sover helst med flette. Varmespray bruker jeg fast før føning og før all styling med varme.

Svarer du på alle meldingene du får på Facebook?

– Ja. Jeg synes det er kjempehyggelig å “chatte” med leserne mine på facebooksiden min 😀

Hvilke erfaringer har du gjort deg etter at du stengte kommentarfeltet? Positive og negative.

– Jeg skal innrømme at jeg savner å ha enda bedre kommunikasjon med dere som leser. Dessuten lærte mer av tilbakemeldingene jeg fikk i kommentarfeltet enn de tilbakemeldingene jeg får på Facebook nå. Det handler om at folk flest ikke liker/tørr å være kritiske når de ikke er anonyme. Men jeg merker også at det har vært godt med en pause fra kommentarfeltet, spesielt alle spørsmålene og all spekulasjon rundt prøvingen. Og jeg setter STOR pris på de av dere som har kommet meg nær på innboks.

Hva heter du på Snapchat?

– Jeg heter pilotfrue på både Snapchat, Instagram og Facebook. Hyggelig om dere vil følge meg alle steder!

Hva liker Ulrik å gjøre når han har fri fra jobb?

– Han liker å styre med båten, trene, slappe av og være sammen med meg 🙂

Har dere bare en bil?

– Ja, vi har bare en bil felles foreløpig. Dersom vi flytter ut av byen mot Asker foreksempel, så kommer vi nok til å kjøpe oss en liten elbil i tillegg. Men sånn situasjonen er i dag så trenger vi ikke mer enn en bil.

Angrer du på at dere kjøpte masse babyting så tidlig i prøveprosessen?

– Nei? Hvorfor skulle jeg angre på det? Jeg blir ikke lei meg av å se på babyting. Klærne, sengen og de småtingene vi har kjøpt gir meg bare håp og glede.

Når blir det klessalg? Du snakket om at du skulle ha det før jul..

– Planen var å ha en klessalg før jul med en fin bukett av bloggere, men siden det var jeg som satt i gang dette og ikke har fulgt det opp så blir det nok ikke noe av dessverre. Hva med et januarsalg i stedet?

Hva ønsker du deg til jul?

– Det eneste jeg kommer på fort er nye tøfler, treningstøy og en veske til hverdagen med litt størrelse på.

Hva tenker du om at du har mistet så mange lesere etter at du valgte å skrive mindre om prøverørsprosessen?

– For det første så har jeg ikke mistet mange lesere og for det andre så betyr selvfølgelig drømmen om en baby mer enn denne bloggen. Det tror jeg at de aller fleste forstår? 

Kan du begynne å blogge litt oftere?

– Planen er å blogge litt oftere enn det jeg gjør nå, med mer enn 7 innlegg i uken og helst to innlegg om dagen. Men det kommer ikke til å skje før jeg har overskudd til det igjen.

På bildet over ser du hvordan jeg ser ut rett før jeg bryter ut av latter.. Haha!

Still gjerne spørsmål til neste uke her allerede nå 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg