11 TING JEG IKKE VILLE GJORT FOR LESERTALL OG FØLGERE

Jeg som lever av å blogge og dele livet mitt i sosiale medier er naturligvis opptatt av lesertall, følgere, seere, delinger og likes. Bloggere eller influencere som sier noe annet juger og er bare kleine å høre på, spør du meg. Her er 11 ting jeg aldri ville gjort for flere kroner i kassa:

1. Vise puppene (altså brystvortene), og heller ikke bruke hud/kropp om det ikke er naturlig: Jeg synes det er tragisk å bruke kropp aktivt på en seksuell måte i sosiale medier kun for å få oppmerksomhet. Når det er sagt så finnes det passende situasjoner til lettkledde bilder i mine øyne, som foreksempel gravidfoto eller bikinibilder på stranden.

2. Lage intime videoblogger, som inneholder sex eller noe som måtte ligne på det: Jeg ville ikke klart å leve med det i ettertid, for ikke å snakke om familien min.. Jeg hadde blitt arveløs! Hehe, huff.

3. Lyve for eller lure leserne mine: Du som leser og følger denne bloggen betyr enormt mye for meg. Derfor unnlater jeg heller å svare om det skulle være noe jeg ikke vil svare på enn å lyve. Jeg gir jo tilbakemelding på det meste, men det finnes selvfølgelig spørsmål som forblir spørsmål og det må du som leser respektere. Heldigvis gjør de aller fleste det 🙂

4. Lage overskrifter som ikke står til resten av innlegget: Jeg har hatt mine dramatiske overskrifter hvor jeg har delt meninger som har skapt provokasjon. Men jeg kan ikke huske å ha provosert med en overskrift som ikke stod til resten av innholdet i blogginnlegget. Ja, vi bloggere lever på en måte av klikk. Men vi lever bedre økonomisk ved å være godt likt og ved å ha tillit hos leserne våre, enn om vi lurer lesere inn dag etter dag som egentlig bare hater oss. Det er kamp om annonsørene og de seriøse firmaene velger selvfølgelig en godt likt blogger fremover en som alle irriterer seg over.

5. Spre dritt om andre bloggere: Bransjen er liten. Vi i bloggverden kan være uengie og vi kan diskutere, men jeg synes det er galt å skrive hverandre ned til så mange mennesker av den grunn.

6. Fake et brudd med kjæresten eller late som om det er drama i forholdet uten at det er det: Det er lavmål. Jeg har ikke noe mer å si.

7. Skrive negativt om Ulrik eller andre i min familie: Alle familier har sine uenigheter, krangler, skilsmisser og så videre, men alt dette har ingenting på en blogg å gjøre.

8. Dele private ting om famile eller venner av meg: Alle menneskene i livet mitt er mye viktigere enn denne bloggen. Jeg legger opp på flekken om den eneste måten jeg kan opprettholde leserne mine på er å dele informasjon om mennesker nær meg.

9. Åpne meg om detaljer i livet mitt som ikke føles komfortabelt: Jeg er kjent for å være veldig ærlig og åpen på bloggen, noe som stemmer. Det er likevel detaljer i livet mitt jeg ikke skriver om eller har delt offentlig, og det er fordi jeg som alle andre føler meg ikke komfortabel uten et privatliv.

10. Publisere et innlegg, en video eller et bilde som jeg er usikker på: Jeg legger ikke ut noe som jeg er usikker på om kan “skade” meg på et vis, eller noe jeg kan angre på i fremtiden.

11. Fremstille meg “bedre” enn jeg er: Det er klart at bilder som brukes og tekster som publiseres er gjennomtekte. Men jeg redigerer meg ikke tynnere og skryter ikke av at jeg har trent hvis jeg ikke har det, eller at jeg spiser sunt hvis jeg ikke gjør det. Skjønner?

Hvor går grensen din? Jeg vil gjerne høre hva du deler/ikke deler på facebooksiden min her!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg