VENTINGEN ER SNART OVER

Jeg hadde som sagt en telefonavtale med legen min på Spiren i går, for å høre mer om hva og når ting skjer videre i prøverørsprosessen. Vi holder oss til planen om å gjøre dette femte forsøket i naturlig syklus. Det vil si at jeg nå må vente på mensen og etter det på en ny eggløsning. Jeg er ganske lei av all denne tiden som har vært mellom fjerde forsøk og frem til femte forsøk. Men heldigvis er ventingen snart over. Eller, i hvertfall ventingen på selve egginnsettet. Etter innsettet blir det som vanlig to nye uker med venting på resultatet av forsøket.

Jeg foventer menstruasjon i slutten av denne uken eller i starten av neste uke. Syklusen min er noe varierende og vanskelig å forstå seg på, men mensen kommer veldig snart. Med mindre Ulrik og jeg har blitt gravide på egenhånd da. Vi har i hvertfall prøvd og jeg har lagt med beina høyt etter hver forsøk, så det er lov å håpe og det skal som dere skjønner ikke stå på innsatsen. Hehe!

På syklusdag 10 skal jeg på ultralyd her i Oslo for å måle slimhinnen min og begynne med disse eggløsningstestene igjen. Når smilemunnen viser seg skal jeg gi rask beskjed til klinikken for planlegging av tidspukt for ny tur til Trondheim. Jeg forstod det slik at hvis testen ble positiv på en fredag foreksempel, ble det innsett på en onsdag. I forrige syklus fikk jeg positiv test på dag 13 og dag 14, så dette blir spennende.

Nå er det altså “bare” tre uker igjen til neste egginnsett som jeg har sett frem til siden slutten av august. De tre resterende ukene av ventingen skal jeg bruke godt, slik at tiden forhåpentligvis går fort. Vi venter forresten fortsatt på svar fra Porsgrunn i forhold til Ulrik sin prøve. Herlighet, så lang tid det skal ta. Jeg kommer tilbake til hva som er sjekket og reslutatet av prøven. Jeg skal også forklare mer om det jeg har vært å hentet på apoteket i dag som er avbildet under når jeg får en skriftlig forklaring av klinikken. Det er for vanskelig å huske nøyaktig alt som blir sagt muntlig i denne prosessen, og jeg er selvfølgelig redd for å gi feilinformasjon til dere som leser. Dessuten lider jeg av dårlig hukommelse, tror jeg. Det tror Ulrik også. Derfor insisterte han som vanlig på at telefonsamtalen med Liv Bente (legen min) skulle foregå sammen med han og med telefonen på høytaler, i tillegg til at vi skal få all informasjon tilsendt på mail.

Nei, nå må jeg komme meg avgårde. Ulrik skal hentes på flytoget og middag skal tilberedes.. Husk at du kan stille meg spørsmål anonymt om prøveprosessen eller annet på innboks her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg