UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hva er siste nytt i prøverørsprosessen din?

– Jeg har en telefonavtale med Liv Bente (legen min) i ettermiddag. Da får jeg vite nøyaktig hva som skjer fremover. Nå er jo innsettet like rundt hjørnet, så jeg kommer med en egen oppdatering på det veldig snart.

Kan forsøket ditt bli avbrutt hvis innsett dagen havner på en lørdag eller søndag? Det er nemlig sånn i det offentlige, men usikker på om det er det samme privat.

– Nei, det kan det heldigvis ikke. Det er en av mange fordeler med å ta prøverør privat.

Hvordan synes du det er å gå på alle hormonene? Og har du noen gang vært bekymret for overstimulering/huperstimulering?

– Jeg synes det er helt jævlig når jeg står i det, men føler likevel at alle bivirkningene og all frustrasjon er verdt det siden jeg har såpass stor tro på at vi kommer til å lykkes. Jeg har som de fleste andre prøvere vært bekymret for at alt som kan galt underveis skal gå galt, ja.

Om du hadde hatt en 09-16 jobb der du må daglig omgås mennesker i jobben din. Tror du at du hadde trengt sykemelding i forhold til prøveperioden?

– Definitivt. Pørverørsprosessen er tøffere en folk flest tror.

Skal dere ha dobbeltnavn på barna deres? Forslag: Ulrik Severin og Lykke Julianne.

– Jeg elsker dobbeltnavn, men vi har ikke snakket om andre navn enn Lykke hvis det blir jente og Severin hvis det blir gutt. Morsomt forslag da 🙂 

Hvorfor er du ikke med på programmet “Boggerne”?

– Det må du spørre Tv2 om, ikke meg. Hehe, neida. Men det er jo ikke noe man bare “melder seg på” akkurat.

Må man merke blogginnlegg med reklame om man ikke har mange lesere?

– Merking av reklame handler ikke om antall lesere/følgere. Alle som mottar gratis produkter/tjenester eller får en rabatt på grunn av markedsføring på blogg eller andre sosiale medier må merke innlegget med “reklame” eller “annonse” og selvfølgelig skatte av det.

Har lest at du er fra Fredrikstad, men hvor vokste du opp og gikk på skole?

– Jeg flyttet fra Halden til Fredrikstad i slutten av 6. klasse. I Halden gikk jeg på Folkvang barneskole og i Fredrikstad gikk jeg på Nøkleby barneskole. Mamma og jeg bodde først alene i en leilighet like ved barneskolen min i et området som het “Leie”, før vi flyttet til Falchåsen i en annen leilighet sammen med stefaren min som vi bodde i mens jeg gikk på Cicignon ungdomsskole og på Fredrik II videregående skole. På 20-årsdagen min flyttet jeg til Majorstuen i Oslo. 

Hvilke planer har du og Ulrik for julen i år?

– Ulrik jobber en del i julen, så vi har ikke funnet ut av hva vi gjør ennå. Jeg vurderer å bli med han litt på jobb.

Har du noe ferieplaner i nærmeste fremtid?

– Ulrik har langfri fra 13. november til 26. november og fra 20. februar til 11. mars. Ønsket var og er fortsatt å reise til varmere strøk i en av disse periodene. Men det er vanskelig å planlegge ferie når vi ikke vet om jeg blir gravid eller om en evetuell ferie kan komme i veien for et nytt forsøk og så videre. Vi prioriterer ikke ferie over prøverørsprosessen, derfor ser jeg det lite sannsynlig at vi får til en tur før i slutten av februar.

Er du fornøyd med det nye kameraet ditt?

– Ja, veldig! Nå har jeg ikke rukket å lære meg innstllingene eller å bruke det noe særlig ennå siden jeg har vært opptatt med venner i helgen. Om en uke skla jeg på fotokurs og før det skal jeg prøve å sette meg mer inn i hvordan det fungerer på egenhånd.

Skal du åpne kommentarfeltet igjen eller vil det være stengt for alltid?

– Jeg vet ikke. Foreløpig synes jeg det er deilig å ha det lukket, men vi får se. Savner dere at kommentarfeltet er åpent? Dere kan nå meg på Facebook her.

Hva liker du best ved personligheten til Ulrik?

– Det første jeg kommer på nå må være at han er spontan. Det er en egenskap jeg setter høyt.

Hvordan går det med Stella og Ramp sammen?

– Det går kjempebra! I natt sov de faktisk helt inntil hverandre i sengen og de har begynt å leke litt sammen.

Har du vurdert å legge ned bloggen?

Jeg har vurdert å slutte flere ganger, men legger det fort fra meg. Ønsket og håpet akkurat nå er å kunne leve av bloggen i mange år til.

Kan du ha bloppis igjen?

– Morsomt at du spør! Jeg er faktisk i snakk med tre andre bloggere om å arrangere en bloppis før jul. Men ingenting er bestemt. Er det flere som kunne tenke seg å komme på en bloppis i Oslo før jul?

Skal du snart bytte header?

– Ja. Ulrik skal hjelpe meg med å ta det bildet jeg ser for meg i løpet av uken, tror jeg.

Er Ulrik lei av å ta bilder av deg?

– Ulrik er faktisk så lei av å ta bilder av meg at han har begynt å fakturere meg for den tiden han bruker på å hjelpe meg, noe jeg har full forståelse for og respekterer. Hadde du brukt time etter time etter jobb på å jobbe gratis? Jeg hadde ikke gjort det og er glad for at Ulrik og jeg har funnet en løsning sammen som begge er happy med.

Blir du ofte gjenkjent av folk/blogglesere?

– Ja, det skjer oftere og oftere og er stort sett kjempehyggelig. Jeg har heldigvis få negative opplevelser med det å bli gjenkjent på grunn av bloggen.

Svarer du leserne dine på Facebook, Snapchat og Instagram?

– Jeg svarer på så og si alt av spørsmål og kommentarer som kommer på Facebook og Snapchat. På Instagram svarer jeg kun i kommentarfeltet under bildene mine.

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå! Spørsmålene kan stilles på facebooksiden min her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg