EN NY START

Endeliiiig! Jeg har ønsket meg nytt kamera ganske lenge nå og etter gårsdagens blurry bilder ble jeg så lei meg at jeg kastet meg på mail til regnskapsføreren min. Hun ga meg heldigvis tommel opp for dette kjøpet, noe jeg i utgangspuntet forventet. For hva er egentlig en blogger uten et fungerende kamera? Ingenting. Kameraet mitt er altså ikke sponset, men kjøpt og betalt av Julianne Nygård AS. Hilsen en stolt daglig leder som føler hun har gjort en god investering i firmaet sitt. Dette føles rett og slett som en ny start!

Kameraet jeg har kjøpt meg er fra Olympus og heter E-M10Mark II. Det forige kameraet mitt var også fra Olympus, men ble ødelagt etter to år med røff behandling. Jeg er ikke verdens beste til å ta vare på tingene mine, men har nå lovet både Ulrik og meg selv at jeg skal skjerpe meg. Det er jo egentlig galskap å kjøpe nytt kamera bare etter et par år..

Jeg gleder meg skikkelig til å lære meg det nye kameraet mitt og har planer om å sette meg inn i både Photoshop og Lightroom for å øke kvaliteten på bildene jeg publiserer. Til å lære meg disse programmene og instillinger på kamera har jeg heldigvis Ulrik, som eier et helt likt kamera selv (et kamera jeg IKKE får røre). I tillegg har jeg meldt meg på fotokurs. Eller, jeg har meldt på Ulrik, Maria og meg sammen. Så nå, folkens. NÅ blir det ordnings.

Det brune skinncoveret har jeg fått av Ulrik. Kult, ikke sant? Jeg fikk det egentlig til det forrige kameraet, men det har ikke vært i bruk. Nå skal jeg bruke det hver dag og hele tiden for å beskytte kameraet mitt. Det var et løfte jeg ga til Ulrik som ble med meg til fotobutikken i Bogstadveien tildigere i dag. Jeg tør nemlig ikke å kjøpe slike dingsebomser alene. Da ender jeg bare opp med tusen ting jeg ikke trenger og blir fort overtalt til dyrere produkter og forsikringer enn nødvendig.

Nå skal jeg ta meg en løpetur på tredemøllen med den nyeste sangen til Kygo på full guffe, og etter det blir det pakking til Geilo. Vi reiser ikke før om noen timer, siden Stella og Ramp ikke blir hentet før i ettermiddag. Begge hundene skal nemlig være hos den andre mamsen til Stella i noen dager.

Vi blogges mer etterpå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg