UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Reklame

Lenge før dere begynte å prøve skrev du et innlegg om ting du var redd for. Da sa du blant annet at du var veldig redd for å ikke kunne få barn. Var det tilfeldig at du var redd for det eller har du hatt mistanke om at du ikke kan bli gravid på egenhånd lenge?

– Mener du dette blogginnlegget? Eller dette? Fra jeg var 16/17 år til jeg ble 24 år og møtte Ulrik var jeg redd for å bli gravid. Som 20-åring tok jeg utallige graviditetstester selv om jeg hadde fast kjæreste og selv om jeg gikk på p-piller. Likevel skjedde det som ikke skulle skje. Jeg ble gravid i et forhold som var på vei mot slutten og valgte derfor abort. Det er flere grunner til at jeg valgte abort den gangen, men de ser jeg ingen grunn til å gå mer inn på nå.

Mange spør meg om det er vondt å tenke på det valget jeg den gang tok i dag som jeg sliter med å bli gravid og svaret på det er både ja og nei. Ja, fordi det er umulig som prøver å la være å tenke på det. Nei, fordi jeg aldri har drømt om å bli alenemor og fordi jeg aldri ville møtt Ulrik dersom jeg hadde valgt annerledes. Ulrik er den viktigste personen i livet mitt og jeg er lykkeligere med han uten barn enn jeg ville vært uten han med barn.

Jeg vet du har lav amh, og derfor da ønsker å forte dere med prøverør mens du enda har egg igjen. Men hvorfor betyr lav amh nødvendigvis at dere ikke skal kunne klare det på egenhånd? Har det nødvendigvis noe sammenheng? Kan det bety at du ikke har eggløsning hver måned, fordi du ikke får ferdigutviklede folikler hver måned?

– Ulrik og jeg KAN få barn på egenhånd, altså uten prøverør. Derfor gjorde vi et iherdig forsøk da jeg hadde eggløsning for noen dager siden. Men vi klarer likevel ikke å senke skuldrene og stole på at jeg blir gravid uten hjelp på grunn av mine lave verdier. Tid er dyrebart i denne sammenheng og vi vil derfor ikke risikere at tiden vår renner ut, noe den dessverre kan gjøre. Med prøverør går prosessen fortere fordi vi bruker tiden godt.

Har dere fortsatt ikke fått svar på nåværende amh-verdi?

Jo, vi har fått svar. Verdien min er heldigvis stabil, derfor holder vi oss til planen vi har lagt videre med god samvittighet. Dersom verdien hadde vrt synkende ville jeg vurdert et nytt egguttak for ikke å miste dyrebar tid.

Vil de at de at du skal ta eggløsningstestene om morgenen?

– Jeg ble anbefalt å ta testene om morgenen, ja. Men jeg fikk positivt utslag om kvelden også de to dagene jeg var på mitt mest fruktbare. Jeg sjekket nemlig før jeg la meg bare for moro skyld.

Har du prøvd å ta solvipect (hostesaft) dagene før el?

– Nei, det har jeg ikke prøvd. Jeg har liksom ikke troen på at slike småting skal ha noe å si for om jeg blir gravid eller ikke. Det er ikke frekt ment altså. Det er bare slik jeg tenker.

Hvilken skostørrelse bruker du?

– Lurer noe virkelig på dette? Jaja. Jeg bruker størrelse 38.

Når er neste innsett?

– Veldig snart!

Spennende med nytt forsøk! Men skal du ikke bruke noen medisiner denne runden?

– Jeg skal gjøre innsett i naturlig syklus denne gangen og kommer snart tilbake til hva dette innebærer.

Hva tenker du om eggdonasjon hvis dere ikke lykkes med prøverørsforsøkene?

– Jeg tenker at det er en fantastisk mulighet for prøvere som burde vært lov i Norge. Ulrik og jeg har ikke bestemt oss for noe som helst annet enn å satse på mine egne egg og prøverørsmetoden til nå. Vi må ta en ting av gangen og ett forsøk av gangen.

Jeg vurderer å skaffe meg hair extensions. Håret mitt er mellomlangt og ekstremt tykt. Vil det bli fint med hair extensions eller vil man se veldig tydelig forskjell? Og hvordan er det å lage “fancy” fletter med hair extensions? Er det vanskelig?

– Dersom du har tykt og mellomlangt hår så vil jeg anbefale deg å droppe extensions. Ikke fordi det ikke blir fint med extensions til håret ditt, men fordi det ikke virker som om du “trenger” ekstra fylde eller lengde. Det er jo ikke hemmelig at extensions sliter litt på håret, i hvertfall over tid. De nye metodene som brukes sliter veldig lite, men håret ditt har det selvfølgelig bedre uten. Skulle du likevel ønske deg enda lenger og fyldigere hår vil jeg anbefale Clip On fra Luxushair til spesielle anledninger.

Det er mer krevende å lage fancy fletter med extensions fordi du må skjule festene, men det er ikke umulig. Jeg har tatt med meg mine Clip On extensions til frisøren flere ganger for å lage ekstra fin og tykk flette eller for å få ekstra volum når jeg skal på et event eller en staselig fest.

bilder, bærum, familie, Fashion, fashionphotography, fashionshoot, foto, fotograf, fotograf bærum, fotograf oslo, fotografering, highfashion, huk, minner, mote, moteshoot, oslo, photography, pilotfrue, studio

Foto: Marian Jade

Har du noen gang tenkt på at det kan være “så enkelt” som at du og Ulrik rett og slett ikke er kompatible når det kommer til å få baby? Det trenger ikke å være noe galt med dere, men genetisk passer dere kanskje rett og slett ikke sammen. Det finnes mange eksempler på par som har prøvd på baby i flere år, og aldri fått det til verken med eller uten prøverør. Noen kan bli gravide, men mister fort. Så har de byttet partnere, og blitt gravide og fått barn veldig enkelt. Jeg begynte å tenke på det nå, da jeg kom på at du har jo vært gravid før.

– Jeg har fryktet at genene våre sammen ikke er en god match, ja. Men som skrevet tidligere i dette innlegget så velger jeg Ulrik alene fremfor barn alene eller barn med noen andre. Dessuten er jeg sikker på at Ulrik og jeg kommer til å lykkes sammen på den ene eller den andre måten.

Har du mistet flere lesere etter du sa du stemte FrP?

– Det var noen lesere som takket for seg etter at jeg var åpen om hvem stemmen min gikk til, noe jeg synes er helt ok. Folk får gjøre akkurat som de vil. Når det er sagt så merker jeg ingen forskjell i lesertallene mine etter valget.

Kan du samle alle innlegg om prøverørsprosessen under en fane i arkivet?

– Jeg jobber med å samle alt om prøverørsprosessen nå. Hyggelig at du spør!

Hvor ofte trener du? Du ser så sunn og bra ut!

– I gode perioder trener jeg 4-5 ganger i uken. Mens i normale perioder 2 ganger i uken. I dag skal jeg ta i bruk min nye tredemølle for første gang. Jeg håper at den gir meg masse motivasjon resten av uken, for forrige uke ble det ingen trening i det hele tatt. Jeg har nemlig slike dårlige uker også, spesielt nå i prøveperioden hvor jeg trives best hjemme og inne. Men nå som jeg har fått meg en tredemølle så har jeg jo ingen unnskyldning. Hehe!

Hvilke eggløsnings tester anbefaler du?

Jeg har prøvd det meste og synes vel ingen er bedre enn andre. Men jeg anbefaler å bestille på nett siden det er billigst. De siste jeg kjøpte var fra apoteket og etter min mening ganske dyre. Søk “billige eggløsningstester” på Google og du får opp mange gode alternativer.

Har Ulrik tips til oss som ikke liker å fly?

Leste du innlegget Ulrik skrev på søndag? Der svarte han på mange spørsmål om fly.

Hvordan kommer du deg gjenom tiden fra når du har mistet til nytt forsøk?

– Jeg tar meg tid til å sørge i noen dager også setter jeg i gang planlegging av neste forsøk. Jo fortere planleggingen kommer i gang, jo fortere føler jeg meg bedre. Her har jeg stor fordel som tar prøverør privat, da det naturligvis er mindre venting. Det er jo all denne ventingen som jeg og mange mener er verst.

Hva tenker du rundt amming? Ønsker du å amme lille Lykke eller Severin, når den tid kommer?

– Jeg håper at jeg får mulighet til å amme lille Lykke og/eller Severin når den tid kommer.

bilder, bærum, familie, Fashion, fashionphotography, fashionshoot, foto, fotograf, fotograf bærum, fotograf oslo, fotografering, highfashion, huk, minner, mote, moteshoot, oslo, photography, pilotfrue, studio

Foto: Marian Jade

Hvorfor ser du aldri rett frem når du smiler/poserer på bilder? Smiler eller snakker du med mennesker med hodet på snei også?

– Fordi jeg liker meg best fra den vinkelen. Rett frem-bilder minner meg bare om passfoto og de er særdeles få heldige med.

Striper eller helfarger du håret?

– Jeg striper håret med folie.

Hvordan har du fikset håret ditt her, og fått til den fine bøyen nederst?

– Jeg fikser nesten alltid håret mitt med rettetang. Både når jeg skal ha rett hår, krøller, bølger eller om jeg bare skal ha en bøy nederst som du spør etter. Jeg anbefaler (annonselenker) denne rettetangen på det varmeste eller denne som er noe rimeligere, men også veldig bra. Maria brukte tangen fra GHD da hun stylet meg før haust shooten. To av bildene fra shooten ser dere i dette blogginnlegget.

Hva er det som gjør det at du bruker hair extensions hele tiden? Er ikke ditt egen hår godt nok?

– Jeg har alltid ønsket meg tykkere og lengre hår enn det jeg har naturlig. Det var slik det begynte og slik det fortsatt er.

Hvor er denne joggdressen fra?

-Den er fra Madlady.se (sponset).

Hvor mange av dine familiemedlemmer leser bloggen din jevnlig?

– Jeg vet at de fleste nært i familien er innom og følger med i løpet av uken. Men jeg er usikker på hvor “faste” lesere de er.

Hvordan forsvarer du bruken din av ekte pels på dine nye vinterjakker?

– Jeg har blitt fortalt av Haust at kaninpelsen på innsiden av kragen/hetten er matdyr. Det samme fortalte de meg om pelsen fra vaskebjørn. Kanin er jo mer vanlig som matdyr, men i kina og i andre land er visst vaskebjørn mer vanlig. Matdyr forklarer de slik: “Dyr som avles opp og skal brukes til mat, ikke pels hovedsakelig.”

De sier også at man kan se på pelsen om dyret har blitt avlet dårlig eller bra, og at pelsen er kraftig og fin hvis dyret har hatt det godt. Noe pelsen på haustjakkene er. Jeg sendte en ny mail til Haust i går hvor jeg ba om en enda grundigere forklaring på pelsbruken deres siden flere lesere har reagert negativt og jeg har blitt kontaktet av en annen blogger jeg liker veldig godt, som oppfordret meg til å være mer skeptisk. Jeg tar dette seriøst og skal holde dere oppdatert på hva Haust svarer meg.

Kan du nevne et klesplagg eller noe tilbehør som du ønsker deg akkuart nå?

– Ønskelisten min tar aldri slutt. Akkurat nå er den (annonselenker) denne fuskepelsen og disse støvlettene som står øverst på listen. P.s. jakken er allerede på vei, men jeg føler at jeg må prøve den før jeg bestemmer meg. Derfor er det fint at man enkelt kan returnere varer fra Nelly og ikke minst at frakten er gratis 🙂

bilder, bærum, familie, Fashion, fashionphotography, fashionshoot, foto, fotograf, fotograf bærum, fotograf oslo, fotografering, highfashion, huk, minner, mote, moteshoot, oslo, photography, pilotfrue, studio

Foto: Marian Jade

I og med at jeg ikke har åpent kommentarfelt om dagen kan dere stille spørsmål til neste uke på facebooksiden min her. For de av dere som ønsker å være anonyme kan stille spørsmålene deres ved å sende melding på innboks her. Jeg fortsår at ikke alle prøvere velger å være like åpne som Ulrik og meg. Jeg respekterer også at noen har andre grunner til å ønske å være anonyme ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg