10 TING JEG ER SVAK FOR

Kanelboller: Jeg vet at jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen.. Kanelboller er kanskje det beste jeg vet som er spiselig på denne jord! Ulrik har fått streng beskjed om at han ikke skal friste meg med det midt i uken, men senest i stad kom han hjem med de to største kanelbollene jeg har sett på lenge. Den ene var til meg og den andre var til Maria (stylisten min) før han dro videre på jobb. Herregud, jeg ble såååå sint og samtidig såååå glad. Hehe!

Nettshopping i fylla: Jeg er vel egentlig svak for nettshopping generelt, men etter noen glass med vin er jeg spesielt svak og naturligvis mindre kritisk. Gjett hva jeg klikket meg hjem lørdag kveld etter bursdagsfeiring på Bølgen & Moi? En tredemølle! Altså, hva skjer? Vi har egentlig ikke plass til den i huset en gang, og det er jo ikke lenge siden vi leide et lager på Haslum på grunn av mitt lille ryddeprosjekt her hjemme for å gjøre huset klart for visning. Jeg tror Ulrik ble litt oppgitt da den gigantiske pakken ble levert på døren tidligere i dag, spesielt nå som vi prøver å kvitte oss med ting.

Badetøy: Apropos nettshopping. Jeg vet ikke hva det er med meg og badetøy, men jeg får ALDRI nok av bikinier og badedrakter. I tillegg er det kanskje det morsomste jeg vet å kjøpe meg både på nett og i butikk, spesielt har jeg hatt dilla på Victorias Secret i alle år og jeg handler seriøst badetøy uansett årstid. For ikke å snakke om bodysprayene fra VS. Jeg har baderomsskuffen full!

Louis Vuitton: Mitt favorittmerke er, har lenge vært og kommer nok alltid til å være Louis Vuitton. Nå ønsker jeg meg en ny veske, men først må det spares..

Pepsi Max: Jeg prøver å drikke så mye vann som mulig i løpet av en dag og må jobbe med meg selv for å styre unna brusen om kveldene. Suget etter Pepsi Max er aller størst. Det er min favorittbrus uten sukker.

Babyting: Jeg er skikkelig svak for babyklær, babyleker, babyutstyr og interiør til det fremtidige barnerommet. Dette kom nok ikke som en overraskelse på dere som følger meg, så mye som jeg skriver om babydrømmen vår her på bloggen.

Netflix: For bare ett par år siden var jeg svak for fest og alkohol. Ikke svak som at jeg hadde et problem altså, men svak som at jeg ikke klarte å si nei til en kveld ute med venner. Jeg fant alltid en “unnskyldning” til å feste og ble rastløs av å være hjemme. I dag klarer jeg nesten ikke si nei til en kveld inne alene med Netflix eller sammen med Ulrik. Tiden forandrer seg og godt er det, i hvertfall for helsen. Hehe!

Oppmerksomhet: Jepp, jeg innrømmer det. Jeg ELSKER oppmerksomhet og er faktisk litt svak for det. Med oppmerksomhet så mener jeg ikke flørtende komplimenter av andre gutter eller menn. De gangene jeg får det er jeg kjapp med å fortelle at jeg er gift. Jeg mener heller ikke ufortjent oppmerksomhet i media som man får av clickbait-overskrifter og lignende. Hadde jeg elsket all type oppmerksomhet så hadde jeg definitivt drevet med det fast. Jeg mener oppmerksomhet jeg får ved å gjøre en god jobb med bloggen min og den oppmerksomheten dere lesere gir meg ved å legge igjen hyggelige kommentarer her hver dag. Varm og positiv oppmerksomhet, kaller jeg den type oppmerksomhet som jeg liker.

Stella og Ramp: Mine to små skatter! Hvordan skal man si nei til de? Hehe! Neida, det er ikke så ille. Men de vet å smiske med mamsen og jeg faller ofte for triksene deres. Når det er sagt så er Ulrik enda snillere enn meg i Stella og Ramp sine øyne. Jeg er den strengeste av oss her hjemme, selv om jeg føler meg for snill til tider. Jeg lurer på om det blir slik når vi blir foreldre også? At Ulrik er den mest populære siden han er mye borte på jobb. Hva tror dere?

Ulrik: Jeg må bare avslutte med å si at denne listen har en tilfeldig rekkefølge. Jeg er nemlig mye svakere for Ulrik enn jeg er for alt det andre over her og han betyr selvfølgelig mer for meg enn alle materialistiske greier. Med svak for Ulrik så mener jeg ikke at jeg er svak som person eller svak i forholdet. Jeg mener bare at jeg kunne gjort hva som helst for han og for oss to. Ulrik er den personen jeg elsker mest i hele verden, og den store plassen han har i hjertet mitt er det ingen andre som før har hatt ♥

20 kommentarer
    1. Jeg kjøpte meg en romaskin for noen år siden, i god tro om at jeg skulle trene hjemme hver dag. Romaskinen er solgt, mens jeg trener på treningsstudio . ☺️

    2. At du er svak for Ulrik kommer meget godt frem i forhold til hva han får lov til og ting du godtar. her sikter jeg til meldinger på snap, han både svarer og åpner.. jeg har nemlig flere venninner (blant annet kolleger av han) som til tider har “testet han ut”i form av å sende god morgen, ha en fin dag osv. hvor han svarer. det er jo ikke sikkert dette gjør noe for deg, men mener og huske at du er rimelig sjalu/har klare linjer om hva som er greit og ikke i ett forhold?

    3. Asså Kaja! Hvorfor spør du om det? Er du virkelig så nysgjerrig? Haha, jeg skjønner virkelig ikke alt folk spør og graver om
      Jeg bare le av at du/vennene dine driver å sender snap til Ulrik for å “teste” han ut? Hahah hva faen. Hva er det dere skal finne ut av? At han svarer? At han er utro på snap?? At han er hyggelig? Yesus. Asså, det er tragisk. Tenk at dere har så sykt lite å finne på da.
      Men jeg fikk meg i alle fall en liten latter nå så takk skal du ha!

    4. K A J A
      Shit – at du har venninner som tester ut en kollega (uvisst av hvilken grunn) er rimelig svakt spør du meg. Folk er jammen meg sjuke i hue!

    5. Jeg er også veldig svak for badetøy, og ELSKET Victorias Secret sitt, men du har vel fått med deg at de har sluttet med badetøy? Det er egentlig litt krise!

    6. Hei. Kan anbefale deg å lese litt om forskningen gjort i blant annet USA, omhandlende pepsi max konsum og ufrivillig barnløshet.
      Handler i korte trekk om at pepsi max er laget for diabetikere, kroppen oppfatter at den drikker noe med sukker og produserer derfor insulin. Men fakta er at det er kun søtningsmiddel og ikke sukker. Iom at insulin er ett hormon, blir det derfor fort kluss i systemet .
      Hilsen en som ble kvitt PCO etter pepsimax slutt (om det er det som var grunnen er vanskelig å si, med det skadet hvertfall ikke å slutte). Fikk da også endelig mitt etterlengtede barn, som kom til verden ett år etter.

    7. Kaja: vet ikke om du har lest denne bloggen så lenge, men jeg kan i alle fall mene å huske at både Ulrik og Julianne har skrevet at de alltid svarer folk på snap – uansett, og det må da være greit? Tror Julianne og Ulrik er såppass trygge på hverandre jeg, at om de svarer på en hyggelig snap fra noen andre, går det helt fint 😉
      Kjempefint antrekk, forresten! Du er så vakker!

    8. Jeg sluttet meg Pepsi Max på dagen da jeg fant ut at søtningsmiddelet aspartam er rottegift. Kroppen kan ikke kjenne igjen kunstige stoffer så da sier det seg selv at det blir rot med kroppens signaler.. Så du gjør deg selv en megastor tjeneste ved å slutte med det kunstige.
      Forøvrig elsker jeg sånne lister, så fortsett gjerne med det 🙂

    9. Til kaja:
      Altså Hello, hører du deg selv? Dere tester om han svarer, det gjorde vi og.. når vi var 14 år og gikk på ungdomsskolen. At Ulrik svarer på en ” ha en fin dag” snap, gjør han vel ikke annet enn til en høflig mann som svarer sine følgere.
      Masse lykke til videre, på det 5 smeller det <3

    10. Kaja: var dette er forsøk på å få de til å krangle om noe så ubetydelig? Og driver du virkelig å “tester” folk i håp om at de skal drite seg ut?! Hva slags dårlig menneske er du?!

    11. Hei,
      Har et spørsmål til ukes spørsmål:-)
      Bare lurter på om du har blitt tilbudt å være med i programmet Bloggerne?:-)
      Klem

    12. Til ukas spørsmål:
      Har du tips til noen som ønsker å starte blogg – som en karriere? Jeg vet hva jeg vil skrive om, men ikke hvordan jeg skal komme i gang.

    13. Til ukas spørsmål:
      Har du tips til noen som ønsker å starte blogg – som en karriere? Jeg vet hva jeg vil skrive om, men ikke hvordan jeg skal komme i gang.

    14. Følger du med på bloggerne på tv2 Bliss, og hva tenker du om bloggerne som er med og sesongen så langt?
      Kunne du vært med på bloggerne eller et annet realityprogram for bloggere, og hvorfor/hvorfor ikke?
      Hvor kjøper du merkeveskene dine, og hvilke råd vil du gi til en førstegangskjøper? Jeg har lenge hatt lyst til å investere i ei LV og har midlene til det, men føler jeg “Kan så lite” om de ulike typene i jungelen av merkevesker.
      Hvor er dine favoritt restauranter og kafeer i Oslo, og kan du utype hvorfor?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg