MENSEN, BLODPRØVER OG PLANEN VIDERE

Hei og god mandag! Jeg startet uken med å ta de siste blodprøvene på Rikshospitalet som er en del av utredningen vi holder på med. I dag er det nemlig syklusdag 2 for meg, siden jeg fikk mensen i går. Endelig, sier jeg bare. Endelig! Denne blødningen har jeg ventet på lenge, så det var en stykk happy jente som våknet av magekramper i går. Det høres kanskje litt rart ut når jeg skriver det sånn, men det er jo sant. Jeg ble glad for å kjenne at kroppen min fungerer og glad for at vi nærmer oss det femte forsøket. Men først må vi selvfølgelig få noen svar og legge den nye planen ut ifra disse svarene.

Apropos det.. Senere i dag har Ulrik og jeg en telefonavtale med Liv Bente fra Spiren. Da får vi nok vite litt mer om hva hun tenker om utredningen og veien videre. Kanskje hun har fått svar på noen av prøvene våre? Og kanskje hun allerede har lagt en ny plan? Ikke vet jeg, men jeg holder dere oppdatert!

Nå skal jeg en tur på trening. Vi blogges ♥

20 kommentarer
    1. Spørsmål: blir du ikke egentlig trist når mensen kommer? For det betyr jo at dere ikka kan få bsrn på egenhånd. Eller har du mistet troen? Siden du bare vet du har lavt antall egg skulle jo ikke det ha noe å si, da det kun trengs ett egg. Det må være noe annet galt m en av dere. Bør du ikke utredes for endometriose? Sånne smerter ved mensen kan tyde på det. Har du hatt klamydia? Tette eggledere?

    2. Lykke til! Selv venter vi på også på prøvesvar (fra førsteomgang blodprøve og sædprøce). Hvor lang tid tok det før dere fikk desse tilbake? Er nå 5 uker siden vi leverte våre, og jeg aner ikke hvor lenge vi må forbrede oss på å vente. Går gjennom privatklinikk forresten 😊

    3. Prøver dere å bli naturlig gravide i ventetiden mellom forsøkene, eller har dere da helt pause fra all prøving?
      Håper dere får noen svar i dag, og at eventuelle funn er noe som er lett å gjøre noe med ved neste forsøk🤞🏻 Nå er det på tide at det går deres vei❤️

    4. Hvordan kan man måtte vente så lenge på svar på disse prøvene? Vi hadde offentlig forsøk, og sædprøven fikk vi svar på med en gang. Vi fikk til og med være med å se på skjerm hvordan prøven så ut, og det var bare en halvtime etter avlevert prøve.. venta heller ikke ange uker på svar på blodprøver😳

    5. To forskjellige farger på neglene?
      Ønsker deg nok en gang all mulig lykke, håper du blir mamma en vakker dag. 🙂

    6. Mari, hva i all verden? Først og fremst, å få mensen er jo bare et sunnhetstegn! Det betyr jo at kroppen faktisk virker! At den kommer betyr riktignok at det ikke gikk *denne* gangen,men alt i alt likevel et godt tegn. Tror du bør lese deg litt opp på hva menstruasjon er før du kommenterer så bombastisk (feil). Og jo, det trengs normalt mer enn ett egg (les: ett forsøk). Det er heeelt normalt å ikke bli gravid på første forsøk. Både fordi egget må befruktes, og fordi befruktede egg også går til grunne av ulike årsaker. Heldigvis vet Julianne mer enn nok (og sikkert mer enn de fleste) om dette, slik at ho er i stand til ikke å ta til seg det du skriver her.

    7. Hei. Har dere prøvd å dyrke til blastocyst før innsett? Da får dere i alle fall vite om de utvikler seg etter dag 3. Ett tips fra en som har vært igjennom noen runder på privat klinikk og til slutt lykkes etter innsett av blastocyst

    8. Håper virkelig på noe positivt snart, er så spennende å følge dere! Dere fortjener virkelig det her, og dere får ønsket deres oppfylt med å bli foreldre! 😊 lykke til, krysser fingrene for dere! 😀

    9. Jeg skjønner at du er opptatt av å vise neglelakken din, og du kler kjempegodt den røde du har på det øverste bildet? Men hvorfor har du skiftet neglelakk på det nederste bildet?

    10. Spennende! Håper du snart blir gravid igjen og at det holder helt i mål denne gangen. Er selv (førstegangs)gravid igjen etter en SA, unner ingen å oppleve å abortere…

    11. Lykke til videre! 😀 Heier på dere <3 Kunne du og Maria laget en video hvordan hun/du krøller håret ditt? Syntes det er SÅ fint! 🙂 Hilsen en trofast leser 🙂

    12. Lurer også på. Selvom du har et lavt antall egg og vanlig eggløsning. Med det jo ligge noe dypere bak enn kun lave antall egg. Forstår at det er det som skal utredes nå. Men stusser veldig over dette. Og hvorfor er du så skeptisk til å få en annen mening fra en annen lege? Jeg vet med meg selv at jeg ville vært desperat etter et svar. Og når så “mange” forsøk har vært mislykket. Er det ikke greit å få inn noen nye øyne i tillegg? Dere må da ikke starte fra scratch. Men utifra tidligere undersøkelser går det jo ann å få inn litt ekstra støtte ekspertise.
      Masse lykke til 🙂

    13. Har selv nettopp vært gjennom utredning m/ Liv Bente på Spiren! 🙂 Fantastisk dame!Faktisk var det bloggen din som tipset meg om Spiren! Sædprøve og blodprøver var veldig bra, men jeg slo meg ikke til ro med dette. Kontrastundersøkelde av eggledere viste blokkering på en side. Fikk skylt opp systemet og alle smerter forsvant! 🙂 nå er det bare å krysse fingerene! 🙂

    14. Spørsmål: kunne du og U tenkt dere å vært med på “bloggerne” om dere fikk spørsmål om dette?

    15. Håper de finner ut at det er ett problem som er lett å løse 😊 Krysser fingrene for dere! Dere fortjener og lykkes snart.
      Jeg har en AMH på 3. Har jeg grunn til å være bekymret? Har søkt på nettet, men finner ulike svar.

    16. Hva er planen videre dersom prøvene dere har tart ikke gir noen svar? Spent på å høre om veien videre☺️🤞🏻

    17. Ser ut som om de tester for å se om stoffskiftet ditt kan (tsh osv.) være grunnen til at du blir gravid men mister. Tsh over 2,4 øker sjansen for spontanabort, helst bør det ligge på rundt 1 ved fertilitetsbehandlinger. Dette kan justeres med medisiner. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg