UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

På forrige ukens spørsmål om penger og vestkant skriver du at du ønsker deg et liv med god økonomi og færre bekymringer. Tror du penger kjøper lykke? Eller at så lenge man har mye penger, så ordner det seg rundt deg?

– Dersom man har det godt med seg selv og med menneskene rundt seg så tror jeg at man får det enda bedre med en god økonomi, ja. Men om man ikke har det godt med seg selv så har man det som regel ikke bra med andre heller, og da tror jeg overhodet ikke at penger kan gjøre deg lykkelig alene.

Jeg vet at penger betaler regninger, mat og andre nødvendigheter. Jeg vet at penger kjøper opplevelser som reiser og restaurantbesøk. Og jeg vet at alle mennesker trives best når økonomien ikke er stram. Når det er sagt så finnes det grenser for hvor god økonomi det er sunt å ha. Jeg tror ikke at et liv med ubegrensede midler fører til et bedre liv enn et liv med en normalt god økonomi. Tvert i mot. Jeg tror at vi mennesker har godt av å måtte tenke før vi bruker penger, spare og prioritere.

Jeg føler meg heldig som har en god økonomi og skal jobbe for å opprettholde den goden resten av livet.

Jeg er i samme båt som deg med prøverør og to missed abortion bak meg. Bleker du håret i forsøk? Jeg vurderer å farge håret mitt mørkt igjen for å slippe ta etterveksten mens jeg er i forsøk, men jeg er livredd for å gjøre noe som kan påvirke negativt.

– Så leit å høre. Ja, jeg har farget håret hos frisøren gjennom hele prøverørsprosessen og har ikke planer om å stoppe med det. Frisøren min sier at de fargene som brukes i seriøse salonger i dag ikke er så sterke som de var før i tiden og at det derfor ikke er skadelig for gravide å farge håret. Jeg velger å stole på henne.

Kan du fortelle mer om utredningen du gjør nå?

– Jeg skal fortelle mer om utredningen når vi får svar på prøvene vi har tatt. Jeg håper og tror at det ikke er så lenge til!

Har du tips til hvordan man kan komme seg videre etter et mislykket forsøk?

– Det beste for meg er å starte planleggingen av neste forsøk så fort som mulig etter et mislykket forsøk. Jeg tror at det å ha noe konkret å se frem til i denne prosessen er helt nødvendig for å holde motet oppe. Ellers er fysisk aktivitet undervurdert. Trener du? Hvis ikke bør du begynne å bevege deg mer. En gåtur i skogen gjør mye. Masse lykke til! Jeg krysser fingrene for oss begge 🙂

Har du kjøpt mye babyklær/andre ting til babyen? Har lyst til å gjøre det samme, men redd for at det skal minne meg på hva jeg muligens ikke kan få.

– Vi har kjøpt litt klær, en seng og noe annet stæsj, men ikke veldig mye. Jeg merker at babyinnkjøp gir meg både håp og glede underveis i denne prosessen. Dersom du er redd for at det skal virke motsatt for deg så ville jeg latt være. Vi er alle forskjellige.

Du sier du er kristen.. Mener du ikke at aborten du tok kan være en straff fra Gud ettersom å ta abort i kristendommen er en av de største syndene man gjør? Kanskje han mente at du fikk din sjanse og brukte den “opp” da du tok abort som 20-åring, om du skjønner? Vet dette er veldig personlig men jeg har vel egentlig bare lyst til å høre dine tanker rundt det da du lenge har uttrykt at du er kristen.

– Det stemmer at jeg føler meg og kaller meg kristen. Men det betyr ikke at jeg tror på eller lever etter alt som står i bibelen. Jeg tror heller ikke at problemet mitt med å bli gravid i dag har noe med Gud å gjøre. Akkurat som at jeg heller ikke kommer til å tro at Gud har noe å gjøre med at jeg forhåpentligvis en gang lykkes med å bli gravid.

Hva gjør du for å “overtale” deg selv til å bare ta ting som det kommer i prøverørsprosessen?

– Jeg vet at jeg ikke kan påvirke prosessen negativt så lenge jeg lever normalt sunt og forholder meg til de rådene jeg får av legen min. Jeg vet også at livet går videre enten jeg vil det eller ikke og har erfart at det er unødvendig å ta sorger/nederlag på forskudd før jeg vet noe sikkert. Vi MÅ bare ta ting som de kommer. Det er ikke et valg noen av oss kan ta. Derfor anbefaler jeg deg å bruke minst mulig tid og energi på å bekymre deg i fokant av forsøkene og underveis før du har noe konkret å forholde deg til.

Hadde du blitt fornærmet, eller på noen måte tatt det personlig, hvis Ulrik hadde sagt til deg en ettermiddag at han ville besøke en kompis du også kjenner, alene uten deg?

– Nei, det hadde jeg ikke blitt. Vi er ikke og vi må ikke være sammen hele tiden når Ulrik har fri. Eksempel: Onsdag denne uken var jeg på middag sammen med noen venninner som Ulrik også kjenner, mens han var hjemme alene med hundene.

Når du og Ulrik krangler, hva er det om da? Kan du bli irritert på han for ting og kjefte for det eller omvendt?

– Vi krangler ikke mye, men de diskusjonene vi har oppstår gjerne fordi at jeg er veldig optimistisk og Ulrik veldig realistisk. Han ser noen ganger på min optimisme som en naiv holdning, mens jeg ser noen ganger på hans realistiske forhold til ting som en pessimistisk holdning til ting.

Hvordan velger du som blogger å tilbringe dagene dine? Velger du selv når du står opp, når pleier det være? Hvis du våkner kjempetrøtt en dag, kan du da gi deg selv lov til å bare sove videre?

– Jeg planlegger dagene mine selv og bestemmer akkurat når jeg vil stå opp, hva jeg skal få ut av dagen, når jeg skal jobbe og hvor mye jeg skal jobbe. Jeg pleier å stå opp mellom 07:00 og 09:00. Dersom jeg føler meg sliten og trøtt en morgen så gir jeg meg absolutt lov til å sove videre. Spesielt i prøverørsprosessen som krever så mye av meg psykisk.

Har du et forbilde?

– Ja, mamma er mitt forbilde. Hun er tilstede for familien og flink til å vise at hun bryr seg om menneskene rundt henne. I tillegg er hun smart, morsom og sporty, som er kvaliteter jeg ser opp til.

Finnes det en serie eller en film som du elsker og som du kan se om igjen og om igjen?

– Frustrerte Fruer! Jeg blir aldri lei.

Hva er det beste du liker å gjøre sammen med bestevenninnen din Pia?

– Å be hverandre på middager. Vi kan sitte og prate i timesvis om absolutt alt.

Har du noen gode filmtips?

– “My sisters keeper” er en bra film. Den er trist og utrolig fin på samme tid <3

Fint bilde av dere, men hva skjer med fingrene dine her? Har du hypomobile ledd?

– Hva skjer med denne kommentaren?

Hvilke andre blogger leser du? Er det noen andre bloggere du ser opp til mtp blogging?

– Jeg leser ingen blogger fast, men jeg følger med i bloggverden hver uke og er ofte innom bloggere som Ida Wulff, Kristina Andersen, Isabella Lövengrip og Caroline Berg Eriksen.

Hvor høy er du?

– I passet mitt står det at jeg er 166 cm.

Jeg kjenner deg ikke, men jeg synes jeg kan se at du har forandret deg litt i ansiktet. Håper ikke du har operert kinnene, vakre deg?

– Jeg har ikke operert meg, men jeg vet at jeg kan forandre meg mye fra et bilde til et annet bilde ut i fra sminke, look og vinkler. 

Kan du fortelle litt om forskjellen på å ha en og to hunder? Jeg har en og drømmer litt om to – men er usikker på hvordan det er? Fordeler og ulemper?

– Den største forskjellen er at det er dobbelt så koselig med to hunder. Hehe! Den eneste ulempen er at det er vanskeligere med pass. Det er ikke alle som er komfortable med å passe to hunder av gangen.

Hvilke rutiner har du med hundene og hvor lenge går de per dag? Og er du bestemt på å ikke gi de av deres mat, eller får de smake når dere spiser?

– Begge hundene følger egentlig mine rutiner med å legge seg når jeg legger meg og stå opp når jeg står opp. Men de elsker å sove lenge, slik som vi gjorde i dag. Hehe! Jeg lufter de ofte i hagen når vi er hjemme (de gir beskjed når de vil ut) også går jeg en lengre tur med de om dagen. Ellers er de ofte med meg i bilen rundt i møter, til frisøren og andre avtaler slik at de slipper å være så mye alene.

De får nesten ikke noe menneskemat, men det hender såklart at de får smake en bit av kyllingen eller hva enn vi lager som ikke er sterkt. Her er et bilde som jeg tok av Ramp i går:

Hvor er dette sjalet fra?

–  Dehn Design by Merete Nyegaard Dehn. Du ser det enda bedre her.

Hvor er denne jakken fra? Og pris?

– Jakken er fra Zara. Jeg husker ikke prisen, men lurer på om det var rundt 600/700 kroner.

Likte godt lipglossen din her! hvilket merke og farge er dette?

Det er bare en helt vanlig glitterlipgloss fra Victorias Secret. Sånn billig tube til under 100-lappen.

Hvor er denne bh’n fra?

– Mymuse.no

Kan du sette på lengre tid på Snapchatbildene dine? Rekker ikke å se hva som står før den er borte.

Det skal jeg gjøre med en gang. Takk for tilbakemelding!

Ville bare tipse om at Sandvika og Nesøya er to flotte steder i Bærum og Asker. Er de steder dere har vurdert eller sett etter hus/tomt på?

– Vi har sett en del på Nesøya. Det er et flott sted. Sandvika er også et godt alternativ. Takk for tipsene!

Jeg har fulgt bloggen din nesten helt fra starten av. Jeg synes du er flink og liker det du skriver om. Jeg beundrer også stå på viljen din! Det har vært deilig å kunne lese en blogg som ikke har hatt så stort fokus på og flere titalls bilder i samme innlegg om outfit og mote. Men nå kommer også det til å ta slutt.. Du har klart å drive blogg helt fint uten fokus på mote og outfits, så hvorfor ikke fortsette med det?

– Så gøy at du har fulgt meg nesten helt fra starten! Hyggelig at du liker bloggen og takk for støtten, snille deg.

Vil du ha mindre bilder? Det er du den første leseren som har gitt beskjed om. Jeg pleier nemlig å høre det motsatte. Når det gjelder mitt fokus på mote og outfits fremover så er ikke det noe som kommer til å “ta over” hele bloggen. Kun noe ekstra jeg ønsker å tilby til de som ønsker, i tillegg til alt annet som før. Kan du ikke bare la være å lese akkurat de innleggene du ikke finner interessante? Alt kan ikke treffe alle, sånn er det bare.

Synes du det er greit med en tilbakemelding på antrekkene dine?

– Jeg synes det er greit med tilbakemeldinger på antrekk og alt annet jeg legger ut på bloggen. Det er artig at dere engasjerer dere!

Får du blomster av Ulrik ofte?

– Ikke ofte, men han vet å skjemme meg bort. Denne nydelige buketten fikk jeg på fredag:

Hvor er denne buksen og anorakken fra?

– Fjellreven. Jeg kjøpte settet i butikken på Karl Johan før jul i fjor.

Hva synes du om puppedramaet? Er du enig/uenig?

– Hele opplegget blir for dumt, for barnslig og for kleint for meg. Dessuten så tror jeg at dere som følger meg vet hva jeg mener om saken etter tidligere uttalelser som i dette, dette og dette blogginnlegget.

Hva synes du om at du får så mange tåpelige spørsmål på bloggen?

– Jeg finner de tåpelige spørsmålene underholdene, så kjør på. Jeg gleder meg til å se hva neste uke bringer  –> Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

P.s. Jeg gidder ikke svare på flere politiske spørsmål om hvorfor jeg stemte Frp ved Stortingsvalget. Jeg respekterer at mange er uenige meg med i valget og forventer at dere som er uenige respekterer meg og mine meninger tilbake.

 

31 kommentarer
    1. Jeg liker bloggen din veldig godt. Du virker ærlig og reflektert, og flere slike bloggere trengs. Du er en av få bloggere som faktisk kan kalles et godt forbilde!
      Når du linker til et innlegg eller noe annet, kunne du kanskje gjort det slik at linken åpnes i en ny fane? Ikke så viktig da, men er sikkert flere enn meg som synes det er irriterende å komme vekk fra selve innlegget når man trykker på linken.
      Lykke til videre i prosessen deres, krysser alle fingre! Gleder meg til å følge dere videre😊

    2. Kjempegøy med Ukas spørsmål 🙂
      Det jeg lurer på nå, er om du kan legge ut et bilde fra da du var 18-20 år? Hadde vært morsomt å se. Du er utrolig vakker!

    3. Du har svart på hvor høy du er, og hva du og Ulrik krangler om, hvem som er forbildet ditt og hvordan din jobb hverdag er flere ganger før. Ser flere spørsmål (som ikke er nedlatende, eller som du ikke har skrevet om i innlegg) som.du ikke svarer på, blant annet mitt spørsmål om hva du tenker om tv2 hjelper deg avsløringen om Freska rengjøring, som du har anbefalt her på bloggen. Dette syns jeg er et viktig spørsmål siden mange bruker dine anbefalinger og stoler på dem.

    4. angående det kommentaren om hypomobile ledd, så mener dere sikkert hypermobile? for ser ut som leddet bøyer seg litt for mye bakover i fingeren. er jo helt normalt da, har slike ledd i albuene, noe som ser helt fucked ut når jeg strekker ut armene. haha, dette var en random kommentar, men måtte bare.

    5. Kjære Julianne ❤️ Kjenner at jeg blir så lei meg og oppgitt på dine vegne på folk tar seg den friheten å rakke ned på deg og se NED på deg bare pga du valgt å stemme FRP ved valget. Blir bare så skuffet og sint på alle disse dømmende personene som velger å skrive dritt til deg bare pga du har en annet mening enn de??? Snakk om mobbing på høyt plan…. Dere syns det å stemme FRP er helt forferdelig, men å mobbe og se NED på mennesker som har et annet synspunkt enn dere, det er så mye bedre da eller?? Helt utrolig altså… Blir rett og slett oppgitt over mennesker når jeg ser hvor frekk folk kan være. Snakk om å være bitter pga dere tapte valget da….. Og er det noen som virkelig er noen store mobbere her, så er det dere som rakker ned på de som har et annet syn enn dere, og som tror dere kan være så frekk dere bare kan BARE pga hun stemmer FrP?! Er plutselig alt greit å si da?? Hadde dette vært omvendt og det var sosialistene som fikk høre slike frekke kommentarer, DA skal jeg love deg at det hadde vært andre boller. Stemmer man venstesiden så har man tydeligvis lov til å oppføre seg som en dritt mot de som stemmer FrP. Snakk om dømming! Dere får heller hakke på de som velger å ikke stemme i det hele tatt, DET er mye verre! Herlighet, det får være måte på drittslenging! Det er lov å ha normal folkeskikk og ikke minst normal høflighet selv om man er uenige…..
      Håper du ikke tar det nær av dette. Stå på, og ikke hør på disse mobberene som tror det er greit å trakke ned på deg BARE pga du stemmer FrP❤️ og spør du meg, så tror jeg det er de som ikke har satt seg ordentlig inn i politikken… Snakk om å dømme partiet bare ved å høre hva media sier ( som er venstrvridd til tusen ) eller bare ved å lese overskrifter som ikke stemmer i det hele tatt uansett.
      Virker som om de tror at deres meninger er den eneste rette og! Det er ikke noe FASITSVAR! Folk skal få lov å ha forskjellige meninger… Heier på deg Julianne❤️ Og nei; jeg stemte ikke FrP selv og sier dette for å fremme partiet på noen måte, men jeg syns måten noen av dere oppførere dere på er helt forkastelig! Helt utrolig å skulle se ned på Julianne pga hun velger å kjempe for SINE verdier og meninger.

    6. Har du og Ulrik diskutert kommunal vs. privat barnehage, og offentlig vs. privat skole for fremtidige barn?

    7. Jeg vet at du har svart før at dere ikke har landet på hva dere gjør dersom det viser seg at dere ikke kan få biologiske barn. Alternativene jeg har sett bli nevnt er adopsjon og surrogati. Har dere også fosterhjem på listen over alternstiver dere vil vurdere?

    8. Jeg er uenig med deg hva du stemte, men jeg kommer ikke til å slutte å lese bloggen din av den grunn. Synes en kan respektere andre sine meninger uten og bli sur og ekkel av den grunn.
      Som godt voksen leser av bloggen din, husker jeg perioden med toppløshet fra -80 tallet. Er glad den perioden er over at det var inn. Så jeg er enig at i dag er det kleint å være toppløs.

    9. Kjære, flotte og gode, Julianne <3
      Jeg savner at du videoblogger og håper at du snart vil lage en video igjen. Gjerne sammen med Ulrik og alene.

    10. En optimist har det best i selskap med en realist (tildels pessimist) har jeg og kjæresten funnet ut. Hun er optimisten som hjelper meg til å ta noen sjanser, og jeg er realisten som bremser henne når jeg mistenker at noe ikke er en god idé. Vi løfter hverandre opp på de måtene som er best for oss selv og hverandre, og det har hjulpet oss begge så mye!

    11. Kunne vi få se noen av bilder av deg som barn? 🙂
      Vil du oppdra barna dine kristent? Eventuelt i “hvilken grad”?

    12. Jeg også lurer på hvilket land dere evt ville adoptert barn fra? 🙂 Vil også ha flere videoblogger av deg, lenge siden sist.

    13. God kveld og takk for svar. Kommentaren min kom kanskje litt feil frem ser jeg nå når jeg leser den igjen. Nei, jeg ønsker ikke mindre bilder i innleggene dine i det hele tatt, fortsett slik du gjør med det 😉 Det jeg mente var titallsbilder i selve outfit innleggene med detaljer om outfiten. Jeg klarer ikke å forklare hva jeg mener med at slike innlegg “ødelegger”, men det føles på en måte som at den ærlige og realistiske deg blir mer til en rosablogger som lever i en perfekt verden når slike innlegg kommer i fokus. Det er nettopp det som har gjort deg så unik og kjekk å lese at du ikke har fokusert på det. Men det er slik som du sier: en kan ikke treffe alle, og ja jeg kan bare unngå å lese de innleggene.
      Lykke til på neste forsøk, håper det ordner seg nå snart! 🙂

    14. Det virker som du kanskje tolket det ene spørsmålet litt i værste mening. Har selv hypermobile ledd (i albuene) og det er jo ikke noe galt å få spørsmål om man har det? Det er jo ikke noe ille å ha tenker nå jeg:-)

    15. Kan du lage et time-for-time-innlegg en dag? Hva du gjør gjennom dagen. Vet ikke hvorfor men syntes det er interessant å lese 🙂

    16. Nydelig bilde av Ramp ❤ kunne du laget en egen bildeserie “blogg” med fine bilder av Stella og Ramp? Elsker dyrebilder…. ❤
      Men så et lite “men”
      Ser dere noenganger leker med hunden /hundene på kunstgress bane? Har selv barn som spiller fotball ⚽ og der står det forbud mot lufting av hund på baneanlegget…. Tenkt på at det er bedre å leke i en park kanskje? 😄😄😄 for ja hunder skal få løpe løs, det gjør jeg med vår familie hund og.. Men ikke på idrettsanlegg.. Ikke for å peke, men informere bare 🌸🌸🌸

    17. Jeg såg på frustrerte fruer for en tid tilbake, når det var å finne på netflix/viaplay faktisk, MEN etter de tok det vekk derifra (har snakket med de på mail om hvorfor, men det var pga “tiden de fikk ha det ute gikk ut) så finner jeg ingen bra nettsteder med god oppløsning hvor jeg kan se serien, så over til spørsmålet:
      HVOR SER DU FRUSTRERTE FRUER? (håper på svar før neste spørsmålsrunde) <3

    18. Hvordan har du og Ulrik det om dagen?
      Kunne du kanskje tenkt å ta med oss i “et dag i mitt liv” vlog? der du filmer diverse scenarioer i løpet av en dag i livet ditt? Vlogging er utrolig populært, og man føler man blir kjent med personen bak bloggen på en helt annen måte om du skjønner <3

    19. Prøver dere aktivt å bli gravide på egehånd nå som dere ikke er midt i forsøk?
      Hva pleier du å trene?
      Hvor mange egg/embryo har dere igjen på frys?

    20. Ser du skriver at du er lei av å svare på spørsmål om hvorfor du stemple FrP under valget, men kan egentlig ikke se at så veldig mange av tilbakemeldingene og spørsmålene du fikk etter valget blir besvart så jeg prøver meg likevel 🙂 og dette er IKKE for å rakke ned på ditt valg, demokrati er demokrati og vi får alle stemme det vi vil. SÅ, over til spørsmålet mitt.
      La oss si dere forhåpentligvis får barn i løpet av denne regjeringsperioden. Har du ikke reflektert over hva velferdsstaten har å si for barnehage, permisjon, jordmor, helsesøster, sykehus, skole osv? Eller har dere en plan om å gjøre alt privat?

    21. Spørsmål til neste uke: Jeg husker en gang for lenge siden du hadde et innlegg hvor du blant annet fortalte at din største frykt var å ikke kunne bli gravid. Har du hatt en bad feeling på den fronten eller var det helt tilfeldig? Jeg har også alltid vært kjemperedd for det, og det kommenterte jeg også på det innlegget. Heldigvis ble jeg gravid kort tid etter. Men har tenkt på det flere ganger

    22. Hei! Du har et beundringsverdig pågangsmot, det vil jeg bare si 😊 For en tid tilbake fant jeg ut at jeg hadde hatt en MA, og jeg var da 3 mnd på vei. Vi har ikke lykkes i å bli gravid igjen enda, og det begynner virkelig å tære på, spesielt siden termindatoen jeg hadde fått er like rundt hjørnet. Du sier selv du klarer å glede deg når andre rundt deg blir gravid; hvordan tenker du for å klare det? Jeg har nære venninner rundt meg nå som har blitt gravid, og det føles forferdelig urettferdig, siden jeg i utgangspunket hadde termin leenge før det de har nå. Jeg klarer ikke å glede meg sammen med dem, og ender opp med å trekke meg helt vekk. Det føles grusomt, og jeg kan jo selvfølgelig ikke fortelle dem hvordan det føles…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg