STEMMEN MIN GÅR TIL..

Da har jeg stemt og det føles VELDIG bra! Jeg stemte som sagt ikke ved forrige Stortingsvalg og er faktisk flau over det ennå. Det skal aldri skje igjen. Jeg stemmer heller blankt enn ikke å stemme resten av livet. Jeg lover!

Stemmen min i dag gikk til Frp. Det var altså ingen som klarte å endre meningen min, selv med mange gode argumenter under dette innlegget. Jeg skal innrømme at jeg fikk en hel masse å tenke på etter at jeg leste alle kommentarene deres. Men som flere også påpekte så man kan ikke være enig i alt. Jeg er ikke enig i alt Frp mener, men det er likevel det partiet som jeg er mest enig i, noe jeg har funnet ut etter å ha lest meg litt opp på de forskjellige partiene og tatt flere partitester rundt på nett..

Her har jeg samlet noen standpunkter jeg er enig med i Frp sin politikk:

1. Eiendomsskatten må fjernes

Fremskrittspartiet er klare på at vi vil arbeide for å fjerne lov om eiendomsskatt. Vi vil frata kommunene mulighet til å innføre eiendomsskatt.

– Enig!

2. Skatter og avgifter må reduseres

FrP vil jobbe for lavere skatter for folk flest, ha enda lavere avgifter og fjerne eiendomsskatten.

– Enig!

3. Det må bli billigere å ha bil

FrP vil redusere engangsavgiften på bil betydelig, redusere det høye avgiftsnivået på bil og bilbruk, fjerne dagens bomstasjoner på offentlige veier, at registrerings- og omregistreringsavgiften kun skal dekke selvkost og øke vrakpanten på personbiler.

– Enig.

4. Alle nye motorveiprosjekter skal bygges med like høy standard

Fremskrittspartiet gikk i 2013 til valg på firefelts motorvei mellom Kristiansand og Stavanger. Med Ketil Solvik-Olsen som samferdselsminister skal den bygges som firefeltsvei med 110 km/t.

– Enig.

5. Alle eldre skal ha rett på sykehjemsplass

Fremskrittspartiet mener alle eldre skal ha lovfestet rett til sykehjemsplass når de trenger det. Vi har fått gjennomslag for lovfestet rett til heldøgnspleie og -omsorg.”

– Jaaaaa, enig <3

6. Bestemor skal få like god omsorg uansett hvilket postnummer hun har

FrP ønsker ikke at kommunegrensene skal være avgjørende for om eldre får sykehjemsplass, slik Ap vil ha det til. Det handler i detalj om postnummer. Det er for store forskjeller mellom tilbudet til eldre i norske kommuner.

FrPs eldrepolitikk handler om at de eldre ikke skal være prisgitt å bo i en kommune med god økonomistyring for å få sykehjemsplass. Derfor vil Fremskrittspartiet ha statlig finansiert eldreomsorg, en modell som nå testes ut i flere norske kommuner med gode resultater.“

– HELT ENIG!

7. Innvandrere som ikke lærer seg norsk skal miste velferdsytelser
Fremskrittspartiet mener innvandrere som ikke har lært seg norsk etter fem år skal kunne miste velferdsytelsene sine. Det er fordi vi mener det er rimelig å forvente at mennesker som bosetter seg i Norge har lært seg norsk etter fem år. Språk er nøkkelen til å kunne delta i et samfunn.”

– Enig.

8. Burka og nikab må forbys

FrP mener heldekkende plagg, som burka og nikab, er kvinneundertrykkende plagg som ikke har noe i det norske samfunnet å gjøre. Derfor vil vi forby slike plagg i offentlige rom.

– Denne er vanskelig, men jeg tror ikke jeg ønsker et slikt forbud.

9. Flyktninger skal ikke ha særfordeler. Ingen skal ha snarveier til trygd

Fremskrittspartiet mener det er urettferdig at en nylig ankommet flyktning skal ha bedre betingelser i Folketrygden enn det mennesker som har bodd i landet hele livet har. Derfor foreslo regjeringen å fjerne en rekke av særordningene for flyktninger i Folketrygden.”

– Enig.

10. Draps- og voldtektsmenn skal få strengere straffer

Fremskrittspartiet har i regjering fremmet forslag om strengere straffer for mennesker som har begått flere voldtekter eller drap. Det handler om å ta hensyn til ofrene.

– Ja, fy søren! Jeg er så ENIG!

11. Familiene skal selv bestemme hvor mye permisjon mor og far skal ta

FrP mener at familiene selv skal kunne fordele permisjonen mellom mor og far slik de ønsker og etter hva som passer familien best.

– Enig. Alle familier er forskjellige og har ulike behov.

Kilde: https://www.frp.no/ 

Til slutt vil jeg legge til at jeg følte det var ekstra viktig å bruke stemmeretten på de blå i år som selvstednig næringsdrivende! Heia de blå 💙💙

 

97 kommentarer
    1. Synes det er så bra at du stemmer! Og alle skal ha rett til å stemme på det de mener er riktig for dem 🙂
      Har ikke satt meg så veldig inn i politikken i år, og kan ikke stemme fordi jeg er dansk folkeregistert. Men lurte bare på om du vet noe om hvor pengene til f.eks. bedre eldreomsorg og veier skal komme fra hvis skatter og avgifter reduseres? Går det ut over skoler, generelt helse, osv?
      Ikke at jeg vet noen tall rundt det, bare nysgjerrig. Lurte også på om du tenker at det kan gå utover miljøet hvis det blir billigere å eie bil? At flere kanskje velger å kjøpe og kjøre bil som så fører til mer forrurensing?
      Ellers er jeg også enig i at alle skal ha rett på sykehjemsplass, at draps- og voldteksmenn skal få strengere straffer, og at mor og far selv skal bestemme fordeling av permisjon 🙂

    2. lovordene er gode foran et valg, Men etter forigestortingsvalg og mindre bommer er det bare fordobla seg.Avgifter kan de bare redusere men skatt er viktig å betale, Betaler jo skatt etter inntekt verre er det ikke,Alle sosser stemmer høyre med siv og Erna.

    3. Dersom eiendomsskatten forsvinner, vil det bli mye mindre inntekt til kommunen, noe som igjen vil gå utover økonomi i skole, barnehage, helse og øvrige tilbud i kommunen. Dette er noe som forhåpentligvis er noe som vil angå dere i fremtiden, så det er synd at foreldrenes grådighet skal gå utover barna på den måten.
      Mvh lærer i norsk skole.

    4. Om FrP: Dette er partiet for deg som er glad i en fest. Glem alle bekymringer om miljøtrusler, fartsgrenser, bompenger, skatter og avgifter, måtehold og forbruk. Vi lever bare én gang, og nå skal vi pinadø ha det artig.
      Det er bare å dra opp vikingsverdet, dra kredittkortet, bøtte nedpå gratis taxfree-eggelikør, svi opp alle pengene du måtte ha på snøscootere, vannscootere, Segways, avgiftsfrie dieselslukere og alt som er gøy. Alle skal få drikke alt som drikkes kan, og barnehager skal gis skjenkebevilling på brennevin.
      Oljefondet er å anse som ei åpnet flaske vin, og da gjelder det å helle ut og bøtte ned før innholdet fordamper av seg selv. Staten er, bortsett fra når den gir oss de oljepengene vi sårt fortjener, en vederstyggelighet. Og de er for åpne grenser for alt som er av penger fra utlandet, bare de brysomme og irriterende utlendingene selv kan holde seg unna landet vårt.
      For dette er vårt land, og her skal ingen komme her og komme her. Bortsett fra hvis det er kinesiske investorer. De skal helst også holde seg bort fra sitt eget land når vi besøker dem, og der skal de servere oss norsk akevitt og Grandiosa med brunost og norsk bacon på grisefest.
      Hvis du ikke heter mulla Krekar, da. Da aner ikke Fremskrittspartiet hva de skal gjøre, om de så sitter i regjering, og endatil om de har to forskjellige justisministre i en stortingsperiode.
      Lykke til!

    5. Bra valg 🙂 Stemmer også FrP – synes de får ufortjent mye pepper. Min mening er at mange av de som klager på FrP ikke har satt seg skikkelig inn i politikken dems!

    6. Helt enig! Jeg er veldig for strengere straffer for voldtekt og drapsmenn!! Tenk, Julio Kopseng fikk lovens strengeste straff for gjentatte voldtekter med FRP i regjering, det hadde nok aldri skjedd for fem år siden 🙂

    7. Så bra🙌🏼 Først og fremst for at du har stemt, men mest fordi du satt deg inn i politikken 🙂 💙💙💙

    8. Jeg kan ikke helt se hvordan punkt 2-6 skal gå opp. Betaler vi ingenting inn til fellesskapet, kan vi ikke kreve så mye tilbake heller. Hvem skal betale for disse sykehjemmene og veiutbyggingene hvis det ikke er penger i statskassa? Ja, vi har oljefondet, men det skal også bidra til et godt Norge for våre barn.

    9. Kjempe bra at du har stemt! 😀 Jeg stemte også på FRP mye pga at de tørr å si det ingen andre tørr, har god politikk med fokus på det beste for alle statsborgere! Blått er rått 😀

    10. Så flott at du har benyttet stemmeretten din, og flott at du har funnet et parti du er enig med! 🙂
      Når det er sagt, så skulle jeg ønske at du kunne forklart bedre hvorfor du er enig i mange av standpunktene over. Du sier deg f.eks. enig i punkt 9 om at flyktninger har særfordeler. Har de virkelig det? I så fall, hvilke? (Det riktige svaret finner man ikke på Frp sine nettsider, men på lovdata.no). Det er viktig ikke å sluke argumentasjonen rått.
      Hvem som helst kan slenge ut en påstand (noe politikere ofte har det med å gjøre), men det er viktig å underbygge den med korrekte, nyanserte og balanserte kilder (noe politikere gjerne kunne blitt flinkere til) 😛
      Det er selvsagt helt i orden å mene at man skal ha lavere skatter og avgifter, men bør man ha gjort seg noen tanker om hvordan man ellers skal finansiere samfunnet. Skal f.eks kun de som har råd til det få alders- og sykehjemsplasser eller behandling på sykehuset? Skal kun de som har råd til det sende ungene sine på skolen? Jeg anbefaler alle å lese seg litt opp på hva og hvordan staten får inn midler, og hvordan disse forvaltes. Jeg tror mange vil få seg en stor overraskelse. Når man står med fasiten i hånda, fremstår f.eks. Frp sine varsku om pengebruk på flyktninger/innvandrere som relativt ubegrunnede. Samtidig kan det være verdt å nevne at når pengene til skole og helse er fordelt, så er det småpenger igjen. Om politikerne rent faktisk hadde innfridd løftene om lavere skatter for “folk flest”, så hadde de ikke kunne holdt de andre løftene sine – for de koster penger.
      Det er et billig triks av politikere å si at de kutter skattene ved at man går fra f.eks. 28 % til 25 %. Jeg skjønner for så vidt at de sier det, for svært mange kjøper de jo. Men man må huske på at statens utgifter blir større og større for hvert år, og disse pengene MÅ inn. Derfor økes skatter og avgifter på mindre synlige områder samtidig som de kutter andre steder. I sum kommer folk flest sjelden så veldig annerledes ut. Slik har det også vært nå under borgerlig styre. Jeg er ikke politiker, men en “enkel” skattejurist som liker å lese statsbudsjettene, å følge med på lovendringer på skatte- og avgiftsområdet og å kryssjekke kilder.

    11. ALDRI i mitt liv har jeg kommentert en blogg men jeg er innom fast både her og andre steder, men ALDRI aldri aldri aldri har jeg blitt SÅ skuffet før av noe jeg har lest!
      Det står veldig mange sakelig argumenter overfor som forklarer kanskje i dybden hvorfor jeg ble skuffet.
      Du har all rett til å stemme og mene hva du enn vill. Men jeg trodde og var egentlig sikker på at du sto for bedre og sterkere prinsipper og meninger i livet enn det FRP står for! Guri assa..
      Skikkelig skuffende

    12. Flott stemt! Og samme her!
      Det folk ikke skjønner er at å senke skatter og avgifter, særlig for næringsdrivende og bedrifter, SKaPER arbeidsplasser i stedet for at bedrifter ikke tør å satse i Norge. Det aller beste vi gjør for velferd er å ha folk i jobb, og da må det være vilkår som gjør at folk tør å satse på ansatte. Sittende regjering ga over 20 mrd i skattelette og fikk over 60 mrd tilbake i skatteinntekter fordi bedrifter har kommet tilbake til Norge og flere er i jobb enn på lenge. Sånn må det fortsette, og de røde struper denne utviklingen . Stå på Julianne, kult at du går offentlig ut med dette 👍

    13. FRP tør å tale der andre tier. De går rett på sak, ikke så mye å tolke mellom linjene. Jeg tror det er mange som ikke vil innrømme at de gir stemme til dette partiet, så det er flott at du står for det du mener i denne sammenheng.
      Godt valg!

    14. Jeg kan også være enig i noe av ser FRP står for. Problemet for meg er at den splitt og hersk-retorikken fra dette partiet (les:Sylvi Listhaug) ligger så langt fra mine verdier som mulig. Vi skjønner jo alle at vi ikke kan ha “fri flyt” av innvandrere, men hun skaper et bilde av oss vs. dem som jeg ikke liker. Derfor har min stemme gått i den andre retningen. Forstår ikke hvordan hun kan fronte kristne verdier, det finnes ingen nestekjærlighet hos henne.
      Som lærer ser jeg også hvor korttenkt en del av skolepolitikken til Høyre er, noe jeg selvfølgelig er opptatt av.
      Vi stemmer alle etter hjertesaken(e). 🙂

    15. Kan du si noe om hva du tenker om miljø og klimautfordringene vi står ovenfor? Er det noe du har lagt vekt på i årets valg? Syns det er så merkelig at unge mennesker ikke tar disse utfordringene på alvor! Hadde vært interessant å høre dine tanker rundt det. Godt valg.

    16. Fint du stemmer. Men med det valget du har tatt kan du gjeeeerne la vær å stemme neste gang. Og nå har du mistet en fast leser,blir kvalm av det partiet.

    17. Ble skuffa over deg nå, men det er likevel bra at du har stemt. Jeg tenker at innvandrere flest er en berikelse for landet. Det er så mange barn og familier som er på flukt. Hvordan kan vi bare lukke øynene når så mange trenger legehjelp og en ny start. Innvandrere blir fremstilt som kriminelle og farlige men de er akkurat som deg! Vi får håpe frp får vin inn i butikken og vannscooter. Ikke mine hjertesaker akkurat.

    18. Hadde bare alle turt å være like ærlig og usminket som deg, Julianne.. Spiller ingen rolle om man er enig i ditt valg eller ei, du skader INGEN ved å dele dine meninger så saklig som du gjør. Stå på, jeg digger deg! Hilsen fast leser.

    19. Flott innlegg! Selv er jeg uenig i veldig mye av Frp sin politikk, men jeg verdsetter sånne som deg som tør å si hva du står for. Vi trenger mer av det i dagens samfunn hvor alle er redd for å tråkke andre på tærne med egne meninger. Selv har jeg stemt på MDG, og har opplevd at folk som er uenige i politikken blir direkte ufyselige når de finner ut hvilke verdier jeg står for. Som om det liksom skal endre mitt ståsted?? Prøv heller å overbevise meg om hvorfor jeg bør stemme noe annet på en ordentlig måte uten fornærmelser, så skal jeg alltid høre etter. At blogglesere truer med å boikotte bloggen din pga ditt standpunkt er for meg skikkelig tåpelig (og utrolig barnslig) oppførsel. Stå på Juliane!

    20. De “enkleste sjelene” er vel dere som tror at dere vet hva FrP står for, og har blitt hjernevasket av blodrøde sosialistjournalister. Lykke til, håper dere våkner snart!

    21. Oi, dette var skuffende. Kanskje ikke så overraskende, men likevel veldig skuffende.
      FrP er partiet for de som ikke ser lenger enn sin egen nese, eller bryr seg om andre enn seg selv.
      De sier de skal kutte avgifter for folk flest, men i realiteten kutter de skatter for de som har mest. Privatisering i helsevesenet bidrar til at de som har mest penger, skal kunne kjøpe seg plass foran i køen.
      Jeg syns det er helt feil at hvor mye penger du har eller er født inn i, skal avgjøre hva slags liv du skal ha. Det at du har penger, som greit nok at du har jobbet for, men mange jobber dobbelt så hardt og får mindre lønn, gjør ikke deg mer verdt en bra skole, et bra kulturtilbud, en bedre lege også videre.
      Og selv om man er enig i mye av hva et parti står for, må man tenke seg om det man ikke er enig i veier opp for det andre. Måten flyktninger blir behandlet på – som dyr – bør i seg selv være god nok grunn til å holde seg unna FrP. Synet på homofile det samme. Miljøpolitikken også.
      Så ja – dette var skuffende. At din samvittighet ikke når lenger enn nesetippen.

    22. Godt valg. Rødgrønn regjering er døden for grundervirksomhet og de med egen business. For meg stod det mellom Venstre og FRP, da Venstre er gode på dyrevelferd, men FRP vant tilslutt.
      Jeg var forresten gjennom mitt første egguttak idag, og følte meg utrolig mye bedre forberedt etter å ha lest bloggen din det siste året, så tusen takk for alt du deler 🙂

    23. Jeg syntes det er tøft av deg å være åpen om hvem du har valgt å stemme på. Ikke fordi du stemmer FrP, men fordi det man velger gjerne gjenspeiler fundamentale, personlige verdier, som kan skape ganske sterke, emosjonelle reaksjoner blandt de som igjen har andre verdier.
      Jeg personlig får vond smak i munnen av FrP, og kan faktisk ikke forstå hvordan (spesielt) unge mennesker kan stå for de verdiene som gjenspeiles i det partiet.. Har noen gode venner selv som stemmer det samme som deg, og de er både snille, gode og fine folk. Og du kan tro vi diskuterer! Nå stemmer flesteparten i omgangskretsen min til venstre for frp, og det er vel ganske typisk at de man kommer godt overens med har noenlunde like verdier som en selv, med unntak.
      Ingen kan fortelle deg hva du bør/eller burde ha stemt på, men det er liksom 8 andre partier å velge mellom (i tillegg til minipartiene), og du velger å gå til ytterste, ytterste ytterkant. Til et parti som er kjent for populisme, både i innland og utland (les gjerne om populisme hvis du vil vite hva det betyr). Istedenfor å bare lese programmet til det partiet man tror man er enig i, så tror jeg det er viktig å lese seg opp på nøytral informasjon som nevnt ovenfor her. Hvert parti har en tendens til å rosemale seg selv (for å få stemmer), og man får gjerne en annen synsvinkel når man går i sømmene på det de faktisk sier. God, gammeldags faktasjekk rett og slett.
      Er fremdeles glad for at du stemte da! Det er kjempeviktig. Og jeg syntes det er bedre at du stemmer FrP istedenfor å ikke stemme i det hele tatt (selvom jeg personlig heller kunne ønske du hadde stemt blankt, hehe).
      Menmen- demokrati er en fin ting, det er sundt å være uenig en gang i blandt, og jeg syntes det er flott at du skriver om viktigheten av å bruke stemmeretten sin 🙂
      Godt valg alle sammen!

    24. Men hvor skal FRP måtte ta pengene fra dersom eiendomsskatt fjernes, man innfører lavere skatt, billigere å kjøre bil,osv..? Har du tenkt på at hvis vi alle betaler litt skatt, en andel hver altså, så vil det komme fellesskapet til gode? Betyr ikke det noe?? Forøvrig har det forresten aldri før vært dyrere å kjøre bil nå under de borgerlige.. så at FrP fortsetter å promotere for lavere bilutgifter, og at velgerne fortsatt tror på det er for meg ei gåte.. og hva med de store klimautfordringene vi står ovenfor?? Er det viktig for FrP mon tro??

    25. Julianne drit i de som sier de er skuffet over deg! Det er mennesker med hodet festet til en rosa sky! Helt utrolig hva folk lirer ut av seg basert på partitilhørighet. Ta dere en bolle og klapp igjen! Dere er noen dømmende idioter uten kunnskap om samfunn og politikk spør dere meg!

    26. Altså, ser du ikke hvor selvmotsigende punktene du har ramset opp fra FrPs partiprogram er? Dersom man skal ha bedre veier, flere sykehjemsplasser osv – og samtidig senke skatter, avgifter og fjerne eiendomsskatten, hvor skal man da få pengene fra? Mitt inntrykk er at folk som stemmer FrP kun leser overskriftene og er lite opplyste om hvordan et godt velferdssamfunn fungerer.

    27. Innvandrere blir ikke behandlet som dyr i Norge. Selvfølgelig, ALLE institusjoner de havner på – har IKKE like bra standard. Men det har neimen ikke alle steder eldre/rusmisbrukere/barnevernsbarn havner heller.
      Har en fast kunde innom butikken min hver dag. Nav har bosatt henne ett sted med masse alkoholikere/rusmisbrukere. Det er mye bråk, skittent, strømmen går av/på, ingen moderne fasiliteter fungerer optimalt.
      Er det riktig at de som allerede bor i landet blir behandlet som dyr? Og dette involverer etniske/ikke etniske nordmenn – før dere drar rasisme kortet. Siden det tydeligvis er det eneste ordet dere kan.
      Har dere lest dere opp på partier i utlandet? DET er rasistiske partier det. FrP er søren meg liberalister i forhold. Skjerp dere, prøv å se ting fra flere sider – og lær dere et nytt ord enn rasist. For dere vet tydeligvis ikke HVA det ordet betyr.
      Ap/rødt/MPG er en uprøvd miks jeg virkelig ikke vil oppleve. At SÅ mange tror på dette – tyder på hvor lite dere har satt dere inn i politikken. MPG er illusjonister uten basic mattekunnskap. Vil dere ha fokus på miljø? HVORFOR HAR DERE IKKE STEMT VENSTRE I ALLE ÅR DA?!
      Parti med miljø fokus er ikke noe nytt……

    28. Bare synd at politikerne som skal gjennomføre disse punktene du er så enige er de mest umodne, ukvalifiserte og kunnskapsløse du finner i norsk politikk da. Men det er vel kanskje bare å ta valgomater og gjøre en sjekkliste på partiprogrammet? Bra ikke alle har et like naivt synd på politikk som deg!

    29. Å nei…. gjorde du?? Kan desverre ikke på noe som helst måte forstå hvorfor du valgte å stemme FrP. Skattelette og mindre avgifter? Vil det gjøre hverdagen din så mye bedre? Å få litt mer cash inn på neste månedslønning? Hva med om vi betaler litt mer, for at ALLE skal få det litt bedre ? Jeg evner ikke å forstå hvorfor den tanken er så vanskelig for så mange. Jeg blir oppriktig lei meg og oppgitt av å lese at så mange i Norge har en slik egosentrisk tankegang. Me, my self and I, hva? Er det slik vi Normenn har blitt ? Men, sånn er vi forskjellig. Godt valg, pilotfrue !

    30. Dette var virkelig skuffende. Jeg tenker mitt om de som stemmer Frp, og det er desverre ikke noe hyggelige tanker. Så da tror jeg det at du ikke er en person jeg ønsker å lese tanker og refleksjoner til, eller å følge livet ditt videre. Så takk for meg 🙂 Men lykke til med drømmen om et barn <3 Dette er noe jeg virkelig håper dere får til og har ønsket og håpet for dere! 🙂

    31. Der mistet du meg som leser også😔 Men du fikk Frank Johnny, dere er tydeligvis mer like; tankemessig….. Håper du forstår at ved å FJERNE skatter og avgifter, blir også det offentlige tilbudet til eldre, syke, barn og fattige dårligere…..

    32. Takker for meg som leser for nå. Det har vært utrolig fint og sterkt å følge dere i prøveprosessen. Bloggen har i det siste dessverre tatt en retning som ikke appellerer til meg – både med tanke på innhold og type innlegg. Ønsker deg dog lykke til med videre prøving. Håper det går veien for dere til slutt.

    33. Har du lest Moxnes sin fb-artikkel om Listhaug? “Det Sylvi vil du skal glemme” Eneste henne ønsker er makt. Kan ikke fordra denne manipulerende og maktsyke kvinnen. Skuffet over folk som ønsker henne i regjering!

    34. Må si jeg er litt overasket, hadde skjønt Høyre – men FrP. Hva i alle dager. Dette er jo virkelig white trash partiet! Det er ikke akkurat toppen av intelligente mennesker som stemmer det. Det blir “flott” for et eventuelt barn å vokse opp i et samfunn hvor det blir større og større forskjeller mellom mennesker og egoismen rår høyt. Krysser fingrene for at dere får til babydrømmen, men også for meg sier jeg takk for meg som leser. Jeg vil ikke støtte opp under mennesker med slike holdninger, jeg er bedre enn som så.

    35. Er så typisk at de “rike” stemmer på parti som ønsker skattekutt og fjerning av eiendomsskatt. Hvorfor betaler vi skatt? Jo fordi staten har ansvar for pensjon, utbygging av veier, sykehus, utdanning for å nevne noe. JA TIL SKATT,ja til et velferdssamfunn, ja til gratis utdanning, ja til gratis sykehus. Nei til økt forskjell mellom fattig og rik. Skatt er bra!

    36. Hei,
      Takker også for meg som leser nå. Det er trist å lese at du som når så mange ikke ser lengre og ikke kan tenke smartere. Til dere som sier at lavere skatter og avgifter gir flere arbeidsplasser. Ja jo mulig det. Men med FRP i regjering så kan det være bra å huske på at dette er midlertidige stillinger, vikariat og feks når det kommer til flybransjer utenlandske piloter som jobber på norske ruter etcetc. Hvorfor i all verden skal man ansette en norsk pilot i Norge når en ansettelse koster en brøkdel i Spania eller Latvia?? Toppen av ironi er jo at dette gjelder jobben til din mann også. Jeg jobber selv i flybransjen og uansett hvor forferdelig noen i mitt selskap syns innvandrere er så kan de ikke stemme på FRP for det betyr en veldig usikker fremtid. Så takk for det pilotfrue. Og takk for meg.

    37. Ser ikke ut til at du er den eneste som har stemt FrP ved dette valget, heldigvis!! Må le av å lese at folk ikke gidder å lese bloggen din mer pga hvem du velger å stemme på. Leste en gang om en fyr som sa at det er verre å stå fram som “FrPèr” enn homofil, og det tror jeg jammen han har rett i. Hvis folk hadde skrevet at de ikke gadd å lese bloggen mer, til en som stod fram som homofil, ja så hadde vel det blitt medieoppslag. Men all den skittkastingen som har vært mot FrP og Sylvi Listhaug ja det må vi bare akseptere. Derfor fryder jeg meg i kveld av å se hvor godt FrP har gjort det så langt under denne valgdagen, og det må vel bety at en god del av den norske befolkningen er godt fornøyd med hva de har fått til. Flott at du tør å stå fram med ditt valg, tragisk at man må si det, men det er faktisk tøft gjort! Du har i hvertfall fått en ny leser her;)

    38. Jeg stemte FrP idag jeg også. Veldig fornøyd med det 🙂 Det er første gang jeg stemmer på Stortingsvalg i år, så er litt ekstra spennende! 😀

    39. hva skal man med fete motorveier og mindre skatt, når planeten går under? bryr du deg ikke om miljøet, dyrene og det flotte landet vårt? skuff:(

    40. Skal vi ikke hjelpe mennesker i nød? Skal vi ikke betale inn til felleskassen slik at barn kan gå på en god og forent fellesskole? Hvem skal betale for sykehjemsplass til de eldre?
      Du synes alle eldre burde få en plass på sykehjem uavhengig av kommunens økonomi. Men uten skatter og avgifter vil en ikke kunne betale for de plassene. Da må en betale fra egen lomme, og de eldre som ikke har råd til dette får ikke sykehjemsplass. Så da er det faktisk bare til de som har mest.
      Norge er verdens beste land å bo i fordi vi har små forskjeller og store muligheter for alle. Du som tjener så godt har mer enn god nok råd til å gi litt til de som har mindre. Det handler om at vi lever i et fellesskap hvor man bryr seg om hverandre.

    41. Jeg har fulgt bloggen din i flere år, men i dag takker jeg for meg. Det er svært modig av deg å stå frem som frp’er, men dette sier så mye om deg for meg og som jeg er sterkt uenig i. Samtidig virker stemmen din svært lite gjennomtenkt. I hvilken verden tror du alt dette går opp? Du fremstår som en eldre dame uten livserfaring og evne til refleksjon.

    42. Jeg har aldri kommentert på denne bloggen eller andre blogger for den saks skyld. Det er dessverre ikke overraskende at du velger FrP, da det er et parti som virkelig taler til de som ikke har satt seg godt inn i velferdspolitikk, politisk historie, helsevesenets funksjon og skolepolitikk. Det er et parti som gir umiddelbart velbehag for den egoistiske og korttenkte, og for de med fremmedfrykt.
      Jeg mistet totalt interessen for denne bloggen, som jeg tidligere har fulgt pga ærlighet og oppriktighet. Jeg tror ikke du er “ond” på noen som helst måte, bare ikke så gjennomtenkt og opplyst som jeg feilaktig tok deg for å være.
      Velger dessverre bort denne bloggen og deg på sosiale medier, fordi dette ble bare for ulikt meg og verdiene jeg står for.
      Lykke til videre!

    43. Det som er så tragisk ved valg er at mange av de som skal stemme og som ikke har en god nok forståelse for sammenhengene i politikken, ender opp med å stemme på partier som tilsynelatende ser ut som et parti med gode saker. Den fellen tror jeg dessverre du har gått i nå. Hvis du ser over sakene du har fremhevet, motsier de hverandre. Lavere skatter og avgifter gir dessverre ikke bedre velferdstjenester. For hvem skal betale for dette?? Ikke de rike iallfall, som får million på million i skattekutt hvert år. Denne borgerlige regjeringen gjør det slik at de svakeste og syke i samfunnet må betale for dette, ved å kutte i deres økonomi som allerede er dårlig. Når det er sagt, så er det bra at dustemte. Det er faktisk viktigere enn hvilket parti folk velger å stemme.

    44. Frp?! Då bryr du det ikkje mykje om oppveksten og framtida til ungane dine vertfall! Sikkert eit flott parti å stemme på når ein er aleine.. men familiepolitikken deira er heilt på trynet..

    45. Fantastisk, Julianne! Dette er så utrolige viktige punkter, og det gleder meg virkelig at du har tatt dette standpunktet. Ikke hør på alt negativt, syntes du er utrolig tøff som sier det du mener høyt! Jeg stemmer også Fremskrittspartiet, og fysøren så stolt jeg er! Gratulerer med valgseieren!
      Lykke til videre, du har definitivt fått en fast leser.

    46. Vil bare påpeke at med å senke skattene med 22 milliarder som denne regjeringen har gjort, har inntektene til staten økt med 64 milliarder. Så at all skattereduksjon fører til mindre inntekt er feil. Forskjellen på rødgrønn og blåblå politikk er 3-4 promille av et statsbudskjett på ca 1300 milliarder, så hvem som styrer har veldig lite å si for økonomien. Forskjellen ligger i hva slags virkemiddel man velger å bruke. Blåblå bruker skattelette som gulrot, rødgrønne bruker pisk!
      Jeg stemmer frp selv, men er oppegående nok til å se at hadde det blitt rødgrønn hadde ikke min personlige økonomi hvert veldig mye anderledes. Kanskje inntekten hadde økt noe, men skattene hadde også økt så forskjellen hadde uansett vært minimal

    47. Huff da. Med de punktene du har ramset opp der fremstår du dessverre som veldig enkel og lite reflektert. Tror ikke jeg kommer til å lese bloggen din mer, rett og slett fordi jeg har problemer med å sympatisere med mennesker med så egoistisk tankegang… Lykke til i “riking-tilværelsen”, mange med penger som fortsatt har bena på jorda, jeg trodde feilaktig at du var en av dem…

    48. Du er tøffere enn gjennomsnittet!!!
      Tøft av deg å dele hva du stemmer, og de som skulle la være å lese bloggen din fordi du har en egen mening, de må se seg selv i speilet.
      Jeg stemte også FrP! Jeg er medlem i høyre, men stemte FrP for å styre høyre mot en mer høyrepolitikk. Det er ikke alle som forstår at for å kunne dele ut goder, så må man først danne et grunnlag å tjene penger på. Venstresiden er flinke til å dele… Og det er jo bare moro å dele ut goder. For all del. Om man har råd.

    49. DU SKAL IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL, DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! Sitat: Arnulf Øverland. Tenk om flere hadde tenkt som han!
      Og som flere her poengterer; hvis skatten skal reduseres, hva skal veier, sykehjem, skole osv betales med? Svar gjerne på dette i uken spørsmål. Interessant om du har en løsning på det. Og før du svarer oljefondet – husk at vi snart ikke har mer olje igjen/får solgt den pga verdens mål om reduserte klimautslipp.

    50. what, om folk ikke betaler skatt vil det bli mindre penger til for eksempel eldreomsorg og skole. Greit at du har råd til å betale skole for eventuelle barn, men det er det langt i fra alle som har. Skatt er en viktig del av samfunnet vårt for å sikre at slike ting skal kunne være et “gratis” tilbud for alle

    51. Jeg er ikke overrasket. På ingen måte. Foreldregenerasjonen har oppdratt en oss til å bli en gjeng bortskjemte egoister som bare vil nyte uten å yte.

    52. Bra valg og flott at du lar din stemme høres; keep up the good work!
      ps: Leser litt av kommentarene her, men regner med at du gjennomskuer de fleste som slenger med leppa her 😉

    53. Jeg stemmer også FrP, og er såå glad i dag 😀 Elsker at du sier høyt at du stemmer FrP, siden det nærmest har blitt en tabu ting å innrømme!

    54. De lover mye, men hvordan skal de klare å holde det ved å reduaere skatter og avgifter. Jeg jobber som lærer og etter fire år med blå regjering ser vi dessverre et resultat av dette i form av nedbemanning, større klasser og mindre penger å bruke på god undervisning. De store egoistene som allerede sitter “fint” i det stemmer blått, men du har nok ikke tenkt mye på dine fremtidige barn som skal inn i skole og bhg når du stemmer frp. Eller de skal kanskje gå privat skole..? Håper snart folk får opp øynenene for et varmere samfunn.

    55. Angående ditt ønske om at det skal bli billigere å kjøre bil: formålet med bilavgifter er at du skal ta høyde for hele kostnaden ved bilkjøringen din når du bestemmer deg for fremkomstmiddel. Når du kjører bil påfører du samfunnet (Meg og alle andre som leser bloggen din)en kostnad, og benytter du deg av og ødelegger et gode vi har felles tilgang til. Din bruk av dette gode begrenser andres bruk av det. Under konvensjonelle private eiendomsrettsregimer, der du f.eks bruker noe som er mitt, ville du naturligvis måtte betale for denne bruken. Men siden naturen er et felleseie uten privat eiendomsrett så svikter markedet og du betaler ikke den fulle kostnaden av din aktivitet.
      Med andre ord korrigerer bilavgifter for en markedssvikt og forsikrer om at du betaler den fulle kostnaden av fib økonomiske aktivitet. Du står fremdeles fritt til å velge mellom å kjøre bil og å benytte andre fremkomstmidler, men med bilavgifter, blir det du koster samfunnet en del av den avveiningene du tar.
      Dette er ganske Standard økonomisk praksis, og jeg synes det er vanskelig å se hvordan man skal argumentere i mot det at man skal betale for seg.

    56. Det er så morsomt å se hvor mange det er som tror at Høyre og Frp fjerner velferd. Nå har de styrt landet i 4 år, og Norge topper fremdeles listen over der det er bedt å leve. Flere er i jobb enn på lenge og NAV lever i beste velgående. Hallo alle røde, få hodet ut av rævva og se hvordan Norge er i dag etter 4 borgerlige år. Har vi det verre enn noen gang?? NEI 🙂

    57. Jeg har aldri kommentert før, men jeg vil skrive noen ord til deg! For det første, så vil jeg gratulere deg med valget! Du er sikkert kjempe fornøyd! Lavere skatter, billige biler og alt det andre.. Jeg har ikke lest så mye på bloggen din, men jeg har fått med meg at dere prøver å få barn! Jeg håper dere lykkes og at dine barn og dine barnebarn får oppleve det å vokse opp i en velferdsstat som det du og jeg har gjort. Med FrP vil dette være umulig. Hvis vi skal få skattelette i hue og ræva blir det mindre igjen til kommunene! Det igjen vil gå utover barnehagene, barneskolene, ungdomsskolene, eldreomsorgen og sykehus! Jeg har tre vakre barn, og takketvære velferdsordninger i dette landet så har alle mine tre fått barnehageplass, jeg betaler 2800 kr i mnd pr barn. De har fått gratis tannlege, bortsett fra at jeg måtte punge ut 10000 kr i egenandel for regulering til en av de. Jeg har kunnet jobbe fulltid takket være en god SFO løsning og de har tilbud om svømmelære gjennom skolen og alle tre har gått på aktiviteter dekt av kommunen og dugnadsarbeid. Fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid har jeg fått behandling av jordmor uten å betale en krone, jeg har født mine barn på sykehus, ligget der i tre dager, fått mat, støtte og kjærlighet og det uten å betale en krone! Når vi har kommet oss hjem med den lille poden, har helsesøster tatt seg turen hjem til oss, gitt oss trygghet og gode råd! Dette også uten å betale en krone! Og ikke nok med det, jeg har fått lov til å gå hjemme med alle tre barna i nesten et år, uten å bekymre meg for hverken jobben eller økonomien. Hvis du ikke er fra Norge, er jeg ganske sikker på at de fleste vil tro at jeg må være en spesielt utvalgt person som får alle disse godene! Men nei! Jeg er en del av en velferdsordning, en slags dugnad hvor alle er med på å bidra ved å betale skatt slik at alle som bor i Norge har krav på dette her! Det er unikt og vi skal verdsette det og vi bør for våre barns og barnebarns skyld fortsette med det. Hvis det hadde vært opp til FrP så ville ikke dette vært mulig! Når du og din mann fant ut av at dere slet med å få barn fikk du også hjelp av offentlig sykehus! Dette er vel noe dere har satt pris på og verdsatt! Med en regjering som er for privatisering av det meste vil denne muligheten forsvinne for mange! Er det et slikt Norge du ønsker å leve i? Et land hvor bare de rikeste kan meske seg i goder og de som av en eller annen grunn ikke helt har fått det til skal få enda dårligere vilkår? Hva om du skulle bli alenemor? Jeg skal love deg at du vil trenge hjelp fra et eller annet offentlig tilbud! Da er en velferdsordning god å ha! Det er så lett å se seg blind på lovnader fra de forskjellige partiene, men høres det ut til å være for godt til å være sant, så er det som regel det. Vi har ikke en utømmelig kilde med olje og vi alle må bidra for at hjulene skal gå rundt. Vi må ta lærdom av våre besteforeldre og foreldre å fortsette å bygge Norge opp som en raus nasjon hvor alle er like mye verdt. Hvis ikke vil forskjellen bli så stor at vi vil miste alt det som gjør det så fantastisk å bo i dette landet. I dag trenger du kanskje ikke så mye hjelp, men i morgen kan det kanskje være deg som vil sitte i stolen med gjeipen ned å tenke hva gjør jeg nå! Da er det godt å vite at du vil få den hjelpen du trenger og at det er ressurser som er satt av for å hjelpe akkurat deg. Jeg og min mann tjener godt, og jeg betaler skatt, avgifter med et ønske om å få bidra til et Norge hvor alle kan få en del av kaka. Er man Norsk statsborger, så har man allerede vunnet! La oss være fornøyd med det!

    58. Har fulgt ivrig med på bloggen din og tenkt på deg som en som skiller deg litt ut i mengden av bloggere. Men jeg tror dessverre ikke jeg ønsker å følge denne bloggen videre nå. I det siste har du mistet mye av det som gjorde meg så interessert, og du blogger også veldig sjelden og med mye annonser for tiden.
      Ønsker deg lykke til med prøvingen. Håper det går i orden for dere snart, og at du til neste valg setter deg mer inn i hva som vil være det beste for Lykke og/eller Severins oppvekst. Det er dessverre ikke Frp.

    59. Synes du får unødvendig mye negative reaksjoner på ærligheten din rundt hva du stemte. Jeg synes det er trist at vi i et demokrati der alles stemme teller, ikke kan godta at andre har ulike meninger enn oss selv! Jeg er ikke så veldig fan av alt Jensen mener, men har god tro på 4 nye år! Stå på! 🙂

    60. Helt tydelig at ingen her er foreldre, eller enslige eller syke. Dere har faen ikke peiling. Får virkelig håpe dere holder dere friske og har en stabil økonomi gjennom de neste 4 årene ellers vil dere bli overraska.

    61. Hvorfor det Camilla? Har vært i permisjon med full lønn jeg, noe Høyre innførte for selvstendig næringsdrivende forrige gang de styrte (ca 2000). Helsekøene blir kortere pga private aktører som staten betaler for, fritt sykehusvalg vet du… innført av Høyre. Trygdeytelser har vi også, NAV tar stadig 1/3 av statsbudsjettet, så hva i all verden klager du på?? Hallo?

    62. Miljøet da? Du bryr deg vel ikke bare det blir billigere Jeg kjører bil…. Hva med fremmedfrykten de sprer? Hvilke tanker gjør du deg om arbeidslivet fremover, med svekkelse av fagforeningene og mer bruk av midlertidig ansettelser? Hva tror du skatteletter vil føre til?

    63. Du forstår vel at man ikke kan få i pose og sekk? Hvis skattene kuttes, hvor skal pengene til eldreomsorg og lengre fengselsstraffer komme fra..? Er det noen andre goder vi har på grunn av skatten du tenker vi kunne klart oss uten? Kortere fødselspermisjon? 5 ganger dyrere fastlege? 100 000 for et år på offentlig universitet?

    64. Jeg orket ikke lese 80 kommentarer for å se om noen flere har spurt.
      Hvor mener du at staten skal ta pengene fra når frp vil fjerne masse skatter og avgifter? Flere og bedre sykehjemsplasser, som du er enig i, koster mer penger. Dersom vi betaler mindre skatter og avgifter så vil det til slutt bli sånn at det kun er de rike som har råd til de bra og fine sykehjemsplassene.
      Jeg syntes også det er kjedelig med skatter og avgifter, men da jeg gikk gravid og fødte så var jeg glad det ikke kostet meg noe! Og da det viste seg at barnet jeg fødte hadde hjertefeil er jeg glad for at det ikke var noen spørsmål om penger. Automatisk så var det blant de beste legene i verden som opererte og følger opp barnet mitt.
      Jeg har gått privat også på ting det offentlige ikke kan så mye om, og jeg har vurdert privat når jeg ikke har blitt hørt, så det offentlige kan absolutt bli bedre.
      Uansett, fordi vi betaler mye både her og der så har vi et flott og gratis helsevesen når vi plutselig trenger det. Men takket være den blå regjeringen så kan jeg ikke velge om jeg skal være hjemme med mitt syke barn eller sende det i bhg.
      Jeg er spent på hva du stemmer ved neste stortingsvalg når du forhåpentligvis har blitt mamma! Og jeg håper selvsagt at dere får et friskt barn, for jeg unner ingen et sykt barn. Men veldig ofte så vet man ikke før etter fødsel, noen ganger så vet man ikke før symptomer dukker opp. Da er plutselig skatter og avgifter helt suverent! Mye heller det og gratis helsevesen. Uansett så skal dere jo på helsestasjon med barnet. Det er også et gratis tilbud pga skatter og avgifter. ❤

    65. Jeg vil berømme deg for å ha stemt. Jeg er ikke enig i valget ditt, men det er en del av demokratiet. Alle har rett til å stemme på det partiet de mener har det beste programmet, gir de beste godene eller vil gi et bedre samfunn.
      Jeg våger å tro at du ikke kan ha opplevd så mye motgang, og opplevd hvordan velferdssystemet vårt fungerer. Hvis du hadde det, hadde du kanskje satt pris på å betale skatt fordi du har sett hvor viktig det er å plukke opp og støtte dem som ligger nede.
      Jeg var psykisk syk og fikk støtte fra NAV i to år mens jeg kom meg på føttene igjen. Støtten fra NAV gjorde at jeg fikk arbeide (praksis) etter evne, med visshet om at hvis jeg falt, ville ikke støtten forsvinne, men jeg ville bli hjulpet på føttene igjen. Jeg falt, flere ganger, men ble litt bedre for hver gang. Jeg kunne være økonomisk uavhengig av mine foreldre, selv om jeg snudde hver krone. Det var ikke noe luksusliv.
      Jeg har sykehusinnleggelser bak meg, innleggelser jeg ikke hadde hatt råd til hvis det ikke var gratis. Jeg har gått i skole – det har vi vel alle? Vet du hvor mye det koster å ha et barn i skolen i ett år?
      Nei, jeg var på venstresiden før jeg var “på NAV”, og den posisjonen fikk jeg bare bekrefta etter at jeg kom meg i jobb igjen og ble frisk igjen. Jeg er sjeleglad for hjelpa jeg fikk, og jeg betaler hver skattekrone med glede fordi jeg vet hvor viktig det er.
      Jeg vil på ingen måte male et glansbilde av NAV – jeg hadde selv mine utfordringer med den institusjonen. Jeg ser bare hvor viktig det er at vi skatter for å kunne betale for velferdsgoder vi alle benytter oss av, uansett.

    66. Helt enig med deg! Godt stemt. Vi må få en stat som blander seg mindre inn i folks privatliv og la enkeltindividet få bestemme mer over sin egen hverdag.

    67. Var fast leser, men har ikke lest bloggen din siden du sa du vurderte å stemme Frp. Kom tilbake nå for å sjekke om du faktisk ville gjøre det. Da melder jeg meg ut herfra igjen, og kommer ikke til å bidra med klikk og dermed penger til deg i framtiden. Med all respekt – jeg er på alder med deg og gravid og synes det er uforståelig at du ikke tenker mer på miljøet. Skjønner ikke hvordan du ser for deg fremtiden til barnet ditt? Er du klimafornekter?

    68. MEN FrP. er imot eggdonasjon og 3 gratis prøverørsforsøk!!! Syns du DET er greit?? Jeg syns partiet har masse bra argumenter men dette gjør at jeg ikke stemmer på de! Tenk på alle som ikke hadde hatt mulighet til og gjennomgå prøverør viss de ikke fikk dekket 3 forsøk pga. økonomi!!!!! Jeg støtter de overhodet ikke når de er så imot det! Hilsen ei som har gjennomgått mange prøverørsforsøk selv og ikke hadde hatt mulighet til det om det ikke ble dekket! Og det beste av alt var at vi lykkes, så når vi fikk førstemann fikk vi jo 3 nye forsøk som ble dekket! Har hatt 9 forsøk tilsaman, derav 6 ble dekket! Så 3 forsøk vi måtte betale helt selv! Takk Gud for at det offentlige betalte 6 ganger ellers hadde vi ikke sittet her med 2 prøverørsbarn idag.;)

    69. Hei!
      Det jeg ikke skjønner. Frp vil få bort eiendomsskatten og kutt i avgifter i skatt. Samt gi mer til de eldre. Men om det blir kutt i avgifter, skatt og blir tatt bort eiendomsskatt så sitter en igjen med enda mindre til de eldre. Hvor skal de pengene komme fra? Ps. Blåblå regjeringen tok fra min funksjonshemmende bror bostøtten. Han som får minstepensjon og må betale mye for pleiehjemmet han bor på. Hadde det ikke vært for resurssterke foreldre så hadde han så vidt klart seg nå. Denne blåblå regjeringen tar fra de fattige og gir til de rike. Synes du det er rett?

    70. Det at mor og far skal kunne dele permisjonen mellom seg som det passer best er jeg helt enig i! Visste du at i dag er det sånn at vist far av en eller annen grunn må ta hele permisjonen (pga mor er syk eller noe), så må mor levere legeærklering på at hun ikke klarer ta vare på barnet helt alene.. noe som blir helt feil syns jeg.. det skal kunne gå an at far tar hele eller som det passer best uten å måtte skive under på at mor ikke klarer ta vare på barnet, for det er jo ikke alltid realiteten selv om far må ta hele permisjonen.

    71. Kjenner jeg ble skikkelig skuffet nå.. du har selvfølgelig rett til å stemme det du vil- vi er heldige som har demokrati i Norge.. men FrP ?! Du som ønsker så gjerne å bli mamma, bryr du deg ikke om barna dine sin fremtid? Har du virkelig satt deg inn i alle partiprogrammene og hvilke partier som har slått seg sammen? Jeg bare synes valget ditt strider sånn imot slik jeg får inntrykk av at du er gjennom bloggen din, du har virket så utrolig jordnær og medmenneskelig.. men da har jeg vell tatt helt feil.. Jeg betaler gledelig skatt, avgifter og gjerne mer!! Vi er så privilegert som bor i Norge

    72. Må bare si WOW over enkelte over her. “Mistet nå en fast leser” ved at hun forteller at hun stemmer FrP? Bare fordi Julianne tenker litt annerledes enn dere? Husk at hun er selvstendig næringsdrivende, og da er faktisk blått veien å gå. Om dere setter dere inn i både oljepolitikken og innvandringspolitikken til både AP og FrP, så ser dere at det ikke er så store forskjeller som dere tror. Det er bare det at FrP sier ting mer rett ut enn AP. Vi er priviligerte som bor i Norge og har denne stemmeretten. Bruk den! Men ikke se ned på folk som ikke stemmer det samme som dere, for vi er alle ulike med ulike behov.

    73. Hvor skal vi få penger til flere sykehjemsplasser o.l hvis vi ikke skal betale eiendomsskatt og mindre i skatter og avgifter. Hvor kommer pengene fra. Det er så korttenkt. Jeg fatter ikke hvordan det skal gå. FrP lover ting de umulig kan holde. Som bare “enkle” mennesker som ikke tenker lenger enn nesetippen klarer å gå på. Også tenker de veldig meg, meg og atter meg. De tar jo penger fra alenemødre, uføre og de som har minst. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan tenke på andre mennesker også. Det er jo de rike som får mest nå.

    74. Alvorlig talt! Er dere en gjeng med 10 åringer? ” visst ikke du vil gjøre sånn som jeg har lyst til, så vil ikke jeg leke med deg”. Herregud så latterlig. Så fordi hun har valgt å stemme noe annet enn DEG så gir det deg rett til å være skuffet? og gir det grunnlag for å slutte å lese bloggen- hva hun stemte ved stortingsvalget? Herregud, sånne latterlige mennesker hadde jeg ikke ønsket skulle lese min blogg iallefall. Hva med å være enig om å være uenig? Alle har rett til å mene hva de vil, men det betyr ikke at man skal bli halshugd for å mene noe annet enn det DU mener. Hva med å respektere at vi har forskjellige meninger?! Tipper hun ikke lagde dette innlegget for å diskutere politikk og å måtte forsvare sine meninger. Klapp på skuldra for å være ærlig å stå for det HUN tror på. Alle dere som bruker ” skuffet” kortet- gå å legg dere !

    75. Er helt enig med deg❤️ Og stemte selv FrP.
      Og jeg kjenner at jeg er så LEI av folk som rakker ned på FRO… Man hører aldri de fra FrP rakker ned på de som stemmer SP f.eks?? Og igjen, bare i dette kommentarfeltet, så tror de folkene som IKKE stemmer FrP at de er SÅ mye smartere enn de som stemmer FrP og faktisk håner og ser ned på de som gjør det. Og det for meg er enda verre enn alt! Bare hør på hvordan de snakker til deg nå Julianne bare pga du faktisk har tatt et valg om å stemme FrP. Så velger de å se NED på deg og sier du er ENKEL? Altså det er så frekt at jeg ikke har ord. De største mobberne er de som snakker ned om noe som bare er uenige med dem, og som ser ned på en bare pga man stemmer FrP. Og de sier mest om de spør du meg…… Tragisk at voksne mennesker skal være så frekke at de angriper personer bare pga de har andre meninger enn seg selv. Og igjen er det BARE venstesiden som holder på slik, og Dèt er kritikkverdig.

    76. fytti!!!! digger deg for at din stemme gikk til FRP<3 er enig i alle punktene du skrev, må si du er den eneste bloggeren som virker fornuftig å klok! stå på nydelige deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg