HVORFOR BLOGGER DU SÅ LITE?

Hei, dere. Det har blitt litt sene og få innlegg fra meg i det siste. Jeg vet dere legger merke til det og jeg vet at mange synes det er irriterende. Det har sine grunner og jeg har derfor ikke tenkt til å beklage meg for det eller love at alt skal bli så bra, for det blir bare dumt. Dette innlegget er ment for å informere dere, ikke som en unnskyldning. Jeg har jo ingen unnskyldning for ikke å gjøre jobben min, men jeg har en grunn til hvorfor jeg er noe fraværende og det er fordi jeg ikke er helt meg selv om dagen. Jeg sover dårlig om nettene og jeg føler meg helt tom for energi om dagene. Jeg er irritabel og nedfor i det ene øyeblikket og glad i det andre øyeblikket. Humørsvingningene tar mye energi. Det har faktisk gått så langt at jeg har vurdert å slutte.. Slutte å blogge altså. Men jeg har kommet frem til at det ikke er denne bloggen som tar kreftene mine. Jeg er bare sliten og det er helt normalt etter alt jeg har vært gjennom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Legen min spurte om jeg ville ha sykemelding, men jeg takket nei. Jeg burde kanskje ha takket ja, men det er liksom ikke helt min stil. Jeg har aldri sykemeldt meg fra noe jeg kan huske, så det føltes bare rart. Sykemelde meg fra bloggen liksom? Hva hjelper det? Bloggingen gir meg energi. Dere gir meg energi, og det er jeg så ufattelig takknemlig for. Derfor må jeg bare ta meg selv i nakken og komme tilbake til de gode rutinene. Jeg elsker jo egentlig rutiner.

Treningen sliter jeg også med for tiden og sunn mat frister ikke. Herregud, hvor er det blitt av motivasjonen min? Jeg elsker jo egentlig å trene og spise sunt. I perioder som dette hvor alt føles litt ekstra tungt så får jeg også skrivesperre, noe som fører til at det blir et tiltak å sette seg ned foran macen og som da er grunnen til at det først skjer sent på kveldene. Ingenting føles viktig nok. Jeg går hele dagen å tenker på hva jeg skal dele med dere og starter ofte på fire innlegg før jeg kommer i gang med det jeg vil formidle. Det er så kjipt, for jeg elsker jo egentlig å skrive. Det innlegget her foreksempel føles helt teit å publisere, men det er i hvert fall ærlig. Det håper jeg dere setter pris på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg føne håret og fikse meg litt før Ulrik kommer hjem. Han fortjener en kone som tar litt bedre vare på seg selv enn hva jeg har gjort i det siste. Dessuten vet jeg at slike overfladiske ting gir meg glede. Jeg elsker jo egentlig å stelle meg for han..

59 kommentarer
    1. Alle forstår at det dere har gått i gjennom suger krefter, mot og energi. Bruk den tiden dere trenger, de trofaste bloggleserne forsvinner ikke uansett❤️ Håper dere snart får en opptur! Mange gode tanker fra meg

    2. Jeg tror det er ærligheten din som gjør at mange følger deg <3 Du har holdt deg stabilt på topp ti gjennom lang tid og det er det jo flere grunner til. Fortsett slik du gjør. Du trenger ikke unnskylde noen ting. Det finnes ingen mal eller fasit på god blogging. Ønsker dere all mulig glede og lykke fremover 🙂
      Klemmer fra FR

    3. Gjør akkurat det som føles riktig for deg, har hatt mange i livet mitt med store utfordringer når det gjelder barn, vi har alle barn i dag, eller rettelse de som ikke har fått, føder neste fredag💘 Og vi er alle forskjellige, med forskjellige utfordringer 😍 dere kommer også i mål, noen ganger må man bare ta en omvei!!! Det løser seg!!!

    4. Kan ikke forstå at noen henger seg opp i ditt fravær.. Dere har gått igjennom utrolig mye, det er klart det påvirker én. Synes rett og slett du skal sykemelde deg, det er ingen skam i å være sykemeldt. Det er større skam å ikke lytte til kroppen når den skriker etter en pause. Det hadde nok vært godt for deg å legge bloggen på hylla en liten periode uten dårlig samvittighet. Da skal du se at du kommer sterkere tilbake😊 Synes dere er så sterke, og jeg håper virkelig at drømmen deres snart går i oppfyllelse! Husk å ta vare på deg selv❤

    5. Synes du flink til å blogge jeg. Ikke tenk på alt det negative, fokuser på det positive. Venninnen min og mannen ble gravide etter 7år med prøving/prøverør så ikke gi opp, om det tar 6år til for dere også så blir det verdt det den dagen junior kommer😊👍🏼

    6. Det er helt greit å ha de følelsene du har, og jeg tror det er mange som virkelig forstår det. Jeg håper hvertfall det. Ta vare på deg selv, jo lengre man graver seg ned, jo lengre vei er det å komme tilbake. Håper på det beste for dere, lykke til med utredningen ❤️

    7. Det er en enorm styrke i å være ærlig. Det er befriende! Du skal gjøre det som gir deg energi. Ikke ha dårlig samvittighet for bloggen eller leserene. Det betyr så lite oppe i alt. Vi er her om du skulle ville ta en pause. Senk kravene og forventningene til deg selv. Det du gjør er mer enn bra nok. Den du er..er MER enn bra nok. Sender deg en varm klem.

    8. Et spørsmål om å være sykemeldt som blogger. Hvordan fungerer det? Har du en fast lønn fra nettavisen + antall blogg innlegg eller antall klikk? Eller er det et litt mer bevis på hvorfor du ikke blogger?
      Dette er ikke ment som noe negativt. Bare lurer på hvordan det i teorien fungerer. Syns du skal lytte til kroppen din, om du klarer et blogginnlegg så gjør du det eller så dropper du det 🙂 viktig å lytte til kroppen, eller så går man på en smell.

    9. Du er helt herlig Julianne! Hold motet oppe, dere fortjener alt dere ønsker dere, og en gang i nær fremtid vil det forhåpentligvis være en liten en 🙂
      Blogging bør være lystbetont selvom det er jobben din, du må ta den tiden du selv trenger og drit i de som sier negative ting om deg og ditt. De kan ta seg en bolle.
      Stå på!! <3

    10. Skulle “bare mangle” at alt du/dere har vært igjennom er en stor påkjenning, og at folk etterlyser innlegg er jo hyggelig men de må jo forstå hvorfor noe uteblir, ingen kan tenke seg hva dere gjennomgår! 🙁 Sender en stor klem <3

    11. Kjære deg pilotfrue
      Det er lov å være nedfor trist og umotivert etter at du har gått igjennom. Ta den tiden du trenger. Du skylder ingen noe. Gjør det godt for deg selv. Lykke til med forsøkene på å bli mamma.

    12. Mens noen går rundt og er livredde for å bli gravid (inkl. meg) går noen rundt med det som eneste ønske. Verden er virkelig ikke rettferdig altså. Ønsker dere all lykke til med å få baby.

    13. Ingen burde lure på hvorfor du føler deg som du gjør i så fall må det være folk som aldri har vært gravid eller slitt med å bli gravid. Homoner gjør oss helt rare, tenk på dem som blir helt sengeliggende når de har mensen, er jo ikkje fordi de er late -er fordi de er slappe og slitne over hva kroppen går gjennom.
      Når det ikkje fungerte denne gangen heller tar det selvsagt enda mer på og de som ikkje forstår det må være umenneskelige…seriøst- Ta vare på degselv 🙂 <3

    14. Hei Julianne <3
      Jeg har det akkuratt som deg etter to missed abortion og mange prøverørsforsøk. Har du snakket med Tone Bråten? Hun har hjulpet meg masse! Det er ingen i Norge med mer erfaring og kunnskap enn henne. I tillegg til at hun er en utrolig dyktig terapeut. Hun har hjulpet meg utrolig mye gjennom alle disse forsøkene. Både meg og mannen min har snakket med henne. Vi har også snakket med henne sammen. Hun er sykemeldt nå, men kommer snart tilbake.
      Stor klem fra en i samme båt <3

    15. Jeg er også ufrivillig barnløs (prøvd i snart 2 år), og skuffelsen hver gang mensen kommer er stor! Jeg tenker da at å ha fått en positiv test for så å miste må være helt jævlig! 💔 jeg føler så med deg! Jeg syns det er så bra at du og Ulrik deler, jeg heier på dere!
      En dag blir det vår tur ❤
      Stor klem til deg

    16. Skjønner godt at du går gjennom en ganske tøff periode… Det viktigste nå er at du tar vare på deg selv. Ikke stresse over alt du ikke rekker, unn deg selv både det å ha blogg- og treningsfri. Ingenting er viktigere enn helsa di. Kos deg og gjør ting som gjør deg glad uten dårlig samvittighet, skjem deg selv bort, du fortjener det 🎈

    17. <3 ta deg tid! husk at det er troll på internett, som aldri har forståelse UANSETT! du kunne kanskje sykemeldt deg 50%? Altså, det er jo 100% forståelig at du er lei deg.. Synes nesten det hadde vært verre om ikke, for da hadde du kanskje ikke fått bearbeidet følelsene. Alle snakker om at man skal være sterk og holde seg oppe - joda, men man må få lov til å være litt trist og kjenne på bunnen også! Husk at å være sterk er ikke ensbetydig med å ha det bra hele tiden!

    18. Kanskje du er på vei inn i en liten depresjon. Det hadde ikke vært så rart etter alt du har vært igjennom. Da er det beste tiltaket å komme seg ut. Grip dagen – gå lange turer med hunden, pass på å ha en avtale hver dag feks kaffe med en god venninne etc. Det kommer til å bli bedre etterhvert.
      Lykke til flotte dere 🙂

    19. Du skal ikke en gang tenke på å få dårlig samvittighet for å ikke oppdatere. Jeg kan ikke forestille meg den smerten du bærer på nå, jeg syns du er råtøff <3 Ta den tiden du trenger <3

    20. Dette høres sikkert ufølsomt ut. Men har du vurdert å fokusere litt mindre på å prøve å bli gravid, rett og slett stresse mindre med det? Få deg en meningsfull deltidsjobb, gjøre noe for andre.. Helt ærlig virker du utrolig selvsentrert og fokusert kun på graviditet. Livet, og verden, har så uendelig mye mer å by på! Stress ned, flytt fokus. Kan hende vil prøvingen også gå lettere da.

    21. Gjør det som er rett for deg. Svaret på det er det kun du selv som sitter med. Andre kan komme med så mange råd de vil,men til syvende og sist er det du som må kjenne etter, spør deg selv: Hva trenger jeg nå? Bare følg hjertet, ikke fornuften.
      Kanskje det blir lettere at du tar en dag om gangen, eks at du tenker at ” i dag blogger jeg hvis jeg har lyst “. Ser ikke for meg at det blir like lystbetont å “tvinge seg selv” til å publisere blogginnlegg. Noen ganger er det helt nødvendig å være “egoistisk” å tenke på hva som er best for seg.

    22. Ingen (som ikke har opplevd det selv) kan forstå hvordan ufrivillig barnløshet føles og hvor vondt det er. Ta vare på deg selv nå, så du er godtcrustet til neste runde. For da lykkes dere, det har jeg trua på.

    23. Viktigere ting i livet enn unger. Skjønner ikke hva du stresser med., finn deg en hobby. Når kroppen sier nei så er det ikke ment to be. Naturen eliminerer vekk det svake…det er ikke for å være slem, men det er fakta. Er en grunn til alt.

    24. Hei, du fokuserer alt for mye med å bli gravid og det kan være med å påvirke resultatet kanskje og. Jeg gjorde flere inngrep, og frem prøverørsforsøk, men ble ikke gravid. Hadde PCO. Fikk beskjed om at sjansen min var 5% for å bli gravid. Etter 1 år ble jeg gravid på “vanlig måte”. Da hadde jeg kuttet ut alle tanker om å føde selv. Så finn jeg en jobb og hobbyer slik at du har andre ting å fokusere på. Kan ikke være godt i lengden og bare blokke og “ta seg ut” for mannen sin. Viktig det og men fokuser på andre ting. Det er ikke bestandig det går som man vil her i livet.

    25. Ingen som gjennomskuer deg….Lat og golddigger er og blir du uansett…sykemelde seg for deg vil si null inntekt, har du egentlig noen gang vært i en jobb hvor du har vært ansatt i ditt voksne liv….
      Føler null sympati for en som bare er ute etter snabba cash!

    26. En ting jeg har lyst til å si, er at du er veldig flink med overskrifter. Da jeg leste “Det har faktisk gått så langt at jeg har vurdert å slutte.. Slutte å blogge altså.” tenkte jeg med en gang på alle de som heller ville valgt “Jeg vil slutte å blogge” som overskrift. Det er bare en liten detalj, men det legges merke til, og du er flink med det.
      Håper ting går bedre meg deg snart, og at du tar vare på deg selv mens du venter på at det her skal gå over.

    27. Hei!
      Forstår godt at du har mye å tenke på og at du ikke føler for å trene og spise sunt! Alle trenger tid til å fordøye ting når en har vært gjennom en slik prosess som du har. Du kan slappe av og kose deg med mat uten dårlig samvittighet. Når jeg har det slik så synes jeg det gjør godt å bare gå en liten tur ut i frisk luft, sånn at jeg værtfall har vært ute av huset den dagen.
      Jeg går gjennom ivf nå og kjenner meg igjen i det du skriver her i bloggen. Selv sliter jeg med skyldfølelse og tanker om at jeg er mislykket som person siden jeg ikke kan få barn på “gamlemåten”. Når jeg sier det høyt høres det skikkelig teit ut! Men vi får gjøre så godt vi kan, og det skal vi være fornøyd med, vi fortjener like mye som alle andre. Du fortjener å pleie deg selv og ikke bryt deg selv ned med tanker om hva du burde gjøre. Energien kommer tilbake når du er klar!
      Klem <3

    28. Håper dere oppnår ønsket deres snart. Det er så rart å tenke på at for enkelte, inkludert meg selv er graviditet det verst tenkelige akkurat nå, men for andre er det den største drømmen. Trist at noen tar abort så lett som bare det, når noen må jobbe så hardt for å bli gravid. Jeg er ikke motstand av abort i det hele tatt altså, men er bare så absurd å tenke på. Synes alle burde ha en mulighet til å bli gravid en gang og bære frem et barn, selv om verden ikke fungerer slik dessverre.

    29. Jeg føler så med deg. Jeg opplevde selv en spontanabort for 3 uker siden, og det tappet meg totalt for krefter. Vi har ikke barn fra før og jeg blir lei meg av de som sier det bare er å skaffe seg en hobby eller tenke på noe annet. Når man prøver og ikke får til å få barn, blir livet preget av det. Det er lov å bli lei seg, skuffa, sint og sårbar. Det er en stor påkjenning både for kropp og sjel. Det er bare dere to som kan vite hva som er best å gjøre for dere. Jeg er takknemlig for at du deler din historie, jeg tror du hjelper flere enn du aner med din åpenhet. Jeg ønsker deg alt godt.

    30. Ta vare på deg selv!
      Jeg husker etter vårt første ivf forsøk. Jeg ble overrasket over hvor nedbrutt kroppen ble. Det er en kjempe påkjenning både fysisk og psykisk.
      Klem

    31. Spørsmål til “Ukens spørsmål”.
      Har du noen gang vurdert å stenge kommentarfeltet og heller la alle som vil kommentere på Facebook i stedet? Når det renner inn med dritt fra øst og vest, er det litt vanskelig å ta det seriøst, når vedkommende ikke kan/tør skrive navnet sitt bak. Jeg er sikker på at de fleste av de som kommenterer anonymt til deg her, ikke hadde turt det under fullt navn på FB.

    32. Hei! Har lest bloggen din lenge og må virkelig si jeg beundrer deg og Ulrik sitt pågangsmot. Dere er virkelig noen forbilder for mange ❤️ Jeg vet mange har sagt det tidligere og enklere sagt enn gjort, men jeg vil virkelig råde deg til å ikke tenke/stresse med å bli gravid! Jeg er helt 100% sikker på at dere får det til. Dere er unge og spreke begge to! Jeg prøvde i to år på å bli gravid. Fikk det ikke til og jeg ble mer og mer stressa og deprimert. Når det til slutt endelig gikk så var et i en periode hvor vi faktisk ikke prøvde (fordi jeg ville i et bryllup og drikke alkohol). Da satt den!
      Jeg vet mange har den samme erfaringen. Mitt beste tips til deg ved neste forsøk er å finne noe annet å tenke på enn om det blir positiv/negativ test! Det er ikke enkelt, men du må prøve! Du blir gravid en gang 🌸🌸🌸👍🏻👍🏻👍🏻

    33. Hei 🙂 for en fantastisk blogg! Takk for at du deler så åpenhjertig! Vi har selv vært prøvere ett år, og fikk beskjed for et par måneder siden at mannen min har (ufrivillig) steril. Det var en utrolig tøff beskjed å få. Men, i vår situasjon, har vi ingen valg med å prøve å få til biologiske barn, så vi må hoppe direkte over til neste alternativ. Det har vært sårt og vanskelig, men nå har vi valgt å gå for spermdonor. Prosessen med å velge donor har vært helt utrolig uvirkelig og veldig absurd, men sammen fant vi en donor som ligner på mannen min og som vi begge falt helt for. Jeg skal insemineres om et par uker. Det blir vår vei å gå for å få dette til, og håper og tror at det ikke har noe å si om det er biologisk eller ei når nurket ligger der på brystet til slutt. Ønsker deg all lykke til videre med prøvingen, og igjen takk for at du deler! Verden trenger flere som deg, hadde ikke jeg hadde bloggen din å lest på i sommer, så tror jeg at det hadde vært enda vanskeligere å takle det som vi har gått gjennom i sommer. På en eller annen måte så er det gått å vite at det er flere som sliter, vi er i samme båt på en eller annen måte…. 🙂 Håper du fortsetter å dele, det ordner seg alltid på den ene eller andre måten 🙂

    34. Hei Julianne og Ulrik.
      Jeg har lest bloggen din en stund nå, og jeg er så imponert over at dere deler denne reisen på vei mot et barn. For det VIL komme et barn til slutt, det er jeg helt sikker på!
      Har selv vært gjennom utfordringer på veien mot babydrømmen, men har nå bare 2 uker igjen til termin :D. Når vi hadde problemer med å bli gravide så fant jeg det nyttig å meditere og gjøre yoga, bare for å tømme hodet for negative tanker en stund. Det er vanligvis krevende å være i en sånn prosess, kanskje spesielt når man deler det offentlig. En tid hvor man kobler helt av og fokuserer bare på kroppen hjalp iallefall meg.
      Lykke til videre! ❤️

    35. Forstår deg veldig godt! Ivf karusellen har mange opp og nedturer! Men tror det er viktig å ha en jobb å gå til! Slik at man får fokuset på noe annet, og ikke bare seg selv. Man kan fort bli veldig selvsentrert med mye ledig fritid. Har selv prøvd å få barn i 5 lange år! Det har vært utrolig tøft og vondt. Men jeg syntes selv at det har hjulpet å bruke ventetiden på de rundt meg. Ikke minst en jobb hvor man rett og slett ikke har tid til å tenke på så mye annet enn jobben som må utføres! Bruk mye tid på familie og venner! Det løfter hverdagen! Vi skal nok lykkes til slutt! 🙂

    36. Sender deg en varm klem
      Sliter selv med dårlig søvn og negative tanker for tiden, men av helt andre grunner enn deg. Men vi har til felles at vi kun har oss selv å forholde oss til i arbeidshverdagen vår. Det er tøft å ikke ha den kollegiale praten som de fleste andre har hver dag. Ikke kunne diskutere seg fram til en løsning om en støter på et problem. Lunsj helt alene. Ingen å dele opplevelser med.
      Lag deg en avtale hver dag som gjør at du har noe å se fram til. Den avtalen kan være alt fra lunsj med noen, frisørtime, treningstime, tur med bikkja eller bare en tur ut blant folk. I formiddag var jeg ute for å gjøre noen ærender. Da bevilga jeg meg en time til å kikke rundt på shoppingsenteret. Fikk utvekslet noen ord med noen hyggelige butikkansatte. Det var nok til å gi meg ekstra energi i jobben som ventet meg hjemme.
      Ønsker deg og Ulrik alt godt i prosessen dere nå er inne i. Jeg er helt sikker på at dere vil få oppfylt ønsket deres, selv om veien dit er litt humpete:)

    37. Begynnelsen er bare trist, masse mas om en såkalt kone som har funnet en pilot. Et møkkayrke som neglisjerer alt i det virkelige liv. Reising, trykke en knapp iblant osv, men samtidig lat som det betyr noe…
      Men, i tragedien blir man fenget. Hvorfor?
      Fordi det handler om ekte ting, ikke bare fjas.

    38. Jevla selvdigger….du har ikke tid til å ta deg av et barn..det har han vel forstått han i oven som styrer å steller…klart at da lar han være å spille på lag ang uteblitt graviditet…..nok med å sminke deg å ta deg ut du…fortsett med det…….leeer….

    39. Jeg synes du blogger passelig mye, med tanke med perioden du er inne i nå. Og du skrev jo selv at du må ta deg selv i nakken, ja det er du som må gå videre i livet ditt. Og du er i den heldige situasjon at du har en flott mann som går sammen med deg,
      Det er alltid lys i tunnelen, selv om ting kan enkelte ganger ser ganske mørkt ut. Jeg kaller det livserfaring.

    40. Ikke for å være kjip, men tror dere er inne i et veldig dårlig spor nå.
      Dere/du stresser alt for mye med dette til at det går smertefritt. Stress i kroppen skaper kortisol som igjen i verste fall kan føre til død. Alt annet enn bra for å bære barn når man allerede sliter med det.
      En annen ting er sexen, hvis dere allerede nå gjør det til en jobb og ikke når dere har lyst på hverandre kan det føre til store skader senere.
      Vær forsiktig, vær positiv. God helg!

    41. Kanskje på tide å gjøre noe nytt? Få litt nye impulser? Kanskje dra hjem litt? Reise på weekendtur til London eller en annen storby? Bare få litt nye opplevelser, nye inntrykk, få ting hjemme litt på avstand! jeg tror en tur bort eller en ny aktivitet hadde gjort underverker for hodet!💕

    42. Syntes du er flink jeg! <3 Leser bloggen din fast, og ikke alltid er det et nytt innlegg når jeg kommer innom, men da tenker jeg at du sikkert er opptatt med andre ting, som er helt normalt. Du er jo trossalt et menneske du også <3 Liker bloggen din så godt pga ærligheten! Stå på videre fine du

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg