EN SPESIELL UKE

Hei, til alle snille og gode lesere. Her kommer et livstegn fra meg. Det er første gang siden jeg begynte å blogge at jeg har vært borte fra bloggen i nesten en uke og forhåpentligvis også den siste. Tiden borte fra sosiale medier har ikke gitt mersmak, men det har vært helt nødvendig. Når det er sagt så har jeg savnet dere og må bare si at jeg setter utrolig stor pris på den støtten dere har gitt Ulrik og meg de siste dagene. Takk for at dere forstår ♥

Det er vanskelig å begynne på denne teksten, men jeg tror at jeg vil ta dere med tilbake til starten av uken.. Den begynte som sagt (på Instagram) med positiv test på mandag og en ny lykkerus. Det føltes helt fantastisk å få to klare streker på graviditetstesten igjen, men samtidig skummelt. Vi var jo redde for at det skulle gå galt denne gangen også, og kanskje ekstra redde etter alt det vi har opplevd det siste året. Vi vet hvor fort lykken kan snu og dermed var det vanskelig å senke skuldrene selv med positiv graviditetstest i hånden. Men vi ble selvfølgelig glade. Utrolig glade. Og FOR en lettelse etter to lange uker med venting og tolking av symptomer.

Vi tok hele tre tester for å være sikre på resultatet mandag ettermiddag denne uken.

Ulrik og jeg koste oss naturligvis med den store nyhten sammen med våre nærmeste først. Mens vi gjorde oss klare til å dele nyheten videre med dere begynte jeg å blø. Vi kastet oss i bilen for å ta blodprøver, men som mange vet må disse blodprøvene tas over flere dager for å måle en eventuell stigning eller nedgang av hCG-nivået i blodet. Det var ikke før fredag ettermiddag at jeg fikk en telefonen fra legen min på Spiren med prøveresultatene, altså etter to forferdelige dager med mye tårer og frustrasjon. Jeg skjønte egentlig hva som hadde skjedd og var så forberedt jeg kunne være på denne telefonsamtalen, men håpet forsvant ikke hos meg før jeg fikk bekreftet at hCG-nivået mitt var synkende.

Grunnen til at vi ville dele resultatet såpass tildig også denne gangen var fordi vi ikke synes at en så stor nyhet skal måtte holdes hemmelig. Jeg var redd for å miste og det kommer jeg alltid til å være, men jeg er ikke redd for å bry andre med en ny tragedie. Det burde ingen være. Det å måtte holde noe så vondt som en spontanabort helt for seg selv burde heller ingen trenge. Det er ikke flaut å mislykkes i en prøverørsprosess. Det er kun trist og vi prøvere trenger all den trøsten vi kan få når lykken snur eller ikke er med oss.

Ett lys for hvert forsøk ♡ ♡ ♡ ♡
De nydelige blomstene fikk vi av verdens beste mamma og stefar som kom på døren i går..
Det har vært noen tunge dager, men det går bra med oss og resten av veien skal vi fortsette å dele med dere. Valget om åpenheten rundt hele denne babydrømmen er et valg vi tok for over et år siden og et valg vi fortsatt står ved. Både Ulrik og jeg får daglige tilbakemeldinger fra andre prøvende par som finner en trøst i at vi deler, noe som gir en god mening med alt det triste. Vi synes det er godt at vi ikke må holde det vanskelige inne og ekstra godt at det kommer noe positivt ut av disse nedturene våre.
133 kommentarer
    1. Har aldri kommenter på bloggen din tidligere!
      Men må bare få sagt at jeg beundrer virkelig din styrke til og igjen og igjen reise deg opp. <3 Jeg er sikker på at det kommer til å gå deres vei om ikke lenge, og jeg krysser alle fingre og tær 🙂 jeg bare føler det på meg! Håper dere får en fin uke!!

    2. Så trist Julianne 💔 Ta vare på deg selv og hverandre. En dag er jeg sikker på at babydrømmen deres går i oppfyllelse 💜 stor klem til deg

    3. Hei. Det er første gang jeg skriver kommentar til deg, men føler at jeg bare må gjøre det nå. Min besteveninne var i samme situasjonen som dere. Hun hadde 5 prøverørsforsøk, som ble avsluttet som dine med spontanabort. Hun til og med mistet barn i 14 uke av svangerskapet.
      Til slutt dro hun på IVF-klinikken i Riga. Der ble hun og mannen dna-testet. Også utfører de mer grundig test av sæden enn det de gjør i Norge. Etter at eggene blir befruktet, kan de kjøre dna test på embryoner. For selv om de ser fine og klare til tilbakeføring, kan de ha noen feil, som fører til spontanabort. Det er klart mye dyrere, men venninna mi lyktes på første forsøk der og for to mdn siden fødte hun 🙂
      Kanskje dere bør vurdere å prøve klinikk i utlandet (de kjører på dna testing i Poland og).
      Klinikker i Norge er gode og de gjør alt de kan for at parene lyktes, men desverre ofte det er ikke nok 🙁

    4. Synes det er så utrolig trist at det ikke gikk deres vei denne gangen 🙁 Synes der er utrolig tapre som står så mye frem med dette, for jeg mener det er viktig at det å ha vanskeligheter med å får barn blir normalisert! For det er jo liksom sånn at de fleste tenker at å bli gravid og få barn er en selvfølge at alle får til! Men det er det jo ikke! Sender dere en drøss med klemmer og babydust, håper virkelig at det snart er deres tur til å gå igjennom et svangerskap og bli foreldre! <3

    5. Jeg må si når jeg leste på Instagram om at dere hadde mistet igjen ble jeg lei meg på deres vegne 😞 Jeg hadde så trua på at dette var deres tur 😀 Jeg og partneren min går selv gjennom prøverørsforsøk og må si at og lese bloggen din hjelper meg gjennom vår reise. Stå på ikke gi opp❤️ En dag blir det deres tur ❤️

    6. Jeg og kona føler med dere, og har stor forståelse for at det har vært stille i flere dager 🙂
      Mange klemmer fra oss <3

    7. Hei Julianne og Ulrik! 🙂
      Jeg må virkelig få si at jeg beundrer den styrken dere viser ved atter en gang å reise dere etter en ny nedtur!
      Jeg har selv vært igjennom prøverørsprosessen, vi ble gravide på andre forsøk, og har termin i november. Og vi skjønner at vi var utrolig heldige som fikk det til så “raskt”, om man kan si det slik. Vet at det er mange som sliter seg gjennom forsøk etter forsøk og nedtur etter nedtur, men likevel aldri gir opp, slik som dere! Og dere må virkelig vite at dere er til stor inspirasjon og gode forbilder for andre prøvere, og ikke minst de kommende barna deres som ser hvilken styrke og stå på vilje dere viser!💕
      Jeg har virkelig troen på dere! At den lille spiren en dag vil sitte og at dere blir foreldre! Tenk så heldige De/det barnet blir som får dere som foreldre! Så vakre og sterke, og så gode sammen! 💕
      Ville bare si at dere har min støtte, og jeg følger med dere her på bloggen og i sosiale medier og heier på dere!💕
      Lykke til videre Julianne og Ulrik!

    8. Både jeg og søsteren min har tenkt på dere nå i flere uker,håpet og vært spente på deres vegne.Så utrolig trist at det ikke gikk bra denne gangen , men dere vil bli belønnet til slutt fordi dere fortjener det så inderlig. Sender masse gode hanker og ønsker ❤

    9. Sender dere mange varme tanker og gode klemmer. Det er helt fantastisk beundringsverdig at dere deler både oppturer og nedturer med oss lesere. Aldri gi opp <3

    10. Jeg blei så oppriktig lei meg på deres vegne. Veldig merkelig og bli så involvert i noen man ikke kjenner.
      Ta godt vare på hverandre og kjærligheten.
      Jeg håper av hele meg at dere en dag skal få holde en kjærlighet i armene deres,og kjenner på at veien dit har vært verdt det ❤💙(💚).

    11. stå på! <3 dere er fine mennesker og deres tur kommer helt sikkert snart
      anbefaler dere klinikken i haugesund forresten, for neste prøving..

    12. ❤️
      Føler med dere, gikk gjennom det samme i denne uken.. det er tung! Men stå på, heier på dere ❤️

    13. Hjertet mitt blør for dere 🙁
      Vet (dessverre) hvordan du har det nå, og derfor gjør det ekstra vondt. Ingen skulle behøve å måtte gå igjennom dette. Ønsker deg all verdens mulig lykke til videre. Jeg er overbevist om at drømmen blir oppfylt til slutt. Og da blir denne tiden bare et vondt og fjernt minne *klem*

    14. Så leit, jeg syntes dere er modige og sterke som klarer å dele dette. Håper drømmen blir virelig for dere en dag.

    15. Dere er så sterke, jeg gleder meg veldig til det klaffer for dere!
      Jeg vet hvordan det er å få en positiv test og ikke klare å glede seg fordi man vet det kan gå galt. Jeg vet også hvordan det er å begynne å blø når man absolutt ikke skal. Vi er mange som føler med dere, og åpenheten deres gjør at dere ikke er alene om dette! <3

    16. Det er ikke måte på hvor mange “slag i trynet” dere skal måtte få. Jeg tenker først på et positivt resultat, og så at dere mister like etter… 🙁, og i tillegg oppleve det flere ganger… Føler med dere i dager som sikkert oppleves som tunge og veldig urettferdige. 💛

    17. Jeg har ikke skrevet så mye her, men jeg har fulgt dere med spenning i denne prøvetiden. Så leit at dere har mistet igjen. Jeg føler med dere da jeg vet hvordan det er. Jeg har selv opplevd lang prøvetid og spontanaborter og vet hvor mye man håper og gleder seg hver eneste prøveperiode og hvor vondt det er å miste. Takk for at dere deler noe som for mange er litt tabu, men som likevel er en realitet for mange av oss på veien mot det å få barn. Jeg trøstet meg med at statistisk sett får de aller fleste barn til slutt, enten det er på gamlemåten, med medisinsk hjelp eller ved adopsjon. Og vi klarte det til slutt vi også. Tre nydelige barn har vi fått, helt på egen hånd, og jeg er så uendelig takknemlig. Du kommer dit du også, det har jeg stor tro på, og da vil alle disse vonde opplevelsene bare være et vagt minne. <3

    18. Uff så trist:-(
      Dere vurderer ikke andre plasser? Kan anbefale Ciconia i Aarhaus, fantastisk dyktige og tett og god oppfølging. Jeg har gode erfainger og resultat defra for å si det slik :-)) kort reiseavstand og mange Norwegian avganger 🙂 Bare et tips om dere vurderer å teste noen andre. Jeg tror dere vil få god og personlig oppfølging uansett hvor dere velger å få hjelp, men det er jo en baby man ønsker…. 😉
      Uansett, lykketil videre!

    19. Hei!
      Har fulgt dere på reisen til nå. Har dere vurdert å bytte klinikk? Kjenner flere som har prøvd Hausken, og de har alle lykkes m deres hjelp

    20. Uffda
      Regner med du går fast på folat tilskudd?
      Stor trøsteklem og lykke til, dette klarer dere ❤️

    21. Kjære Julianne. Tusen takk for at du er åpen om denne prosessen, det betyr mye for meg som har vært gjennom det samme – og for mange andre. Jeg tror også det betyr noe for mange som ikke har vært gjennom akkurat dette, men som strever med andre ting det ikke er så vanlig å snakke om og som er vanskelige. Vi er så mange som følger med dere og ønsker dere skal lykkes <3 Selv er jeg gravid nå etter IVF, men etter spontanabort sist, kjenner jeg meg veldig igjen i at det å få en positiv test nå, er noe helt annet enn da jeg fikk det første gang. Noen ganger misunner jeg de parene som bare kan tenke at positiv test = baby om 9 måneder. Slik er det ikke for meg og jeg er veldig nervøs enda, selv om jeg nå er i uke 17. Samtidig tenker jeg at det å ha strevd så lenge også har lært meg mange ting og gitt meg ny forståelse for mange sider av livet. Det er fantastisk at du står på og går videre, men husk at du også har lov til å sørge og være lei deg over det som ikke ble. God klem til deg og Ulrik.

    22. Så utrolig trist at du mistet igjen. Føler med dere! Jeg håper de kan finne utav hvorfor du har mistet igjen. Sender en god og varm klem ❤️

    23. Kjære Julianne. Ufattelig trist å høre utfallet av dette fjerde forsøket. Jeg følger så spent med og unner dere virkelig å nå babydrømmen. Jeg tenker at du kanskje blir bombardert med tips og velmenende råd, men jeg klarer ikke å la være å nevne akupunktur. Jeg vet at du har mottatt flere tips om dette og at dette ikke er noe dere har helt troen på, som er helt forståelig. Jeg håper bare at dere vil vurdere det igjen, for jeg vet om flere som har hatt god hjelp av dette. <3 Forskningen støtter effekt mot infertilitet når det brukes i tiden før innsett. Godkjent akupunktør med spesialisering på området er naturligvis avgjørende. Bare se bort fra dette hvis det kjennes feil, jeg håper bare så inderlig at drømmen går i oppfyllelse for dere at jeg klarer ikke å la være.
      Uansett så ønsker jeg dere alt godt i verden. Dere virker som så gode og fine folk.
      -Marie

    24. Kjære Julianne og Ulrik
      Livet er bare så innmari uretferdig noen ganger. Jeg hadde sånn håpet at dere skulle klare det nå. Smerten og savnet etter barnet som ikke kommer kan til tider være vanskelig å håndtere. For meg var kommentarer som “dere skal nok lykkes” bare en provokasjon, for selv om det var velmenende så følte jeg det bagatelliserte hele den vonde og harde prosessen vi var igjennom. Om vi “lykkes” kunne ikke de vite ,for det var ene og alene avhengig av hvor lenge vi holdt ut.
      Etter flere mislykkede IVF forsøk og kun avlyste innsett bortsett fra 1 enkelt tidlig spontanabort, var min grense nådd. Jeg kunne ikke utsette meg selv eller oss for de gjentatte negative forsøk. Gjennom vår prøvetid (3 år) hadde vi gått fra plan A (få barn på egen hånd) til plan B (få hjelp med inseminasjon) til plan C (få hjelp med IVF) til plan D (få hjelp med donasjon). Og plutselig var ikke plan D så utenkelig lenger. Adopsjon var utelukket pga økonomi.
      Etter 3 FET med donor i Danmark, er det endelig lykkes å bli gravid. Er nå i uge 9 og det er utrolig skremmende, for som post-IVF’er er man traumatisert og ingenting er sikkert før man sitter der med barnet i armene. Vi kom til den konklusjon at vi hadde adoptert hvis det var mulig og at et “donorbarn” er som et adoptert barn man har den unike mulighet til bære frem selv.
      Jeg håper dere finner styrken til å komme igjennom denne harde tiden sammen. Jeg ønsker dere alt godt fremover og håper så inderlig at dere får en Lykke eller Severin, enten på den ene eller den andre måten.

    25. Kjære Julianne og Ulrik ❤ Dette var veldig trist! Vet hvordan det føles da jeg har vært igjennom en SA og en MA det siste halve året. Det er veldig tungt og oppleve dette gang på gang når ønske om en baby er så stor. Setter utrolig pris på at dere deler prosessen. Jeg heier på dere og jeg er helt sikker på at det blir baby på oss (alle 4) i løpet av 2018 ❤❤❤

    26. Huff jeg gråter for dere ❤ håper så inderlig at det går deres vei snart, nå må det snart være nok motgang for dere 🙁

    27. Så utrolig trist på deres vegne! Jeg har dere i tankene mine, og føler så inderlig med dere. Har selv en søster som har gått igjennom akkurat det samme. Heldigvis lyktes det for henne på sjette forsøk, og hun har nå en velskapt datter på 3 år 🙂 Aldri gi opp. Og husk – ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Jeg tror din åpenhet og stemme i denne debatten utgjør en enorm forskjell. Min søster følte seg skamfull og unormal når hun gikk igjennom det, og du bidrar til å senke tabuet!

    28. Dere er steintøffe. Det at dere deler hele historien, fra start og, forhåpentligvis, en lykkelig slutt etterhvert, er helt sikkert til hjelp og trøst for andre som står i det samme.
      Jeg har heller aldri skjønt hvorfor det skal være så mye hemmelighetskremmeri rundt sånt.
      Men, nå når det igjen gikk galt, så lurer jeg på om livmorveggen din kanskje ikke er sterk nok til å holde på et foster? Jeg vil anbefale deg å oppsøke en fotsoneterapeut som er spesialist på ufrivillig barnløshet, de kan gjøre underverker, tro meg. Etter som jeg har forstått på deg, så har du avtagende eggproduksjon, så da beggynner det kanskje å haste litt med å lykkes.
      Sender dere støtteklemmer og ønsker lykke til med neste forsøk. Dere er sterke sammen.

    29. Det er så vondt og urettferdig . Men dere er så sterke som deler og garantert hjelper andre som står i en like fortvilet situasjon 💗 en dag blir det deres tur, jeg er helt sikker !

    30. Har ikke kommentert tidligere, men nå ville jeg bare si at jeg virkelig føler med dere. Og masse gode ønsker om at det skal lykkes for dere til slutt. Takk for at du er så raus og deler med oss. Klemmer

    31. Kjære Julianne og Ulrik. Jeg har fulgt med dere og venta spent på resultatet av det fjerde prøverørsforsøket denne uka. Jeg synes det er forferdelig trist at det ikke gikk, og kjenner en enorm medfølelse for alt dere har vært gjennom. Samtidig vil jeg berømme dere for at dere er så åpen, også når det gjelder det som er tungt i en slik prosess. Jeg opplever at både det å være “prøver” og det å miste er et tabubelagt tema som krever mer åpenhet. På den måten kjenner man seg ikke så alene. Dere har i alle fall hjulpet meg masse på veien. Tusen takk for det, og all hell og lykke videre. Jeg håper drømmen deres går i oppfyllelse <3

    32. Kjære Julianne <3 Mine aller varmeste tanker til dere begge. Har selv vært igjennom nesten det samme nå og er under utredning for habituell abort hos Hausken på Lysaker. Hold ut. Denne vonde tiden skal heldigvis ikke vare for evig. stor klem

    33. Først jublet jeg over de flotte, sterke testene, men så gikk det ikke likevel 🙁 Føler så med dere i denne tunge prosessen! Og ja, de to dagene en må vente på tlf. om stigende eller synkende hcg er helt grusomme!
      Ta vare på dere selv❤
      Klem❤

    34. Jeg håper virkelig dere får det til snart, dere fortjener det virkelig etter alle disse nedturene.. Det er både fantastisk og skremmende på samme tid når man først sitter med en positiv test i hånden, og som du sier kan lykken snu fort.. All lykke til videre, jeg håper på gode nyheter snart!

    35. Kjære Julianne og Ulrik <3
      Både jeg og søsteren min har fulgt dere gjennom hele denne prosessen på bloggen og instagrammene deres. Det er veldig flott å se den åpenheten dere har når det kommer til utfordringer som denne, som mange par opplever. Dere er virkelig et håp og en trøst for flere ufrivillig barnløse.
      Jeg håper av hele mitt hjerte at dere snart får det barnet dere ønsker dere. Det barnet som får dere som foreldre er utrolig heldig og det vises veldig godt på bloggen at dere vil bli noen supre foreldre begge to.
      Gråt en liten tåre når bildet på instagram ble publisert. Trist at dette skjer, men vi håper på gode nyheter for dere snart.
      Lykke til!
      Stor klem <3

    36. Utrolig trist å lese, Julianne.. :-/ Håper virkelig dere får drømmen deres i oppfyllelse snart!
      Har du forresten prøvd punktakupunktering? Har en venninne som slet med å bli gravid. Hun fikk en nål bak i benet, og plutselig var hun gravid!
      Krysser fingrene for dere <3

    37. Dette var trist! Har også vært prøver i over et år med en MA i uke 12 og vet det ikke er så mye å si som kan være trøstene i slike situasjoner.
      Lykke til videre og håper på gode nyheter snart (for oss begge)❤️

    38. Hadde håpet i det lengste at dette skulle gå for dere…dere vil klare det tilslutt! Jeg sier det igjen husk at du er ung og selv om AMH verdien er lav har du jo hatt mange fine egg. Vi har hatt like mange forsøk uten hell. Flere her sier at alle lykkes på Hausken, det er ikke sant! Detr er jeg beviset på..virker som klinikken “deres” er seriøs. Vi vurderer å bli fosterforeldre nå…men jeg er langt eldre enn deg! Masse lykke til!

    39. Kjære Juliane og Ulrik.
      Jeg er oppriktig lei meg på deres vegne.
      Jeg har aldri før vært en bloggleser, men etter at jeg hadde min første spontanabort begynte jeg å lese om deres vei mot å få barn. Jeg er oppriktig glad på vegne av alle rundt meg som blir gravide og får barn (som er veldig mange om dagen), men jeg klarer likevel ikke la vær å ønske at det samme vil skje meg selv snart. Jeg har allerede rukket å ha 3 spontantaborter i år, uten at man finner ut hva som er galt. Jeg syns det er trist å høre om det du har vært igjennom og unner ingen å oppleve det samme som jeg har gjort. Likevel finner jeg er form for trøst av å lese om prosessen din, for det gjør at jeg ikke føler meg så alene. Det å slite med å få barn, eller det å spontantabortere er dessverre svært tabu-belagt, og jeg gjør det dessverre ikke noe bedre da jeg selv heller ikke har delt det jeg har vært igjennom med andre enn nærmeste familie. Det er så viktig at dette kommer opp og frem, da veldig mange fler sliter enn man selv er klar over. Takk for at du er blitt en talskvinne rundt dette tabuet, jeg håper jeg en gang blir like tøff som deg. Jeg ønsker deg og Ulrik all hell og lykke i tiden fremover, og håper det snart blir både min og din tur til å bli mamma <3

    40. Sender varme tanker og all medfølelse med dere. Har selv opplevd flere skuffelser, men etter 3 år med prøving ser det ut til og lykkes med termin i desember. Det er så verdt alle nedturene når det først klaffer, så ikke gi opp. Takk for at dere deler med oss! Åpenhet om dette tema er så viktig.

    41. Utrolig trist å høre.❤ Sender dere en god klem.
      Det her her ufattelig trist, men jeg håper dere holder ut å holder motet oppe! Det er en liten baby som fortjener å få dere som mor og far!
      En dag skal dere lykkes!❤

    42. Kjære Julianne og Ulrik! ❤️ Dette var ufattelig trist lesing. Syns dere har hatt veldig mye ufortjent uflaks nå.
      Det er godt å høre at dere ikke gir opp. Dere har bevist at dere kan bli gravid, tre av fire ganger, så embryoene fester seg iallefall! Nå handler det vel mest om å finne det riktige embryoet, og det ligger nok i frysern på Spiren og venter på dere. 🍀❤️
      Sender dere begge to en klem og masse varme tanker! Hilsen ivf-søster som også har mistet flere.. Vet hvor tøft det er! 💔

    43. Så utrolig trist å høre! Håpet at virkelig at det skulle fungere for dere denne gangen. Alle lykke til dere begge videre!

    44. Får så vondt inni meg på deres vegne- utrolig hvor mye dere skal oppleve😔 Denne gangen håper jeg virkelig at dere skulle lykkes, fulgt med på bloggen og instagram vær dag hele denne uken etter ett positivt svar! Var virkelig vondt å lese dette!
      Dere er så sterke,og så fantastiske sammen! Vet dette vil bli til en nydelig og frisk datter/sønn tilslutt, det fortjener dere så virkelig ❤

    45. Det var trist lesing, men tenk, en dag snart går dette bra. Du kommer til å bli gravid igjen og det kommer til å gå bra, det er jeg helt sikker på. Skjønner ting ikke er så lett nå. Husk ihvertfall at du/dere har tusenvis av folk som heiagjeng og vi gleder oss til det blir et lite nurk. Klem til deg ❤️

    46. Kjære deg ❤
      Etter 4 spontanaborter sitter jeg nå her med min datter på 7mnd. Jeg vet jeg er heldig, og det tror og håper jeg du også kommer til å bli! Skjønner at du har det forferdelig tungt nå, jeg vet hva du går igjennom. Men jeg vil bare si at det er HÅP ❤ Etter min 4. spontanabort var jeg til utredning og da så de et bankende hjerte i uke 6.
      Stå på! Jeg beundrer dere og deres stå-på-vilje. Lykke til videre, jeg heier på dere!

    47. Jeg vil bare si at jeg føler så med deg ❤️ Har selv opplevd flere spontanaborter. Det er helt grusomt.
      Vil råde deg til å få utredning for Habituell abort for å se om det er noe underliggende som gjør at du mister.
      Du er så sterk som deler med deg i den tunge tiden, men du må vite det at du hjelper utrolig mange og du er ikke alene. 💕 En gang skal vi også få drømmefamilien.
      Klem

    48. Varme tanker sendes❤️ Jeg ønsker så at dere skal lykkes oppnå drømmen om en baby! Jeg er så imponert over deres evne til åpenhet rundt et såpass sårt tema. Ufrivillig barnløshet er ikke noe som snakkes mye om i det offentlige rom så all ære til dere som også i en så tøff og sår periode står fram og forteller om det! Lykke til videre, det heies fra Larvik❤️

    49. <3 <3 <3 jeg sier det gang på gang, men denne åpenheten og den utrolige styrken du fortsetter å vise gjennom hele prosessen er ikke noe annet enn beundringsverdig. Jeg blir så mektig imponert over både deg som person og kjærligheten mellom deg og Ulrik. Jeg ønsker dere all mulig lykke videre!

    50. Trist å høre! Men stå på, jeg heier på dere! Takk for at du deler. Jeg ønsker dere alt godt, og en dag blir det å gå:)

    51. Skrev min første kommentar til deg for ca. Et år siden, da jeg nettopp hadde funnet ut at jeg var gravid. Nå ligger datteren min i sengen sin og sover, og jeg blir så utrolig takknemmelig! Jeg trodde den gang da at dere skulle være i samme situasjon i år som vi er:/
      Dere kommer til å bli helt fantastiske foreldre en dag, det vet jeg.
      Sender varme tanker til de sterkeste paret jeg vet om <3

    52. ❤️Håpte inderlig på at det skulle gå deres vei nå.
      Masse masse varme klemmer sendes❤️ Og jeg heier på dere, lykke til videre.

    53. Alle som har vært igjennom det dere nå opplever forstår hvilken utrolig berg-og-dalbane denne prøveprosessen er. Det værste syns jeg var den forferdelige hjelpesløsheten…det å ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å vente…håpe…tolke…føle…tenke og be om at det skal gå bra denne gangen.
      Jeg syns det er flott at dere deler og rørende å se all støtten dere får ❤ En sorg som dette skal ikke behøves å ties ihjel. Den er like reell og vond selv om det skjer tidlig i svangerskapet.
      Hold motet oppe!! Og ikke gi opp ❤💐 Snart er det deres tur 😍

    54. <3 håper dere klarer ta innover dere at dere klarer bli gravide, nå må spiren hjelpe dere med hva som må til for at det skal vokse og gro <3 uendelig tøfft å stå midt i denne prosessen, men mange takker dere for den store åpenhenten og sårbarheten dere viser. håper det snart er deres tur. stor stor klem

    55. Hei Julianne.
      Jeg har fulgt med på bloggen og Instagram flere ganger om dagen de siste dagene. Så vondt å høre hva resultatet ble for dere. Nå er ikke jeg spesialist pådette feltet, men det at du/dere faktisk ble gravid må vel være positivt? Det har jo vært vanskelig for deg å bli gravid, og nå klarte du det. Det kan være mange grunner til en spontan abort, det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med når du mistet, det kan vel være fosteret. Jeg forstår at dette må være vondt for deg og Ulrik, jeg hadde håpet sammen med dere at på det fjerde skal det skje. Men dere vet, på det femte gjelder det 😉 Ta vare på hverandre. Det står sinnsykt respekt av hvor åpne og ærligere dere er om dette, det er mange som er i samme båt som dere.

    56. Jeg gråter med dere ❤️ Takk for at dere deler dette. Jeg har selv mistet tre ganger det siste året, og veldig få vet det. Kvier meg for enda en runde med innsett og har lagt prøverørsprosessen litt bort for en stund. Er livredd for å miste enda en gang.
      Ønsker dere alt godt og masse lykke til på veien videre ❤️

    57. Vil bare si at jeg føler med dere, dette var trist.Ivf er en tøff prosess, jeg mistet selv i uke tolv på første forsøk. Du får sikkert mange tips og råd, så skjønner godt hvis du synes det blir mye, men jeg ble tipset om å prøve å ta prednisolon tabletter i forbindelse med det neste forsøket, og da gikk det bra. Dere blir supre foreldre en dag,heier på dere og sender varme klemmer

    58. Veldig trist å høre! Jeg ser at mange har altfor mange anbefalinger om klinikker – jeg har ingen tro på at det er annet enn ‘uflaks’ som gjør at det ikke sitter. Heller litt utrivelig å drive å mase om klinikkbytte nå som dere nok har funnet en plass dere opplever som fin.
      Lykke til! En dag sitter du der med tredagersgulp i håret og da blir det verdt hver eneste tåre og krone.

    59. Denne gangen håpet jeg virkelig det var deres tur!
      Beundrer styrken deres så ufattelig mye❤️ Aldri gi opp! Det er i motbakker det går oppover.
      Heier på dere hver eneste dag og krysser fingrer og tær for at det er deres tur snart.
      Stor klem

    60. Helt rart at man kan bli så trist på andres vegne, når det er noen man ikke en gang kjenner.. Håper virkelig at babydrømmen snart går i oppfyllelse, dere fortjener det så inderlig. Takk for at dere deler underveis, for en styrke dere begge viser, det er virkelig til stor inspirasjon. Masse varme tanker i denne tunge tiden, jeg er sikker på at det blir deres tur snart❤️❤️

    61. Takk igjen for at dere deler dette, det er viktig å snakke om. Synd det ikke satt denne gangen heller.. Krysser fingrene for at det går neste gang 🙂

    62. Sender dere alle varme tanker! Dere er utrolig sterke <3 jeg er vokst opp med å tro på at gode ting alltid skjer med gode mennesker, man vet bare ikke riktig nok når det skjer, men så lenge man fortsatt har håp så er jeg sikker på at lykken snart kommer <3 kjenner forresten en som fikk beskjed at det var veldig utfordrende for henne å bli gravid, og etter nesten 1 år med prøving etter bryllupet uten prevensjon ble hun endelig gravid, datteren heter "Faith", og for par mnd siden fikk hun enda en, så dere må bare stå på og ha faith 🙂

    63. Fan dæ va jævli synn! Har følt d helt sian før dokker bynt og e vart gravid i april i fjord og har ei tulla på syv mnd no. E kan ikke sætt me inn i kor tøft dæ ska va før dokker, men e kryssa alt e har før dokker ohg håpa at ein dag så ser dokker telbake på den hær tia og syns dæ va verdt dæ. Godklæm og maaange lykke ønskingar!

    64. Varme tanker til dere <3 Jeg vil hylle dere for deres enorme dedikasjon, og som jeg tror vil hjelpe dere masse i hverdagen når den lille først kommer.

    65. Har tenkt masse på dere og føte vel at jo lengre tiden gikk jo mindre sjangs var det for positivt utfall.
      Holder en vision for at dere skal få baby eller babier så mange dere bare ønsker og de er så etterlengtet og velkommen hos dere som de kan være. Sender gode tanker og mange klemmeting til dere begge to <3 <3 <3

    66. Det er utrolig viktig det du sier med at det ikke er noen skam eller utlevering av seg selv å mist, og å fortelle det… Jeg mistet selv fire ganger før jeg lyktes den femte gangen… og folk sa til meg ” nå må du ikke fortelle det, i tilfelle det skjer igjen” Hvorfor ikke ? Det er da vitterlig ikke vår feil at dette skjer i kroppene våre. Vi trenger ærlighet og åpenhet rundt dette, det gjør det ikke enklere å stå i alene og vi har holdt det hemmelig… Det er ikke utleverende å fortelle, det er naturlig ❤️ Jeg vet hvordan du har det. Jeg trøstet meg med at jeg visste jeg kunne bli gravid , det hjalp meg veldig. ❤️

    67. Håper det snart går deres vei! Dere er så tøffe som deler noe så personlig, takk for åpenheten deres <3
      Gode tanker til dere <3

    68. Dette var trist å høre 😞 Har tenkt masse på dere å håpte virkelig det skulle gå deres vei denne gangen. Mange gode tanker sendes til dere begge to. Håper spiren snart sitter ❤ syntes det er urettferdig at noen blir gravide så fort mens andre må vente så lenge… ❤

    69. Det skulle ikke vært mulig altså, jeg får så vondt av dere!
      Syntes det er litt godt at du velger å dele så mye, så vi andre får se av IVF ikke er noe dans på roser med tanke på at noen kan fortsatt slite veldig med å bli gravide. <3 Det er skikkelig tøft gjort av dere.
      Sender en stor styrkeklem <3

    70. Det finnes alltid lys i enden av tunnelen. Ønsker dere masse lykke til! Det kommer til å ordne seg uansett hva,for i slutten av dagen har dere hverandre, og det er den beste medisinen når dere går gjennom noe så stort. Som de sier what doesnt kill you, makes you stronger. Tenk hvis alt skulle gå så lett? Man trenger litt nedtur og man lærer så mye og får perspektiv på ting i livet, noe som er gullverdt! Masse lykke til plutselig er du gravid ! 🙂

    71. Hei! Jeg vil bare si at du er kjempe tøff! Og virker utrolig sterk! Jeg unner dere virkelig å få til det å få barn. Jeg bare beundrer hvordan du klarer å være så åpen om alt dette. Jeg har nettopp vært gravid selv, og gikk bærte på dette i 3 måneder, før i plutselig uke 13 det sa pang, og jeg fikk enorme smerter og blødning.. så jeg mistet assa i uka 13 . Barnet var planlagt, så alt virker tomt og mørkt for meg nå. Hvor henter du styrken din fra? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg