EN UKE IGJEN

I dag er det en uke igjen til jeg skal ta en ny graviditetstest. Jeg har bestemt meg for å vente med å ta testen til Ulrik kommer hjem fra jobb på mandag ettermiddag. Selv om det blir vanskelig å vente helt til ettermiddagen så skal jeg klare det. Ulrik er jo en like stor del av dette babyprosjektet som meg og derfor blir det riktige å være sammen under selve testingen. Forhåpentligvis for å dele på gleden, men i verste fall for å dele sorgen og være der for hverandre.

Jeg tror at jeg er gravid og jeg tror dette er vår tur, men det har jeg jo trodd hver gang. Derfor blir jeg ikke beroliget av tankene mine akkurat. Jeg blir bare mer og mer usikker på alt sammen, spesielt på kroppen min. Den er bare forvirrende og rar for tiden.

Jeg kunne kanskje ha testet meg en eller to dager tidligere. Men i og med at jeg reiser til Kristiansand for bryllup til helgen og Ulrik skal jobbe, så passer det ikke. Dessuten er jeg redd for å ødelegge en helg full av kjærlighet med en eventuell stor skuffelse. Det er det ikke verdt.

Jeg ser det er flere som diskuterer hvordan man skal leve i rugetiden i kommentarfeltet mitt og synes det er fint at man deler erfaringer med hverandre. Jeg deler også mine erfaringer med alle som vil lese denne bloggen ut i fra hva jeg har blitt anbefalt av min lege, og ut ifra hva som passer for meg, min form og min psyke. Og ja, jeg har blitt bedt om ikke å løfte tungt i rugetiden. Jeg har blitt anbefalt å fortsette treningen, men med en lavere intetsitet enn normalt. Ellers har jeg har blitt anbefalt å leve så normalt som mulig og selvfølgelig holde meg unna alkohol. Kanskje det ikke har noe å si om jeg løfter tungt eller trener hardt, men kanskje har det det. Vi kan ikke vite noe sikkert, og etter tre mislykkede forsøk med en spontanabort og et annet forsøk hvor jeg også mistet så tar jeg INGEN sjanser. Det burde være enkelt å forstå. Jeg kan løfte tungt og trene hardt resten av livet.

Om en uke i dag er jeg enten lykkelig eller knust..

41 kommentarer
    1. Åhh! Denne ventingen har jeg etterhvert begynt å synes at er den verste i dette IVF-styret.. Syns du er utrolig flink til å holde motet oppe, og ikke minst bra viljestyrke mtp testing. Jeg tror også at du blir gravid denne gangen. Har virkelig troa på klexane og nytt fryseforsøk. Masse lykke til med rugingen den neste uka. Nå SKAL det bli positiv test! 🍀💞

    2. Veldig spennende og følge dere og babyprosjektet ☺️
      Krysser alt jeg har for dere og at det går deres vei denne gangen 👶🏼😁

    3. Hææ, 2 spontanaborter? Jeg leser ofte bloggen, men har kun fått med meg 1 :/
      Gleder og gruer meg med dere til neste mandag <3

    4. Så spennende! Jeg venter også spent på den dagen av samme grunn som deg. Håper det er en lillesøster eller lillebror i magen☺ Jeg krysser fingrene for oss begge to😘

    5. Kjære deg!!! Føler veldig med deg i de tøffe venteukene som bare blir mer og mer nervepirrende og forvirrende! Varme tanker!

    6. Beundrer åpenheten, pågangsmotet og styrken din. Tenker masse på dere og krysser fingre og tær for at dette er starten på det etterlengtede barnet deres sitt liv!

    7. Jeg ønsker deg av hele mitt hjerte, masse masse lykke til, og jeg krysser fingrene for at vi begge opplever å snart bli en lykkelig mamma ♡ Det fortjener vi.

    8. Som noen skrev på forrige innlegg, du velger helt selv hvordan du lever i rugetiden. Men det er helt garantert at det ikke er måten du har levd på som har gjort at forsøkene deres har vært mislykket og at dere (dessverre) har opplevd 2 spontanaborter. Begrunnelsen for at noen blir bedt om å ta det med ro etter innsett står godt beskrevet på nettsidene til Spiren, og det handler ikke om at man reduserer sjansen for graviditet ved å løfte tungt. Tror alle forstår at du ønsker å ta alle hensyn du kan ta, og som du sier., bære tungt kan du gjøre senere. Men som noen har påpekt, det er ikke prosedyre etter egginnsett og ikke kunne gjøre disse tingene. Hvis noen leser bloggen for å få kunnskap om prøverør, og hva det innebærer, så er det greit å informere om hva man velger selv og hva som er anbefalt fra sykehuset.
      Lykke til om ei uke, håper og tror det er deres tur nå!❤️ Vet så altfor godt hvordan ventetiden er. Men det blir verdt det!☺️

    9. Lurer på om Ulrik har noen han kan snakke med om hvordan han har det i denne prosessen og hvordan dette påvirker han? Du får jo mye ut gjennom bloggen virker det som. Leser at dere snakker med hverandre, men ofte kan det jo være ting som kan være enklere å ta med en tredjepart om det er en kamerat eller annet. Skjønner at hormoner tar på for deg men går garantert ut over han også..

    10. På tredje forsøk ble jeg sykmeldt etter innsett og tok det heeelt med ro. Og det var da det satt <3 🙂

    11. Jeg håper og tror, har en god følelse denne gang noe jeg ikke har hatt tidligere at denne gangen sitter det! Krysser fingre og tær for dere!

    12. Gjør det du føler er rett for deg. Kroppen er en finurlig greie, om vi bare lytter godt nok, forteller den hva som er best i de ulike periodene. Dog, ingen kritikk av deg fordi de foregående forsøkene ikke har gitt resultat.
      Det er bra at du tror du er gravid, da kommuniserer du med kroppen din, du ber den forberede seg, kan ikke se noe galt i det. Ønsker dere lykke til

    13. Håper det er deres tur nå!! Ønsker dere alt godt og håper du får en positiv test om en uke❤️❤️

    14. Jeg syntes synd på deg som må høre på alt å alle. Jeg fant ut at jeg var gravid 20-desember 2016, har snart termin, å høre på alle som hadde noe å si om hva jeg skulle gjøre,spise,drikke,hvordan jeg skal gå og løfte. Jeg ble gal!! Ikke nok med det, jeg er fra et annet land, da jeg å mannen dro ned ditt det var katastrofe!!! Der kan man jo nesten ikke gå om man er gravid! Folk tar av liksom, ble deprimert av å høre på alle jeg. Så gjør bare det du føler for og som du føler deg trygg med og som legen sier er ok 🙂

    15. Jeg har selv to døtre og naturlig nok vært igjennom to graviditeter. Det betyr imidlertid ikke at jeg er noen verdensmester i svangerskap som skal fortelle deg eller andre hva de skal og ikke skal gjøre som gravide – eller som nybakte mammaer, for den saks skyld. Man må gjøre sine egne erfaringer, finne sin egen greie. Jeg skjønner at mange av rådene du får er velmenende, men jeg merker jeg blir litt provosert over folk i kommentarfeltet her som på død og liv skal predikere hva som er det riktige for deg. Du har et sterkt ønske om å bli mamma, og selvsagt gjør du det du selv (og legen din) mener er best for akkurat deg. Vi er alle forskjellige. Det som funker for den ene, funker ikke nødvendigvis for den andre. Stol på deg selv! Og masse lykke til på veien videre. Krysser fingrene for deg og dere. Hilsen en mamma som heier på deg

    16. Jeg kjenner ingen i dag som er ” lykkelig” men at man opplever velsignelser og gleder i livet. Det gjør man. Jeg har funnet ut at ingenting er som du tror når du blir mor første gang. Selv om man elsker den lille. Lykke til

    17. Lykke til!! Vi heier på dere alle sammen! Dere blir nydelige foreldre og dette er deres tur ❤️

    18. Håper virkelig at det ordner seg for dere denne gangen 💖Dere er tøffe og sterke som takler så mye som dere gjør ❤Klem

    19. Da skal vi teste på omtrent samme dag ! Vi har prøvd i to år og jeg er fortsatt sikker på at de snart er vår tur igjen. Vår første kom etter 1 1/2 års prøving og to spontanaborter og de er så sykt sant at de som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Jeg velger å tro at det er en mening med alt som skjer❤️Ønsker dere lykke til og håper det er deres tur nå ❤️ Sender deg mange varme tanker ☀️

    20. Jeg heier på dere og håper at det er deres tur nå😊 Dere kommer til å bli veldig gode foreldre 😊 jeg ble selv mamma i mai, og unner virkelig alle andre denne gleden💕

    21. Du er flink som klarer å holde motet oppe 😊 Måtte det skje hell og lykke på dette 4.forsøket 😊 Krysser det som krysses kan for dere !

    22. Da skal vi teste på samme dag 🍀 Vi har også prøvd en stund… Har ei på 3 fra før, så jeg har nok å fylle tiden med, heldigvis for meg ❤️ Krysser alt som er for oss begge 😉

    23. kommer du til å dele nyheten om at du er gravid ( forhåpentligvis) eller ikke samme dagen som du tar graviditetstesten <3 ?

    24. Så spennende! Ønsker dere virkelig alt godt og all lykke. Bare et spørsmål, bruker du vanlig hjemmetest?
      Jeg tok en test tidligere i år da jeg ikke fikk mensen (ca. 3 uker etter antatt eggløsning), og fikk negativ test og tenkte ikke mer på det. Da jeg tilfeldigvis tok en blodprøve hos lege 1-2 uker etter fikk jeg en overraskende melding om at det var målt HCG i blodet mitt, men det hadde ikke vist seg på testen jeg tok hjemme. Det endte dessverre i en spontanabort etter en del uker, men har i alle fall den erfaringen angående tester og slikt. Skal ikke prakke på deg råd og tips, men med blodprøver får man vel kanskje mer nøyaktige resultater og kanskje større sjanse for å vite sikkert slik at man ikke får en eventuell uriktig negativ beskjed? 🙂
      Sender dere gode tanker og krysser fingrene for dere <3

    25. Hei! Ville bare si at det anbefales å ta graviditetstest av morgenurinen – første gang du tisser. Da du ikke har tisset flere ganger i løpet av en dag – det har noe med konsentrasjonen av urinen å gjøre og det stoffet som viser om du er gravid eller ikke. En venninne av meg tok test på kvelden, den ble negativ, men hun var gravid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg