UKENS SPØRSMÅL

God morgen! Jeg droppet bursdag og ble hjemme på sofaen i går. Formen min har rett og slett vært dårlig. Hva det kommer av vet jeg ikke, men alle vet hva jeg håper. Jeg føler meg bedre nå i dag, men vi får se hvor lenge det varer.. Her er ukens spørsmål:

Hvilke blogger leser du?

– Jeg leser ingen blogger fast. Men i løpet av en uke er jeg som regel innom flere av bloggene som ligger øverst på topplisten. Med øverst så mener jeg rundt topp 10. Men hvis jeg skal nevne en blogg jeg liker så må det bli Ida Wulff sin blogg, og spesielt paraplyinnleggene hennes. Hun har så bra humor!

Veldig mange bloggere svarer leserene sine i kommentarfeltet. nettopp fordi de vil ha kommunikasjon med lesene sine. Vil ikke du ha det?

Dessuten er det mange bloggere som har ukens spørsmål spalte i tillegg til av de svarer på spørsmål i kommentarfeltet + at de blogger 2-3 ganger for dagen. Du blogger bare 1 gang for dagen, så hvis du ikke gidder å ta deg tid til å svare leserene dine av og til i kommentarfeltet er det bare latskap. Bloggen er jobben din, så da burde du gidde å ta deg tid til det.

– Klart jeg vil ha kommunikasjon med leserne mine. Det er derfor jeg har startet med denne spalten.

– Jeg setter pris på at du ønsker å høre mer fra meg, men på denne bloggen kommer det nok aldri til å bli mer en toppen to innlegg om dagen. Det holder for meg. Hva jeg bruker tiden min på ellers er heldigvis opp til meg og ikke noen andre.

Har du og ulrik snakket om hva dere skal gjøre dersom du ikke kan bli gravid? Er det slik at et fremtidig barn med en annen kone er viktigere enn deres forhold?

– Med en annen kone? Denne skjønte jeg ikke helt. Dersom Ulrik og jeg ikke lykkes i å få barn med prøverør så velger vi en annen løsning. Vi ønsker oss barn sammen, ikke med noen andre. Jeg drømmer ikke kun om å bli mamma alene. Jeg drømmer om å bli mamma til Ulriks og mine barn.

Om dere ikke får egne barn? Vil dere da adoptere?

Det kan hende, men vi er ikke helt der i tankegangen ennå.

For mange par så kan en slik prøverørsprosess bli en stor økonomisk utgift. Er du og Ulrik enige om hvor grensen går? Altså for hvor mange forsøk, eller hvor mye penger dere vil legge i det? Eller har dere (forståelig nok) ikke tenkt på det enda?

Nei, vi har ikke satt oss en grense for det. Nå fokuserer vi først og fremst på at dette forsøket skal gå bra, og hvis ikke har vi tre egg til som ligger på frys i Trondheim og venter på oss.

Er det et fryseegg du har fått satt inn nå?

Ja.

Og hvis dette forsøket ikke går, blir det da flere forsøk?

Det blir det.

Har du holdt deg rolig etter inntakene eller levd som normalt?

Jeg har holdt meg ganske rolig. De sier at man kan leve som normalt, men jeg synes det er veldig vanskelig og ikke minst skummelt. Jeg er nemlig livredd for å gjøre noe galt.

Hva heter den nydelige grønnfargen dere har på soveromsveggen?

– Du finner fargekodene på soverommet i gårsdagens blogginnlegg.

Synes du det er kult med tatovering?

– Ja og nei. Jeg har ingen, men jeg har vurdert å ta det flere ganger. Ulrik har to tatoveringer. Jeg liker de, men jeg tror nok ikke at jeg kommer til å ta tatovering selv.

Er du en veldig sjalu kjæreste? Og er du redd for at Ulrik skal flørte med flyvertinner siden han er så mye borte fra jobb?

– Nei, det vil jeg ikke si at jeg er. Ulrik mener heller ikke det, heldigvis. Hehe! Og nei, jeg er ikke redd for at Ulrik skal flørte med flyvertinner på jobb. For det første så er han trofast mot meg. For det andre så er han profesjonell på jobb og for det tredje så har han høy arbeidsmoral.

Du og Ulrik er et nydelig par, det må jeg bare si. Og jeg synes dere passer perfekt sammen! Men jeg lurer på om dere noen gang bruker å gjøre romantiske ting sammen som kino eller date eller noe i den duren? Isåfall hva?

– Tusen takk! Vi er sjeldent på kino, men lunsjer og middager ute bare oss to er vår greie. Det synes jeg er veldig koselig, gjerne midt i uken.

Har du tenkt på hva slags vogn du ønsker når den tid kommer?

Ja, jeg har tenkt og plukket meg ut to favoritter faktisk. Men det må jeg komme tilbake til når det blir aktuelt.

Jeg er en relativt ny leser, så jeg lurte på om du har skrevet et eget innlegg om bryllupet?

– Velkommen som ny leser! Jeg har skrevet mange innlegg om bryllupet. Du finner noen her, her og her 🙂

Var Ulrik enig i et askepott inspirert bryllup?

– Han ble fort enig og var ikke vanskelig å overtale, nettopp fordi han likte ideen.

Hva syntes Ulrik var det beste med bryllupet deres? Og hva syntes du var det beste?

– Hvis vi ser bort fra vielsen i kirken, så hadde vi det begge fantastisk gøy på jegerfesten den første dagen. Da gikk jeg konstant rundt med frysninger på kroppen fordi helgen jeg hadde ventet på så lenge endelig var i gang.

Får du ofte henvendelser fra firma som ønsker at du skal fronte produktet/produktene deres? Er det noe du har takket nei til, eller ikke ønsker å prøve/fronte? Forstår (og setter pris på) at du bare skriver om det du kan gå god for.

– Ja, det gjør alle bloggere med høye lesertall. Jeg svarer ikke på de henvendelsene jeg ikke er interessert i, og de er det ganske mange av.

Hvis du trener, hva trener du? Hva er målet ditt med treningen? Føler du at du får treningsprogresjon?

– Jeg trener egentlig styrketrening og kondisjonstrening på Sats Vinderen, men det er noen uker siden jeg har vært der nå. Målet mitt med treningen er å holde meg i form bare. Det er lenge siden jeg har hatt noe konkret mål på grunn av denne prøverørsprosessen. Nå er det viktigere å være sunn og frisk enn å være tynn og fit. Hehe! Derfor har jeg begynt å gå endel lengre turer med hundene. Det er jo trening det og.

Trener Ulrik?

– Ja, han trener på samme sted som meg og har trent masse de siste ukene. Han trener bare styrke og nesten bare overkropp, noe jeg blir litt oppgitt over. Jeg vil jo ha han med på å trene bein og rumpe sammen med meg.

Leste for ei stund siden på bloggen at Kathrine skulle hjelpe deg med ny garderobe og at du hadde solgt unna alt du hadde i din garderobe. Hvor ble det av at du kun skulle ha noen dyre basisplagg som skulle vare og ikke flere bomkjøp?

– Det stemmer. Eller, det var aldri meningen at jeg skulle slutte å handle klær. Det var bare meningen at jeg skulle fornye garderoben min og tenke mer over kjøpene jeg gjorde fremover, noe jeg har gjort siden det ikke har blitt et eneste bomkjøp på denne fruen siden den tid.

Du får mange utrolige frekke spørsmål. Synes du ikke det er vanskelig og måtte svare på de? Går det ikke inn på deg?

Jeg er dessverre/heldigvis vant til det. Det er lenge siden at en kommentar her på bloggen gikk inn på meg negativt. Jeg tror og håper at jeg er blitt immun eller noe.

Hei! Leste i en tidligere spørsmålsrunde at du jobbet som makeupartist før bloggen. Kan du utdype? Jeg er selv interessert i å ta kurs, så lurte på om du har gått på noe skole/kurs, evt hvor, eller hvordan du jobbet med dette evt uten kurs/kvalifikasjon?

– Det stemmer. Jeg jobbet på Model Day Studio i Oslo og i Drammen i nesten 3 år som makeupartist. Jeg tok sminkekurs på Tone Lise Akadmiet i forkant av denne jobben. Men jeg vil heller anbefale Art Complexion. Det er en bra utdanning etter hva jeg har hørt innen makeup og hår-styling. Det er nemlig lurt å kunne litt om hår om du vil nå langt i denne bransjen her i Norge.

Hvor mange fridager i måneden har Ulrik?

– Ulrik jobber turnus med 5 dager på jobb og 4 dager fri hele året, minus ferie såklart.

Hvor er denne kjolen fra?

– Den er fra Zara. Jeg kjøpte den på salg i forrige uke.

Hvorfor har du mikrofon på deg på disse bildene?

– Fordi vi filmet egginnsettet. Det har vi jo gjort hver gang, og mikrofonen gir bedre lyd.

Hvordan gjør dere det med permisjon og sånn når det blir aktuelt? Tar Ulrik hele permen, siden du kan styre jobbingen din litt selv?

Aner ikke og bryr meg ikke akkurat nå. Det praktiske rundt det å få et barn er det minste problemet vi har.

Du har hushjelp fordi du ikke gidder å gjøre jobben selv? Du gidder altså ikke rydde etter deg selv engang, og nå vil du ha barn? Jaja, lykke til.

– Dersom du hadde lest hele svaret mitt så skrev jeg at jeg rydder, men at jeg ikke vasker. Jeg rydder etter både meg selv og Ulrik hver eneste dag, fordi jeg elsker å rydde. Det gir meg ro. Men vasking derimot, det suger. Defor betaler jeg gledelig for vaskehjelp, siden Ulrik er like lite glad i å vaske som meg. Da slipper vi unna kranglig om hvem som skal gjøre hva og får MER tid til andre ting som foreksempel barn når den tid kommer.

Har dere ikke felles økonomi?

– Vi har hver vår konto og en felleskonto. Men felleskontoen vår er kun en konto til betaling av regninger. Ellers er alt Ulrik sitt vårt og alt mitt kun mitt, som Maria Montazami så fint sier det. Hehe!

Hvorfor begynte du med Botox i så ung alder?

– Fordi jeg ville bli kvitt linjene i pannen, og fordi at jeg ikke ville de skulle bli noe dypere enn de var. Når det er sagt så har jeg ikke tatt botox på over ett år. Jeg har sluttet inntil videre på grunn av prøverørsprosessen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ville du støttet barnet ditt i å endre på utseende når det ble gammel nok?

Jeg ville ikke ha støttet som å oppfordret, men jeg ville ha respektert “barnet” mitt for en avgjørelse det var gammel nok til å ta selv. Moren min synes ikke at jeg trenger botox foreksempel. Jeg tror faktisk at hun synes det er litt tullete. Men hun respekterer at jeg tar det og vi gidder ikke krangle eller diskutere det, noe jeg setter stor pris på. 

Er kjolen i dette innlegget fra Weekday?

– Ja. Jeg oppdaget denne butikken for første gang for bare noen uker siden.

Har du signert Sunn fornuft-plakaten? hvorfor/hvorfor ikke?

– Nei, men jeg bruker sunn fornuft når jeg skriver. Det får holde.

Hvor er klærne du har på deg her fra?

Olaskjørtet er fra Zara, Blusen er fra Coast og paljettjakken er fra Zara.

Retusjerer du bildene dine?

Jeg justerer ofte på lyset i bildene mine. Det hender også at jeg “blurrer” ut andre mennesker og extesionsfestene i håret mitt dersom de synes godt av en eller annen grunn. Ellers kan jeg ingeting om redigering/Photoshop og har ikke planer om å sette meg inn i det heller. Jeg fikser kanskje på utseendet kosmetisk, men jeg fikser ikke på sannheten.

Trenger du virkelig hjelp for å innrede ditt eget soverom, eier du ikke egen smak?

Trenger og trenger.. Jeg unnet meg den luksusen og angrer ikke et sekund på avgjørelsen.

   

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!
 

24 kommentarer
    1. Fine svar! Krysser fingrene for dere i denne tiden! Ellers syns jeg det er veldig fint at du tar ned så mange spørsmål pr innlegg. Det er det svært få bloggere som gjør.
      Også lurte jeg på om du kunne lage et innlegg over hvor du handler klær, nettbutikker/butikker? Du har veldig fine klær, og det hadde vært fint å kunne få litt tips.

    2. Du må nok frem med vaskekluten og vaske selv når du får barn. Da må du vaske både gulp, matrester og bæsj og tiss. Røyter ikke hundene? Jeg har hund og må vaske eller støvsuge opp hundehår flere ganger for dagen. Kan ikke vente på at en vaskehjelp kommer og gjør det

    3. “Med en annen kone” Hæ!? Går det ann. Man går da ikke inn i et ekteskap kun med ønske om å få barn, også bare finner man seg en ny “make” hvis det ikke viser seg å være like lett som man hadd forventet. Jeg ble litt satt ut. Kvinnfolk er da sannelig litt mer enn avlshopper.

    4. Jeg synes at du svarer bedre og bedre for deg. Du svarer utfyllende og det er tydelig å se at du står for egne meninger. Tommel opp!
      Når det gjelder bloggeren Ida W mistet jeg fullstendig respekten for henne etter at hun svarte meg i kommentarfeltet for ca fem år siden. Hun sa at hun ikke brydde seg om kosmetikken hun bruker ble testet på dyr.. Jeg synes det er altfor lett å lukke igjen øynene for virkeligheten. Tenk om man fikk være vitne til hva noen dyr må gå gjennom. Hadde det gått utover egne kjæledyr hadde man syntes det hadde vært ille, men hva med den stygge industrien?
      Derfor synes jeg programmet om hvor kleskjedene får produsert sine klær var bra fordi en kjent blogger var med der og satte søkelyset på makabre forhold. Jeg håper du forstår hvor stor makt du har på leserne dine, Julianne. Mange ser opp til dere toppbloggere, og med det følger et ansvar. Derfor er det så bra at man ser lengre enn sin egen boble og nesetipp innimellom.
      Til neste ukes spørsmål; hva engasjerer deg, provoserer deg og opptar deg utenom skjønnhet, interiør, hunder, reiser, Ulrik og prøverørsprosessen?
      Det hadde vært spennende å komme litt dypere inn i personen Julianne bak blogginnleggene.
      Med ønske om en god søndag 🙂

    5. Hei!
      Jeg har et spørsmål 🙂 Syntes forlovelsesringen din er kjempefin! Lurer på hvor den er kjøp? 🙂

    6. Supert at du tar deg tid til å svare på spørsmål. Bloggen din er veldig bra 😊
      Hvor høy er du? Hvor høy er Ulrik?
      Hvilket årstall er dere født i?
      Merker dere noe til aldersforskjellen?
      Lykke til prøvrrørsprosessen ❤

    7. Du har bedt om utfordringer, har en til deg. Siden du nå forhåpentligvis har et lite under på gang, så utfordrer jeg deg til å slette og ikke publisere grumsete og negative kommentarer en hel måned! Syntes du er tøff som står i alt dette, og selv om du sier at det ikke påvirker deg, så er ikke engang du laget av stein! Tenk så befriende å ikke ha de på bloggen, og heller bruke tid på de utallige positive kommentarene. Mitt håp er at de negative skal opphøre om du ignorerer de. 😊 Tar du den utfordringen?

    8. Stemmer det at Ulrik var i et annet forhold da dere møttes? Synes du eller han det er vanskelig å forholde seg til noe i den andres fortid? (Les: kjærester, sex etc)

    9. Hvordan vil du beskrive din perfekte lørdagskveld? 🙂
      Hva gjorde du og Ulrik på deres første date? <3
      Hva gjør deg rørt? (Filmer, bøker, bryllup etc)
      Håper du kommer til å skrive gravidoppdateringer på bloggen når du blir gravid <3
      Stor klem!

    10. Hei igjen. Jeg lurte på grønnfargen dere hadde på soveromsveggen FØR dere pusset opp, eller var det et annet rom, ble litt usikker. Men det var altså ikke den blåfargen dere nå har jeg lurte på. 🙂

    11. Syntes det er rart at du sier du ikke er veldig sjalu når du syntes det er respektløst av Ulrik å like blder til andre jenter på fb? Jeg er i et forhold selv. Om jeg tilfeldigvis liker ett bilde av en gutt som jeg ikke kjenner såå godt, så blir han selvfølgelig ikke sur på meg eller omvendt. Det skal ikke være noe forskjell på om personen man liker bildet til er jente eller gutt, det skal være likestilt. Merker jeg blir irritert.

    12. Hei! Litt konstruktiv kritikk, du svarer veldig “surt” og jeg får følelsen av at dette bare er noe du må få gjort, og ikke noe du vil gjøre.. se på caroline berg eriksen blandt annet, og kristina andersen, man skjønner at de er glad pga skrivemåten!

    13. Jeg er enig med Julianne når det kommer til å like bilder med ❤ på andre damer…
      Har nettopp møtt en og det å skal bli kjent på nytt og ikke minst lære seg å stole på noen igjen etter man har blitt sviktet opptil flere ganger… Det er ikke gøy å se da at en mann “liker” bilder av andre damer…
      Om man er sjalu eller ikke, når man har følelser som styre på selv, er jeg helt enige… Og det går andre veien og… Jeg skriver ikke “kjekk” på bilder av kompiser… Jeg respekterer han jeg liker også…
      ❤❤❤❤

    14. Vil bare gi deg kred for disse spaltene der du svarer på spørsmål. Takk for at du ikke bare svarer på 5 “kjedelige” spm, men at du tar med en god bredde med mange spm! Dette er det jeg gleder meg mest til å lese ila en uke (ved siden av håpet om en positiv test og sånn da ;))! Masse lykke til, håper eskimoen deres trives veldig godt i magen din!

    15. Må dere betale av egen lomme for hjelpen dere får fra Spiren eller får man dekt noe?
      Vi har vært prøvere i 3 år og skal bestille time for utredning… Men synes prislisten er helt vanvittig.

    16. Hei! Jeg lurer på hvilke endringer/tilpasninger du har gjort i forhold til kostholdet ditt i denne prøvetiden? Har du fått noen råd om hva du bør spise/drikke mer/mindre av? Hilsen ei som skal i gang med prøverør selv.

    17. Jeg vil først å fremst fortelle deg at jeg har bare positivt å si om deg og bloggen din Julianne! Virker som du er et utrolig snilt og godt menneske 🙂 Jeg er en stor fan av deg og følger spent med på prosessen du og Ulrik er i nå da jeg sannsynligvis må igang med prøverør selv. Jeg er veldg takknemlig for at du deler så åpent, har lært masse av deg om dette temaet. Føler meg i blant veldig alene når alle mine nære venner får barn mens jeg henger etter og nesten daglig får spørsmål fra både nære å fjerne om vi ikke har lyst på barn snart. Synes det er utrolig vanskelig, å synes det er en uting at alle tar det som et selvfølge at man får barn på første forsøk. Har opplevd så mange nedturer med negative tester å føler at alt går oss i mot. Jeg krysser virkelig fingrene for dere og håper at dere får drømmen oppfylt denne gangen. Det fortjener dere så absolutt! <3 jeg heier på deg! Fortsett å være akuratt den du er- du er mitt forbilde.

    18. Hei! Har lest bloggen din en liten stund, synes det er fælt med alle negative og kjipe kommentaren, og kardemomme-loven burde alle forholde seg til, synes jeg! Men igjen – så digger jeg når du svarer litt “på kanten” eller sarkastisk! Enkelte burde tenke litt lengre 😛
      Lurer på om du har skrevet innlegg før om hvorfor du ikke kan bli gravid?
      Ellers masse lykke til, håper du forblir gravid denne gangen! 😀

    19. Kan du si noe om hvorfor du ønsker å flytte fra Oslo og til Fredrikstad? Du har jo snakket om at huset dere bor i nå, har plass til evnt barn som kommer. Hva er viktig for deg ved et evnt kjøp av nytt hus? Størrelsen, standard, beliggenhet eller området? Lykke til i jakten og kanskje salget!

    20. Hei, her kommer et spørsmål som jeg ikke mener som verken frekt eller sårende! Jeg lurer på om dere kan/kunne ha akseptert et liv uten barn? Jeg tenker på dette i sammenheng men prøving i flere år og etterhvert bruker man mye tid og penger, og at man slites psykisk og fysiks av prøvingen.
      Lykke til videre 🙂
      Jeg heier på dere <3

    21. Synes folk ofte stiler spørmålene sine litt negativt rettet til deg, føler du det selv? Og går det inn på deg sånn over tid?
      Kjenner du igjen enkelte lesere i kommentarfeltet?
      Hvordan liker du kaffen din?
      Kan du fortelle en morsom/merkelig ting om deg selv som leserne ikke vet? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg