ÅPENHETEN FORTSETTER

Ulrik og jeg har bare kost oss hjemme med Ramp i dag. Stella er på ferie med den andre mammaen sin så nå kan vi gi han full oppmerksomhet uten at Stella blir sjalu, stakkar. Ramp har som dere ser vokst veldig mye og har supermasse energi. Han er rett og slett blitt en liten gledesspreder i familien Nygård, noe vi setter stor pris på her hjemme om dagen. For at rampegutten vår skal få ut all den energien sin pleier Ulrik å ta han med på idrettsbanen utenfor huset vårt og kaste ball, slik at han får løpt fra seg skikkelig. Ulrik er seriøst verdens beste pappa til begge vofsene våre og setter de foran alt. Jeg tuller ikke.. Tydelig er det også å se at han er klar for småbarnslivet. Jeg vet at han kommer til å ta den rollen og det ansvaret som bringer så inmari godt!

Jeg har lovet både Ulrik, Liv Bente på Spiren og meg selv at jeg skal finne på ting i denne rugeperioden som gjør at dagene mine går fortere. Hyggelige ting som får tankene mine over på noe annet enn bare ventingen. Det er selvfølgelig umulig å la være å telle ned dager og lete etter symptomer i dagene fremover, men jeg skal prøve å få ut all frustrasjonen på bloggen og bruke skrivingen som terapi, slik at mine nærmeste slipper å høre på alt “maset” om de ikke vil. Hehe! Her kommer jeg nemlig til å fortsette å skrive om tankene mine, ventingen og eventuelle tegn som måtte komme. Håper dere vil følge meg videre på denne spennende reisen, for åpenheten fortsetter..

27 kommentarer
    1. Hei! Må bare få si det, Ramp er helt nydelig! 😍 kan ha noe med at han er prikklik min hund, Terje 😉
      Masse lykke til denne gangen, håper spira sitter! 🤞🏻

    2. Hei
      Jeg ønsker virkelig at dere får en positiv test denne gangen, det fortjener dere virkelig. Jeg har selv to prøverørsbarn en gutt på 6 og en gutt på 2 år. Storebror kom etter 3 forsøk og Lillebror kom på første fryseforsøk. Jeg føler sånn med dere, og husker alle følelsene rundt prosessen som det var i går. Men det gikk bra for oss, og det kommer det til å gjøre for dere også!
      Jeg vil komme med et lite tips som virket for meg begge gangene jeg ble gravid og det var at jeg tok det med ro, var sykemeldt fra jobb (jeg er sykepleier) og hver dag i rugeperioden gikk jeg rolige turer på 1,5 time. Dette virket for meg.
      Ønsker dere all lykke i rugetiden og krysser fingrene for dere!
      Med vennlig hilsen
      Martine

    3. Klart følger vi med! Jeg syns det er en veldig fin ting du gjør med å være så åpen rundt et tema som for bare noen tiår siden var tabubelagt. Jeg tror du gjør ting litt lettere for andre som går eller skal gå samme vei.

    4. Hvordan gjør dere det med permisjon og sånn når det blir aktuelt? Tar Ulrik hele permen, siden du kan styre jobbingen din litt selv?

    5. Beundrer styrken og positiviteten deres så mye x Krysser alt jeg har for at dette endelig skal gå deres vei!

    6. Ville bare fortelle deg Julianne, at jeg setter så uendelig stor pris på åpenheten din på bloggen. Det har vært både til hjelp, trist og interessant å fått lest om deres reise – en reise som jeg snart skal ta fatt på selv også.
      I september skal vi i gang med vårt første forsøk. Jeg har mange tanker rundt denne reisen vi har ønsket oss så lenge, så jeg har i likhet med deg skrevet om det på bloggen. Det er en fin måte å få luftet tankene på, selv om jeg har valgt å være anonym – inntil videre 🙂 Men jeg finner også mye håp og trøst i dine innlegg. Det setter jeg pris på.
      Ønsker deg masse lykke til i rugeperioden, og krysser fingrene for at det går deres vei denne gangen 🙂 Jeg har tro på at Lykke eller Severin vil få to helt fantastiske foreldre!
      Mvh. M.
      http://www.babydrom.wordpress.com

    7. Hei 🙂
      Jeg vil bare ønske dere masse lykke til! Jeg vil også takke for at dere er så åpne om dette. Vi slet med å få vår første, og jeg følte meg litt alene da “alle andre” rundt meg ble fort gravide (så vidt jeg vet da…)
      Jeg teller selv dager til jeg kan teste, jeg vet ventetiden føles vanskelig og lang. Det rare er at når dere får holde barnet deres i armene for første gang, så er alt nesten glemt.
      Igjen, lykke til 🙂

    8. Hvis du tror det å ha hunder og det å ha barn er det samme, så tar du grådig feil. Det kan ikke sammenliknes engang. Selv om man er flink med hunder så er ikke det ensbetydende med å være flink med barn, og vice versa. Hunder er ikke babyer.

    9. Hei Julianne!
      Har lest bloggen din en stund nå. Jeg håper egginsettet sitter snart for deg.
      Jeg hadde en MA i desember ifjor i uke 16. Jeg gikk ikke på noe prevensjon, da vi ville prøve på ny. Det viste seg å bli vanskeligere enn antatt. Vi har prøvd i 8 mnd, men ingen klaff, før denne nå! Jeg testet positivt for 1 uke siden. Da har vi prøvd så hardt lenge, og vurderte å gå til gyn hvis spiren ikke satt snart. Vi var på ferie i to uker der jeg fikk tenkt på helt andre ting, og da satt den jaggu.
      Ønsker seg lykke til Julianne. Hååper spiren sitter der nå. Det fortjener dere.
      Lykke lykke til gode deg!

    10. Masse lykke til!! Håper det går for dere denne gangen 🙂
      Jeg er selv i liknende situasjon bortsett fra at jeg er singel og har hatt mitt 2. IUI forsøk i Danmark. Er nå i venteperioden og går og venter i spenning på testdagen. Synes det er kjempespennende å følge prosessen deres!

    11. Hei..
      Jeg har vært igjennom prøverør selv og vet hva du gjennomgår.. Denne ventetiden tar på!! 😉
      Første forsøk klarte vi det første gang og jeg var i aktivitet hele tiden.. Når vi nå skulle ta søskenforsøk, fikk jeg for meg at jeg måtte holde meg mere rolig å være mere forsiktig.. Ellers ville spiren *falle* ut.. Vet ikke hvor jeg fikk det fra, men jeg tok det roligere etter innsett.. Ble ikke gravid! Så tok vi nytt forsøk med egguttak osv, tok det fortsatt rolig og ble heller ikke gravid.. Får meg ikke til å slutte å tenke på OM JEG BARE HADDE RØRT MERE PÅ MEG, VILLE JEG HATT ET BARN TIL DA?!
      Siste egguttak ble så smertefull, nesten overstimulert, mange egg osv at samboeren ikke orker flere runder når han så meg sånn..
      Poenget mitt..datt litt ut..hehe..har du tenkt det samme å holdt deg rolig etter inntakene eller levd som normalt?
      Ønsker dere masse lykke til <3

    12. Hei Julianne!
      Er innom bloggen din titt og ofte for å følge med på deg og Ulrik, og håper virkelig det går veien for dere denne gangen. Ville bare gi lyd fra meg siden jeg aldri gjør det, og si masse lykke til til dere 🙂 Du er en sterk og vakker dame, takk for at du lar oss ta del i dette!

    13. Hei Julianne. Jeg følger med på bloggen og synes dere er innmari sterke. Det er så flott å se at dere på holder hverandre uansett hva. Jeg har et spørsmål vedrørende funksjonshemming. Hvordan ville dere reagert dersom barnet dere venter er utsatt for en nedsatt funksjonsevne?
      Heia Julianne og Ulrik 😊

    14. Vil anbefale deg og lese det nye innlegget til Helene Ragnhild om å være prøver/ufrivillig barnløs. Et fint innlegg som kan lette litt på ting <3 Håper testen viser positiv denne gangen og at lille baby blir i magen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg