KRAFTIGE SMERTER OG ULTRALYD

Natt til i dag våknet jeg av sterke magesmerter. Smertene var så store at jeg hadde vanskelig for å bevege meg. Jo mer jeg prøvde å snu og reise meg, jo vondere fikk jeg og det gjorde meg selvfølgelig veldig nervøs. Jeg ble redd for hva som hadde skjedd eller hva som holdt på å skje. Det føltes ut som om det var noe alvorlig galt, som om alt eksploderte inni meg nederst i magen. Aldri har jeg kjent noe lignende og aldri har jeg følt meg så alene. Ulrik var jo på jobb og klokken var rundt fire. Skulle jeg ringe noen? Eller skulle jeg bare ligge der til smertene gikk over? Kom smertene til å gå over av seg selv? Eller måtte jeg ha hjelp?

Jeg har som nevnt alltid kjempevondt første dag ved menstruasjon. Derfor vil jeg si at jeg er vant til en del smerter “der nede” og tåler ganske mye. Etter to egguttak, tre egginnsett og en spontanabort har jeg også kjent mye ubehag. Men det jeg kjente i natt var ikke mensensmerter eller noe i nærheten av de samme plagene jeg har følt på kroppen før. Dette var noe annet. Dette var verre.

Jeg går som dere vet på hormoner. Progynova, heter tablettene. De tar jeg blant annet for at livmorsslimhinnen min skal vokse seg tykk og fin og å forhindre eggløsining. Da jeg var hos gynekologen i dag fikk jeg beskjed om at livmorsslimhinnen så fin ut. Den var 7 mm, som er minimum før tilbakesetting ved fryseforsøk. Men vi fant noe fri væske, som hun kalte det. Denne vesken kan komme av en cyste som har sprukket. Etter å ha lest litt om cyster på eggstokkene ser jeg at mange sammenligner smerten man får når en cyste sprekker med blindtarmbetennelse og veer. Jeg har ikke hatt noen av delene, men jeg tror at jeg har kjent en cyste sprekke. Fy søren, så vondt!

Jeg vet ikke om det som har skjedd kan utsette innsettet eller hva som skjer videre nå. Men vi frykter at jeg har hatt en eggløsning og at forsøket blir avbrutt. I morgen skal jeg derfor ta blodprøver for å finne ut mer om hva som har skjedd og på torsdag skal jeg tilbake for ny ultralyd. Jeg holder dere oppdatert så fort jeg vet noe mer.

Jeg kjenner meg fortsatt sår i magen, hodet mitt verker og jeg har vært utrolig sliten i hele dag. Vi blogges mer etter en forhåpentligvis god natt søvn. Det trenger jeg nå..

Er det noen som har opplevd at en cyste på eggstokkene sprekker?

 

69 kommentarer
    1. Kjære vene, så mye motgang du skal oppleve. Håper ikke dette kommer i veien for innsettingen, og at alt er som det skal!

    2. Hei.. har opplevd det 2 ganger.. helt forferdelig .. Ibux og varmeflaske brukte jeg .. smertene kom helt ut av det blå .. var øm i magen døgnet etterpå og gjorde vondt når jeg gikk 😊…. håper smertene gikk over raskt for deg 😊…lykke til videre 😊😊

    3. Jeg hadde en cyste som sprakk, det var kjempevondt! Den var ganske stor, så jeg hadde kjent press fra den en stund, og så sprakk den plutselig mens jeg gikk over stuegulvet. Jeg måtte holde meg fast i bordet og var hakket unna å ringe legevakta. Smerten spørs vel sikkert litt på hvor den sitter og hvor stor den er. Hos meg hadde det ingenting å si for uttak og innsett, det har kun noe å si om den er betent tror jeg? Lykke til!:)

    4. Uff, så grusomt! Hadde du noen “forvarsel” eller noe som kunne ha fortalt deg at du hadde en cyste i det hele tatt? Jeg er SÅ redd for å oppleve det samme selv :/
      Håper virkelig ikke at dette avbryter eller utsetter noe som helst, og at planen kan fortsette som normalt <3

    5. Hei.. jeg har hatt en vanncyste som sprakk. Både legen og di på akutten var usikker på om det var blindtarmen eller cyste, siden smerten lå akkurat der hvor blindtarmen er , endte jeg opp med en kikkhulls operasjon med full narkose. Så hadde litt ekstra vondt i noen dager ekstra.

    6. Det var fryktelig mye som du må gjennom. God klem og lykke til! Nå håper jeg virkelig det bare går en vei for deg (dere) og det er oppover.

    7. Kjære vene.. Jeg får så vondt av deg, du har så mye motgang og du er så sterk! Jeg håper virkelig at du ikke må utsette det og at du selvfølgelig bli bedre!

    8. Au da. Jeg har hatt problemer med cyster å siste gang var jeg nære med å få torrasjon altså jeg hadde en 5 cm cyste i eggstokken å den holdt på å vri seg. Skjer det brytes egglederen av😑 det gjorde så vondt at jeg ble hentet av sykebil å måtte operere ut cysten. Føler med deg❤❤ neste gang om dette skjer igjen må du ringe etter hjelp❤

    9. Ja, uff! Opplevd cyste som sprakk + at jeg hadde betennelse i livmora. Var helt grusomt, og ble faktisk lagt inn på sykehuset. Håper det ikke setter noe på pause, du er tøff og heier på dere!stor god bedring klem sendes

    10. Ønsker deg all god bedring og dere begge lykke til videre! Nå må det virkelig gå veien deres ♥️

    11. Huff da, det hørtes ikke bra ut 😕 Ønsker deg riktig god bedring 😇
      Har bare et raskt spørsmål; husker du produsent og kode på den fargen dere malte stuen deres med? Skal male om soverommet og likte så godt den fargen dere har i stuen 😊

    12. Uff,ja må virkelig si at nå er nok nok,slikt er vondt….har selv operert ut en cyste ,var skikkelig dårlig
      Håper alt fra nå går den rette veien for dere😍Og
      du virker robust😉så lykke til videre…..
      🙏🙏🙏

    13. Herregud! Får helt vondt inni meg av alt motstand du skal møte! Håper du har det bedre! Tenker mye på dere og krysser alt jeg har for at alt kan ordne seg nå i disse dager,eller de nærmeste tider! Stor klem til deg vakre julianne❤

    14. God bedring ❤️ Krysser fingrene for at dette ikke stopper opp prosessen for dere!
      Du er vanvittig sterk, makan til ståpå vilje skal man lete lenge etter! Etter alt du og dere har vært igjennom, er det imponerende og motiverende å se deg stå så oppreist! Heier på dere ❤️

    15. Uff, så kjipt. Har opplevd dette en gang, og da holdt jeg på å svime av på legevakta. Det gjorde mindre vondt å føde barna mine.

    16. Hei, så leit å høre. Håper virkelig ikke dere må utsette innsett.
      Jeg har opplevd at en cyste sprekker, og født to barn. Og det kan absolutt sammenlignes. Men syntes nesten cyste var værre fordi det skjedde helt ut av det blå, og jeg ante ikke hva det var eller hvorfor jeg hadde vondt. I fødsel er man liksom litt mer “forberedt” om du skjønner. Uansett, jeg hadde cyste i livmoren, og det hadde ingenting med eggløsning å gjøre. Så håper det gjelder deg og. Lykke til og god bedring!

    17. Å ja…første gangen det skjedde så trodde jeg seriøst at jeg kom til å dø…jeg hadde så vondt at jeg besvimte faktisk. Jeg har aldri hatt blindtarmbetennelse, men har født 4 barn og den smerten når cysten sprakk var faktisk værre enn en fødsel 🙁

    18. Cyste på eggstokken som sprekker kan være utrolig vondt, sånn akutt som gjør at man svimer av i dusjen type smerte..
      Håper det går greit med innsett for dere til tross for denne opplevelsen <3 Utrolig så urettferdig livet kan være..:(

    19. Fryktelig vondt dette! Jeg har hatt to episoder med vanncyster på eggstokkene som har sprukket. Dette var ca.3 mnd etter jeg fødte barnet mitt. Første gangen ble jeg innlagt på sykehuset. Smerten var nærmest uutholdelig de timene det sto på! Smertene kom av at veska rant ned i bukhulen fikk jeg fortalt. Fikk beskjed om at det var ufarlig tilstand hos meg, og at årsaken mest sannsynlig var hormonelt betinget Fikk det på nytt igjen 2 uker etter. Siden den gangen har jeg aldri hatt noe(mange år siden)😀 Opplevde på ca.samme tid å få vanncyster i brystene. De tømte de enkelt med en sprøyte under ultralyd. Det forsterket teorien om at hormonene mine var i ubalanse. Håper du slipper å oppleve dette igjen, og at innsett kan gjennomføres som planlagt👍🏼 Ønsker dere all hell og lykke på babyfronten💚

    20. Hei du 🙂
      Huff, så trist å lese at forsøket kanskje blir avbrutt da:(
      Jeg har hatt tre cyster som har sprukket. Smertene du beskriver er slik jeg opplevte. Det var fryktelig smertefult. Men heldigvis så gikk det fort over etter at cystene sprakk.
      Ønsker deg alt godt videre & lykke til 🙂
      Sender deg en god klem 🙂

    21. Jeg ble innlagt på sykehuset pga endel smerter i underlivet. Når jeg satte meg føltes det som om en kniv ble stukket opp i underlivet. De var usikker på hva det skyldtes. En av teoriene var svangerskap utfor livmora. Da gynekologen skulle undersøke meg var det vanvittig ondt. Etterpå skulle jeg nesten ikke komme meg over gulvet og sank sammen i besvimelse. Ble kjørt på operasjonsstua hvor de gikk inn med kikkehull i navlen. Da ble det konstatert at legen hadde klemt istykker en vannsyste på eggstokken. Veldig smertefullt,men heldigvis ikke hatt det siden. Lykke til!

    22. Jeg hadde en cyste som sprakk og hele kroppen dryppet av svette på grunn av smertene. Det var typ å ringe 113.. Helt grusomme smerter og når jeg kom på ultralyd så hadde jeg mye blod i buken. Det viste seg at jeg var gravid (noe jeg selv ikke var klar over) og de mistenkte svangerskap utenfor livmoren. Ble operert og de tok bort cysten og ene eggstokken.. De var usikker på om fosteret kom til å klare seg og jeg tok HCG prøver for å se om verdiene gikk opp.. Det gjorde de og ved siden av meg nå sitter en ti år gammel gutt.
      Syns det er utrolig at du klarer deg hjemme når jeg tenker på de forferdelige smertene jeg hadde. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt å sjekket det ut..
      Ønsker dere masse lykke til videre og god bedring. Stor klem

    23. Enig med Jenny og LC, stormrier,veer og all smerte jeg opplevde i forbindelse med fødsel var mildere enn de smerter jeg har hatt når cyster har sprukket / vridd seg (både vanncyster og endometriose-cyster). Har opplevd det mange ganger og går sjelden uten Ibux når jeg skal ut, det gjelder å ta nok smertestillende når man begynner å kjenne hva som er i ferd med å skje. Har aldri vært noe dramatikk for min del, bare veldig veldig vondt 🙂

    24. Nå skal jeg gi deg ett livsforandrende tips. Mensensmerter går helt bort med jern! Ta jern regelmessig. Da slutter Du å få menssmerter. Mensen blir rød og Normal. Du føler deg bedre, og jeg kan garantere at det funker. Jeg lå selv og måtte sove mesteparten av dagen i én spesiell stilling for at jeg skulle overleve jernmangelen. Spiste paracetamol osv. Ikke en eneste gang tilbake til det har jeg vært siden jeg begynte med jern hver dag. Lykke til.

    25. Kan også skrive under på at cyster kan være ekstremt vondt. Jeg hadde en dermoid som vred seg rendt den ene eggstokken. Jeg lå i fosterstilling på gulvet og slo med hendene i gulvflaten, viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. En dermoid sprekker ikke men må operers ut, noe de gjorde hos meg. Eggstokken ble noe redusert men jeg har i ettertid fått to flotte barn (fødslene var mye mindre vondt enn cysten). Det artige er at grunnet tidlige ultralyder kunne de fortelle meg at det var den skadde eggstokken som slapp egg til begge svangerskapet. Kroppen er finuerlig. Krysser fingrene for babylykke for det også!

    26. Vil bare gi deg en god og varm klem. Krysser fingrene for at forsøket ikke må utsettes. Men er du plaget med cyster? Kan ikke huske at du har nevnt det før? Håper det ikke har noe å si med tanke på innsett! Du er flink!!

    27. Masse masse klemmer sendes din vei nå! Håper du har noen som kan være hos deg <3 En venninne hadde det, og jeg husker så godt hvor vondt hun beskrev at hun fikk av det. Unner deg ikke det her.
      Vær supersnill med deg selv nå <3

    28. Hanna. Jeg også tror hun kan ha PCOS har det selv og jeg har også hatt vanskelig for og få barn samt cyster som sprekker. Helt grusomt.
      Julianne du burde få mer utredning på både pcos og endometriose begge er to tilstander som er lite kjent i Norge og for og finne ut om du har endometriose må du ta kikkhull for det er sjeldent man ser dette på ul. Håper alt går deres vei.

    29. Dette høres forferdelig ut. Stakkers deg! Håper at du føler deg bedre snart og at det går allikevel bra på legetime. Lykke til! 🤞🤞🤞

    30. Å anbefale noen å ta jern ville jeg vært forsiktig med. Om man har normale jernlagre og hb er fin skal man ikke ta ekstra jerntilskudd uten samråd med lege. For mye jern er heller ikke bra:) jeg er helt sikker på at Julianne får god veiledning av legene sine.

    31. Så kjedelig, håper virkelig det klaffer snart for dere! Har opplevd 2 ganger at cyster sprekker, og det er helt forferdelig, kjennes akkurat ut som veer.
      Lykke til, heier på dere 🙂

    32. Jeg har PCOS og opplever cyste-sprekk ved jevne mellomrom. Det kommer akutt og er helt forferdelig vondt! Det går heldigvis over av seg selv etter en stund, men kjenner på mildere smerter resten av dagen.
      Husker jeg begynte å få disse smerteanfallene da jeg var sent i tenårene, men forstod ikke hva det var, og sa aldri noe til noen da det jo alltid gikk over.
      Som andre skriver over, så er PCOS og endomitriose noe du kan høre med gynekologen om. Kanskje dere allerede har snakket om det? Jeg gikk til legen i flere år med ulike symptomer, men fikk aldri beskjed om annet enn at hormonnivåene mine ikke var på stell uten noe mer oppfølging. Jeg følte meg heller som en hypokonder. Først etter googling og egen research gikk jeg til legen å sa at jeg mente jeg hadde PCOS og gjerne ville utredes for dette. Da begynte ballen å rulle. Gynekologen diagnostiserte meg med en gang under ultralyd av eggstokkene, og plutselig hadde jeg noe håndfast å forholde meg til. Det har hjulpet meg enormt!
      Jeg må bare skryte av deg, Julianne! Ved din åpenhet rundt IVF og egen kamp har du skapt et rom for å diskutere kvinnehelse. Noe som er så viktig, gjelder så mange, og som dessverre blir nedprioritert av store deler av legestanden. Tusen takk 🙂

    33. jeg har skrevet til deg før: pga hormonpreparater kan cystene begynne å gro- hos meg ble den på str med en appelsin og hele livmoren måtte fjernes til slutt- alt skjedde ila 6 mnd etter jeg begynt på min ønskebarnprosjekt

    34. Jeg har vært der du er, det går til slutt selvom veien kan være lang og hard.heier på deg og din åpenhet. Du vil bli en fantastisk mor!

    35. Da jeg var gravid første gangen og spontanaborterte hadde cysten som gir babyen næring så tidlig i svangerskapet (uke 5) blitt veldig stor og det var ekstremt vondt da den sprakk! Men det er ganske surrealistisk å tenke på, hadde den graviditeten blitt vellykket hadde jeg aldri møtt verdens vakreste menneske, den fantastiske lille gutten som ligger ved siden av meg nå. Det er en slitsom prosess, vi prøvde halvannet år før det som ble babyen vår endelig satt. Det må bare være mer slitsomt for dere som i tillegg forholder dere til leger. Jeg vet du vet det, men det er så verdt det til slutt, uansett hvilken måte det skjer på!

    36. Cyste som sprekker er helt forferdelig. Har opplevd det 2 ganger, men den første gangen var jeg helt sengeliggense i 2 dager. Klarte ikke bevege meg eller spise eller noe, bare lå i forsterstilling med ekstreme smerter. Sykt hvor vondt det kan gjøre! God bedring! <3

    37. Jeg har vært så heldig å slippe cyster som sprekker, men er litt redd for at jeg har dem fordi jeg har så sterke eggløsningssmerter, heh.
      Jeg ville bare si at jeg setter pris på at du er åpen om alt dette, selv om der sikkert er tungt for deg noen ganger og du får litt kritikk. Jeg opplevde å få positive graviditetstester, for så å miste i helga… selv om det var tidlig og til en viss grad forventet, så ble jeg skuffet og litt lei meg. Det kjennes litt lettere når man vet at man ikke er den eneste som dette har skjedd med, det er jo så vanlig, men ingen snakker om det! Du er tøff Julianne, jeg gleder meg stort til den dagen det klaffer for dere.

    38. Hadde en enorm cyste, våknet kl 05.30 av den mest intense smerten jeg noensinne har kjent- ble kvalm og svetten sprutet. Det gikk liksom ikke over heller, så ble sendt på sykehuset av fastlegen. Da fant de store mengder veske i buken, vurderte operasjon men det ble avlyst siden eggstokkene ikke var vridd.. Hadde faktisk vondt i flere uker etterpå,så du har full rett til å synes det er vondt ja.

    39. Fytti! Jeg hadde blitt livredd hadde jeg våknet av en slik smerte. Jeg har opplevde at en cyste sprakk mens jeg var på jobb. Jeg jobbet i butikk, og var tilfeldigvis alene i avd. da det skjedde. Jeg tåler også mye smerte, så jeg jobbet videre så godt jeg kunne til kveldsvakten kom. Da klarte jeg ikke mer. Sitte, ligge, stå, alt var vondt. Jeg ble kjørt på legevakten og de trodde det var blindtarmbetennelse. Jeg kunne fortelle legen at jeg tidligere hadde kjent klumper i magen, de tenkte pco eller endometriose. Det viste seg å være flere endometriosecyster på eggstokkene og masser av arrvev i hele magen.
      Det ble en omvei for å bli gravid, men plutselig satt den. Jeg har, i tillegg til endometriosen, lav AMH. Det er en kjip beskjed å få når man enda er ung og barnløs. Jeg krysser fingrene for dere og håper at det klaffer snart.
      Det er ikke sikkert at det hjelper deg, men min taktikk for ikke å bli skuffet, var å være litt likegyldig i hele prosessen. Jeg satte meg et femårs perspektiv slik at jeg hadde litt tid på meg. Det tok heldigvis ikke så lang tid, men det gikk jo ikke med en gang…
      Jeg heier på dere!

    40. Huff, hørtes ikke særlig godt ut, jeg vet en gang jeg hadde en smerte som jeg ikke kan forklare, å det viste seg at jeg hadde nyrestein eller jeg vet ikke det for sikkert, men de konstaterte at det var det.
      Håper det ikke er noe som stopper opp prosessen for dere<3

    41. Jeg syns også det høres ut som du burde få mer og bedre utredning. Det er jo ikke sånn at lave amh-verdier alene gjør det vanskelig å bli gravid. Og med alle plagene du har beskrevet, i tillegg til utfordringene i forbindelse med tidligere forsøk, bør de jo finne ut årsaken til dette. Håper virkelig ikke at dette utsetter forsøket deres nå. Det har jammen meg rt nok motbakker på veien deres. Lykke til og god bedring, håper du har mindre smerter nå☺️

    42. Hadde masse cyster på eggstokkene og sku opereres da de mistenkte endometrose.
      hadde som deg helt ufattelige smerter med mensen og som 16 åring fikk eg supersterke P piller i USA mot smertene -de brydde seg ikkje om å sjekke hormonene engang. Det har vært et problem for meg i ettertid og er fremdeles.
      Uansett bra du får hjelp og skal sjekkes skikkelig, håper du slipper mer sånn nå <3

    43. Ja huff, det hadde jeg. Hadde 8 stk på eggstokkene, 1 var på 9 cm..Jeg ble utrolig dårlig og hadde noe forferdelig smerte, ringte mamma som kom kjørende i all hast. Jeg fikk smerte anfall i bilen hvor det måtte ringes etter hjelp, jeg mistet følelse i hele kroppen og ble “lam“ i rundt 15 min hvor tungen hang på slep og jeg kunne ikke snakke. Måtte haste opr samme dagen hvor denne var på gang og sprekkes og måtte fjerne alle sammen. Aldri hatt lignende smerte før , grøss..
      God bedring!

    44. Eg har tenkt på dere i hele dag, og har håpet på positive nyheter. <3 Vi er i nokså lik situasjon som dere, og at dere har delt har vært godt i denne tunge perioden. Eg vil så gjerne gi noe tilbake, for dere har gitt meg så mye, gjennom og være opne og positive. Uansett kva som hender så har dere kvarandre, og det er grunnmuren i en familie. Eg håpar på positive nyheiter for meg sjølv i framtida, men og for dere! Dere er fantastiske menneske, og dere fortjener bare gode ting. Kryssar fingrane. <3

    45. Høres kanskje rart ut, men jeg håper så inderlig det var en cyste som sprakk! Vi slet med å bli gravide pga en cyste jeg hadde på eggstokken og da den forsvant ble vi gravide med en gang! Så jeg har virkelig på følelsen at NÅ skjer det! <3

    46. Helt enig med Anette. Lav AMH- verdi alene gjør det ikke vanskelig å bli gravid, det betyr bare at man går tom for egg noe tidligere enn normalt. Sånn sett burde du blitt utredet mtp PCOS og/eller endometriose. Håper det ordner seg for dere 😘😘

    47. uff, håper du føler deg bedre straks ❤️ jeg har endometriose, så jeg vet akkurat hva du snakker om, og jeg føler virkelig med deg!

    48. Har og hatt en større cyste på eggstokken som sprakk nylig Noe som var utrolig jævlig der og da. Mest fordi det ble betennelse i bekkenet som og ga utfall på den ene foten etterpå. Smerten i nedre mage etter den sprakk, og utfall på foten kanskje ti dager etter der igjen. Ble gravid noen måneder etter dette, så trenger ikke å ha noe å si sånn sett altså. Men vondt er det når det står på 😅 NB. Mange tipser om ibux her. NSAIDs-preparater som ibux, naproxen o.l. bør unngås når man prøver å få barn. Hør med legen og få heller andre preparater som er mer gunstige og ikke kontraindiserte:) Håper det snur for dere nå. Krysser alt som krysses kan❤

    49. Jeg hadde en kommentar lenger oppe her ang en cyste jeg hadde på eggstokken, men jeg hadde ingen smerter når den sprakk/forsvant. På UL så de at den var 5,5 cm og jeg ble fulgt grundig opp, men når den begynte å væske hadde jeg som sagt ingen smerter, og fikk beskjed om at det også var helt normalt.

    50. For et par år siden opplevde jeg svært sterke smerter i magen. Jeg var hjemme alene og etter 1,5 time hvor jeg bare lå med smerter og kaldsvettet, klarte jeg å røre på meg for å ringe ambulanse. Jeg trodde rett og slett at jeg holdt på å dø. Det viste seg at det var en cyste som hadde sprukket. Jeg har født to barn, og føder heller den tredje enn å oppleve dette igjen!
      Krysser fingrene for at det går deres veg nå! 🙂

    51. Altså da hadde de sett der på utlralyd.. om det var en cyste.. det ser ut som en sprekt ballong på ul.. det er ikke sånn litt vondt “tror jeg tar en selfie” mens det pågår lissom.. det er call 911 og morfin i ræva- vondt. Mange blir hasteoperert for blindtarmen fordi det gjør så satans vondt at de tror blindtarmen har sprukket.. tror nok dette var noe annet.. ballongen som sprakk ville vært veldig tydelig på ul..

    52. Har hatt cyster på eggstokken flere ganger, noen tvillingcyster den ene på 10 cm som jeg måtte operere i februar. Har også operert tidligere. Men er kjempe vondt når smertene er som verst, da er det bare å ligge helt stille 😤. Masse lykke til med neste forsøk 🤗 Heier på dere og krysser alt for at dette skal gå deres vei🤞

    53. Hei!(:
      Nå har jeg ikke lest gjennom alle kommentarene så kanskje noen har nevnt det alt. Men har legene dine noen gang nevnt noe om endometriose eller adenomyose for deg? Jeg har begge disse diagnosene (og pcos), jeg er bare 23 og fikk disse diagnosene ved lapraskopi mai i fjor, heldig som fant det ut “tidlig”. Jeg bare tenker ofte på dette når jeg leser om smertene dine og ufrivillig barnløshet … Men vet også at mange klarer å bli gravide etter lapraskopi hvor dem prøver å fjerne evt endometriosevev (:
      Jeg har også opplevd en cyste sprekke, eller det er nå set legene tror det var hvert fall, det var grusomt vondt 🙁
      Krysser fingrene for deg i tiden fremover 💛

    54. Dette har skjedd med meg to ganger, og begge gangene under graviditeten… første gangen var det så store og konkrete smerter på samme sted, og de klarte ikke å skjønne hvorfor. Jeg var i følge menstermin i uke 6, men de fant ikke noe foster i livmoren, bare noe vev som hadde lagt seg inntil livmorveggen, og om vevet beskyttet et befruktet egg visste vi ikke. Så de ville ta kikkhulloperasjon fordi de trodde det var svangerskap utenfor livmor. Men det var altså en stor cyste som hadde sprukket. Pangstart på graviditeten kan man si 🙈 Har heldigvis ikke flere cyster i livmoren min nå. Og alt er bra med babyen i magen ☺

    55. Har hatt to cyster som har sprukket. Begge gangene ble jeg hentet av ambulanse og kjørt til sykehuset i all hast. Hylte av smerter i 8 timer før det ga seg. Tror ikke det var en cyste du hadde. Husk at det er mye som kan skape sterke smerter i underlivet/ nedre del av magen. Cyster kan dessuten bli ondartet og skape kreft. Er litt mer heavy med en cyste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg