DA VAR VI I GANG IGJEN

Da var vi i gang igjen og det føles SINNSYKT godt! Jeg klarer nesten ikke forstå at dagene har gått så fort. I går satt jeg nemlig den første sprøyten (Gonapeptyl). Det er føste steg av forberedelsene til fjerde egginsett som nå endelig nærmer seg. I dagene fremover skal jeg som sagt bare vente på en ny menstruasjon som jeg regner med vil komme om 5-6 dager, altså etter at vi er kommet hjem fra denne båtferien. På blødningsdag to skal jeg starte med Progynova tabletter og etter det er det nye ultralyder i Oslo for å måle tykkelsen på slimhinnen min før vi får klarsignal og kan reise oppover til Trondheim igjen. I Trondheim venter som mange vet hele fire eskimoer på oss som jeg har veldig stor tro på. Hadde det vært opp til meg så hadde vi satt inn alle fire samtidig, men nå er det dessverre/heldigvis legene, ikke jeg som bestemmer. Hehe!

Jeg både tror og håper at jeg har hatt godt av en pause fra hormoner og stress denne sommeren. Ulrik ser det på meg, familien min har kommentert det og vennene mine har sagt at det ser ut som om jeg har mer energi om dagen, noe jeg selv også føler. Men det betyr ikke at jeg har klart å “legge bort” babydrømmen i tankene mine slik jeg hadde planer om. Det er jo barn og småbarnsfamilier overalt! Derfor har jeg ikke fått mindre lyst til å bli gravid på en ferie som dette.. Nei, i fremtiden skal søren ikke gjestelugaren vår brukes som garderobe, men som et “barnerom” til Lykke og/eller Severin. Tenk for en fantastisk oppvekst, da dere. Og tenk for noen fantastiske sommerminner! Jeg får frysninger bare av tanken, for det skal skje og jeg føler meg ganske sikker på at dette er den siste sommeren til Ulrik og meg uten barn eller uten en baby langt på vei <3 <3

Ukens spørsmål kommer ut senere i dag!

22 kommentarer
    1. Hei!
      Ønsker dere masse masse masse lykke til og håper det klaffer denne gangen! <3 Har dere hørt noe om anbefalinger på å fly/ikke fly etter innsett? I forhold til om det kan påvirke noe i prosessen. Krysser alt som krysses kan: For dere!

    2. Masse lykke til! Håper det går veien for dere denne ganen. Jeg hat iallfall stor tro på dette forsøket! 🙂 stor klem til dere <3 og husk: ikke del så masse at du blir stresset av det. Del det du føler er rett for deg og ikke ta hensyn til oss lesere når det kommer til en så personlig og privat sak <3

    3. Jeg ønsker dere masse lykke til 🙂 Selv er jeg fem måneder på vei og gleder meg stort til at vi skal få vårt første barn i november. Jeg har aldri hatt så mye energi og glede i kroppen, noe jeg håper og tror at også du får fremover 🙂
      Klem fra Mari H

    4. Masse lykke til med ny runde, jeg har troen!☺️ sitter selv med ei lita ivf-frøken på 1 mnd ved siden av meg nå. Det var en lang vei å gå, men så utrolig verdt det. Og som mange har skrevet før, man “glemmer” den tunge, lange prøvetiden når man sitter med premien. Vi skulle jo få akkurat henne❤️ Det vil bli verdt det, husk alltid det, dersom veien fortsatt vil ha sine motbakker😉

    5. Håper du har fått roet ned litt i både kropp å sjel iløpet av “pausen” din. så satser vi alle på at dette forsøket går drit bra! (å det gjør det sikkert) 😉 krysser alle fingre for dere skjønne skjønne mennesker!

    6. Hei, igjen!
      Jeg har fulgt med deg en veldig god stund nå, og jeg beundrer deg så veldig! Ditt pågangsmot og gode tanker rundt alt.
      Du er virkelig blitt et forbilde for meg på mange måter. Du virker positiv, glad, familiekjær, og virker veldig åpen og ærlig om alt.
      Jeg håper dette går veien for dere 🙂

    7. Tenker på dere nå! Masse lykke til! Jeg ser frem til første IVF forsøk og gruer og gleder meg samtidig. Skummelt med alt man skal gå gjennom men takknemlig for å endelig få god hjelp til å realisere babydrømmen vår:)

    8. Masse lykke til! Håper det blir barn på dere snart 🙂 Blir spennende å følge med fremover (som alltid).
      (Men…. Uten å fremstå som et nett-troll eller bedreviter, men “eskimo” blir faktisk ansett som et skjellsord ovenfor inuitter i samme grad som f.eks “neger”. Jeg personlig føler meg ikke truffet av det, men kan hende noen blir det… Tenkte bare å si ifra. 🙂 )

    9. Masse lykke til med 4 innsett! For oss var 4 innsett jackpot – håper det er det samme for dere! Heier på dere, jeg syns du er kjempe tøff!! 🙂

    10. Masse lykke til! Nå er det deres tur! Krysser fingrene for dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg