DET BESTE MED BÅTFERIE

Nå som jeg har vært på båtferie i over en uke har jeg skrevet opp noen punkter som jeg ønsker å dele med dere. Punktene jeg har samlet under er rett og slett blitt en liste over alt det beste med å feriere på båt.. I hvert fall etter min og Ulriks mening. Hehe!

DERFOR ER BÅTFERIE OM SOMMEREN BEST:

♥  Det fleksible: Dere kan forflytte dere etter pent vært og det som skjer. I går kom vi som sagt til Stavern. Litt fordi det var liv og mennesker her på grunn av Stavernfestivalen, men kanskje mest fordi det var sol her. Akkurat nå så regner det i Stavern og derfor er det fint at vi har muligheten til å vurdere om vi skal bli eller dra videre. Hvor kjipt er det ikke å leie en hytte eller å reise et sted på sommerferie hvor regnet bøtter ned hele uken?

  Det sosiale: Det finnes lite som kan måle seg sosialt med livet på sjøen. Fy søren, så mange hyggelige mennesker vi har truffet denne ferien. Det er alltid hjelp å få av andre båtmennesker og alle på sjøen er bare generelt greie mot hverandre.

Søvnen: Når vi kommer hjem fra ferie er soverommet vårt ferdig oppusset. Jeg kjenner at jeg er veldig spent på hvordan det ser ut og ikke minst på den nye sengen og hvordan det blir å sove på vårt nye soverom. Når det er sagt så finnes det ingenting bedre enn den søvnen jeg får ombord i båten i lugaren vår. Herlighet, så deilig det er å sove til skvulping fra sjøen og den “vuggingen” man får av bølgene. Jeg tror det er noe man enten elsker eller hater. Jeg elsker det. Heldigvis elsker også Ulrik og hundene det. Vi sover faktisk sammen alle fire i en seng og det er skikkelig koselig!

♥  Brunfargen: Jeg liker å sole meg, men jeg blir fort rastløs av bare å ligge rett ut på stranden time etter time, og jeg hater å bli svett eller klam av varme som ikke kommer av fysisk aktivitet. Derfor elsker jeg den luftige solingen jeg får ombord i båten, og digger at fargen kommer uten at jeg en gang legger merke til at jeg soler meg.

♥ Tiden: Dere utnytter dagene så utrolig godt, enten du vil eller ei. I dag hadde jeg vasket opp (vi har ikke oppvaskmaskin), støvsuget gulv, ryddet i klær, dusjet, sminket meg, dekket på frokost og luftet hundene før klokken 11. Det er ikke verst til å være meg på ferie altså. Husk at vi tross alt ikke har små barn som vekker oss.

I tillegg blir ferien litt lenger da all reising føles som en del av ferien og vi får se utrolig mye flott underveis 🙂

Samværet: Dere er mer samlet på båt enn på andre ferier. Det handler naturligvis om at en båt gjerne er mindre enn en hytte eller den plassen man har tilgjengelig på store hoteller og så videre. I tillegg handler det mye om samarbeid. Nesten alt som skal gjøres ombord er avhengig av et godt samarbeid.

♥ Økonomisk: Nå har jo vi investert i en helt ny og moderne båt, men om vi ser bort fra det så lever vi ganske økonomisk på båtfere i forhold til en ferie i Puerto Banus foreksempel, som Ulrik og jeg har reist til de siste sommerene. En dag på Nikki beach eller Ocean Club koster oss fort 13 000, mens en dag på sjøen trenger ikke å koste mer enn litt diesel og den maten vi velger å handle inn.

♥ Husdyr: Husdyr er alltid velkommen. Jeg er så glad for at Stella og Ramp har vært med oss i båten denne uken. De har gitt oss en masse glede og gode minner som om vi har vært en liten familie på tur. Hundene blir jo behandlet som barna våre, så det er kanskje ikke rart at vi føler oss som en famlie denne ferien. Det er også veldig mange kafeer og restauranter med uteservering som lar oss ha med hundene til bordet, noe som gjør alt mye enklere og triveligere for både oss og dem. P.s. Vi spør alltid om lov før vi tar med hundene på et spisested.

Maten: Alt smaker bedre på sjøen. Bare brødmat til frokost er virkelig noe jeg har gledet meg til på denne ferien. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Kanskje det har noe med sjøluften å gjøre? Eller at vi generelt er mer aktive enn hva vi hadde vært på et hotellrom og da blir vi fortere sultne?

Sexen: Kombinasjonen av mye nærhet, godt samarbeid og avslapping sammen i idylliske omgivelser dag etter dag er ikke dumt for et forhold. Jeg merker at vi har hatt utrolig godt av denne alenetiden sammen og føler nå at vi er nesten mer klare enn noen gang til å sette i gang forberedelsene for neste egginnsett. Jeg kommer med en liten oppdatering om akkurat det senere i kveld eller i morgen, for nå har jeg en “date” med Kapteinen og Orange Is the New Black i lugaren. Hehe! 


Jumpsuit fra Esprit/ Solbriller fra Ray Ban/ Silkeskjerf fra Høyer i Fredrikstad/ Sko fra en bod på markedsdag på Vinderen

Har jeg glemt noe?

32 kommentarer
    1. Ææh, jeg blir bare enda mer sikker på at det SKAL bli båt på meg en dag 🙂 Enn så lenge får jeg invitere meg selv med på båtturer med brødrene mine =)

    2. Økonomisk? 13000kr for en dag på nikki beach? Det er jo bare helt latterlig og ikke noen ved sine fulle fem tillater seg. Man kan dra på flotte syden ferier uten å bruke 13000kr på 1 forbanna dag altså 😂

    3. Hanne.
      Jeg skjønner du aldri har vært på Nikki Beach i Marbella. Der flyr tusenlappene rimelig fort skjønner du. Vi var fire venninner som svidde av 30000 iløpet av en dag der i fjor.
      Koster å kose seg skjønner du 😉

    4. Så fin liste 🙂 aldri feriert i båt, men det høres trivelig ut. Men 13000 for en dag på stranda? det er vel kanskje litt i overkant? skjønner ikke helt hvordan dere klarer det en gang jeg. Det kunne vært interessant med et innlegg om akkurat det 😉

    5. Dette ser jo helt strålende ut! Et vennepar av oss har båt, og i august skal vi bli med en hel uke nedover kysten. Begynte nesten å glede meg anda mer etter å ha lest punktene på denne listen 🙂
      Men ærlig talt! 13 000 spenn på Nikki Beach!? Hvor er verden på vei egentlig? Helt ELLEVILT, spør du meg!! Koster å kose seg, skriver en leser ovenfor.. Men hallo?! Det handler om prioriteringer og verdier. Å vifte med et glass og vise seg frem i bikinien i disse omgivelsene virker helt tullerusk, spør du meg. Vær sin smak, hver sin (bikini)bak, hehe.. Jeg er ikke interessert å flashe min rikdom, ikke min mann heller heldigvis. Og noen har kanskje ikke råd, men henger på vennene sine. Har dere sett den svenske filmen Snabba cash? Den er litt inne på dette temaet med å fremstå som noe man ikke er.
      Dette bringer meg inn på ukens spørsmål;
      Hvilke filmer og bøker liker du?
      Stor klem fra Marimor 🙂

    6. 13000 på en dag på stranda? Tror nok ikke denne bloggen passer for meg lenger.. Har blitt mye fokus på sus og dus i det siste.
      Lykke til med prosjekt baby!😃

    7. Synes det er helt innafor av dere å bruke 13 000 på en kveld på Nikki, så lenge man har råd til det. Pengene man tjener blir jo borte på et aller annet unansett. Enig med Sandra, skulle gjerne sett et eget innlegg om akkurat det?? Da kommer nok kommentarfeltet til å koke!
      Kos dere masse på den nydelige båten deres:-)

    8. Ros til deg for at du har blitt veldig flink til å skrive hvor klærne dine er fra (du har på deg mye fint.) 🙂 Eneste forbedringspotensiale ligger i at du kanskje av og til kan skrive merket på plagget om det for eks er fra en markedsbod eller stor butikk med mange merker som Høyer, om du vet det da… 🙂 Men pleier jo å stå på plagget? Ellers; også ros for at du etter min mening er tilbake til ditt “gamle” positive selv, og driter i å ta opp og svare på surmaga kommentarer. Mange toppbloggere, som f.eks Fotbsllfrue har hatt perioder hvor hun har brukt mange innlegg på å skrive sure innlegg til folk som skriver kjipe kommentarer- og selv om det er til en viss grad forståelig er det så kjedelig å lese om og så negativt i lengden for oss andre lesere- så klapp klapp for at du ikke kaster bort tid på det!!👍😊 Kos deg masse videre på ferie på jakt etter solen☀️ Så forresten at de kommentarene som lå ovenfor på dette innlegget skrev at det var dyrt med 13000 for en dag på stranden, noe jeg for så vidt er enig i, men Nikki Beach kan jo mer sammenlignes med en dag på byen, og det er vel mange som svir av noen tusenlapper hver lørdag på drikke og bord, såååååå det er vel ikke så rart? Er jo et dyrt sted og dyr klubb, så skjønner ikke at det var så sjokkerende. Kos dere mens dere kan med bobler og beach club, snart blir det all inclusive og bamsekubb, og det er ikke noe særlig billigere i fellesferien gitt🙉

    9. 13000 på en dag på Nikki. For det kunne jeg og min reisepartner fått 14 dager i syden for inkl litt lommepenger. Og jeg synes ikke at jeg har et kjedlig liv.

    10. De som ikke vet man lett kan svi av flere tusen spenn på nikki, har åpenbart aldri vært der. Og mest sannsynlig fordi dere syns det er helt ok å ligge på en offentlig strand. Og det er helt ok 🙂 På Nikki er det ofte flere nivåer man kan betale, alt ettersom hvor behagelige du vil ha det. Vi hadde flaks som kjente de ansatte, så vi fikk topp plassering uten å betale for det. Men bare sengeplass kunne koste rundt 900 euro. På noen bord var det et krav man kjøpte champagne. Så ja, pengene kan fly. Men har man råd til det så.. Hvorfor ikke?:) Til gjengjeld kostet en flaske med nikki sin egen vin 35 euro 😉

    11. Alice, det er vel ingen problem å bruke så mange penger på en dag.Men for oss som ikke driter penger, kan en bare ikke bruke så masse penger på en dag

    12. Huff, ser at det allerede ryr inn kommentarer angående det å bruke 13 000 kroner på en dag på ferie. Jeg syns også selv at det er en hårreisende sum å svi av på en eneste liten dag, da jeg til dags dato aldri har brukt den summen på en hel ferie (og da snakker vi fly, hotell opphold og mat til sammen). Men nå er jo ikke bloggere de som er kjent for å bruke minst penger.

    13. Hei skjønne 🤗
      Elsker bloggen din og synest du er flink å skrive rett fra sjela di 😊 Ang det økonomiske i dette innlegget, så blir eg provosert av alle dere lesere som MÅ vri på ALT!! Les hva hun skriver her:
      ♥ Økonomisk: Nå har jo vi investert i en helt ny og moderne båt, men om vi ser bort fra det så lever vi ganske økonomisk på båtfere i forhold til en ferie i Puerto Banus foreksempel, som Ulrik og jeg har reist til de siste sommerene. En dag på Nikki beach eller Ocean Club koster oss fort 13 000, mens en dag på sjøen trenger ikke å koste mer enn litt diesel og den maten vi velger å handle inn.
      Det står AT DET FORT KOSTER 13.000,- Huff så leit for alle andre da… At di velger å bruke pengene di tjener på noe di ønsker!? Seriøst?? Slutt å bry dere… Les heller det som er saken her, at di no velger å være mer økonomisk ved å bruke båten sin og kjøpe kun det nødvendige…
      Hvorfor må dere henge dere opp i bagateller og andre sitt liv på denne måten?
      Misunnelse er stygt…
      Er det noen som forteller dere hva dere skal bruke deres penger på?? Hmmmmm!!!!!!!!
      Gad altså….
      Fint at noen av dere får både reise, kost og losji for under 13.000,- Men det er ikkje intesseant for oss andre og sikkert ikkje for Julianne!
      Fam.Nygård lever ett litt annet liv enn mange av oss andre! Er jo derfor vi leser denne bloggen!? Eller?? Di tjener godt og bruker SINE penger godt.
      Slutt å bry dere og SLUTT å si noe, når hu ikke har spurt dere om deres meining!!!!!
      Finn dere noe annet å gjør på, les en annen blogg eller få dere ett liv! Ikke prøv å ødelegg andre sitt.
      Og for gudsskyld, BEGYNN å les innleggene og ikkje sleng med leppa! Fei for di dør, før du begynner på andre si…
      PS: beklager alle skriveleifene!!
      Rekner med dere henger dere opp i det også 😤

    14. Skjønner ikke hva denne jenta blogger for, Får jo max 20 liker og mindre på hvert innlegg,Mens andre som blogger og får flere hundre, se for eksempel Anna Rasmussen, hun er blogger hun. Hun kan dette. Ser aldri hu forteller hva hun innvistere i ditt og datt, Henne har vi mye å lære av gamle som unge. KOM NED PÅ JORDE:

    15. På en 5 dagers uke i Danmark med 2 barn og 2 voksne går det fort 15 000,- og det er Danmark. Kost, losji, bensin og handling koster. Hvis det er så dyrt på Nikki som enkelte her sier så skjønner jeg det går såpass, og jeg skjønner det er vanskelig å begrense seg hvis man faktisk har råd. Man vil på ingen måte virke kjip på en sånn ferie. Et slikt sted er for øvrig ikke sammenlignbart med syden!!

    16. Hei! Er så nysgjerrig på hvordan en sånn båt ser ut innvendig. Hadde vært gøy med bilder eller video som viste det.:-) god sommer videre, og nyt ferien!

    17. Kjære Linda
      Ingen blogg representerer en fasit over hva som er sant eller ikke, normalt eller unormalt forbruk. Derfor må man kunne si det man måtte mene selv om det ikke representerer bloggerens holdninger eller verdier. Selv om man har andre meninger enn bloggeren og andre generelt, trenger det ikke å bunne i misunnelse. Julianne er en av toppbloggerne for tiden, da treffer man på mange lesere med ulik alder, bakgrunn etc. Og man må få kunne lov til å ytre seg til det som blir skrevet så lenge man ikke sjikanerer eller bedriver personangrep.. Enkelte ser kanskje sånn opp til enkelte bloggere at de nærmest vil vite hva slags undertøy de har på seg. Mange bloggere er kanskje ikke klar over den makten de har over unge og usikre mennesker.
      Ja, man må søren meg få lov til å svi av 13 000 kr på en dag, men en slik sum er svært høy for de aller fleste, og da kan det naturligvis skape reaksjoner. Jeg synes båt- og hverdagslivet til Julianne virker forfriskende og inspirerende, og det er en av grunnene til at jeg følger denne bloggen.
      Ære være deg Julianne som lar så mange forskjellige meninger blant leserne komme til syne i kommentarfeltet 🙂
      Klem fra Mari H

    18. Trist å lese at du “får” fortalt at dere fint kan bruke 13000 på en dag!!!! Føler du deg ovenpå da? Bedre enn andre?
      Det er faktisk mange i Norge som ikke har råd til ferie en gang. Du tråkker på de.
      Tror din blogg synger på siste verset. Du virker som om du KE har bakkekontakt. Hva og hvor kommer du fra? Helt vanlig gjem. Ung jente som ikke jobber. Har du ingen utdannelse?
      Nei dette er ingen blogg jeg kommer til å lese mer.

    19. Misunnelse er stygt blir det sagt, personlig vet jeg om flere egenskaper som jeg synes er adskillig styggere, noen av de blir utvist under dette kommarfeltet, hallo Sessan, Linda, Tina…

    20. Fortsette å skriv akkurat hva du vil, J! Bloggen din er like amazing som deg, ellers hadde vel ikke alle vi giddet lese den 🙂
      Lykke til fremover med babydrømmen.

    21. HEIA Linda!Helt ENIG med Linda.13000 er dyrt men det er juliannes penger og blogg lesere trenger ikke være misunnelig for Det! Mange blogg lesere må begynne å tenke at Blogger er som daglig Ukeblad.Hvis Se og hør skriver at vendela og Petter drar på luxus reise så blir ikke leserne sinna! De lesere for å få siste nytt på sladder fronten.og om livet til jan tomas vendela etc

    22. Jeg er ikke sånn kjempebegeistret for de fleste store,norske bloggerne.
      Flashing med penger og statussymboler er også rimelig harry om du spør meg. Men det gjør du antakeligvis ikke uansett 🙂
      Men det jeg ville si:
      Du fortjener masse cred for at du tar til deg (konstruktiv) kritikk,og for at du poster kritiske kommentarer også.
      Ønsker dere alt godt og lykke til med prøving

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg