TIDENES BESTE FERIEPLAN

Jeg gleder meg sånn til at jeg skal plukke opp mannen min på flytoget i morgen kveld. Da skal vi kjøre ut til Bavaria igjen for å hente båten vår som har hatt noen oppgraderinger og ikke minst blitt døpt siden sist. Det blir så deilig å bare pakke sakene og forlate huset for vårt andre hjem fredag morgen. Da går som sagt turen først til fredrikstad for en morsom helg sammen med familien “min” på Glommafestivalen, og etter det går turen videre til Strømstad. I Strømstad har vi planer om å “bunkre opp” med drikke, mat og godteri for resten av ferien og forhåpentligvis hilse på litt familie før vi reiser videre til Halden for å hilse på enda mer familie. Jeg hører noen rykter om at gjestehavnen i Halden er norges fineste? Eller i hvertfall en av norges fineste. Stemmer det? Vi skal uansett legge til i Haldens gjestehavn for å plukke opp farmor, bestefar og søskenbarna mine for en felles båttur med reker og kos, så får vi se om vi sover over i havnen eller hva vi gjør. Det meste avhenger egentlig av været..

Etter en eller to dager i Halden går turen videre til Kragerø. Det er mye mulig at vi legger inn noen stopp før Kragerø, og vi har ingen konkret plan etter Kragerø. Men det vi vet er at vi skal dit solen skinner i landet de neste to ukene, noe som etter min mening er tidenes beste ferieplan. Hehe! Vi må jo bare benytte oss av den fantastiske muligheten båten gir oss og ta en dag av gangen. Altså, hvor kjipt er det ikke når du planlegger ferie på hytta og dagene bare regner bort? DET skal vi unngå så langt det lar seg gjøre i sommer ved å forflytte oss og være fleksible.

Jeg har allerede pakket en del av sommerklærne mine ned i alt fra Louis Vuitton bagger til Ikea-poser (den nye it-vesken) og vaskedamen min stryker alt som strykes bør av både mine og Ulrik sine klær as we speek, så det er heldigvis ikke mye igjen av forberedelsene til ferien. Nå er det bare å fortsette nedtellingen før herr og fru Nygård drar til sjøs. 2 dager igjen! Det bir stas å “ta dere med” langs kysten. Bidra gjerne med tips til hyggelige stopp vi bør gjøre i forkant og underveis <3

Jeg fikk forresten ikke lov til å si noe mer enda om hvorfor TV3 var her i stad. Men jeg kommer tilbake til det i morgen eller en dag veldig snart. Saken er dessverre ganske alvorlig, så jeg må bare forholde meg til deres retningslinjer.. Beklager at jeg sa at jeg skulle fortelle mer om grunnen til besøket i dag. Jeg misforstod rett og slett opplegget.

32 kommentarer
    1. Vaskedamen din stryker klærne deres??? Du er en smule bortskjemt.Hvordan du skal klare å håndtere fremtidige barn uten en Nanny må man bare lure på…. !

    2. Hørtes ut som en flott ferieplan <3 Vil anbefale at dere tar båten med en tur til det blide sørlandet! Finnes ikke noe vakrere enn båtlivet her i sør når det er fint vær 🙂

    3. Helt alvorlig hva har det med å håndterer fremtidig barn om vaskedamene stryker klærne . No må folk slutt og være misunnelig.
      Ønsker dere en riktig god ferie og kos dere masse.
      God sommer ☀️😄😄

    4. Ærlig talt! Man velger vel selv hva man vil bruke pengene sine på.. Jeg har vasket klær og hus siden tenårene og kunne aldri valgt hushjelp, men velger heller andre servicetjenester. Det handler om prioriteringer 🙂
      Det blir spennende å høre mer når du kan fortelle det 🙂

    5. Var med tante og onkel på båtferie i tre uker for mange år side. Beste ferien noen sinne!
      Da kjørte vi sakte nedover Sørlandet (fra Tønsberg) og koste oss med strålende sol i alle tre ukene. Vi lå stort sett i naturhavner, men også noen netter f.eks i Arendal, Risør, Kragerø. Lyngør anbefales. Er også flott rundt Tønsberg, Stavern, Larvik.
      God ferie!

    6. Jeg har vært i Risør en gang for lenge siden på leirskole og der er det sååå fint, så dit burde dere dra. Jeg håper at været er med dere og at dere kommer til å kose dere kjempemasse. Og så håper jeg såklart at bloggen er med deg slik at vi får se litt bilder fra båtturen deres <3<3 GOD SOMMER!

    7. Stavern er en nydelig liten by som absolutt er verd et besøk. Ellers kan dere stikke innom idylliske Brevik og nyte en is på brygga på vei til Kragerø.
      Anbefaler også Håøya, (ligger mellom Mørjefjorden og Langesundfjorden), her er det godt tilrettelagt for båtfolket i Pradisbukta og man kan ta turen (merket løype) opp på Storefjell og nyte en flott utsikt! Når dere er i Kragerøområdet burde dere også ta turen innom Jomfruland 🙂 God sommer, det skal bli koselig å følge dere på turen 🙂

    8. Gleder meg til å se bilder og video av dere og fritidsbåten fortøyd i uthavn. Da vil Ulric få glede av sine gode kunnskaper om knoper og stikk.
      Det høres ut som om dere har tenkt å ligge en del i etablerte havner. Det er gørr kjedelig, mye fyll og spetakkel. Kom dere ut på skjæra. Kosterhavet har holmer og skjær å by på. Ditto i Hvaler-skjærgården, men litt dårligere vannkvalitet. Ta turen innom Makø sommercafe. Dere legger da til på Brattholmen og tar jolla over sundet. Nyt opplevelsen, og husk å spørre kokken om Hiawata-historien.
      Kan det ha vært han karen med den høye pannen som var på besøk? Altså Luksusfellen?

    9. Høres ut som en kjempekoselig sommer. Er ikke så kjent i Norge men Sørlandet har jeg lust å dra til. Føler nesten jeg blir litt misunnelig hehe men unner deg dette etter all stress!! Blir spennendes å følge dere! Jeg ønsker også jeg hadde noen som kunne stryke våre klær… det er så kjedelig og tar sånn tid!. men det blir jo så dyrt. Vaskehjelp har vi selvfølgelig hehe!:) hvorfor legge sin tid på den type ting hvis man ikke må! Til de som gjetter luksusfellen haha, jeg tror Julianne har full kontroll på sin økonomi! Drøyt forslag!

    10. Trude – hva har dette med bortskjemt å gjøre? Jeg og stort sett alle mine venninner har vaskehjelp (som også stryker klær). Jeg er helt i stand til å ta vare på mine to barn for det. Min mann og jeg har masse ekstra tid til å være sammen som familie, fordi vi ikke trenger å bruke tid på husarbeid. Folk prioriterer selv hva man bruker tid og penger på. Jeg er sikker på at du hadde takket ja til en vaskehjelp om du hadde hatt mulighet til det du også.

    11. Kragerø blir da sef helt fantastisk her må dere besøke Jomfruland (fred i sjelen) Skåtøy cafe, hagen her er helt fantastisk, de beste rekesmørbrødene du kan tenke deg og nydelig hvitvin anbefales. Er det varmt i været og i vannet burde dere stoppe innom Rauane fantastiske svaberg. Ha en super ferie i vakre Norge ENJOY.

    12. Risør en en fantastisk by. (Den hvite by ved Skagerak) dette er en utrolig populær sommerby, både for båtfolk og turister uten båt. Risør er ikke langt fra Kragerø. Så hvis dere skal til Kragerø anbefaler jeg vartfall å ta en dags tur hit. Stangholmen burde besøkes ved ett Risør besøk. Dette er en liten øy litt utenfor Risør med utsikt mot byen og fantastisk mat. God sommer!

    13. Dere må reise til Jomfruland når dere er i Kragerø, det er helt utrolig vakkert der og ellers Langesund, uten tvil, Risør, Bamble, Skåtøy er også verdt et besøk, Stangnes som også ligger i Kragerø, generelt utforsk Kragerø, det er mange skjulte perler i byen og ute på øyene og med en fantastisk skjærgård.. Og hvis dere vil lenger ut på tur og har tid selvfølgelig reis til Grimstad og videre over havet til Danmark, det er vel verdt en fantastisk tur, jeg har selv seilt til Danmark, riktignok fra Hamburgsund i Sverige, men turen er magisk.. Og Grimstad er en skjult liten perle.. Ellers Kristiansand, Sørlandet er jo det fineste sted på jord og oppholde seg på sommeren, Arendal er også en perle, Stavern, Tønsberg, Lillesand, Drøbak, uten tvil verdt et besøk, det er vel de stedene jeg kan komme på i farten som er fantastiske steder å besøke, med mye å finne på og masse og oppleve..

    14. Spørsmål til spalten:)
      – Innlegget du skrev for noen år siden angående det å like andres facebookbilder, der du skrev at du mente opptatte menn ikke skulle like andre kvinners “selfies” osv og at du ble misfornøyd om Ulrik gjør det – mener du fortsatt dette og hvorfor?
      – Er du flau over enkelte deler av fortiden din, som da du gikk på gifte menn for eksempel? Eller hva mener du om det i dag?
      – Den bmwen dere kjører, er den leaset?
      – Hva tenker du rundt det at du ikke har en jobb utover det å blogge? Føles ikke dagene noe tom eller “meningsløs” når du ikke har et sted og kollegaer å gå til? Tenker du at det skal være sånn for alltid, dersom bloggen gir nok penger til det?
      – Hva synes du om bloggen og virksomheten (det at hun bokstavelig talt lever et gjennomsponset liv) til CBE?

    15. Ønsker dere en fin båtferie! Kos dere !
      Alle må ha lov til å disponere sin fritid og sine penger som de vil og ønsker. Det har blitt helt vanlig å bruke vaskehjelp, PT ol. Jeg har ingen vaskehjelp, fordi jeg er så petimeter at jeg blir aldri helt fornøyd med hvordan de vasker, så jeg og mannen vasker huset selv, men vi bruker veldig mye penger på barneaktiviteter og reiser, og jeg har fått kommentarer fra andre mødre ang. det. 🙂

    16. Ser kommentaren om ‘spørsmål til spalten’ over her. Håper virkelig ikke du noengang har skrevet at opptatte menn ikke skal like bilder til andre damer/jenter? Likes på sosiale medier, virkelig? Håper dette er fra en yngre deg med usikkerheten i seg og at dette er lang tid siden. Håper da virkelig Ulrik som er en voksen mann på snart 40 år får trykke liker på hvilke bilder han vil på sosiale medier. Når han er borte fra deg halve uka hver eneste uke ser han nok på litt av hvert før han legger seg skjønner du😉 Ikke noe galt i det. Menn er menn, de må få lov å titte, sånn er de laget, la de være seg selv!

    17. Halden er bra. Men det er også veldig fint i skjærhalden. og man må ikke glemme alle de små øyene som er på hvaler som er små perler å besøke med båt:) ikke glem “sverigepilla” til hundene om de skal være med dere over grensa:)

    18. Båtferie er så deilig😊
      Kanskje de skal være med på ny serie, selge bolig med gratis megler:)
      Uansett, ha en strålende ferie:) Nyt havet og hverandre😊

    19. Hei Julianne!
      Bruker du filter når du legger ut bilder? Synes du ser så ulik ut i forhold til videoen du nylig la ut nemlig..

    20. Husk at om dere skal til utlandet og legge til kai, og hundene er med, at de har pass osv. Vet ikke hvordan det fungerer npr dere tar sjøveien, men hunden må nok likevel ta vaksinene som eventuelt må tas (litt avhengig av hvor dere skal), samt ormekur før hjemreise til Norge 🙂 i tillegg må de ha pass begge to. Men dette vet du sikkert om fra før 🙂

    21. Godt å se at du koser deg og ser frem til sommeren:) Har selv akkurat vært igjennom mitt første egguttak. Syntes det var så vondt, at jeg er sikker på at det også blir mitt siste. Vil derfor bare si at jeg virkelig beundrer deg for at du har gjort dette flere ganger, stått i prosessen over tid, og for at du klarer å leve og hygge deg en del samtidig og i mellomtiden. God sommer:)

    22. Du verden : her lever janteloven i ‘ beste velgående’ ! Lev ditt liv som du ønsker . Kos dere på sjøen og på land . Båtlivet er skjønt . Fortsatt god sommer .

    23. Tips: Grimstad er byen med flest soldøgn og har en gjestehavn som er kåret til landets beste. Her kan dere ligge side om side med 60/65 fot 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg