10 TING JEG SKAL UNNE MEG I SOMMER

Jeg skal unne meg å slappe av: Jeg går ofte rundt og stresser over ting jeg ikke har gjort, både i hverdagen og i helgene. Noe som er helt naturlig når man driver for seg selv og styrer dagene helt fritt. Men i sommer skal jeg slappe av, senke skuldrene og leve litt mer som spanjolene. Mañana mañana! Vi tar det i morgen.

Jeg skal unne meg å spise is: Jeg unner meg alltid søstaker i helgene, men føler meg fort uvell om jeg spiser godteri, kaker eller is i ukedagene. I sommer skal jeg kose meg med is akkurat når jeg vil. Jeg hadde jo faktisk trodd at jeg skulle være gravid i sommer og ha en voksende mage, så den sommerkroppen har jeg ikke lagt så mye energi i uansett. Hehe! Det er heldigvis ikke verdens undergang, men heller ikke noe jeg bør jobbe for å opprettholde 😉

Jeg skal unne meg å sove til jeg våkner: Dagen blir alltid bedre uten alarm om morgenen, og nå som det blir såpass tidlig lyst ute så våkner jeg uansett i normal tid. Derfor ser jeg ikke vitsen med å starte dagen med en irriterende pipelyd de dagene jeg ikke har møter eller avtaler på starten av dagen, noe jeg stort sett styrer unna.

Jeg skal unne meg å drikke vin: Jeg har som de fleste vet en ufrivillig pause fra prøverørsprosessen frem til slutten av juli. I resten av juni måned og i helt til jeg strater på hormoner i slutten av juli måned skal jeg derfor unne meg vin, drinker og champagne. Forhåpentligvis blir det min siste smak av alkohol på leeeenge. Tvi tvi!

♥ Jeg skal unne meg spekemat: Jeg skal unne meg spekemat, oster og all den andre gode maten som gravide bør holde seg unna.

Jeg skal unne meg moreller: Fy søren, så dyrt det er for moreller! Jeg kommer liksom ikke over det. Men jeg skal likevel unne meg å kjøpe moreller hver gang jeg ser det og får lyst på det i sommer, for det er kanskje den diggeste sunne snacksen jeg vet om. Mmm! Jordbær er supergodt det også, men moreller er av en eller annen grunn ekstra stas for denne jenta.

Jeg skal unne meg sminkefri dager: Jeg bruker sminke hver eneste dag, til og med om jeg bare skal være hjemme eller bare skal på trening. Ofte sminker jeg meg opptil flere ganger om dagen før jeg skal ta bilder eller etter trening foreksempel. I sommer skal jeg ha noen sminkefri dager hvor huden min skal få puste og jeg skal få en pause.

Jeg skal unne meg spa: Er det noe jeg elsker så er det massasje og velværebehandlinger. Ettersom at Ulrik ikke er like gira på spa som jeg så får jeg ta med meg noen venninner på noe behagelig i sommer. En spa-weekend hadde vært digg!

♥ Jeg skal unne meg å logge av: Jeg har som sagt ikke planer om å ta helt ferie fra bloggen og sosiale medier. Det gjør jeg jo aldri. I hvert fall ikke mer enn en dag eller toppen to. Men jeg skal unne meg å logge av når jeg får lyst til det og legge vekk kamera, telefon og mac om jeg føler for det UTEN å få dårlig samvittighet.

Jeg skal unne meg å shoppe: Jeg innrømmer det. Jeg blir i godt humør av shopping og selv om garderoben min inneholder aller mest sommertøy og lite praktiske klær, så skal jeg unne meg å kjøpe mer. For sommerkjoler, sommerskjørt, sommertopper, badetøy og alle typer klesplagg som hører varmegradene til er absolutt de mosomste å handle. Det spørs om ikke det drypper litt arveklær på lillesøster snart.


 

17 kommentarer
    1. Høres ut som du har en glimrende plan for sommeren 😃
      Nyt dagene og kos deg med alt dette! Heldige søstera di som får arveklær av deg, skulle hun takke nei så betaler jeg gjerne porto for å få det sendt hit 😂
      God sommer til dere Julianne!

    2. Hvorfor gjentar du hele tiden ufrivillig prøvepause og derfor skal du drikke masse champagne osv? Hva er greia? Tror du at du blir sett på som uansvarlig og da må du forsvare det hele tiden? Eller er du bare jævlig bitter for at sommeren ikke ble slik du hadde tenkt? Anyways dette har du gjentatt til det overdrevne!

    3. Hei! Ja,nyt sommeren og ta livet med ro! Har troen på at kroppen blir bedre forberedt på en graviditet hvis man føler seg bra! Det er ikke en dans på roser å gå gravid heller…! Dette er egenerfart! Selvfølgelig er jeg lykkelig over at jeg har blitt velsignet med verdens skjønneste datter,men hadde jeg visst hvor tøft det ville bli er det ikke sikkert at jeg hadde klart å gjennomføre et svangerskap! Godt man ikke vet alt på forhånd! Håper virkelig at det klaffer for deg ved neste forsøk og at du får en fin tid med bare “lettere” plager i kommende svangerskap😉!! Tvi tvi for dere🍀! Ha en strålende fin sommer 🔆! Klem

    4. Unne deg åslappe av? Du gjør ikke annet. Stresse gjør du vel fordi du ikke står opp tidlig og lager noe gode innlegg.unne deg å shoppe , dette driver du jo med hele tiden, skjønte ikke dette innlegget.

    5. Nyt den siste sommeren uten barn, neste år har dere vell en liten en dere må holde øye med hele tiden👶🏻 jeg er høygravid nå og det er både tungt og varmt😜
      Å herrigud å jeg savner spekeskinke😅

    6. Det høres ikke ut som du har det spesielt bra med deg selv, hvis du må unne deg sminkefri dager. I tillegg at du føler deg uvel hvis du spiser usunt i ukedagene. Mitt råd er å virkelig jobbe med disse tingene i sommer, da kommer du til å få det mye bedre med deg selv:)

    7. Hallo!! SÅ enig med deg angående pris på moreller. På Rema 1000 selges de nå for kr 8.90,- hektoen. Fortsatt ikke den billigste bæra, men det kunne vært verre.
      Og til alle dere som absolutt må lire av dere noe galle i kommentarfeltet; få dere et liv ellernoe. Voksne folk ass.
      Stå på! Jeg heier på dere 🙂

    8. Jeg ville lagt til BH-frie dager på listen.
      BH-frie dager med masse champagne og bading i skogstjern 🙂

    9. Alle vet at en ikke skal nyte alkohol under et svangerskap.Men at en ikke skal spise spekemat må jo bare være tull. Født flere barn selv men ikke hadd noen mat diett. Godt voksne og friske barn blitt alle sammen.Blitt mye hysteri og meninger om det der syns jeg, Virker helt tullete spør du meg.

    10. Ååå savner det korte vakre håret ditt! Jeg stemmer for sy du tar av lyshåret og nyter sommeren med det nydelige korte håret ditt – du virkelig stråler og det er så kledelig. Heia deg!

    11. Hei!
      Så frekke og spydige enkelte folk er med deg.. de finner jo noe negativt med alt. Fatter ikke at de gidder. Jeg syns du virker som ei flott jente som jeg håper alt ordner seg for.
      Stå på! 🙂

    12. Du er så vakker, Julianne! *hjerteriøyna* Ekstra skjønn er du! Takk for at du deler, alltid digg å lese litt på bloggen her – her har vi både det fine og det vansklige i livet, men allikevel har vi alt i alt et lykkelig liv. Og det er det vi er så heldige med, siden vi er så privligerte og derfor har muligheten til å ha det godt selv gjennom vansklige perioder 🙂 Du er tøff! Lykke til på sensommeren, krysser i fingra! Du kommer til å bli en fantastisk mor, det er jeg sikker på <3 klem og kyss sandra <3

    13. Stikk innom noen av butikkene på Grønland, sykt billig frukt og grønnsaker ooog moreller!! 🍒🍒

    14. Nyt sommeren 🙂 Plutselig blir det en liten en veit du, og da blir det liten tid til egne behov ☺️ Å de kommentarene som noen slenger fra seg er bare å overse tenker jeg. Hvis de er så opptatt av å skrive lite hyggelige ting kan de slutte å følge deg syntes jeg. Da kan de bruke tiden sin på andre ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg