EN VAKKER DAG

Husker dere at jeg fortalte om mitt nyeste babyinnkjøp? Den var denne nydelige lille matrosdressen. Herlighet, den er så søt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Hehe! Jeg bestilte dressen på Ebay for noen uker siden da vi hadde bestemt oss for å gå for drømmen vår om en større båt. Linken jeg brukte var denne: http://www.ebay.com/itm/131093072183?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=430426435288&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT, så det var ikke noe dyre saker. Men den er jo bare helt skjønn! Eller hva? Jeg valgte som dere ser mørkeblå overdel og hvit underdel, men det går ann å velge motsatt også. Begge kombinasjonene er like herlige, spør du meg.

Jeg kjøper ikke babyting ofte altså, men vi har jo fått en liten samling her hjemme på det året vi har vært aktive prøvere som jeg koser meg med i ventetiden. Mange mener det er dumt å kjøpe inn ting til et barn før man er gravid og før man er sikker på at alt skal gå bra, mens jeg mener det motsatte. For min del gir slike småting meg en liten glede mens vi prøver og venter. Dessuten føler jeg meg fortsatt ganske sikker på at dette skal gå vår vei en vakker dag, og jeg har stor tro på det fjerde egginnsettet som sannsynligvis blir i starten av august.

Først og fremst har jeg troen på neste forsøk fordi jeg ser fordelene av at kroppen da har hatt en pause, men også fordi vi skal sette inn et fryst egg som jeg generelt har større tro på enn ferskt egg etter noen runder med dette. I tillegg fordi jeg skal begynne på blodfortynnende som kan bidra til at jeg unngår en ny spontanabort. Jeg kommer tilbake til dette når vi står i det og legen min kan forklare meg alt litt bedre. Nå forteller jeg bare det jeg tenker og føler i korte trekk. Er det forresten noen av dere prøvere eller tildigere prøvere som går/har gått på blofortynnende ved fryseforsøk eller ferskforsøk? Del gjerne erfaringer 🙂

Tilbake til vår lille matros.. Tenk så stas det blir å ta med Lykke eller Severin på båttur i fremtiden da, dere. Og tenk så heldig det lille barnet kommer til å bli! Ikke fordi mamma og pappa har kjøpt inn masse klær og stæsj før det ble født (det er jo mest for vår egen del nå i ventetiden.) Men fordi hun eller han er så inderlig høyt ønsket. Det må være en fantastisk start på livet det.


 

40 kommentarer
    1. Krysser fingre 🙂 men tredje innsett? Er du ikke på femte? Eller misforstår jeg noe nå? 🙂 skjønner godt at du kjøper babyklær som en liten glede 🙂

    2. Så gøy at du deler så mye i prøverørstiden! Dere er i de beste hender på Spiren, hold ut, det blir deres tur en dag <3

    3. Koselig❤ Vi har prøvd i 14 mnd og har kjøpt litt no i prøveperioda, og det gir glede og håp meda det står på❤
      Lykke til i august, spennande å følge dokke!
      Klem💕

    4. Kjøp i vei om det gir deg glede, ikke bry deg om hva andre sier. Jeg kjøpte også noen små symbolske ting da vi slet med å få minstemann, og å etterhvert kunne bruke dem var helt fantastisk! Angående blodfortynnende, så har jeg selv tatt det. Ikke i forbindelse med prøverørsforsøk, men pga. gjentagende aborter, dog senere enn dine. Jeg måtte gå på dette fra positiv test, og da det endelig gikk bra tok jeg det til halvveis i svangerskapet. En sprøyte Fragmin hver dag. Gikk veldig greit når man først kom over den barrieren med å stikke i seg selv. Men den er vel du kanskje over allerede i forbindelse med prøverør? Også ble magen lekker og full av blåmerker etterhvert da, men det er en liten pris å betale for premien som etterhvert kommer!

    5. Jeg gikk på blodfortynnende på mitt andre ivf forsøk. Nå holder jeg på å legge min herlige lille baby.

    6. Etter 4 mislykket egginnsett (2 frys og 2 fersk) fikk jeg blodfortynnende (og metformin) nå ved siste innsett. Fersk-forsøk og to egg inn, 14 uker gravid med tvillinger nå 🙂 <3 Blodfortynnende som jeg har forstått, skal øke blodgjennomstrømmingen i livmoren og gjøre det gunstig for egget til å feste seg og bli der.

    7. Nå sitter jeg her gravid selv etter 2 insemineringer og 2 prøverør som ikke gikk, men etter siste prøverør så ble jeg overstimulert, da måtte jeg gå på blodfortynnende og vente en syklus. Om det er derfor jeg ble gravid nå vet jeg ikke, men gravid er jeg. 🌟⭐️

    8. Nydelig liten dress som blir fin når babyen kommer en dag 😍 Jeg lurer også på om blodfortynnende kan være en mulighet ved neste forsøk. Har du bedt om det selv eller eller har du blitt rådet til det av legen? Jeg har forøvrig vært igjennom nøyaktig det sammme som deg. Hos Liv Bente på Spiren. Tre egginnsett, samme antall fersk/frys, ble gravid på to av dem men har mistet. Nå er det pause før nytt forsøk til høsten. Krysser fingre for oss begge 😊

    9. Hei. Jeg har tatt Klexane i alle mine 4 ivf forsøk, sammen med lutinus og metformin som tiltak mot abort…ingen baby enda men vi håper!

    10. Kjempesøt lettMatros dress som kan brukes av begge kjønn 😍
      Kos deg med de kjøpene du selv vil, er da ditt liv! Ingen andre skal bry seg LITT om det engang… Jeg kjøpte selv noen småting før jeg ble gravid…
      En glede i seg selv bare det ❤

    11. Krysser alt jeg har for at dere får en positiv test etter innsett💕 den ble endelig positiv vår etter første fryseforsøk, og nå er lille jenta vår 15 mnd😊

    12. For en nydelig liten matrosdress 🙂
      Jeg er nå 14 uker på vei etter vårt 5. forsøk. Vi har hatt 3 ferske forsøk og 2 fryseforsøk. Har hatt 1 MA (uke 10) og 2 SA (uke 4 og 5) – kan trygt si at det har vært en tøff prosess, men det har styrket vårt forhold og vi har lært mye om oss selv underveis. Under vårt 4. forsøk (fersk, endte i SA), fikk jeg blodfortynnende. Begynte på det rett etter innsett. Etter det fjerde forsøket tok jeg en rekke blodprøver og aquascanning (de fyller livmor med vann for å se etter ujevnheter, sammenvoksinger etc). Alle prøvene ser fine ut. Ved det siste fryseforsøket nå, valgte vi å gjøre det så “naturlig” som mulig. Legene sier at for mange kan ekstra hormoner (som progynova for å styre mens, tilført progresteron etc), gjøre at kroppen blir unødig stressa. Det ble da naturlig syklus og verken progesteron eller blodfortynnende. Det siste fordi det ikke var påvist at jeg behøver det. Dette var våre siste egg på frys, og neste steg var å analysere spermen nøyere (klinikken kjøpte et nytt apparat i våres) – vi så på det som et “bonusforsøk”
      Det høres veldig fornuftig ut å la kroppen få en liten pause! Krysser fingrene for dere! 🙂

    13. Herlig liten matrosdress.
      Jeg har selv hatt 3IVF forsøk. Vi fikk tvillinger (2 egget) på 3.forsøk (som nå snart er 3år), dette var den eneste gangen jeg gikk på blodfortynnende. Krysser fingrene for dere. Hvor er denim jupsuiten din fram foresten 😀

    14. Etter å ha prøvd å få barn nr 2 i noen år, ble løsningen ivf for oss. Jeg brukte blodfortynnende i etterkant, husker ikke helt begrunnelsen for dette. Uansett – jeg ble gravid ved første forsøk og har nå to flotte barn. Lykke til i august:)

    15. Stort sett de fleste som velger å bli/gå gravide ønsker barnet sitt inderlig sterkt. Det gjelder ikke bare dere 🙂

    16. Jeg får en liten herlig gutt nå om 3 uker som også skal få være med oss på sjølivet i matrosdress 🙂 lykke til da:)

    17. Kjære deg <3
      Vi prøvde i noen år før det tilslutt ble prøverør. Jeg vet ikke hvordan andre foreldre har det, men når en har jobbet så hardt, og har drømt så mye.. Blir bare opplevelsen enda sterkere. Tror jeg da 🙂 Jeg kan bli rørt av å se lekene hennes ligge i trappen.. Jeg er så uendelig glad for at det ble AKKURAT henne som kom til oss. ALL ventingen er så verdt det, når du får ditt lille nurk. Alt det som er vanskelig nå, vil du se har en mening tilslutt.
      Ønsker deg alt godt, klem fra meg

    18. Jeg har vært gjennom tre ferskforsøk og ble gravid tredje gangen. Da brukte jeg blodfortynnende, Klexane, fra innsett til ca.uke 12 og nå er jeg 20 uker på vei. Jeg vet ikke om årsaken til at egget satt seg og fosteret ble værende var pga. blodfortynnende, men hvis man får mulighet til å prøve det, så hvorfor ikke?

    19. får ikke til å klikke meg inn på kategoriene dine, arkivet mm., eller hos andre side2-bloggere, vet du når dette ev blir ordnet? 🙂

    20. Jeg har ikke noe erfaring med prøverør, men er nå gravid i uke 13 og går på blodfortynnende siden jeg hadde mange blodpropper som 19 åring. Jeg går nå på Klexane og har god erfaring med blodfortynnende fra før. Jeg har følgt bloggen din en stund og føler med dere. Du virker som en flott jordnær person, og jeg håper den store babydrømmen snart går i oppfyllelse for dere. Dere hadde vært noen fantastiske foreldre. Jeg krysser både fingrer og tær for at det kan gå i boks med neste forsøk. Matrosdressen var kjempe søt, og jeg syns det er så modig at du skriver om sånne temaer som er veldig sårbare for mange som sliter med samme problem. Det er fint å se at noen tørr å snakke om det, og jeg beundrer deg for det. Stå på videre! Jeg heier på dere!! Stor klem ifra meg! <3

    21. Ja, fikk blodfortynnende på andre og tredje innsett. Mistet tre ganger, fortsatt barnløs. Og like vondt hver gang jeg finner småting jeg kjøpte.. ikke alltid ting går som man vil, husk det.

    22. Veldig, veldig søt drakt, Pilotfue. 🙂
      Jeg er gravid i 6. måned, og har ikke turt å kjøpe noe ennå.
      Har vært gravid en gang før, og mistet faktisk da jeg var 5 mnd. på veg i svangerskapet. Vondt! Og nå har jeg problemer med å sove om nettene p.g.a angst for å miste igjen…
      Lykke til på veien med å få barn, dere to. 🙂

    23. Vi skal begynne prosessen I oktober etter flere års prøving, 1 gang gravid men mistet, både gleder meg og gruer meg. Lykke til med neste innsett =)

    24. Om dere ikke klarer å lage barn selv, finnes det andre muligheter uansett. Som adopsjon! Så foreldre kan dere bli uansett 😊 syntes det er fint å ha noe å glede seg til. Lykke til!

    25. Liker å lese bloggen din! Jeg ble selv gravid rundt tiden du fikk positiv gravid test. Ble så lei meg på deres veiene når dere mistet. Etter 11 uker i min egen graviditet mistet vi også vår lille. Nå er vi i gang med prøving igjen, og det er spennende. Jeg også har kjøpt inn litt,og gleder meg til å kle det på en liten baby en gang. Lykke til videre med prøving, det er veldig tøft av dere å være så åpne om alt. God sommer til deg!

    26. Jeg tar ikke noen medisiner, men drikker rødbetejuice kjøpt på helsekostbutikk og tar q10 tilskudd, begge deler skal visst øke blodgjennomstrømningen 🙂 Har tatt/drukket det siden eggløsningen og fortsatter enda, ut i graviditeten 🙂
      Forstår godt at du kjøper litt innimellom til babyen som kommer en dag, det hadde jeg også gjort i din situasjon 🙂

    27. Har du hørt om Fructus Femina (babyklister)? De bruker det en del i forbindelse med ivf i danmark, fås kjøpt på apotek her i Norge også, bla på Majorstua. Tar det selv, vet ikke om det egentlig fungerer, men det er ikke skadelig i alle fall 🙂

    28. Hei!
      Jeg er ikke prøver, men har hatt 4 spontanaborter tidligere. Femte graviditet resulterte i verdens vakreste gutt <3 I dette svangerskapet gikk jeg på Albyl-E og progesteron. Da satt det. Det kan jo være tilfeldig, men jeg har troen på at det hjalp!

    29. Hei.
      Tips om du kjøper babytøy alt nå – kjøp hel-års plagg. Er man ikke alt gravid vet en jo ikke termin, og kjedelig med masse sommertøy om babyen blir født midtvinters eller motsatt. Ikke før str 86 at samme plagg varer litt både sommer og vinter.

    30. Jeg gikk på fragminsprøyter alle gangene for jeg har leiden mutasjon (fare for blodpropp). Jeg hadde mer tro på ferskforsøk enn frys, og kjøpte noe som het babyklister fra danmark, ta og google det. Det setter i gang en blodsirkulasjon i livmoren. Jeg hadde også mer tro på Crinone som jeg fikk på ferskforsøk for følte at den trakk mer inn siden man skulle ligge litt. De “musepillene” ved frys følte jeg ikke satt godt nok, men tror det er forskjellig fra person til person 🙂 Hva slags blodfortynnende skal du bruke? Albyl e? Fragmin? Xeralto? Blir så spennende og følge med videre 🙂

    31. Hei!
      Nå har jeg ikke lest bloggen din fast, men poppet innom her i dag.
      Ser at du og mannen sliter med barnløshet – har dere vurdert refleksologi?
      Ved barnløshet er ofte kroppen i ubalanse på ene eller andre måten – og refleksologer arbeider med å gjenopprette balansen i kroppen.
      Jeg har selv gått i flere år til Øyvind Henriksen i Bergen, som har hjulpet flere barnløse, og til Ronny Eilertsen i Larvik. Disse to er to av Norges beste refleksologer.
      Du er kanskje skeptisk til “naturmedisin”, men skal love deg at du ikke vil angre 🙂

    32. Hei!
      Etter 4 spontanaborter fordelt på 2 år begynte jeg på blodfortynnende, Klexane, da jeg ble gravid for 5 gang. Og når har jeg en frisk og fin datter på 2 mnd!
      Vi ble gravid naturlig alle gangene, men det var akkurat den måneden da jeg lot meg selv slappe av, tok meg et glass vin og lot være å stresse med babydrømmen at spiren holdt helt til mål😊
      Jeg handlet og småting til baby(ene) under denne perioden.
      Ønsker dere masse lykke til! Gled deg til det mest fantastiske som venter deg!

    33. Har virkelig troen på deres neste forsøk! Ei/en nydelig jente eller gutt som kommer til å kle den matrosdressen utrolig godt. er selv gravid, og forstår utrolig godt at dere kjøper små babyting som gjør at man kan holde motet oppe. En baby kommer dere til å få uansett 🙂
      Vet du forresten om du er rhesus negativ eller positiv? Hvis du er rhesus negativ kan dette også øke forekomsten av abort.

    34. Jeg har sett på denne matrosdressen, og har tenkt å bestille den. Kan jeg spørre hvilken størrelse du bestilte? Hvor lang er den du har bestilt? Jeg fant ikke noe størrelseskart på den.
      Håper dere snart får en liten som kan bruke den nydelig matrosdressen😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg