HATTEDILLA

Reklame

God kveld, folkens. Her har vi holdt på å “flytte inn” i båten noen timer. Det er mye som skal på plass av håndkler, servis, sengetøy og så videre. Dette blir jo som en liten hytte. Dessuten ønsker vi at båten vår skal stå så klar som mulig med alle de tingene vi behøver tilgjengelig, slik at vi kun trenger å pakke i små bagger når Ulrik først har fri fra jobb så vi kan dra hjemmefra fort uten mye styr. Jeg skjønner at vi må bo oss litt mer til før vi kommer helt i mål, men vi føler oss ganske hjemme allerede. Det skal ikke mer enn litt personlige eiendeler og ring som skaper orden før man har skapt et godt miljø. I går følte jeg at vi leide båten vi kjørte rundt med fordi den luktet så nytt og fordi vi ikke hadde noe eget her, mens i dag er allerede mye på plass og det lukter litt mer som vårt feriested her. Hvis dere skjønner? Det høres kanskje litt rart ut, men jeg klarer ikke å forklare det bedre akkurat nå..

(Genseren er sponset)

Tidligere i dag var vi forresten vi innom Hattebutikken Holm som ligger ved Rådhuset i Oslo for å se på en solhatt til meg som jeg skal ha liggende her i båten. De har nemlig et utrolig godt utvalg av hatter i den butikken til både damer og menn. Noe som passer meg med hattedilla veldig bra. Vi kjøpte blant annet hattene til jegerfesten i bryllupet vårt på nettsiden deres (hattebutikken.no) og har vært veldig fornøyde med kvaliteten de leverer. Derfor ble den ene solhatten til fem nye hatter på få minutter. Tre til meg og to til Ulrik. Akkurat slik fordelingen her i familien pleier å være, inntill det kommer en liten skapning som tar min plass.. Hehe!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De to hattene til høyre er Ulrik sine og de tre hattene til venstre er mine. Fine, ikke sant? Jeg gleder meg skikkelig til å bruke de i sommer og det vet jeg at Ulrik gjør også. Krysser fingrene for at vi får en varm og solfylt juni, juli og august!

Nå skal Ulrik kjøre meg til negledamen min på Sørenga. Jeg mangler nemlig to negler (på grunn av mye fiksing i båten) og trenger virkelig påfyll, så det skal bli godt å føle seg fresh igjen. Dessuten har jeg en spennede dag forran meg med NRK i morgen og derfor er det ekstra hyggelig å føle seg vel 🙂

22 kommentarer
    1. Likte bloggen din veldig godt da du skrev rett ifra leveren om hvordan du har det og ikke minst veien til et barn . Men nå synes jeg du blir litt for mye “fin”på det..må liksom skryte av at du kjøpte deg noen dyre hatter.. Hva om å skrive om noen som er litt mer hverdagslig? El skjer det ikke hos deg? Vi trenger ikke å vite hele tiden at du skql fikse negler . Gi oss heller brae ting å lese om enn å fortelle hva dere kjøper hele tiden og da tenker vel vi vårt på hvor mye dere bruker og😁

    2. No må folk slutt å være misunnlige 😶 håper dere får en flott sommer det fortjener dere
      😀 ønsker dere en riktig god sommer 🌞🌞🌞

    3. Du store min tid, folk legger seg jo borti alt mulig.. Jeg gleder meg alltid til å lese kommentarfeltet på innleggene dine, Julianne – noen finner alltid noe å “ta deg på”. Hvor mye du har brukt på båt, hatter og what not.
      Folkens: Julianne og Ulrik bruker penger på bl.a. båt og hatter – fordi de har råd til det! Det er da ikke grunnlag for å “hate” på dem? De har inntekten de har, og legger opp forbruket sitt etter det, akkurat som alle andre familier. Synes det blir for dumt at folk skal klage og hakke ned på hvordan dere disponerer pengene deres, Julianne.
      Og du skal selvfølgelig blogge om akkurat det du vil, om det så er ufrivillig barnløshet, hvordan du føler deg en dag, en investering i båt, om deres nye bunader, 17. mai-feiring eller hvordan Stella og Ramp har det – det er store og små ting som skjer i og opptar livet ditt, og sist jeg sjekka er jo dette tross alt en personlig blogg? Hvis folk ikke liker å lese det du skriver, er jo løsninga veldig enkel… 🙂 God kveld, Julianne!

    4. Gratulerer så masse med ny båt! Båtlivet er bare helt utrolig, så her kommer dere til å få mange fine opplevelser og minner. Vil tipse dere om seaba bambino til den dagen dere endelig blir tre (som jeg inderlig håper blir snart for deres skyld!). Vi har denne til tulla vår og jeg kan bare ikke få rost den nok! Utrolig praktisk til en liten kropp som bare blir klumpete og sutrete i vanlig redningsvest. Denne merker hun ikke noe til og hun koser seg i båten, dessuten er den superenkel å ta på og av.

    5. Jeg synes det er så gøy å lese om deg og ditt liv! Jeg synes absolutt ikke du skryter, jeg drømmer meg litt bort i slike innlegg som dette. Jeg forstår ikke de som alltid skal ha så mye negativt å si, man skjønner iallfall at det handler om misunnelse. Fortsett slik du gjør for det er derfor jeg leser akkurat din blogg 🙂 ha en nydelig sommer og lykke til med prosjekt baby når dere og kroppen din er klare!

    6. Ååå dere kommer til å skape SÅ mange fine minner i denne båten <3
      Trenger man noe spesielt sertifikat for å kjøre et slikt monster av en båt? 😄 Eller holder det med vanlig båtførerprøve? 🙂

    7. Gratulerer så mye med ny og flott båt! :-)Velkommen til Bavariaklubben!
      Nå har dere jo hatt en relativt liten båt som dere kanskje ikke har kjørt fryktelig langt med, så håper dere tar forhåndsregler når dere er ute på tur. Senest på mandag måtte samboer og jeg legge oss i nødhavn pga mye vind og krappe bølger. Vi har også en ganske stor og rask båt, men både samboer og jeg har imidlertid flere års erfaring fra Sjøforsvaret og vet når det er på tide “å gi seg”. Vil bare nevne det, siden jeg så det var flere folk med samme type båt og mindre som trosset været og åpenbart sleit med å ha kontroll.
      Det er ikke en pekepinn, for du har jo nevnt flere ganger at dere er båtmennesker, så tviler ikke på at dere har full kontroll. Tenkte bare å nevne det, at selvom båten er fin og rask så er den ikke alltid sjødyktig i all slags vær.
      Håper dere får en liten knøtt snart, som dere kan nyte båtturene med 🙂

    8. Må le av disse nett trollene som ikke unner andre noen ting 😀 Tro hvordan de egentlig har det med seg selv 😉
      Jeg unner da jammen meg Julianne hva hun og Ulrik har råd til å kjøpe seg, det er sine egne penger de bruker 🙂
      Jeg sitter og leser Caroline B. E. sin blogg også, og er ikke sjalu på hva hun og hennes mann bruker pengene på heller 🙂
      Eneste jeg er misunnelig på er at Julianne kler hatt og det gjør ikke jeg :-/ Men jeg får heller holde meg til capsen min 🙂
      Stå på Julianne og Ulrik 🙂 Håper dere kommer innom Halden Brygge en tur i løpet av sommeren med båten 🙂
      For den båten var utrolig flott 🙂
      Klem fra Halden

    9. Fantastisk nydelig båt og herlige hatter 🙂 Jeg gleder meg til å se bilder og lese innlegg hvor dere nyter denne båten i sommer. Elsker båtlivet og har tatt båtlappen, men mangler båten selv. Skriv om hverdagen din og hva du/dere gjør på 🙂 ikke tenk på at noen synes det er feil fordi du/dere har penger. Det er jo hverdagen DIN vi ønsker å få innblikk i. Klem

    10. Dette er en 38ft (altså båten) og den koster langt i fra 2.5 mill. Vi har modellen over bare 42ft og den betalte vi i underkant av 900 tusen for.. det er ikke så ekslusivt og dyrt med båt. det dyreste med båt er vel drivstoffet man bruker i løpet av en sommer..

    11. Folk kan ikke komme med anklager mot det som skrives på en privat blogg som dette. Vil hun skrive om båter og hatter, så må det være lov. Når det er sagt, så er dette en blogg preget av fokus på materialisme. De som ikke liker det, finner helt sikkert en annen blogg å lese.

    12. Har også sett på den genseren. Hvilken størrelse har du? Hvordan synes du str er? ( bør man gå opp/ned..?)

    13. Gratulerer med ny båt, håper den gir dere masse glede. Men beklager, jeg klarer ikke la være å flire når livet til en voksen dame består av negler, hår, vippet, bryn og nå også båt, hatter og sikkert en og annen turban fra en kjent turbanmaker. Det høres strevsomt ut, men aldri så lite tomt….

    14. Gratulerer med ny båt, Julianne og Ulrik!
      Det jeg reagerer på er at det er helt “akseptabelt” å kjøpe en hytte eller en ferieleilighet i Syden til flere millioner, men når en kjøper båt til 2,5 mill. som skal brukes til “hyttebåtlivet”, så kommer det flere negative kommentarer med en gang. Jeg ville ikke ha brukt 8000 på en hatt, men vi er forskjellige og har ulike prioriteringer. Noen av mine bekjente mener jeg er “gal” , fordi jeg bruker veldig mye penger på barneaktiviteter , men for meg er dette en “investering” i barnas utvikling og evt. fremtid. Jeg blir ikke misunnelig på Juliannes båt, oppussing og fine klær, fordi jeg er lykkelig med MITT valg i livet.:-) Og en ting til : vanligvis jobber en veldig hardt og mye for å ha råd til dyrere innkjøp, reiser ol. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg