MIN FØRSTE TURBAN

Hei, dere! Ulrik kjøpte som sagt en gave til meg i går og det var denne turbanen fra Missoni. Jeg digger hodeplagget som det er og fargene i denne var bare helt magisk. En turban som dette er praktisk i forhold til vind og båtliv som jeg elsker, og den er også utrolig fresh i seg selv som et hodeplagg om sommeren.

Jeg brukte turbanen først i dag på båtturen fra Portofino til San Fruttuoso og tilbake. En båttur jeg aldri kommer til å glemme. I tillegg ser jeg frem til å bruke turban på båtturer resten av sommeren hjemme i Oslo. Jeg har forresten en sinnsykt nyhet å fortelle dere når vi kommer hjem i forhold til årets sommerferieplan og sikkert de neste ti. Ulrik og jeg har nemlig gjort et kupp her nede!

Keep calm and wear turban <3


 

38 kommentarer
    1. Tipper dere har leid leilighet i Italia for de neste 10 år 😍
      Eller hva 😀😀😀 nå ble jeg nysgjerrig…
      Ser helt superfint ut der… Aldri vært i Italia, men må få reist endag.. Nå er ungene mine 17 og 23 år så jeg får snart mer frihet og kan reise og oppleve ting.. De er i den alderen de skal ikke være med mamma på tur mer 😋

    2. Hvor er toppen og shortsen fra? Skikkelig fresht sett, og digger turbanen også! Kos dere der nede 🙂

    3. Så kul du er med turban. Ser jo ut som en side hentet fra et moteblad der du poserer 🙂
      Men du.. Bruken av ord som sykt og sinnsykt får deg til å fremstå som umoden. Ser du har brukt de ordene i de siste innleggene. Det finnes vel andre ord som er mer dekkende selv om jeg forstår at det er ment positivt i de fleste sammenhenger (ironisk nok). Jeg trodde du hadde journalistutdannelse? Ellers skriver du vanvittig godt og har få skrivefeil.
      Kos dere masse videre!

    4. Hvis dere har kjøpt leilighet i Italia kan dere ikke dra dit før babyen er vaksinert mot meslinger. Italia er et av de landa det IKKE anbefales å ta med uvaksinerte babyer til:)

    5. Herlighet altså. Jeg blir oppriktig LEI av alle dere som skal kommentere og pirke på alt. Har dere ikke bedre å gjøre?

    6. Hva så om Julianne bruker ordene “sykt” og “sinnsykt”? Det har da ingening å si for dere over her. Dessuten er jeg ganske sikker på at dere bruker de ordene selv, mange gjør jo det. Det at Julianne bruker de ordene er ikke barnslig eller umodent, men det at dere hakker på henne og kritiserer henne på en usaklig måte derimot. Ta dere sammen.
      Jeg gleder meg til å høre om kuppet dere har gjort! Kos dere videre:)

    7. Har dere blitt lurt inn i sånn time-share?
      Det ble jeg og mannen, men ved hjelp av Forbrukerombudet kom vi oss heldigvis ut av det uten å tape penger. Vi har ikke fortalt det til noe, er-så-flaut!!

    8. Vel, det handler ikke om å pirke eller kritisere nødvendigvis. Man forventer kanskje mer av de bloggerne som ligger på topp hva ordbruk og formidling angår. Tenk å nå ut til så mange mennesker. Da må man kunne tåle å få konstruktiv kritikk også. Alt handler ikke om ros og skjønnhet her i verden..

    9. Var i Portofino for en del år siden, og har senere sett San Fruttoso på film (om 2 engelskmenn på kulinarisk kjøretur, husker ikke navnet, men fantastisk film!). Var det lett å komme seg dit med båt fra Portofino? Skal definitivt tilbake, må bare vente til datteren vår er blitt så gammel at også hun setter pris på naturopplevelser (er nå 5).
      Ser ut som en fantastisk tur!!

    10. Synes du burde stenge av kommentarfeltet jeg. Som noen andre toppbloggere har gjort Noen skal svare så stygt og være ekle. De har tydeligvis ikke noe særlig liv og tipper de kun er sjalu. Må være leit å få slemme kommentarer i kommentarfeltet på bloggen.

    11. Bare lurer litt…
      Er det undertøy du sprader i eller skal sommerklærne se slik ut nå?
      Ikke vondt ment, bare fullstendig uvitende…

    12. Har dere en sinnsyk nyhet sier du? På måten du skriver det på har dere gjort noe dumt. Men du er jo sinnsyk blond

    13. Klærne hver for seg var ikke så værste, men sammen ble de fullstendig kræsj. Min mening da…
      Men litt enig med dem som ikke har helt sansen for turbanen. Bestemor pleier gå i en slik en. I tillegg har hun en liten minksak rundt halsen…

    14. Håper du ikke bryr deg om de sjalue nettrollene over her…
      Du og Ulrik er så utrolig flotte sammen og ikke minst sterke! Dere fortjener alt godt. Ha en fantastisk ferie <3

    15. Mange spesielle kommentarer her inne.. Men man trenger verken være sjalu eller et nettroll for å kommentere i et annet perspektiv enn det som bli sett på som rosende ord. Når man er toppblogger treffer man på alle slags lesere. Min kommentar ble ikke godkjent i sted selv om jeg ikke føler at jeg skrev spesielt kritisk, og jeg er verken sjalu eller nettroll. Jeg har derimot fulgt Julianne helt fra starten av bloggkarrieren og det er en grunn til at jeg klikker meg inn her. Det er nok fordi jeg både er fascinert og synes det er spennende å følge hennes liv 🙂

    16. Sinnsykt og sykt brukes her og, tror det har med hvor man kommer fra også. Definitivt ikke noe feil med ordbruken – du er helskjønn Julianne 🙂

    17. Syns det er SINNSYKT irriterende at alle sier at de som er uenige og/eller kritiske (og de som slenger dritt forsåvidt) er sjalu. Sjalu på hva da? Slik jeg ser det har ikke Julianne noenting å være sjalu eller misunnelig (som jo er det riktige ordet) over.
      At en toppblogger som har grammatikkfeil, skrivefeil (og i tillegg er journalist) og poster 1 innlegg om dagen (er ikke alltid det engang!) får kritikk, syns ikke jeg er så veldig rart altså. Men meg om det.
      (Ja vet det er frivillig å gå inn her, og nei, jeg er ikke misunnelig eller nettroll).

    18. Herlighet så mange surmaga , misunnelige jenter det er her inne da. La nå Julianne få kle seg som hun vil . Tenk så kjedelig hvis vi alle hadde vært like. Synes du ser smashing ut jeg Julianne! Jeg elsker folk som har sin egen stil 😄 Turban er så stilig 👍 Håper du har hatt en herlig ferie 🌴🌞

    19. Turban og babydoll er sykt fint. Førstnevnte til 60+ og sistnevnte trodde jeg man brukte når man sover. 👳‍♀️

    20. Å lese en blogg er ganske undeholdnene, og ikke minst alle kommentarene. Julianne, du ser ut som et moteikon fra 1900 tallet, retro-

    21. Så fin du var i turbanen! Og det ser jo ut som dere har det fantastisk, og nå gleder jeg meg bare enda mer til min egen sommerferie 🙂
      Bare et lite velment tips, som fast leser har jeg lagt merke til at du noen ganger bruker “i forhold til” feil, slik som et par ganger i dette innlegget. Anbefaler deg å lese deg opp på “forholdisme”! Det kan iallefall være med på å løfte språket ditt og gi ro i sjela for sånne som meg, hehe.
      Håper dagen din er fin, jeg krysser fingrene for snart å få se en liten baby på bloggen!

    22. Kjære hatere der ute
      Når dere først skal gå løs på språket hennes, så må dere i det minste evne å skrive korrekt norsk selv. Det heter sinnssykt, ikke sinnsykt.
      Absurd kommentarfelt. Prakteksempel på “haters gonna hate”.

    23. Til “Grøss”;
      Jeg anbefaler deg å slå opp i ordboken 😉 En er nødvendigvis ikke en hater selv om om man ikke er enig i alt Julianne skriver til enhver tid.

    24. Kjære Mari
      Nå driter du deg ut. Slå det opp i en anerkjent ordbok du, som “Ordnett”.
      “Sinnsyk” eksisterer ikke, selv om majoriteten skriver det feil.

    25. Til Grøss; kanskje du er språkforsker? Og du virker veloppdratt. Du har jo en svært hyggelig tone til meg 😉
      Selv holder jeg meg til bloggere på nett og “grøssere” i bokform..

    26. Da jeg var liten lærte jeg at hvis man ikke hadde noe fint å si, at nei, da skulle man jammen ikke si det heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg