UKENS SPØRSMÅL

God kveld, dere! Her kommer ukens spørsmål, eller skal jeg si ukens utblåsning? Hehe! Neida. Jeg mener i hvert fall ikke noe frekt med svarene mine selv om jeg skriver direkte og ærlig. Men vær så god til de som ønsker å misforstå meg. Her er det nemlig mye å misforstå om man virkelig vil:

Er grunnen til at dere gjør IVF at du er redd for at eggene dine snart tar slutt?

– Ja, vi vil ikke ta den risikoen med bare å vente og prøve på egenhånd i tilfelle tiden vår renner ut. Det er det ikke verdt. Det å få barn er tross alt vår største drøm sammen, ikke bare et lite ønske eller et artig påfunn.

Har dere vurdert fertilitetsklinikk i Athen?

– Nei, vi har ikke vurdert fertilitetsklinikker i noen andre land enn Norge. Vi har heller ikke vurdert å bytte til en annen klinikk enn den vi går hos nå. Grunnen til det er først og fremst fordi vi er veldig fornøyde med den oppfølgingen vi får på Spiren i Trondheim.

 Var du gravid av tredje forsøk i forrige uke eller kan det være at du og Ulrik har blitt gravide selv?

– Ulrik og jeg kan bli gravide på egenhånd, men det var ikke det som skjedde nå i følge legene på klinikken. Du kan se hva legen min skrev her.

Hva med adopsjon?

Det har jeg skrevet et helt innlegg om tidligere her.

Får du blodfortynnende når det viser seg at du er gravid?

– Nei, jeg fikk ikke det første gang jeg ble gravid. Men vi har snakket om at blodfortynnende kan være et alternativ dersom jeg skulle miste flere ganger. Jeg har ikke snakket med klinikken om dette etter det som skjedde i forrige uke, men skal ta det opp ved neste samtale og høre hva de sier. Takk for påminnelse!

Hvordan går det med Ramp og alene hjemme treningen?

Vi trener og trener, men det går ikke så bra. Jeg var borte fra han i 40 minutter i stad for å jogge meg en tur i skogen og da jeg kom hjem stod han å ulte, stakkar. I tillegg var han helt hysterisk i over 10 minutter etter at jeg kom inn døren. Han hørtes ut som et menneske som hyperventilerte 🙁


 

Har du sjekket om “bilsetene” til hundene deres er godkjent for å frakte hund i?

– Nei, det har jeg ikke sjekket og det har jeg heller ikke tenkt til å gjøre. Et hundebur av hard plast i bagasjerommet er garantert tryggere, men det skjer ikke at noen av hundene våre vil sitte i bur og i hvert fall ikke i bagasjerommet. Derfor er disse bagene/bilsetene et godt alternativ for våre hunder i mine og Ulriks øyne.

Hvorfor drøyer du lengst mulig med å skrive om detaljene etter hver forsøk?

– Drøyer lengst mulig? Hallo? Dette må være en spøk. Jeg venter på svar, fordøyer, forteller de nærmeste, lar de fordøye og så deler jeg med dere på blogg eller Instagram. Skulle jeg gjort det i omvendt rekkefølge, mener du?

Får du ikke dårlig samvittighet av å bruke prøveperioden til å tjene penger?

Heldigvis ikke. Jeg tjener jo penger på alt jeg skriver om siden jeg lever av å bloggen, og derfor er prøveperioden ingen unntak. Bonusen ved å dele ting fra prøveperioden er at vi får muligheten til å hjelpe veldig mange i samme situasjon, ikke de ekstra kronene. Åpenheten om alt det vanskelige rundt temaet “ufrivillig barnløshet” er det mest meningsfulle jeg har brukt stemmen min og tiden min på gjennom sosiale medier hittil i min “blogg karriere” 🙂 

Hvorfor sa du A men ikke B da du fortalte om blodprøvene? Skjønner at du ikke vil si det før 17 mai, men da kunne du vel ventet med å nevne blodprøven til torsdag?

Det verste jeg vet er å late som om alt er bra når livet suger. Jeg var ikke klar for å dele det som hadde skjedd 16. mai, men jeg klarte heller ikke å servere dere et overfladisk innlegg som handlet om noe helt annet den dagen. Derfor ville jeg forklare meg på min måte. Jeg tror at de fleste setter pris på min åpenhet og ikke minst at jeg er ærlig. Jeg lyver aldri til bloggleserne mine og siden jeg har tatt valget om å dele en prosess som er veldig tøff for både Ulrik og meg så forventer jeg å bli respektert for tidspunkt av det som deles.

Hvorfor kjøper dere ikke norsklaget budnad istedenfor fra kina? Dere har jo råd til det.

– Fordi vi ble kontaktet av Norske Bunader som ønsket å sponse Ulrik og meg med hver vår bunad. Hadde du takket nei til det tilbudet? Når det er sagt så ser jeg seriøst INGEN forskjell (bortsett fra fargen) mellom min gamle løkenbunad i sort fra Liers Husflid i Fredrikstad som ble sydd i Norge og min nye løkenbunad i hvit fra Norske Bunader på Smestad som ble sydd i Kina. Broderiet og alt var like flott gjort!

Hvorfor skal vi da “sløse” bort penger vi ikke trenger å bruke? Jeg har lært å ta med meg de fordelene jeg har i livet og det har jeg tenkt til å lære mine barn en dag også.

Kan du fortelle litt om hvordan jobben til Ulrik fungerer? Er det et par dager/uker med jobb og litt fler dager/uker fri, eller hvordan fungerer det? Du skrev tidligere i kveld at han var på “standby” – vil du utdype?

Ulrik jobber som sagt turnus med 5 dager på jobb og 4 dager fri. Det vil si at jeg har 5 dager fri og 4 dager på jobb. Hehe, neida! Tilbake til spørsmålet.. Det er perioder hvor han sover mye borte, men i løpet av en arbeidsperiode så sover han stort sett en eller to netter hjemme.

Når Ulrik har “standby” vil det si at han må være klar på Gardermoen 90 minutter fra han får telefon og blir kalt ut. Det hender også at han ikke blir kalt ut i det hele tatt og får “fri” på slike dager. Det er ikke ofte at han har standby eller at han ikke blir kalt ut på standby, bare så det er sagt. Grunnen til at de har folk på standby er for å dekke opp ved sykdom og diverse slik at flyene ikke blir innstilt.


Bildet over er sendt på bestilling. Ulrik er nemlig på stopp i Evenes i natt og har vært på trening han også. Siste og første inspurt denne uken for oss begge før Portofino til helgen <3

Du har skrevet at Ulrik som oftest også sover hjemme selv om han jobber, det er et stykke fra gardermoen til Vinderen da?

– Om alt klaffer med tid så bruker Ulrik ca 40 minutter fra Vinderen til Gardermoen. 9 minutter med t-bane og 22 minutter med flytoget. Pluss 2 minutter å gå til bane og ca 3 minutter å gå på stasjonen.

Dersom han jobber “ugunstige tider”, som i dag hvor han skulle være på Gardermoen i 06:05 så tar han taxi til flytoget fordi det ikke går bane så tidlig. Taxien betales av Norwegian i slike tilfeller.

Har du gått opp i vekt?

– Ja, jeg har gått litt opp i vekt det siste halve året. Jeg merker det og ser det, men jeg synes ikke det er noe krise. Jeg vet hva som skal til for å komme meg ned dit jeg trives aller best, men det er ikke det viktigste for meg akkurat nå. Nå er det viktigst å være sunn, sterk og klar for alt en graviditet byr på av kroppslige utfordringer.

Jeg veier meg ikke, bare for å gjøre det klart. Vekt er ut og fører bare til unødvendig hysteri for de aller fleste, etter min mening.

Har du planer om noe eksklusiv shopping i Portofino?

Jeg har nesten aldri planer om eksklusiv shopping. Det bare skjer. Men nå som jeg kjøpte hele bunadsbeltet og diverse andre ting som ikke fulgte med bunaden på en og samme lønning så tror jeg det får bli med det. Hehe!

Hvorfor svarer du frekt på ukens spørsmål?

Nå kunne jeg svart: “Jeg beklager så mye for at jeg har vært litt frekk i det siste. Det skal aldri gjenta seg. Håper du vil fortsette å følge bloggen min.” Men det ville vært ren løgn. For jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal ta i mot den ene negative kommentaren etter den andre uten å få lov til å si det jeg mener tilbake. Derfor svarer jeg ofte med samme mynt til til de kverulantene som jeg gidder å svare. Jeg er nemlig ikke redd for å miste slike personer som lesere. Jeg ser fordeler både vet at de slutter å klikke seg inn her og ved at de fortsetter å klikke seg inn her.

64 kommentarer
    1. Og jeg som har syns det har sett ut som du har gått ned i vekt, men ville ikke kommentere det. Tenkte det hadde med stresset rundt prøvingen å gjøre 🙂 Du er flott 🙂

    2. Er det ikke litt teit måte å svare sånn i forhold til å sikre dyr i bilen? Hva skjer om bilen velter og dyrene flyr veggimellom inne i bilen eller i værstefal at en bråbrems gjør at dyrene smeller inn i frontruten og dør… for meg er det like mye drap som å drepe et menneske… og du som skal liksom være et forbilde?
      Jeg sammenligner deg litt med Donald Trump jeg.. han klarer alt og er en stor plage, men man blir ikke kvitt han.

    3. Så når eventuelle barn kommer så slipper de å sitte i bilsetet hvis de ikke vil når dere er ute og kjører??

    4. Syns det et herlig at du svarer så ærlig, ikke slutt med det 🙂
      Tror også at “stolene” hundene dine har er helt innafor å frakte i, ser jo på ebay at de har feste for hunden som du kan feste i halsbånd/sele å den vil da ikke fly veggimmellom som andre nevner 😉
      Jeg bruker heller ikke bur bak å kommer heller aldri til å gjøre det.
      Mine er løse bak med god liggeplass å skille mellom passasjer setene og bagasjerom, de har å bilbelte slik at de kan sitte “inne” i bilen.
      Vi varierer mellom disse ifh til hva vi skal og hva som funker best der å da 🙂
      Jeg er jo gravid nå å hadde ikke problem med å bli gravid, men jeg tror bloggen din gir utrolig mye til de som er i samme situasjon, så syns der er flott at du deler din opplevelse med det.
      Bloggen din gir jo meg masse selv om jeg ikke har måtte igjennom det samme.
      Å syns du deler det i akuratt perfekt tempo, fordi det er det som passer for dere.

    5. Jeg synes du ser råbra ut!
      Jeg og samboeren min prøver også å bli gravide, og jeg kjenner at hvordan kroppen min ser ut nå, kommer litt i andre rekke. Så klart må man jo holde seg innenfor normal BMI og spise variert, det gjør jo også sjansene for å lykkes større, men akkurat den utseendefikseringen er ikke viktig i den perioden av livet 🙂 Vi kvinner er så mye mer enn hvordan kroppen vår ser ut, vi burde være stolte av hva vi får til og hvem vi er, ikke basere hele vår selvverd på kroppen. Tenk hva kroppene vår får til (forhåpentligvis snart), Julianne! Da har 2 kilo mer enn før ingeting å si 🙂

    6. Så leit å høre Ramp blir stresset når han er alene ❤ men han er liten enda, har sett på Buddy at de har sånne dingser der de må “lete” etter godbit,på ett sånt brett kanskje han er for liten til sånt… Men hva om du ligger en genser med lukten av deg oppi kurven hans, venner han til og ligge der og så litt etter litt får han tillitt til det og ver aleina.. ❤ også la han ligge der når du,dere er hjemme..
      Ser bare når mamma å dem lagde hundeseng til vår familiehund så ligger hun der når Hu ikke får bli med ut… Hu er litt bortskjemt for de er hjemmeværende “så Hu er litt mammadalt”
      Og når jeg er hjemme på besøk “kremt” da er Hu veldig å fotfølge meg da ❤ og må sove nedfor sengen min 🙈 Hehe, men nå er jeg hjemme hos mamma bare ettpar tre fire x i året, de bor i Sverige så får ikke vært så ofte hjemme 😢❤ ho er nå 10 år og så litt go må man ver da ❤
      Ikke lett med disse små 🌸
      Men man må kunne dra ut, og og da er de nødt å klare seg alene litt ❤
      Masse lykke til…
      Og PS jeg bare digger svarene denne gangen 😂 herligt, Ja hvorfor skulle du bare motta shit… må kunne svare tilbake me samme mynt når folk er ufordragelige å bare sprer kvalme…
      U GO GIRL 👊

    7. Jeg har en hund på 1 år. Sist jeg sjekka så får man bot om man blir stoppa og hunden ikke er sikra, enten med sikkerhetsbelte eller i bur.
      Mulig dette er endret, men det var slik sist.

    8. Det var Jeg som stilte spørsmålet ang bur forrige gang. Synd at Julianne tolket det som kritikk eller negativt for det var virkelig IKKE sånn ment. Jeg spurte fordi jeg også kjenner til at du enten må ha hunden festet i sele eller i lukket bur når den fraktes i bil. Eller så blir det bot om man blir stoppet for kontroll. My bad, Im Sorry!

    9. NAFs råd for biltur med dyr:
      Sikkerhet først
      Der det er mulig skal dyr være plassert sikkert i et bur ? for alles sikkerhet.
      Hvis det ikke er mulighet for å ha dyr i bur, det finnes spesielle seler for hund som kan kombineres med bilens sikkerhetsseler, kjøpes i NAF Butikken, bilrekvisitabutikker, enkelte dyrebutikker og hos Felleskjøpet.
      Hvis ingen av disse rådene er mulige, er eneste riktige plassering av løse dyr i bil på benplassen til passasjer foran. Passasjeren får heller bytte plass med dyret og dermed sitte bak!

    10. Ja det er bare å Google “sikre hund i bil” den skal enten være i bur, eller i sikkerhetsseler som festes i bilbelte. Så det må du ikke ta som kritikk Julianne, men som godt råd… Dyrene er jo og det kjæreste man har… Tenk feks i en kollisjon, så kommer ambulanse /brannvesen osv til… Så stikker hundene av når de åpner dørene for de er løse i bilen.. 🙈😱 eller i verste fall de overlever ikke 😭
      På korte små turer har jeg bare hunden i sele i bilen, men skal vi på lengre turer ligger hun i bur, og det har jeg festet i bilbelte i baksetet har teppe på setene så det ikke lager merker i bilen 👍 det buret er mellomstort så det går fint…
      Ja det stemmer, man får bot hvis man blir stoppet i politikontroll… om hunder ikke er sikret 👍
      Leste dette her også:
      http://www.anicura.no/dyreklinikk-sorlandet/aktuelt/nyheter/sikring-av-hund-i-bil/
      Men hvis du har festet hundene i sikkerhetsseler oppi de kurvene så ser jeg ikke problemet, eller om de blir lukket under biltur? Ikke lett å se det på bildene.. Men ta det heller som gode råd ❤ ikke som kritikk…
      Jeg sier det for å vær hyggelig 😇
      Man skal nemmelig etter §3 sikre all løs last i bilen 👍 derfor e det og best å legge matvarer bak i bilens lasterom 😄 eller Hvis jeg er på nærbutikken og bare handla melk og brød, setter jeg posen på gulvet bak setet 👍

    11. 😄😄 nå så jeg istad på den linken til de hundenettene, ser det er bånd til og feste i selen på hunden, da er dem jo ikke løse oppi… 👍👍 smart til sånne små. Vi har cocker spaniel så den er større, så vi har bur til henne på langturer…og bilbelte på korte turer “som rett bort i gata hvis vi skal gå turer i marka”
      Så da kan dere bare relax everybody
      Hundene er sikret i hundebilnettene 😄😄 garantert 👍

    12. “Har du gått opp i vekt?” Herremin for et spørsmål… Jeg syns heller det ser ut om om du har gått litt ned i vekt, men uansett så ser du flott ut! Slike spørsmål er kun fra folk som vil såre!! Kvinner er jammen meg kvinner verst av og til! Heier på deg Julianne, du er flott både utenpå og inni. Og du deler i et tempo som er helt perfekt! Varm klem

    13. Håper virkelig den neste graviditetstesten blir positiv, det unner jeg dere virkelig. Stå på, jeg heier på dere!

    14. Jeg for min del er HELT enig med deg på mange punkt!
      Hvorfor skal du bare stryke folk med hårene? Nei, svar ærlig og rett frem du.
      Nett-trolla kan finne seg noe bedre å holde på med, men jeg ser jo fort at du dermed også kanskje kan få noen litt “ishy” kommentarer 😉
      Kjør ditt eget løp, det som kjennes rett ut er dermed rett. Rett for deg og dine!
      Goooood mandag!

    15. Men ærlig talt, folk….! Disse tøykassene har også setebelte, og hundene er mer enn sikret spør du meg!
      Og til det irrelevante mennesket som spør om Julianne ikke kommer til å sikre barnet……. Jeg blir oppgitt. Enkelte mennesker må finne seg en annen hobby enn å kritisere. Sukk.

    16. “Har du gått opp i vekt?” Herregud for ett tåpelig spørsmål. Uansett om du har gått opp i vekt eller ikke så ser du kjempeflott ut. Vekt er det siste du skal måtte bry deg om, så det er bra at du skriver at du ikke bryr deg!
      Vil også si at vi opplevde å miste flere ganger da vi ønsket å få barn, og at til tross for det så sitter vi i dag med 3 nydelige barn. Så ikke mist motet, dette klarer dere!
      Ha en fin dag 🌸

    17. Til deg som skriver om å ikke sikkre hundene ordentlig i bil, ja det er anbefalt med bur til hunden i bilen. Ikke plastbur, men ordentlig bur som er beregnet for bil. Men hvis man ikke ønsker det, så er faktisk nest beste ting slik jullianne og ulrik har gjort! Det er ikke alle som har mulughet til å ha hunder i bur, og det finnes ikke noen ´´godkjente´´ bilstoler til hunder. Så den de to har kjøpt er faktisk veldig fin, og jeg vurderer å kjøpe en sånn selv til min hund for jeg har planer om å bytte ut bilen min snart til en mindre enn som ikke har plass til buret bak. 🙂 Digger deg julianne, kommenterer ikke ofte men nå måtte jeg gjøre det.

    18. Utrolig skremmende at du ikke sikrer dine hunder bedre og med den holdningen du har i forhold til det er heller ikke noe bedre. hva gjør du når du har barn i trassalderen med deg i bil og de nekter og sitte i barnesete? gir etter og lar de sitte uten? mulig du sikrer barna dine godt nok når den tid kommer men da signaliserer du i såfall bare at hundene dines sikkerhet ikke er like viktig som dine barns..

    19. Du ser så gravid og flott ut på akkurat dette bildet. Jeg ser det kommer medvind i livet fortere enn du tror. Heia heia❤️

    20. Kjære Julianne. Jeg liker deg og alt du står for, men vær så snill. Sikre hundene dine i bil. Det er du som har ansvaret for dem, og det er du som skal passe på at de er trygg og har det bra. For en liten chi kan bare et smell i stolryggen foran gjøre store skader..! Kjøp bur, legg inn en god madrass. Du kan ha luken til bagasjerommet åpent mens du står utenfor, og med en gang de er stille belønner du. Dette handler mer om din tålmodighet enn hva de vil. De skjønner det etterhvert. <3

    21. Nå er jeg ferdig med å lese bloggen din. Jeg begynte å få sansen for deg en periode men nå synes jeg du er helt uspiselig. Så frekk, bortskjemt og lite ydmyk.

    22. Et fint innlegg, og jeg opplever deg ikke som så…frekk/sur/sint/irritert som i forrige “ukens spørsmål”.
      BARE for å være pirkete; PÅ Evenes, ikke i 😛
      Ønsker dere alt godt i denne prøvingen, og håper det snart går deres vei.

    23. Hei
      elsker å lese bloggen din å synes det er så spennende å følge deg å se hva framtiden bringer for deg å din kjære ønsker dere alt godt å håper dere virkelig får deres etter lengtet baby. Har en lillesøster som er i samme situasjon som deg så jeg krysser fingrene for dere begge 🙂
      jeg lurt også på hvor du har kjøpt de fin stolene til hundene dine for er på utkikk etter akkurat sånn til min lille chihuahua

    24. Mulig du har svart/skrevet et innlegg om det tidligere, men hva skal dere i sommer? Dere fortjener alt godt.

    25. Jeg syns ikke du er frekk i det hele tatt! Du svarer ærlig og direkte på spørsmålene som blir stilt. Den som ikke tåler et svar får la være å spørre, tenker jeg 🙂

    26. Hei Julianne 😊 Jeg har lest bloggen din siden du giftet deg med Ulrik og jeg synes du er råtøff. Jeg hadde aldri klart alle de kritiske liksom hjelpsomme kommentarene. Det er nok bare sjalusi og egentlig veldig trist men du takler det veldig veldig bra!! Du er nydelig, reflektert og tøff!! Ønsker deg og Ulrik bare det beste 💛

    27. Poenget med å kjøpe bunad som er sydd i Norge vs utlandet er ikke dette med “jeg ser ikke forskjell, hvorfor sløse?”. Bunad er en klesdrakt med utrolig lange tradisjoner, og disse tradisjonene vil bli vasket ut dersom dette nydelige og eksklusive håndarbeidet skal utføres over en lav sko i utlandet. Utlendinger har ikke noe forhold til Norge og norske tradisjoner, så hvorfor i alle dager skal de sitte og sy våre nasjonaldrakter??? En norsk bunad bør sys i Norge og av noen som virkelig har kunnskap om bunad. Det er utrolig viktig at det som broderes blir brodert riktig vei, med riktig tråd, riktig farge osv. Jeg syns det er så synd at alt skal til utlandet. Det er heller ingen menneskerett å eie en bunad. De får da de som har råd til det gjøre. En bunad koster, men så er det da tross alt Norges nasjonaldrakt, håndbrodert i Norge av en med kunnskaper, sydd sammen og tilpasset til din kropp etter dine mål. Klart det koster, og det bør det også. Bunad er og skal være et eksklusivt plagg.

    28. Synes det blir litt dumt å skrive at du ikke vil “sløse bort penger” ved å kjøpe en norskprodusert bunad i stedet. Tenk på alle de som har jobbet med brodering og bunadsproduksjon i generasjoner. Det er et norsk tradisjonelt håndtverk. Synes du ikke det er dumt at man flytter produksjonen og kunnskapen ut av Norge? Jeg skjønner at dere takket ja til å få gratis bunader, men synes forklaringen din her er lite gjennomtenkt.

    29. Jeg har hatt foreldre som lenge sleit med å få barn, det er hele 9 år glippe mellom oss. Min mor kom over noe som heter bidronning-gelé, som tydeligvis skal gjøre slimhinnene mer “klissete” og kan da øke sannsynlighetene for at innsettingen er vellykket. Har iallfall endt opp med to tvillingsøsken og en lillesøster som kom til verden 2 år senere. Hvorvidt det er forsket på eller bare et kjerringråd vet jeg ikke. Uansett, jeg heier på deg og Ulrik! 💛

    30. Jeg synes du skal fortsette å svare akkurat som du gjør jeg 😊
      Vær deg selv. Hvis folk føler seg støtt av svarene dine og måten du prater på så bør de bare holde seg unna bloggen. 99% av oss synes du er helt topp og svarer helt fint 😊

    31. Æææææ, så mange teite kommentarer. Får anfall. Dere kan vel se at hundene er festet i tillegg til å sitte i den boksen? Skjerp dere.
      Måten du svarer på er en av tingene som gjør at jeg liker bloggen sin. Du legger ikke ting til sides, og selvfølgelig blir man oppgitt av teite kommentarer. Alle er mennesker… Hadde nok vært enda “frekkere” enn deg om det var jeg som svarte. Synes du holder deg utrolig bra for å være i enså tøff periode. Og de ekstra kiloene (som jeg egentlig ikke har lagt merke til) kler deg isåfall veldig bra! Stå på videre. Vil alltid stå i sidelinjen og heie på dere 👏😙

    32. Angående hjemme alene-trening. Vi slet lenge med vår også. Hun brukte lang tid, og trengte lang tid. Vi varierte med å være borte i få minutter til mange timer, i bur og uten bur. Tilslutt har hun falt til ro og sover på dagtid, men hun ble ca. 6-7 mnd gammel før det skjedde! Vi kjøpte adaptil på dyrebutikken som vi satt i stikkontakten, tok et pledd over nesten alle sidene på buret (ved unntak av der utgangen er), og ga henne godbit i buret hver gang hun gikk inn der. Vi kjøpte kamera og fulgte med henne. Vi var helt fortvila i starten, men med god tid – og godt mot så gikk det til slutt (når hun kom inn i faste rutiner med at vi reiser hver dag!).. Samtidig ser vi at hun fungerer bedre når vi reiser om morgenen (til jobb) en utenfor faste tider i helgene for eksempel.. Dessuten klarer hun enda ikke å være alene hjemme uten buret som har blitt tryggheten hennes når vi er borte, men det er vel veldig individuelt. Jeg håper det løser seg med tid og trygghet 🙂

    33. Vil anbefale dere medicus fertilitetsklinikk i trondheim . Der har de Eeva noe som øker sjangser på ICSI og ivf 🙂

    34. Angående Bunad, jeg er helt enig med deg…. er greit å bli sponset og få det du kan mens du kan – siden din manns yrke snart blir gitt til utenlandske som jobber til en billig penge så er det viktig å spare mens du kan og mens du fortsatt er en pilotfrue… Tenk når all norsk arbeidskraft blir byttet ut med utenlandsk.
      Dette er ironi, men regner med du skjønner hva jeg mener. Det er viktig å holde på arbeidsplassene i Norge. Du skrev et innlegg om Norwegian og streiken de hadde og du støttet de… men du motsier deg litt selv i dette innlegget.

    35. Har ikke ord, noen mennesker altså.. Du motivert med Julianne! Vi har også forsøkt uten å lykkes i over 3 år og nå tatt steget videre for hjelp, takket være DERE to, deg og Ulrik. Tusen takk, vi er midt i prosidyren og har igjen to prøver å levere før vi kan gå enda lenger men nå har vi begynt. Tusen tusen takk for din åpenhet som har hjulpet oss og sikkert mange andre til å komme i gang og ikke skamme oss. Takk for deres ærlighet og motivasjon.

    36. Nå har ikke jeg vært borti de bagene du har kjøpt til hundene i bilen, så skal ikke uttale meg om de og eventuell sikkerhet. Men innstillinga di (og flere her) i forhold til hund og bilkjøring reagerer jeg på. Det handler ikke om hva man ønsker selv, eller hva hundene vil og ikke vil..det handler om å sikre noe av det kjæreste man har i bilen. Man må kanskje jobbe med hunden for å få den til å roe seg i bur, men jaggu er det verdt treninga dersom dere skulle havne i en ulykke. En liten hund blir mye vekt ved bråbrems i høy hastighet, og det kan gå utover både hubdene og dere. Sikkerhet bør virkelig trumfe det meste.

    37. Hei 🙂 Jeg vil bare si at jeg synes du har en fin blogg. Og dette kommer sikkert til å høres rart ut, men skulle du ha trengt hjelp/tips med hjemme alene situasjonen til lille ramp, så send gjerne en mail. ([email protected]) Nå er det ikke slik at jeg trur jeg vet best eller noe, men jeg har lært mye av moren min som er hundetrener og jeg har hund selv. Jeg vil gjerne hjelpe og håper du tar kontakt. Synes du får veldig mye hets så jeg vil være den snille og hjelpsomme!! Håper alt går bra med dere og ja 🙂

    38. Du er så rå! Helt i starten tenkt jeg nok at du var litt overfladisk, men så feil kunne jeg ta! Jeg digger deg og bloggen din. Du er modig og tørr å si din mening, vibratoren du anbefalte kjøpte jeg også🙈 Og jeg liker at du skriver om alt du vil. Jeg håper så inderlig at dere snart blir gravide! Dere er et flott par😘😘😘 masse lykke til!!

    39. Syntes du burde skjerpe deg litt, du er så overfladisk og frekk mot leserne dine. Det er sikkert karma at du ikke blir gravid. Har prøvd å forstå deg flere ganger, men hver gang jeg klikker meg inn på bloggen og leser ukens spørsmål, så virker du så sur, bortskjemt og frekt. Man må være litt jordnær, du dør ikke av å beklage for feilen din, samt som ansatte på en butikk må tåle klaging fra kunder, må du tåle litt kritikk fra lesere. Kan ikke tro at du tenker så trangsynt, lurer på om Ulrik er lik som deg. Han er trossalt blitt forelsket i en arrogant kvinne som deg!!

    40. Til personen som skrev innlegg kl. 17.22: Hvor feig går det an å bli?! Du er “tøff” nok til å lire av deg alle disse ekle kommentarene, men for feig til å stå for det. Hvor er navnet ditt?! Tenk å skrive noe så slemt som “Det er sikkert karma at du ikke blir gravid.” SKAM DEG!!!
      PS. Julianne, du er en tøff og råsterk dame! 🙂

    41. Hei, jeg har fulgt deg en stund nå og merker også hvordan svarene dine har endret seg. Ikke vondt ment i det hele tatt, jeg synes det er interessant og lærerikt å følge deg, men selv om du er lei spørsmål og mas om de samme tingene så opplever jeg som leser at du (sikkert av veldig naturlige grunner…) er litt for “kvass”. At du er ærlig er en ting, men det er flere måte å uttrykke ærligheten på, og for meg som leser kommer kanskje ikke denne ærligheten ut slik du vil. Bloggen din blir mindre hyggelig av det, om du hadde klart å bite det i deg, skrike før du skrive, noen kan kalle det falskt det også, men som leser av bloggen din, merker jeg dette, jeg synes det lager en dårlig stemning og det er synd, for jeg synes det tar bort fokuset på situasjonen din som er ganske sår og vanskelig. ønsker dere lykke til videre i prosessen.

    42. Ser at du ikke ønsker å oppsøke andre fertilitetsklinikker. Føler du ikke at det er lurt å oppsøke flere fagfolk innenfor samme felt? Jeg tror virkelig at dere får god oppfølging og hjelp hos Spiren, men er det lurt å legge alle “eggene” i en kurv? Det finnes veldig mange gode klinikker og gyn/leger som spesialiserer seg innenfor samme felt? Ville tro det hadde vært lurt og høre flere fagpersoner meninger?

    43. Hei Julianne 🙂 Kan du svare meg på når du testet deg da du ble gravid? Hvor tidlig fikk du positiv? Jeg er på rd 9 idag, men testet negativ 🙁 Skal ta ny test på onsdag og fredag har jeg planer om… Egentlig testdag er lørdag, dag 14.. Har sett online at mange har fått positiv dag 9… Hmm… Ønsker så sterkt å få en positiv test, men e redd den blir negativ 🙁 Lykke til videre, håper jeg får se noen søte babybilder her inne etterhvert <3

    44. Så masse rare spm du får :p Synes jo det er veldig dumt at du får så mye pes for rare og naturlige ting når du er i en så sårbar fase.
      Dette er jo ikke den slemmeste kommentaren jeg har lest av noen på bloggen din, men må kommentere det likevel; det ang vekten din. For du ser så sunn og nydelig ut! Det har jeg syntes hele tiden, og jeg håper veldig at du ikke lot det gå inn på deg selv om du skriver at det ikke gjorde det.
      Hva er det med folk som skal kommentere andres kropper negativt? 🙁
      Det at du er sunn og tar godt vare på kroppen din er jo noe som din fremtidige baby vil få godt av 🙂
      Håper hellet snur for dere snart, kjenner på at Jeg virkelig unner dere denne babyen <3

    45. Kommentarfeltet ditt er ren underholdning, folk henger seg opp i så mye rart – det virker som hvert innlegg har sitt eget tema i kommentarfeltet, alt fra hvor bunaden til Ulrik er ifra til hvordan dere burde sikre hundene deres i bilen. Jeg ler bare, folk har så lite å finne på.
      Tusen takk for herlige svar på spørsmålene, jeg ser ikke at du “svarer frekt”, heller ærlig og du går rett på sak. Elsker det!
      Håper du får en kjempefin tur til Portofino!

    46. Jeg har også vært fast leser av deg lenge Julianne, og liker bloggen din veldig godt. Men må si meg veldig enig i kommentaren til Therese rett over her. Forstår at du ikke vil ta imot all den ufortjente dritten som kommer, men husk også at den måten du vinkler svarene dine på skaper dårlig stemning inne på bloggen. Det syntes jeg er veldig synd. Og det er vel ikke det du ønsker heller?

    47. Du syns det er rart at folk henger seg opp i sikring av dyr i bil? Ja, for det er nesten ikke et alvorlig tema heller det. Det skal være greit at noen bare driter i hva konsekvensene for dyra sine blir ved en evnt ulykke? Gratulerer! At folk bryr seg om hvor de har kjøpt bunadene sine er derimot en annen sak. Det skader ingen.

    48. Herlighet, “har du gått opp i vekt?”, hva er det for slags spørsmål? Folk ass. Jeg kan IKKE se at du har lagt på deg noe, og du ser både amazing og sunn ut!

    49. Herregud. Du får virkelig kjørt deg av hundepolitiet og bunadspolitiet her. Det er bare å stålsette seg til mammapolitiet braker løs.
      Du er en kul dame som klarer å tenke selv og ta dine egne avgjørelser. Fortsett med det og ikke la andre gjøre deg usikker dine valg her i livet.

    50. Digger deg! Min favorittblogger nr.1! 😊😊 Du er ærlig og skriver det som faller deg for hjertet. Ønsker deg en fin ferie nå, det fortjener du! Klemmer!

    51. Også er bloggepolitiet ute med klørne med en gang noen sier noe konstruktivt. SLAPP AV FOLKENS. Det må da være lov til å svare på det hun skriver uten at ALT blir tolket negativt.
      Det er da ikke sikkert at hun sitter på alt av informasjon så når noen skriver til henne om sikring av dyr i bil og at man får bot om man blir stoppet og hundene ikke er sikret med bilbelte eller i bur, så er det ikke KRITIKK……
      Folk må seriøst slappe av litt.

    52. Synes du får ufortjent mye tyn for tia, Julianne. Jeg liker både deg og bloggen din og gleder meg over hvert nye innlegg. Synes du får en del egoistiske spørsmål fra leserne, og jeg er glad for at du sier ifra og svarer ærlig. Bare fordi du er blogger betyr ikke det at du skal tåle alt og ikke kan si ifra. Og ikke bry deg om de som reagerer på hvordan du tjener penger. Blogging er ikke bare manikyr og shopping, det er hardt arbeid. Bare det at du er en suksessfull blogger i seg selv viser en enorm arbeidsmoral fra din side og jeg synes du fortjener hver krone du tjener. Mange kunne nok lært noe av deg og din arbeidsmoral. Stå på!
      Når det kommer til den prosessen du og Ulrik går gjennom nå, synes jeg det er rart at så mange oppfører seg som om de har krav på å vite noe som helst om den. Det er en privatsak mellom deg, Ulrik og deres nærmeste, og vi som lesere burde være takknemlige for at vi får ta del i den prosessen. Ikke føl dere presset til å dele noe som helst med oss lesere før dere er klar for det. Når det er sagt setter jeg, og sikkert veldig mange andre, stor pris på at vi får lov til å ta del i prosessen, uansett hvor sent eller tidlig dere ønsker å dele med oss. Jeg har vært både spent, glad og trist sammen med dere, og kommer til å fortsette med det. Jeg ønsker dere all mulig lykke til videre og håper virkelig at neste gang går det deres veg, det fortjener dere❤️ Gleder meg til å følge deg og dere videre.

    53. Jeg synes det er greit at du er direkte i svarene dine, men skjønner at noen kan oppfatte det på en annen måte. Kanskje du har et snev av nordlending i deg, vi er direkte og jeg har fått mye kritikk i diverse grupper på facebook for det.
      Jeg synes det er flott at du deler prøveperioden, ærlig om opp- og nedturer, det er helt sikkert en trøst for mange, at noen kommenterer at du tjener penger på det blir litt søkt for meg.
      Separasjonsangst hos hund. Begynn med å å fra han 5 min, ikke gi han oppmerksomhet når han uler og hyperventilerer når du kommer tilbake, da bekrefter du bare hans angst og forteller han at det er rett å ule. Overse til han slutter, når du er sikker på at det er stopp belønner du med masse kos. Øk tiden fra ham med fem min av gangen, vær bestemt når du går og ikke gi han masse oppmerksomhet ved at “mor kommer snart tilbake, jeg vet du ikke vil jeg skal gå, osv”, bare gå. Men sørg for at han har en leke eller noe å holde på med mens du er borte.
      Ønsker dere masse lykke til i neste forsøk, kan hende kroppen din trenger en liten pause, kanskje du blir gravid i ferien fordi du slapper av og vet at du skal ha et nytt innsett…
      Krysser fingrene.

    54. Hei!
      Vil først av alt takke for all åpenheten deres i denne tøffe prosessen! Dere bringer mange tabubelagte temaer ut i det åpne, og får oss som sliter til å føle oss mindre alene. Synes det er veldig trist at noen mennesker velger å komme med dumme kommentarer og henger seg opp i meningsløse detaljer. Etter alt dere har gått igjennom og hvor åpne dere har hvert om det er det helt ubegripelig at noen mennesker skriver som de gjør.
      Har lest bloggen din i snart ett år, og funnet så mye trøst ved å lese det du skriver. Er bare nydelig å se hvordan dere holder sammen i denne prosessen og støtter hverandre. Ønsker dere lykke til fremover, håper virkelig ting går deres vei snart, om det er noen som fortjener det så er det virkelig dere!

    55. Synes det er flott at du svarer ærlig og direkte. Jeg tenker at det betyr at du begynner å bli “voksen” og er ferdig med å finne deg i dritt , samt gjøre alt for å være alle til lags.
      Når det gjelder vektspørsmålet som mange synes var helt forferdelig. Var spørsmålet stilt med negativt fortegn…? Jeg reagerte ikke på det. Det var et spørsmål, og et vektspørsmål etter min mening er ikke alltid frekt ment. Kanskje personen synes hun ser nydelig og frisk ut, slik mange andre kommenterer…? Hadde det vært et pent spørsmål om J hadde vært anorektiker? Skjønner ikke at folk hengte seg opp i dette. Hun ble ikke fortalt at hun ser tykk ut.
      Stå på dere to, det ordner seg på en eller annen måte til slutt <3

    56. Hvis du kaller det “trening” å gå fra bikkja i 40 min og håpe på det beste så bør du kanskje lese litt om hvilke metoder som er anbefalt…. Man skal gå ganske forsiktig frem for å lære hunden å være alene hjemme. Noen takler fint å brått være alene i 40 minutter, men din gjør jo tydeligvis ikke det

    57. Hei! Julianne!
      Jeg begynte å følge bloggen din i starten av prøveperioden deres, og syntes det var spennende å lese om. I tillegg syntes jeg du virket som en veldig søt og snill jente – i motsetning til hva man kanskje har hørt og lest rundt på nettet. Men etter disse spørsmålsrundene dine har dessverre inntrykket mitt av deg endret seg. Jeg synes du svarer mye frekt, og jeg får en sånn vond klump i magen av å lese det. Jeg føler egentlig at du gjør litt narr av leserne dine. Jeg forstår godt at du kan tenke mye om alle spørsmålene og kritikken du får – mye er jo helt vanvittig, stygt og irrelevant. Jeg synes allikevel du burde svare nøytralt og ikke ta alt så personlig/høytidelig. Tror du hadde vunnet på det. Og det handler ikke om at du da skal tåle alt det stygge folk kommenterer og spør om, men du burde bare ignorere det. Det er jo ikke disse du skriver blogg for? For det er litt min opplevelse nå; at det negative får mye plass. Og da har jeg ikke lyst til å lese her inne, jeg savner den positive følelsen. Sånn som det er nå føler jeg at du også bidrar til en litt “negativ stemning”. Og det synes jeg er så synd, for jeg liker både deg og bloggen. Jeg håper du tar dette konstruktivt, for jeg ønsker ingenting vondt med dette.
      Ønsker dere lykke til videre med prøvingen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg